Problema Aer Conditionat
Am inceput sa am urmatoarea problema cu aerul conditionat: Cand este cald afara (peste 30) dupa o vreme de functionare (chiar si in mers) aerul incepe sa bage din ce in ce mai putin rece pana cand nu mai baga deloc. Daca-l opresc 5 minte si il pornesc din nou are acelasi comportament, merge un timp si o ia de la capat.
Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.
Idei?
Radu
Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.
Idei?
Radu
Iti spun ce-am patit eu! La temperaturi exterioare mari aerul conditionat era tot mai slab, compresorul functionand cam incontinuu! Apoi intr-o zi cu 38 de grade afara cu masina relativ incarcata in trafic de oras (Timisoara) observ ca pe langa faptul ca aerul era "caliu" a inceput sa creasca chiar periculos temperatura la apa, aproape ca mi-a fiert! Am oprit aerul si in timp temperatura a revenit la normal! Am ajuns la concluzia ca singura problema ar fi patinajul ambreiajului de la compresor! Nu mai stiu cat a costat piesa si manopera (Casa Auto Timisoara), dar mi-a schimbat doar ambreiajul (vroiau tot compresorul!) si de atunci totul functioneaza normal. Se pare ca tot in jur de 100 mii aveam la bord.
Tind sa cred ca ai aceiasi problema!
Tind sa cred ca ai aceiasi problema!
verifica instalatia electrica si electroventilatoarele de racire au turatie variabila si posibil sa nu functioneze corect in sarcina mare. am intalnit aceleasi simtome la alte tipuri. ex. passat 2007 - modul electronic comanda ventilatoare (ambele ventilatoare erau legate printr-un modul electronic care nu dadea comanda corecta la electroventilatorul climei)
- jjiacobuta
- EVO I
- Mesaje: 2
- Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
- Localitate: Iasi
QUOTE (raducul @ Jun 30 2013, 12:36 PM) Am inceput sa am urmatoarea problema cu aerul conditionat: Cand este cald afara (peste 30) dupa o vreme de functionare (chiar si in mers) aerul incepe sa bage din ce in ce mai putin rece pana cand nu mai baga deloc. Daca-l opresc 5 minte si il pornesc din nou are acelasi comportament, merge un timp si o ia de la capat.
Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.
Idei?
Radu
20 bari e presiune prea mare pe inalta.
Asta inseamna ca cuplajul este ok pentru ca compresorul se invarte.
La 38 grd nu trebuie sa ai mai mult de 20 bari pe R134 decat daca ventilatorul se invarte prea incet sau radiatoare murdare.
Ai zis ca radiatoarle sunt curate, de obicei dupa 80000 km se murdaresc in partea de jos nu sus. E problema tipica si se vede doar daca
esti foarte atent , intre cele doaua radiatoare. Se demonteaza si se curata stiu problema si de la modelul anterior si de la service la acest model.
Deasemenea poti avea prea mult freon 100 grame in plus poate genera aceiasi problema.
Ordine a ar fi intai verifica in partea de jos a radiatoarelor daca este curat acolo incepe de fapt laminarea freonului si e cel mai fierbinte radiatorul de clima.
Apoi daca te pricepi da jos tot freonul si pune 545 grame eventual adauga substanta revelatoare ca sa fie pregatit pentru test cu ultraviolete pentru eventuale
pierderi. Joasa trebuie sa aiba 1.8 bari si inalta functie de temp externe intre 15 si 20 bari.
Apoi daca totul e la fel poti suspecta compresorul, adica cupla.
Schimba si filtrul de polen daca il ai montat daca nu iti recomand poti sa infunnzi treptat evaporatorul de la interior si sa omori instalatia de clima.
Cred ca mai gasesti postari unde este filtrul de polen in spatele torpedoului.
Tipul de filtru Mann CUK2231
Am verificat freonul, nu lipseste.
Daca temeratura ambianta este sub 28 de grade functioneaza fara sa mai apara problema.
Daca este dat pe minim cu aeroterma la max, compresorul merge in continuu fara sa mai decupleze deloc (presinunea mare continua sa creasca, 20+ bari).
Temperatura la apa de la motor este normala, ventilatorul functioneaza, radiatoarele sunt curate.
Idei?
Radu
20 bari e presiune prea mare pe inalta.
Asta inseamna ca cuplajul este ok pentru ca compresorul se invarte.
La 38 grd nu trebuie sa ai mai mult de 20 bari pe R134 decat daca ventilatorul se invarte prea incet sau radiatoare murdare.
Ai zis ca radiatoarle sunt curate, de obicei dupa 80000 km se murdaresc in partea de jos nu sus. E problema tipica si se vede doar daca
esti foarte atent , intre cele doaua radiatoare. Se demonteaza si se curata stiu problema si de la modelul anterior si de la service la acest model.
Deasemenea poti avea prea mult freon 100 grame in plus poate genera aceiasi problema.
Ordine a ar fi intai verifica in partea de jos a radiatoarelor daca este curat acolo incepe de fapt laminarea freonului si e cel mai fierbinte radiatorul de clima.
Apoi daca te pricepi da jos tot freonul si pune 545 grame eventual adauga substanta revelatoare ca sa fie pregatit pentru test cu ultraviolete pentru eventuale
pierderi. Joasa trebuie sa aiba 1.8 bari si inalta functie de temp externe intre 15 si 20 bari.
Apoi daca totul e la fel poti suspecta compresorul, adica cupla.
Schimba si filtrul de polen daca il ai montat daca nu iti recomand poti sa infunnzi treptat evaporatorul de la interior si sa omori instalatia de clima.
Cred ca mai gasesti postari unde este filtrul de polen in spatele torpedoului.
Tipul de filtru Mann CUK2231
Stadiul actual al problemei:
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.
- jjiacobuta
- EVO I
- Mesaje: 2
- Membru din: Dum Mar 07, 2010 6:25 pm
- Localitate: Iasi
QUOTE (raducul @ Jul 28 2013, 08:37 PM) Stadiul actual al problemei:
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.
ti-au verificat radiatorul daca e curat?
Daca presiunea creste foarte mult peste 26 bari compresorul are o supapa de refulare
Poate sa refuleze pina scade presiunea si apoi merge cu cat freon a ramas .
Refularea e foarte scurta ca un fiss scurt
Cu 200gr freon mai putin nu puteai sa ai peste 20 bari chiar la 38 grd eu cred ca ti-au pus mai mult si a refulat
de aceea au gasit cu 200gr mai putin
oricum tine-o sub control cu substanta revelatoare se vede foarte bine daca exista o pierdere si pe unde.
distractie placuta la mare
In cele din urma am ajuns cu mașina la reprezentanta, acolo mi-au spus ca de fapt lipseau 200 de grame de fluid de lucru (deși eu verificasem in urma cu o săptăm?na si bagasem 545, poate aia care au făcut operația au greșit). Au băgat si lichid de contrast. Acum mașina este cu rulota la mare, c?nd o aduc ?napoi am sa trec sa verific dacă exista scurgeri. Pe drumul spre mare aerul a mers fără probleme.
ti-au verificat radiatorul daca e curat?
Daca presiunea creste foarte mult peste 26 bari compresorul are o supapa de refulare
Poate sa refuleze pina scade presiunea si apoi merge cu cat freon a ramas .
Refularea e foarte scurta ca un fiss scurt
Cu 200gr freon mai putin nu puteai sa ai peste 20 bari chiar la 38 grd eu cred ca ti-au pus mai mult si a refulat
de aceea au gasit cu 200gr mai putin
oricum tine-o sub control cu substanta revelatoare se vede foarte bine daca exista o pierdere si pe unde.
distractie placuta la mare
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori