Ulei motor
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
- cătu_cătălin
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Sep 21, 2011 9:19 am
Ma bag si eu in discutie, deocamdata ca posesor al unei alte marci.
Va spun ceea ce stiu despre caracteristiile uleiurilor folosite de mine (BMW): motor 2.2i ulei recomandat 0w30, 5w30, 5w40;
diferentele:
- cand am luat-o din Germania avea 0w30 si mi s-a recomandat sa pun numai asa, insa este prea scump si nu am pus nici macar o data;
- 5w30 am avut de multe ori, ulei cu specificatie LL04 (Long Life) adica 25.000 de km interval de revizie, eu fac reviziile la 10.000;
- 5w40 folosesc in prezent pentru ca m-am interesat un pic si acum va spun ( concluzia la care am ajuns in urma unei singure discutii cu cel din Germania, persoana cu care am pastrat legatura, spun o singura discutie pentru ca in ceea ce priveste Romania, am ajuns sa fiu total confuz, adica 1milion de pareri si trebuia sa fac un clasament pentru a trage o concluzie). Am facut aceasta mica descriere pentru a intelege ca nu este concluzia mea de amator in domeniu.
Reviziile sunt facute de fiecare producator auto in parte la un numar de x km si cam toti producatori de uleiuri s-au mulat pe aceste intervale, bineinteles si caracteristici ale motorului de tehnica si exploatare.
1. 0w30 si 5w30 sunt uleiuri care confera protectie motorului, aceeasi pe toata durata intervalului de reviziie, in speta 25.000 de km.
2. 5w40 este un ulei cu protectie mai mare decat cele mentionate anterior insa intr-un interval mai mic de revizie 15.000 de km.
Acum, avand in vedere conditiile climatice dar mai ales regimul de mers de le noi se preteaza mai bine 5w40.
Am mai vazut ca s-a adus in discutie Mobile Super 3000, este un ulei din gama inferioara de la Mobil, ca sa zic asa low cost, aspect ce este prezent in general la toti producatori de ulei. Eu unul nu as pune asa ceva intr-o masina noua sau relativ noua si mai ales nu as accepta aceasta varianta daca ar fi propusa pentru revizie de catre reprezentanta.
Va spun ceea ce stiu despre caracteristiile uleiurilor folosite de mine (BMW): motor 2.2i ulei recomandat 0w30, 5w30, 5w40;
diferentele:
- cand am luat-o din Germania avea 0w30 si mi s-a recomandat sa pun numai asa, insa este prea scump si nu am pus nici macar o data;
- 5w30 am avut de multe ori, ulei cu specificatie LL04 (Long Life) adica 25.000 de km interval de revizie, eu fac reviziile la 10.000;
- 5w40 folosesc in prezent pentru ca m-am interesat un pic si acum va spun ( concluzia la care am ajuns in urma unei singure discutii cu cel din Germania, persoana cu care am pastrat legatura, spun o singura discutie pentru ca in ceea ce priveste Romania, am ajuns sa fiu total confuz, adica 1milion de pareri si trebuia sa fac un clasament pentru a trage o concluzie). Am facut aceasta mica descriere pentru a intelege ca nu este concluzia mea de amator in domeniu.
Reviziile sunt facute de fiecare producator auto in parte la un numar de x km si cam toti producatori de uleiuri s-au mulat pe aceste intervale, bineinteles si caracteristici ale motorului de tehnica si exploatare.
1. 0w30 si 5w30 sunt uleiuri care confera protectie motorului, aceeasi pe toata durata intervalului de reviziie, in speta 25.000 de km.
2. 5w40 este un ulei cu protectie mai mare decat cele mentionate anterior insa intr-un interval mai mic de revizie 15.000 de km.
Acum, avand in vedere conditiile climatice dar mai ales regimul de mers de le noi se preteaza mai bine 5w40.
Am mai vazut ca s-a adus in discutie Mobile Super 3000, este un ulei din gama inferioara de la Mobil, ca sa zic asa low cost, aspect ce este prezent in general la toti producatori de ulei. Eu unul nu as pune asa ceva intr-o masina noua sau relativ noua si mai ales nu as accepta aceasta varianta daca ar fi propusa pentru revizie de catre reprezentanta.
Un 0w este mai fluid la temepreaturi scazute, are caracteristici de lubrifiere mai bune la temperaturi joase, etc.
Daca vreti un ulei bun si are aceleasi specificatii API/ACEA ca si cele pe care le puneti voi, va recomand - luati-le pe cele pentru motoare cu ASG. Motoarele respective functioneaza in conditii mai dure, asa ca au nevoie de niste uleiuri mai performante.
Evident exista diferente de pret in plus in cazul uleiurilo pentru motoare cu stop &go, dar cred ca se amortizeaza in decurs de 1 an prin prisma reducerii consumului.
Calitatile uleirilor se vad si in consumurile declarate de constructori.
Un exemplu - Uitati-va la Lancer de 1.8 benzina (modelul pe care il am). In 2008 era dat cu un 10.5/100 km urban. Aacelasi model are pentru 2011 doar 9.3 litri/100 km.
Am pus astfel de ulei si intradevar consumul se situeaza in medie undeva la 9.7 - 9.8 l/100 km.
Nu voi obtine la fel de putin pentru ca astea noi au alte acareturi - management incarcare baterie, franare regenerativa, etc, care mai scad consumul.
Daca vreti un ulei bun si are aceleasi specificatii API/ACEA ca si cele pe care le puneti voi, va recomand - luati-le pe cele pentru motoare cu ASG. Motoarele respective functioneaza in conditii mai dure, asa ca au nevoie de niste uleiuri mai performante.
Evident exista diferente de pret in plus in cazul uleiurilo pentru motoare cu stop &go, dar cred ca se amortizeaza in decurs de 1 an prin prisma reducerii consumului.
Calitatile uleirilor se vad si in consumurile declarate de constructori.
Un exemplu - Uitati-va la Lancer de 1.8 benzina (modelul pe care il am). In 2008 era dat cu un 10.5/100 km urban. Aacelasi model are pentru 2011 doar 9.3 litri/100 km.
Am pus astfel de ulei si intradevar consumul se situeaza in medie undeva la 9.7 - 9.8 l/100 km.
Nu voi obtine la fel de putin pentru ca astea noi au alte acareturi - management incarcare baterie, franare regenerativa, etc, care mai scad consumul.
- radu-lancer
- EVO VII
- Mesaje: 933
- Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Salut.
Eu am bagat in 2010 ulei Repsol in 2.0 did si a scazut consumul cu 1-2 litri.
In 2011 am bagat Motul si acum tot Motul am si sunt multumit. Iarna parca creste putin consumul dar in rest e ok. De cand am Motul, si alimentez de la Rompetrol motorul parca merge mai frumos, mai lin si nici nu huruie asa cum fac alte modele diesel.
Eu am bagat in 2010 ulei Repsol in 2.0 did si a scazut consumul cu 1-2 litri.
In 2011 am bagat Motul si acum tot Motul am si sunt multumit. Iarna parca creste putin consumul dar in rest e ok. De cand am Motul, si alimentez de la Rompetrol motorul parca merge mai frumos, mai lin si nici nu huruie asa cum fac alte modele diesel.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori