Placute de frana
Salut,
Am schimbat azi placutele de frana si am fost surprins cat de repede se pot schimba, doua suruburi de fiecare roata pe fata iar pe spate e nevoie sa umbli doar la un singur surub de fiecare roata(cel din partea de jos ca cel de sus e greu sa il desfaci pentru ca te cam incurca furtunul de cauciuc).
Am luat placute mai ieftine de la Japanparts (260 ron ambele perechi) si sa vedem cat o sa ma tina. Oricum placutele pe fata m-au tinut de la 45000km pana acum la 85200km (in conditiile in care in primi 45000km am "papat" doua seturi de placute pe fata si o pereche de discuri, iar pe spate e prima data cand le schimb).
Ca si scule care va trebuiesc nu e mare lucru: o simpla cheie tubulara de 14, cheia de dat roara jos si cricul din dotarea masini. a si putina "vana" in brate ca sunt destul de stranse buloanele.
Astept de la alti posesori de lancer 2.0D, sa ne povesteasca cum se comporta placutele de frana de la Nipparts,Mintex, Textar sau Brembo ca ma bate si pe mine gandul sa iau ceva mai bun (retinerea me ar fi ca in cazul unor placute mai dure sa nu se uzeze discul prea repede.
Asa ca si concluzie, nu merita sa te duci la servis (Mcar sau altul) si sa arunci cu banii pe fereastra.
Am schimbat azi placutele de frana si am fost surprins cat de repede se pot schimba, doua suruburi de fiecare roata pe fata iar pe spate e nevoie sa umbli doar la un singur surub de fiecare roata(cel din partea de jos ca cel de sus e greu sa il desfaci pentru ca te cam incurca furtunul de cauciuc).
Am luat placute mai ieftine de la Japanparts (260 ron ambele perechi) si sa vedem cat o sa ma tina. Oricum placutele pe fata m-au tinut de la 45000km pana acum la 85200km (in conditiile in care in primi 45000km am "papat" doua seturi de placute pe fata si o pereche de discuri, iar pe spate e prima data cand le schimb).
Ca si scule care va trebuiesc nu e mare lucru: o simpla cheie tubulara de 14, cheia de dat roara jos si cricul din dotarea masini. a si putina "vana" in brate ca sunt destul de stranse buloanele.
Astept de la alti posesori de lancer 2.0D, sa ne povesteasca cum se comporta placutele de frana de la Nipparts,Mintex, Textar sau Brembo ca ma bate si pe mine gandul sa iau ceva mai bun (retinerea me ar fi ca in cazul unor placute mai dure sa nu se uzeze discul prea repede.
Asa ca si concluzie, nu merita sa te duci la servis (Mcar sau altul) si sa arunci cu banii pe fereastra.
multumesc nini
Flipper, pentru ca este o masina de familie, nu conduc in stil agresiv, fac 15.000 km pe an, dar surpriza am avut-o cand am vorbit cu reprezentantul de vanzari care mi-a spus ca el a schimbat placutele la 80.000 (tot la Lancer). stiu ca este ceva subiectiv dar cand dai 500 ron numai pe placute, atunci devi mai atent la detalii.
siguranta a fost primul lucru la care m-am gandit, dar nu vreau sa fiu luat de fraier, deci atunci cand nu ai senzor de uzura, trebuie sa stiti ca ezista un fel de diapazon montat pe placuta care in momentul in care aceasta ajunge la un grad maxim de uzura .... tipa )) , face un zgomot pe care nu il poti ignora
am de gand sa atept pana cand aud acest zgomot ca sa schimb placutele actuale
Flipper, pentru ca este o masina de familie, nu conduc in stil agresiv, fac 15.000 km pe an, dar surpriza am avut-o cand am vorbit cu reprezentantul de vanzari care mi-a spus ca el a schimbat placutele la 80.000 (tot la Lancer). stiu ca este ceva subiectiv dar cand dai 500 ron numai pe placute, atunci devi mai atent la detalii.
siguranta a fost primul lucru la care m-am gandit, dar nu vreau sa fiu luat de fraier, deci atunci cand nu ai senzor de uzura, trebuie sa stiti ca ezista un fel de diapazon montat pe placuta care in momentul in care aceasta ajunge la un grad maxim de uzura .... tipa )) , face un zgomot pe care nu il poti ignora
am de gand sa atept pana cand aud acest zgomot ca sa schimb placutele actuale
e cam trasa de par faza cu 80.000 km un set de placute, poate pe spate, ca pe fata, mie mi se pare imposibil.
oricat de batraneste ai merge, sau numai pe autostrada (in afara tarii), unde nu prea folosesti frana, tot mi se pare mult.
intradevar placutele scot un zgomot pe care nu ai cum sa nu-l auzi, cand se uzeaza.
oricat de batraneste ai merge, sau numai pe autostrada (in afara tarii), unde nu prea folosesti frana, tot mi se pare mult.
intradevar placutele scot un zgomot pe care nu ai cum sa nu-l auzi, cand se uzeaza.
@nini:
se poate... eu am schimbat placute si discuri fata la colt dupa 70 000 km. frana de motor, anticipare trafic, chestii d' astea. schimb vitezele la 3500-4000, dar si la 5500-6000 cand e nevoie, iar atunci cand trebuie dau si in frane cu putere. dar, cum spuneam, de baza raman anticiparea traficului si frana de motor.
se poate... eu am schimbat placute si discuri fata la colt dupa 70 000 km. frana de motor, anticipare trafic, chestii d' astea. schimb vitezele la 3500-4000, dar si la 5500-6000 cand e nevoie, iar atunci cand trebuie dau si in frane cu putere. dar, cum spuneam, de baza raman anticiparea traficului si frana de motor.
Acum depinde si de modul de condus dar si de materialul placutelor: sunt placute mai moi care strang discul "elastic" si care franeaza cu cateva procente mai bine si placute mai tari care se uzeaza mai greu...
Eu fac foarte mult A2 si uneori pun o frana la Fetesti si una la iesire...2 frane pt 150km. In bucuresti in 150km, calci la pedala, grupa mare. E adevarat ca nu mergi numai pe autostrada si 80.000km sunt multi dar...cred ca nu e imposibil.
Imi amintesc ca tata la un passat din 86 (prin 92...nu se prea gaseau piese -- era un arab care vindea in pta Universitatii in Bucuresti -- al padrino sau ceva de genu asta) a luat un set de placute de frana care au mers mult mult (nu mai stiu cati km), neasteptat de mult si tata tot vedea ca mai au "carne" dar cand totusi a verificat a constatat cu stupoare ca erau ff tari si tocisera discurile de frana...
uff Doamne, amintiri din copilarie care imi sunt asa de vii si colorate in minte desi incep sa fie tare indepartate ca timp.
Scuze de offtopic dar am continuat dezbaterea...
Eu fac foarte mult A2 si uneori pun o frana la Fetesti si una la iesire...2 frane pt 150km. In bucuresti in 150km, calci la pedala, grupa mare. E adevarat ca nu mergi numai pe autostrada si 80.000km sunt multi dar...cred ca nu e imposibil.
Imi amintesc ca tata la un passat din 86 (prin 92...nu se prea gaseau piese -- era un arab care vindea in pta Universitatii in Bucuresti -- al padrino sau ceva de genu asta) a luat un set de placute de frana care au mers mult mult (nu mai stiu cati km), neasteptat de mult si tata tot vedea ca mai au "carne" dar cand totusi a verificat a constatat cu stupoare ca erau ff tari si tocisera discurile de frana...
uff Doamne, amintiri din copilarie care imi sunt asa de vii si colorate in minte desi incep sa fie tare indepartate ca timp.
Scuze de offtopic dar am continuat dezbaterea...
Cum e acel zgomot de placute uzate?
La mine la unele franari se aude un scartait usor si foarte ascutit (la franari usoare la viteze mici, sub 30km/h). Placutele ochiometric sunt la jumate, am 23.500km cu ele(cam 60-70% extraurban). Am cumparat placute EBC green stuff de vreo 2 luni dar nu vreau sa le schimb decat cand placutele actuale se tocesc de tot.
La mine la unele franari se aude un scartait usor si foarte ascutit (la franari usoare la viteze mici, sub 30km/h). Placutele ochiometric sunt la jumate, am 23.500km cu ele(cam 60-70% extraurban). Am cumparat placute EBC green stuff de vreo 2 luni dar nu vreau sa le schimb decat cand placutele actuale se tocesc de tot.
Eu stiu ca in momentul in care placutele se uzeaza scot un sunet ascutit, oarecum metalic, la toate franele usoare (chiar si de la viteze mai mari la viteze mai mici, dar atunci nu prea se aud in masina) dar si la majoritatea celor apasate. Acum daca "ochiometric" placutele tale sunt la jumatate e posibil sa fi intrat ceva intre placuta si disc, ceva care se incapataneaza sa nu mai iasa de acolo...
O demontare a ansamblului va rezolva misterul dar nu prea e momentul sa incerci pe cont propriu avand in vedere temperaturile de afara.
Pe placutele recent achizitionate cat ai dat si de unde?
O demontare a ansamblului va rezolva misterul dar nu prea e momentul sa incerci pe cont propriu avand in vedere temperaturile de afara.
Pe placutele recent achizitionate cat ai dat si de unde?
Am 61000 km cu placutele originale la Outlander. Mai au macar 2mm grosime, dar le schimb pt confortul meu psihic. Cred ca mai duc lejer pana la 80000km. Masina are 2 ani si 9 luni. O folosesc zilnic in Bucuresti.
La nicio masina nu am schimbat placutele mai devreme de 60000km in aceleasi conditii de mers sau mai rau (la vechiul 307 am dat in el grav; condus sportiv; la outlander nici nu se pune problema, dar compenseaza uzura prin masa mare). Zic eu ca e foarte important si stilul de condus, dar mai ales stilul de franare (anticipare, frana de motor, franare usoara si progresiva).
La nicio masina nu am schimbat placutele mai devreme de 60000km in aceleasi conditii de mers sau mai rau (la vechiul 307 am dat in el grav; condus sportiv; la outlander nici nu se pune problema, dar compenseaza uzura prin masa mare). Zic eu ca e foarte important si stilul de condus, dar mai ales stilul de franare (anticipare, frana de motor, franare usoara si progresiva).
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator