Probleme New Lancer. Discutii. Dezbateri.
QUOTE (DaniD25 @ Feb 29 2012, 07:44 PM) E oare normala diferenta destul de insemnata dintre vitezometru (la viteza constanta setata) si viteza medie afisata de calc de bord dupa resetare, deci proaspat si constant inregistrata?!?
La 170 pe bord, afisajul este cu 14km/h in urma...
Mentionez ca pana la 100km/h diferenta este nesesizabila si ca anvelopele masinii sunt de iarna pe 16'' nu pe 18'', dar dimensiunea din talon, specificata de producator.
Intre anvelopele 215/45/18 si 205/60/16 e o diferenta de doar 0,26%. Deci, cand iti arata in bord 100km/h ar trebui sa ai 100,26 km/h. Asadar, diferenta mare de care zici tu nu se datoreaza anvelopelor. Probabil, producatorul vrea sa ne faca sa ne simtim mandri de masinile noastre si sa credem ca rulam cu viteze mari, cand, de fapt, viteza reala e mult mai mica. Cand iti arata vitezometrul 210 km/h, de fapt ai maximum 190 km/h. E un fel de a minti frumos clientul. Eu, sincer, nu inteleg de ce nu le fac exacte, asa cum e la BMW.
La 170 pe bord, afisajul este cu 14km/h in urma...
Mentionez ca pana la 100km/h diferenta este nesesizabila si ca anvelopele masinii sunt de iarna pe 16'' nu pe 18'', dar dimensiunea din talon, specificata de producator.
Intre anvelopele 215/45/18 si 205/60/16 e o diferenta de doar 0,26%. Deci, cand iti arata in bord 100km/h ar trebui sa ai 100,26 km/h. Asadar, diferenta mare de care zici tu nu se datoreaza anvelopelor. Probabil, producatorul vrea sa ne faca sa ne simtim mandri de masinile noastre si sa credem ca rulam cu viteze mari, cand, de fapt, viteza reala e mult mai mica. Cand iti arata vitezometrul 210 km/h, de fapt ai maximum 190 km/h. E un fel de a minti frumos clientul. Eu, sincer, nu inteleg de ce nu le fac exacte, asa cum e la BMW.
Revin: la Outlander nu am problema asta (Si la alte masini dar acum e irelevant ). Am ramas tare surprins, chiar nu ma asteptam...hai 2,3,5 km dar aprox. 8% eroare este in afara oricaror limite de decenta.
La logan umbla un zvon legat de cablul care venea in bord si care trecea pe langa alternator si apareau interferente si in mantaua metalica se creeau niste curenti turbionari reziduali care ... vezi Doamne ... si asa eroarea, dar la noi?!?
E drept ca nu am avut gps-ul. Am sesizat numai diferenta foarte mare intre ceas si computer, dar cel din urma greseste si la masurarea consumului, asa ca inca mai am urme de rezerve.
Voi reveni pe aceata tema!
La logan umbla un zvon legat de cablul care venea in bord si care trecea pe langa alternator si apareau interferente si in mantaua metalica se creeau niste curenti turbionari reziduali care ... vezi Doamne ... si asa eroarea, dar la noi?!?
E drept ca nu am avut gps-ul. Am sesizat numai diferenta foarte mare intre ceas si computer, dar cel din urma greseste si la masurarea consumului, asa ca inca mai am urme de rezerve.
Voi reveni pe aceata tema!
@driverx: Nu inteleg replica "dumele"..?!? Confirmi cele scrise mai sus si pe urma te arunci la epitete...nu inteleg...
Apoi: Cum adica loganul "asa e din fabrica"? Scrie in cartea tehnica?!? Fii mai explicit te rog. Eu am mers cu laguna II cam 80.000km mai ales pe a2 si nu prea am "suferit" pe tema asta. Eroare era ce sa zic, nu prea mai tin bine minte, dar tocmai de aceea sunt sigur ca nu era prea mare, altfel as fi memorat diferenta...
In fine...sambata voi face din nou a2 si iau gps-ul cu mine. Sunt tare curios!
Apoi: Cum adica loganul "asa e din fabrica"? Scrie in cartea tehnica?!? Fii mai explicit te rog. Eu am mers cu laguna II cam 80.000km mai ales pe a2 si nu prea am "suferit" pe tema asta. Eroare era ce sa zic, nu prea mai tin bine minte, dar tocmai de aceea sunt sigur ca nu era prea mare, altfel as fi memorat diferenta...
In fine...sambata voi face din nou a2 si iau gps-ul cu mine. Sunt tare curios!
Eu am sesizat o diferenta de 5 km/h la Octavia2. Pentru cei care cunosc zona, in Feleac este un soi de radar fix care iti arata viteza cu care te deplasezi si, daca mergi mai tare de 60km/h, iti spune sa incetinesti. Ei bine, la 60 km/h in bord, radarul imi arata ca am 56-57km/h.
Apoi, in acelasi loc, am testat acum vreo 2 ani un Peugeot 206. Si aici diferenta: 60km/h in bord si doar 55km/h pe radar.
Tot asa, cu cativa ani in urma, am testat (cu GPS de data asta) o Fabia si am vazut, de asemenea, o diferenta de cca 5 km/h intre bord si GPS.
Am incercat sa testez si Lancerul, insa saptamana aceasta, cand am trecut pe Feleac, radarul nu indica viteza, ci era setat sa arate diverse mesaje de avertizare. O sa mai incerc sa trec pe acolo, poate reusesc sa vad care e diferenta la Lancer intre cat arata vitezometrul si cat indica acel radar.
Oricum, ciudat ca apare aceasta diferenta la diverse marci de automobile.
Apoi, in acelasi loc, am testat acum vreo 2 ani un Peugeot 206. Si aici diferenta: 60km/h in bord si doar 55km/h pe radar.
Tot asa, cu cativa ani in urma, am testat (cu GPS de data asta) o Fabia si am vazut, de asemenea, o diferenta de cca 5 km/h intre bord si GPS.
Am incercat sa testez si Lancerul, insa saptamana aceasta, cand am trecut pe Feleac, radarul nu indica viteza, ci era setat sa arate diverse mesaje de avertizare. O sa mai incerc sa trec pe acolo, poate reusesc sa vad care e diferenta la Lancer intre cat arata vitezometrul si cat indica acel radar.
Oricum, ciudat ca apare aceasta diferenta la diverse marci de automobile.
Toate masinile arata mai mult decat ai, e mai sigur asa decat sa arate mai putin, gandeste-te ca daca ar arata fix fix, si ai merge cu 50, la cea mai mica diferenta de nivel sau miscare a piciorului, ai avea 51 si te-ar lua radarul. Si daca ar arata 50 si tu ai avea 51 si te-ar lua radarul, ar ploua cu procese in capul producatorilor. Asa ca din fabrica, incorporeaza aceasta "eroare" in vitezometru pt a avea o marja de siguranta. La motociclete e si mai magulitor vitezometrul.
DUME "La logan umbla un zvon legat de cablul care venea in bord si care trecea pe langa alternator si apareau interferente si in mantaua metalica se creeau niste curenti turbionari reziduali care ... vezi Doamne ... si asa eroarea, dar la noi?!?" E luata din dictionar definitia. In vecii vecilor n-am auzit o explicatie asa interesanta
Gandeste-te, ca daca la 60 la ora ai 5km/h eroare, inseamna aproape 8% eroare, deci la 170 inseamna 13.6km/h eroare, deci ai ~166.
DUME "La logan umbla un zvon legat de cablul care venea in bord si care trecea pe langa alternator si apareau interferente si in mantaua metalica se creeau niste curenti turbionari reziduali care ... vezi Doamne ... si asa eroarea, dar la noi?!?" E luata din dictionar definitia. In vecii vecilor n-am auzit o explicatie asa interesanta
Gandeste-te, ca daca la 60 la ora ai 5km/h eroare, inseamna aproape 8% eroare, deci la 170 inseamna 13.6km/h eroare, deci ai ~166.
Alex44:
La 51km/h nu te ia nici un radar (pe restrictie de 50). Primul interval de penalizare in codul rutier (din cate stiu eu) este intre 10 si 20km/h in plus.
Explicatia "interesanta" am pescuit-o SI intr-un service dacia dar e ff comuna pe forumul reno pe care il consult de mai multi ani.
170 minus 13,6 fac mai putin dar nu asta e important...m-as fi asteptat la o eroare si mai neliniara, adica eroarea sa fie mai maricica la viteze mai mari.
Repet totusi: fara gps nu sunt prea sigur de ceea ce arata computerul de bord, care oricum fura in mod flagrant la consum!
La 51km/h nu te ia nici un radar (pe restrictie de 50). Primul interval de penalizare in codul rutier (din cate stiu eu) este intre 10 si 20km/h in plus.
Explicatia "interesanta" am pescuit-o SI intr-un service dacia dar e ff comuna pe forumul reno pe care il consult de mai multi ani.
170 minus 13,6 fac mai putin dar nu asta e important...m-as fi asteptat la o eroare si mai neliniara, adica eroarea sa fie mai maricica la viteze mai mari.
Repet totusi: fara gps nu sunt prea sigur de ceea ce arata computerul de bord, care oricum fura in mod flagrant la consum!
Din ce am observat eu eroarea de masurare la Lancer este in limita a 5%, in functie de presiunea in pneuri. Si da e normal sa indice un pic mai mult decat in realitate - la toate marcile este aceasta abatere in plus in privinta vitezei indicate - adica vitezometrul arata mai mult decat in realitate. Senzorii de viteza masoara corect. din motive de siguranta.
Si Lancerul prinde viteza reala constructiva - masurat cu GPS-ul. pe bord erau mai multi km/h cu vreo 10.
Si Lancerul prinde viteza reala constructiva - masurat cu GPS-ul. pe bord erau mai multi km/h cu vreo 10.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori