de ce am ales colt?
Prima dilema cand a venit timpul sa-mi schimb masina: aveam 13000 E cash, leasing sau rate nu mai puteam din cauza de credit ipotecar, deci: o compacta cheala si cu o motorizare slaba (Astra, Megane, Focus) sau o clasa mica superdotata si nervoasa. Cum mostenitori inca nu am si nici nu se anunta prea curand am ales varianta B.
Acum a doua dilema: benzina sau diesel.Votat benzina din urmatoarele motive: pret mai mic de achizitie/casco mai mic/ revizii mai ieftine/ pretul motorinei in urcare/zgomot diesel de tractor ( am avut numai diesel inainte)/motor diesel mai sensibil la motorina proasta si mai predispus la probleme decat cel pe benzina (turbina, filtru de particule, injectoare)/placerea la condus superioara pt benzina/max. 20 000 km/an.
Interesant este ca desi aveam stabilite niste criterii foarte clare si plecasem hotarat sa vad si sa testez mai multe modele de la clasa mica, printre care nu se afla si Colt (clio, corsa, ibiza,swift) mi s-a pus pata pe Colt intrand intamplator in showroom la Mcar si nu mi-a mai trebuit altceva. Love at first sight..pt cine crede in asa ceva:).Culmea: indeplinea toate criteriile de pe lista mea si eu nici nu o luasem in calcul!Intr-o saptamana era a mea: 1.5 SAM safety, lunar silver.
In primul rand, ca si sofer, m-a atras motorul si performantele lui, plus fiabilitatea japoneza recunoscuta.Poti merge cu el linistit, la consum, pana in 3500 rpm, admirand peisajul, sau poti sa o calci pana la 6000 rpm daca te-a suparat cineva si vrei sa-i vezi mutra in retrovizoare. E adevarat ca se aude motorul cum "urla" dar "asta-i muzica ce-mi place"!
Frane pe discuri, foarte eficiente si progresive, fara sa te surprinda. Stabilitate foarte buna, peste tot ce e in clasa ei, dar nu se compara totusi cu bmw-urile, sa fim seriosi. Am avut ocazia sa fac multe comparatii la capitolul asta, circuland des pe traseul Rucar-Bran -Brasov si pasul Oituz. Printre masinile cu care n-am avut ce discuta au fost: clio bicorp si symbol, megane,cielo, logan, peugeot 206, aveo, corsa,C3, astra classic si astra H,fiesta, fusion, accent,fabia....Masini care mi-au dat rushinica:mazda 3, focusul nou si vechi, Citroen C4,alfa 147, octavia,golf 5, passat,leon si de bmw-uri nu mai zic....Sper ca in drumurile urmatoare sa am ocazia unui duel cu Pegeot 207 si Seat Ibiza pt ca sunt curios cum se comporta fata de Colt in virajele luate asa, mai la limita.
Acum a doua dilema: benzina sau diesel.Votat benzina din urmatoarele motive: pret mai mic de achizitie/casco mai mic/ revizii mai ieftine/ pretul motorinei in urcare/zgomot diesel de tractor ( am avut numai diesel inainte)/motor diesel mai sensibil la motorina proasta si mai predispus la probleme decat cel pe benzina (turbina, filtru de particule, injectoare)/placerea la condus superioara pt benzina/max. 20 000 km/an.
Interesant este ca desi aveam stabilite niste criterii foarte clare si plecasem hotarat sa vad si sa testez mai multe modele de la clasa mica, printre care nu se afla si Colt (clio, corsa, ibiza,swift) mi s-a pus pata pe Colt intrand intamplator in showroom la Mcar si nu mi-a mai trebuit altceva. Love at first sight..pt cine crede in asa ceva:).Culmea: indeplinea toate criteriile de pe lista mea si eu nici nu o luasem in calcul!Intr-o saptamana era a mea: 1.5 SAM safety, lunar silver.
In primul rand, ca si sofer, m-a atras motorul si performantele lui, plus fiabilitatea japoneza recunoscuta.Poti merge cu el linistit, la consum, pana in 3500 rpm, admirand peisajul, sau poti sa o calci pana la 6000 rpm daca te-a suparat cineva si vrei sa-i vezi mutra in retrovizoare. E adevarat ca se aude motorul cum "urla" dar "asta-i muzica ce-mi place"!
Frane pe discuri, foarte eficiente si progresive, fara sa te surprinda. Stabilitate foarte buna, peste tot ce e in clasa ei, dar nu se compara totusi cu bmw-urile, sa fim seriosi. Am avut ocazia sa fac multe comparatii la capitolul asta, circuland des pe traseul Rucar-Bran -Brasov si pasul Oituz. Printre masinile cu care n-am avut ce discuta au fost: clio bicorp si symbol, megane,cielo, logan, peugeot 206, aveo, corsa,C3, astra classic si astra H,fiesta, fusion, accent,fabia....Masini care mi-au dat rushinica:mazda 3, focusul nou si vechi, Citroen C4,alfa 147, octavia,golf 5, passat,leon si de bmw-uri nu mai zic....Sper ca in drumurile urmatoare sa am ocazia unui duel cu Pegeot 207 si Seat Ibiza pt ca sunt curios cum se comporta fata de Colt in virajele luate asa, mai la limita.
- ultra_gimi2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Mar 10, 2008 4:24 pm
cum ai 109 cai, cu un seat ibiza nu ai avea probleme...am facut un test drive si nu se compara...si cu peogeot 207 cred ca ai avea ceva de munca...oricum important e soferul...daca esti sofer cu tupeu si ai incredere in masina putine masini te vor face...eu am 95 de cai si astazi s-a chinuit un megane diesel sa stea dupa mine, dupa ce m-am suparat si eu, iar in curbe mai stranse il pierdeam...asa a fost si pentru mine...dragoste la prima vedere. dupa cateva test-drive-uri cu alte masini ajunsesem la Colt si am zis ca pe asta o vreau...peste 2 ore dupa ce am vazut-o am platit avansul.cea mai buna alegere am facut si n-o regret.
- catalinboldeanu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Aug 24, 2008 7:03 pm
sall. fratilor nu va mai chinuiti cu atatea argumente cand ai slus mitsubishi ai spus tot. Coltul este super tare. este puternic ma dau cu octavia,pasat,seat etc si ii fac de ras nu la modul ca ii fac in sange...dar nici nu ma depaseste vreunul. dotari??? ce iti trebuie mai mult de la o masina? singurul defect este ca nu are portbagaj si nu imi incape decat un woofer:(. al meu colt este 1.3 sam 95cp si la-m cumparat pt ca este un mitsubishi si am facut test drive cu el pana sa-l cumpar si am fost uimit. la 200kmh stiti cum merge si cum sta pe sosea????? pe autostrada ma iau la intrecere cu oricine sii ii dau turatii maxime in a5a si merg si toata autostrada soarelui la 5500rpm si nu are nimic. cumparati colt...nu regretati
Poate veti spune ca am ceva la cap dar......daca cineva imi spune "iti dau Golful meu 5 GTI pe Colt (la scimb) ",ii raspund "incearca la altii" :-D
http://www.youtube.com/watch?v=bViE8kz5AyI
http://www.youtube.com/watch?v=bViE8kz5AyI
- catalinboldeanu
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Aug 24, 2008 7:03 pm
iti spun eu cum se poate. in primul rand golful si coltul sunt clase diferite, motorizari diferite, si de aici se poate vedea ca golful este mai greu si are un cuplu mai mic iar coltul este mai usor si are un cuplu mare. nu conteaza la o masina CP ci cuplul. oricum masinile japoneze or sa rada de cele europene mereu. eu unul am curaj sa ma intrec cu coltul meu cu ce golf vrei mai putin GTI .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori