Problema Cu Cutia De Viteze
Incearca sa schimbi uleiul din cutie, mare grija ce ulei alegi. cauta notita tehnica a producatorului nipon , aceasta difera pt fiecare zona geografica , conteaza temperatura.
Poate nu e vorba de sincron I-II uzat, ar fi bine sa ai noroc.
Uzarea sincroanelor se intampla la schimbarea "neglijenta" a vitezelor,
Ar putea fi si discul de ambreiaj defect (arculetele cedeaza atunci cand masina e folosita cu plecari "sportive" de pe loc),
totusi ar trebui sa se mai auda uneori ca un zornait de chei/clopotei
Daca schimbatorul doar "agata" putin la introducerea in viteza poate fi uzura la bucsele timoneriei de comanda
Oricum urgent este sa verifici nivelul uleiului din cutie.
Poate nu e vorba de sincron I-II uzat, ar fi bine sa ai noroc.
Uzarea sincroanelor se intampla la schimbarea "neglijenta" a vitezelor,
Ar putea fi si discul de ambreiaj defect (arculetele cedeaza atunci cand masina e folosita cu plecari "sportive" de pe loc),
totusi ar trebui sa se mai auda uneori ca un zornait de chei/clopotei
Daca schimbatorul doar "agata" putin la introducerea in viteza poate fi uzura la bucsele timoneriei de comanda
Oricum urgent este sa verifici nivelul uleiului din cutie.
Revin cu noutati. Am fost la service, am expus din nou problema, s-a verificat ambreiajul, rulmentul de presiune, furca. Nici o schimbare. S-a verificat uleiul din cutia de viteze, angrenajele, arborii, sincroanele,.... Se pare ca s-a constatat ceva!! Masina a ramas in service si astept(am) acum pinioane noi, inele sincron noi si altele care nu mai vin. Masina e in service de peste o luna si va mai dura, din cauza pieselor care vin din Japonia.
Asta cu piesele din Japonia mi se pare epica.
Parafrazez din textele vanzatorilor de masini japoneze sau coreene (toti le au): "Suntem in mileniul 3, piesele care nu sunt in stoc vin in maxim 48 ore din Europa si in maxim 4-5 zile, hai o saptamana, din Australia sau Asia. Astea (temerile de timpi mari la piese) sunt basme!".
Nu ma plang de masina japoneza, pana acum n-am avut mari probleme exceptand un ochi de pisica mai mare din bara spate care costa mai mult de 150Euro si se gaseste numai pe original ( go russia! ). Totusi, vanzatorii de la noi (in covarsitoarea majoritate) sunt in stare sa zica orice numai sa prinda comisionul. Rari oamenii care dupa ce vand o masina mai vor sa auda de client (daramite sa il ajute cu o info, o legatura); am cunoscut si exceptii, dar consider ca sunt exceptiile care confirma regula.
Parafrazez din textele vanzatorilor de masini japoneze sau coreene (toti le au): "Suntem in mileniul 3, piesele care nu sunt in stoc vin in maxim 48 ore din Europa si in maxim 4-5 zile, hai o saptamana, din Australia sau Asia. Astea (temerile de timpi mari la piese) sunt basme!".
Nu ma plang de masina japoneza, pana acum n-am avut mari probleme exceptand un ochi de pisica mai mare din bara spate care costa mai mult de 150Euro si se gaseste numai pe original ( go russia! ). Totusi, vanzatorii de la noi (in covarsitoarea majoritate) sunt in stare sa zica orice numai sa prinda comisionul. Rari oamenii care dupa ce vand o masina mai vor sa auda de client (daramite sa il ajute cu o info, o legatura); am cunoscut si exceptii, dar consider ca sunt exceptiile care confirma regula.
Salut.
Pana sa vad acest topic am trait cu impresia ca nu mai stiu eu sa bag in viteza sau sa schimb treptele....Dar se pare ca masina are o problema.Exact ca si la voi,cateodata intra greu in tr.1.....sau si mai greu in marsarier.Plus smuceste la schimbarea din 1 in 2 si din 2 in 3....Am tot incercat sa ma autocontrolez....dar incep sa cred ca problema nu e la mine,ca sofer.Masina e din 2010 si nu vreau sa vorbesc cu pacat,dar pana la prima revizie nu am avut problemele astea.Inainte de prima revizie avea tendinta de a se supratura( nu mult dar sesizabil) la schimbarea treptelor de viteza.Atunci a fost resoftata...deoarece asa prevedea protocolul.Acum ,cand le pun cap la cap, incep sa cred ca e vorba de soft.Japonezii au gandit bine la inceput,dar ulterior au adaptat softul.
Ce vreau sa spun:masina are un motor un pic subdimensionat,iar in compensare(pentru a nu pierde din cuplu la schimbarea treptelor) se supratura.Vitezele se schimbau ca la carte,fara probleme.Acum a disparut supraturarea,dar au aparut dificultati la schimbarea vitezei.Plus de asta,mi s-a intamplat de cateva ori sa "carai" la schimbarea vitezelor...(greseala de incepator),mai ales la schimbari mai rapide.
p.s. motor 1.6 benzina
Pana sa vad acest topic am trait cu impresia ca nu mai stiu eu sa bag in viteza sau sa schimb treptele....Dar se pare ca masina are o problema.Exact ca si la voi,cateodata intra greu in tr.1.....sau si mai greu in marsarier.Plus smuceste la schimbarea din 1 in 2 si din 2 in 3....Am tot incercat sa ma autocontrolez....dar incep sa cred ca problema nu e la mine,ca sofer.Masina e din 2010 si nu vreau sa vorbesc cu pacat,dar pana la prima revizie nu am avut problemele astea.Inainte de prima revizie avea tendinta de a se supratura( nu mult dar sesizabil) la schimbarea treptelor de viteza.Atunci a fost resoftata...deoarece asa prevedea protocolul.Acum ,cand le pun cap la cap, incep sa cred ca e vorba de soft.Japonezii au gandit bine la inceput,dar ulterior au adaptat softul.
Ce vreau sa spun:masina are un motor un pic subdimensionat,iar in compensare(pentru a nu pierde din cuplu la schimbarea treptelor) se supratura.Vitezele se schimbau ca la carte,fara probleme.Acum a disparut supraturarea,dar au aparut dificultati la schimbarea vitezei.Plus de asta,mi s-a intamplat de cateva ori sa "carai" la schimbarea vitezelor...(greseala de incepator),mai ales la schimbari mai rapide.
p.s. motor 1.6 benzina
Salut tuturor. Asa cum am spus mai sus, masina a ramas in service, mai mult sau mai putin demontata (planetara, scut, baterie, CV...). Se fac 2 luni de cand sta in service pentru o piesa - inel sincron tr I - care are confirmarea de primire pe 31 iulie 2013. Pentru informarea tuturor poate e bine sa stiti ca pentru un astfel de defect/durata de imobilizare nu se asigura masina la schimb. Sunt foarte curios daca aceasta "legendara" promptitudine este cunoscuta de Mitsubishi Co. Ma gandesc ca poate aceasta situatie ar fi util sa fie postat si la topicul referitor la revizii si alte aventuri prin service.
Tu ar trebui sa beneficiezi de MACAR o prelungire cu 2 luni a garantiei masinii. Poate ar trebui sa te duci cu un avocat de mana la ei in service, este inacceptabil sa stai atat dupa 1 piesa, in 2 luni scot minereul, il prelucreaza, il toarna, si ti-l aduc pe bicicleta din japonia pana aici. Asta daca e japoneza cutia, si nu cumva e facuta altundeva mai aproape. Ca mai departe n-are cum si de pe Luna ajungea pana acum.
end of story! ? Am ridicat masina din service acum o luna. Simptomul pentru care am fost in service este mult mai putin sesizabil (ca la revizia de primele 12 luni) dar EXISTA. Garantia s-a prelungit cu perioada de stationare in service. Astept sa vad cum va evolua situatia pana la urmatoarea revizie in garantie (36 luni)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori