Folosirea franei de motor scade/creste consumul?

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
shadow2blade
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm

Mesaj de shadow2blade » Sâm Oct 03, 2009 8:45 pm

QUOTE Consumul in frana de motor la turatii de peste 1000-1200rpm este aproape zero

Sintagma folosita de colegul de mai sus este cea corecta. Aproape 0. Incearca sa-ti dai drumul din varful unei pante cu motorul oprit si masina in viteza Ala consum de benzina zero )

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Dum Oct 04, 2009 2:21 am

QUOTE (shadow2blade @ Oct 3 2009, 08:45 PM) Incearca sa-ti dai drumul din varful unei pante cu motorul oprit si masina in viteza Ala consum de benzina zero )

No shit!
Serios? Consumul e zero?
Ahh... stai, de fapt ramai in deal... Sigur nu consumi....

Avatar utilizator
Dudu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 23, 2008 3:00 am

Mesaj de Dudu » Dum Oct 04, 2009 10:54 am

pt cei care nu cred ca motorul nu este sub nici o forma alimentat cu combustibil in timpul unei frane de motor, in coborarea unui deal, de exemplu, va invit sa opriti motorul din cheie, fara sa apasati nici o pedala.. in frana de motor, si sa observati daca se modifica ceva.. masina va scoate aceleasi sunete, se va comporta la fel. numai sa aveti grija sa nu fie curbe, ca se dezactiveaza servodirectia si servofrana(care nu consuma combustibil, ci curent electric).

Motoarele pe injectie, din cate am inteles consuma combustibil doar cand sunt puse sub sarcina, la relanti, pentru a mentine turatia motorului, sarcina este mica, doar atat cat sa invinga fortzele de frecare proprii.. cand masina este in vale, aceste forte sunt invinse de inertie, deci motorul este in sarcina 0. daca motorul in frana de motor ar fi consumat la fel ca si la relanti, nu ar mai fi existat frana de motor, masina s-ar fi dus ca "pe liber".

am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Dum Oct 04, 2009 12:09 pm

QUOTE (Dudu @ Oct 4 2009, 10:54 AM) pt cei care nu cred ca motorul nu este sub nici o forma alimentat cu combustibil in timpul unei frane de motor, in coborarea unui deal, de exemplu, va invit sa opriti motorul din cheie, fara sa apasati nici o pedala.. in frana de motor, si sa observati daca se modifica ceva.. masina va scoate aceleasi sunete, se va comporta la fel. numai sa aveti grija sa nu fie curbe, ca se dezactiveaza servodirectia si servofrana(care nu consuma combustibil, ci curent electric).
Cu motorul oprit in frana de motor? Cum vine asta?
QUOTE (Dudu @ Oct 4 2009, 10:54 AM) am observat ca daca apas putin acceleratia, in timp ce cobor o vale mai abrupta, chiar daca masina ramane in frana de motor, eficienta acestei frane scade, pentru ca o parte din "frecari" sunt anulate de punerea in functiune a motorului.
Nu ti se pare normal? Te asteptai ca eficienta franei de motor sa creasca atunci cand apesi acceleratia? Inseamna ca atunci cand mergi normal si accelerezi, te astepti ca masina sa franeze.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Dum Oct 04, 2009 12:34 pm

please close it... please....

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Lun Oct 05, 2009 8:20 am

pai si eu de ce mai ma amuz?
dimineata la birou, la cafea stii ce bine face? plus ca citind dastea, inteleg si eu de ce e aglomeratie pe strazi.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Lun Oct 05, 2009 9:19 am

eu nu ma amuz deloc. Uneori imi vine sa plang.
Si ma gandesc cat de multe accidente vor face desteptii pamantului calcand frana intr-o curba.


PS: Partea proasta e ca unii mai citesc, nu citesc pana la sfarsit, nu descopera prostiile, iau de bun ce se scrie si-i vedem apoi in 4 scanduri.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Oct 05, 2009 9:48 am

Eu zic sa faceti o filtrare printre mesaje pentru ca multe sunt total pe dos.
Inca odata vreau sa va zic ca rezistenta opusa de motor in timpul unei astfel de frane se datoreaza presiunii care se face in cilindru prin impingerea fortata a pistonului. In situatia asta chiar nu se foloseste absolut deloc combustibil si daca acesta ar fi bagat in cilindru nu ar folosi la nimic, asa ca e numai normal ca o masina care are injectia comandata de un computer sa nu consume nimic. Credeti ca daca ar fi consumat ceva in timpul franei de motor ar fi fost atat de prost computerul ala de bord sa afiseze 0.00 la consum?
Apple, nu se intampla nimic nici daca apesi frana in curba, atata timp cat aceasta nu e violenta. Recomandat e ca o frana de motor mai violenta sa fie ajutata de frana normala. A nu se intelege pedala apasata de tot.
Chiar si pe zapada se poate derapa cu frana de motor. Asta iarna coborand de la cota 1400, inainte de o curba, am bagat dintr-a 3-a intr-a doua si a pierdut aderenta. Masina a luat-o drept si tot ce am putut sa fac a fost sa accelerez si sa trag frana de mana. S-a produs un fel de drift pe zapada si masina a luat-o cum trebuie in curba.

Teoria conteaza mai putin. Chiar si daca consumul nu ar fi 0 nu conteaza atat de mult. Eu va sfatuiesc ca atunci cand vine iarna sa mergeti undeva intr-un spatiu larg (de ex parcarea unui centru comercial) si sa incercati diferite chestii: frana normala, frana de motor, drifturi cu frana de mana. O sa va ajute mult in a lua decizii in situatii critice.

Avatar utilizator
Apple
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 13, 2008 4:57 pm
Contact:

Mesaj de Apple » Lun Oct 05, 2009 9:52 am

eu recomand un curs de pilotaj mai bine. Face toti banii.

Avatar utilizator
cix
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mar 18, 2008 10:24 am

Mesaj de cix » Lun Oct 05, 2009 9:57 am

Tot legat de consumul 0 http://www.youtube.com/watch?v=zX51795yZ6Y
Vedeti cand e apasat ambreiajul motorul este la ralanti si consumul nu mai este 0 cand intra in frana de motor scade la 0. Puteti incerca si voi.

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori