Salut,
Nu stiu cati dintre voi au fost in service si si-au verificat rulmentii pina acum. De asemenea nu stiu daca ati stat linga mecanic in momentul in care v-au facut verificarea. De obicei se intimpla asa. Vine meseriasul, ridica masina pe rampa, si incepe sa se invarta in jurul rotii. La un moment dat, dupa ce a adulmecat-o destul, se repede asupra ei si o apuca barbateste. Trage de ea, se lupta, mai trage inca o data de zici ca vrea sa rastoarne masina de pe rampa, incearca cateva figuri de greco-romane si se linisteste. Dupa preludiul dur, urmeaza o sesiune mult mai tandra. Se apropie incet cu urechea de ea, si usurel ... pune o mina delicata pe ea si o invarte de ii sar capacele, dupa care o asculta, sperind la o reactie interesanta. In cele din urma vine plin de incredere la tine si zice "Merge tata, n-are nimic, ai incredere in mine!"...
De curind am gasit un manual de service pentru Colt si m-am gandit sa il postez aici, ca cine stie, or mai fi alti colegi de forum care il vor. Zilele trecute m-am gandit sa-l rasfoiesc putin, gandindu-ma chiar la rulmentii mei si la procedura de verificare de care am beneficiat in garantie, descrisa de mine mai sus. Ce-i drept pe vremea aceea suspectam un rulment ca ar avea o problema insa cum sa ma contrazic cu meseriasul dupa spectacolul pe care mi la pus in scena, el stie mai bine.. . Asa ca m-am apucat sa citesc si am ramas putin uimit. Nu descriau nici un fel de abordare mai dura, nici vreo tehnica de prindere inspirata din cine stie ce lupte, ci aratau un aparat care se fixa pe ansamblul rotii si cu ajutorul unei tije urmarea roata daca are joc, indicand in milimetri toleranta respectiva, care am impresia ca nu trebuia sa depaseasca 0.05 mm. De asemenea in lista uneltelor, din capitolul respectiv, ce trebuiau folosite pentru diagnosticare, nu era trecuta si urechea. Na dracie! Ci mai degraba arata cum sa infasori o sfoara pe prezoane, sa legi sfoara aia de un anumit aparat care ar fi indicat el la un moment dat o forta de tragere pentru a misca rulmentul. Spuneau ei acolo ca nu ar fi trebuit sa depaseasca 19N. Ca sa vezi si sa nu crezi...
Multumesc ca ati avut rabdare sa imi cititi balivernele, insa chiar sint curios cum ati patit si voi.
Verificare In Service
am vazut si eu ca e la moda verificarea articulatiilor cu ranga pe sistem parghie.
la butuci si discuri se foloseste un echipament(comparator) ca cel din link-ul de mai jos:
http://www.youtube.com/watch?v=8dlkSa3LWXw
este trist ca intr-o reprezentanta nu ai minimul de scule indicate de producator.
la butuci si discuri se foloseste un echipament(comparator) ca cel din link-ul de mai jos:
http://www.youtube.com/watch?v=8dlkSa3LWXw
este trist ca intr-o reprezentanta nu ai minimul de scule indicate de producator.
Pentru mine probelma este simpla . Nu vreau sa par ca fovorizez pe cineva (mecanicii) dar de ce mai mergem cu masina in service daca noi stim ce defect are masina(rulmentul, rulmentii )........ de ce nu cerem sa ii schimbam daca "stim "ca sunt uzati ,de ce ii contrazicem pe mecanici ,de ce nu remediem singuri anumite defectiuni daca stim , si mecanicii nu stiu . Citim tot felul de manuale si ttutoriale pe internet care mai mult sau mai putin ne informeaza sau dimpotriva ne dezinformeaza , si aici sunt de acord ca intr-o reprezentanta nu trebuie sa lipseasca nici o scula din ceea ce recomanda producatorul , dar haideti totusi sa mai ascultam si alte pareri . Pentru linistea mea daca as avea dubii in ceea ce spune un mecanic m-as duce cu masina la o rampa de itp si totul se afla acolo
Sper ca nu am deranjat cu acest comentariu ...........!!!! respect
Sper ca nu am deranjat cu acest comentariu ...........!!!! respect
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori