Revista Presei - Mitsubishi News -

Generalitati vis-a-vis de automobilele Mitsubishi
Scrie răspuns
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Vin Iul 30, 2021 10:13 am

Prima imagine teaser cu viitorul Mitsubishi Outlander plug-in hybrid
Constructorul asiatic a publicat o imagine teaser cu viitorul Outlander plug-in hybrid. Acesta va debuta inițial în Japonia la finalul anului 2021 sau în primul trimestru din 2022.
Cea de-a patra generație Mitsubishi Outlander a fost prezentată la începutul anului, în Statele Unite ale Americii. Concomitent cu aceasta, marca niponă continuă să vândă versiunea plug-in hybrid a vechii iterații.

Desigur, va exista și un Outlander PHEV de ultimă generație, iar prima imagine teaser cu acesta tocmai a fost publicată de constructorul japonez de automobile. Modelul va fi lansat inițial în Japonia fie la finalul anului 2021, fie în primul trimestru din 2022.

Mitsubishi nu a dat detalii tehnice concrete, dar a precizat că noul Outlander plug-in hybrid va avea mai multă putere și o baterie mai mare comparativ cu modelul pe care îl comercializează în prezent. Acesta este echipat cu un motor de 2.4 litri și o unitate electrică, ansamblul dezvoltând în total 224 de cai putere.

Bateria cu o capacitate de 13.8 kWh permite o autonomie în modul electric de 39 de kilometri.

Nu se știe încă dacă Mitsubishi are în plan să vândă noua generație Outlander și în Europa.


https://www.automarket.ro/stiri/prima-i ... -id/671333
Fişiere ataşate
239678l-1000x640-b-2ee96cba.jpg
239678l-1000x640-b-2ee96cba.jpg (80.71 KiB) Vizualizat de 358 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Aug 04, 2021 2:16 pm

(video) Deşi se apropie 2022, un dealer din Canada încă vinde un Mitsubishi Lancer Evo X din 2015
Un dealer canadian al mărcii Mitsubishi încă încearcă să vândă un sedan sport Lancer Evolution X GSR. Maşina este produsă în 2015, are un parcurs de 99 de kilometri şi este evaluată la tocmai 147.899 de dolari canadieni (99.457 de euro după cursul actual de schimb)!

Costul este unul motivat. Exemplarul este unul dintre cele mai proaspete din această serie, asta pentru că face parte din ediţia de adio dedicată pieţei locale – Final Edition – limitată la doar 350 de unităţi. Cel din imagini este al 350-lea!


Automobilul este echipat printre altele cu scaune Recaro, frâne Brembo, sistem audio Rockford Fosgate, trapă, scaune încălzite, climatizare automată, Bluetooth și multe alte opțiuni.

În plus, pentru a justifica costul ridicat, este scoasă în evidenţă starea mașinii sport, cât și condițiile de depozitare a acesteia – nu a părăsit niciodată showroom-ul încălzit.

Diferențele dintre ediția finală şi modelul obişnuit au fost în principal în elemente decorative – un acoperiș negru, jante BBS, plăcuțe şi inscripții speciale, etc.

În plus, puterea motorului turbo cu patru cilindri şi volum de 2.0 litri a fost ușor crescută: 307 CP şi 414 Nm în locul a 291 CP şi 407 Nm. Este cuplat propulsorul la o cutie de viteze mecanică în cinci trepte, iar tracțiunea este integrală.

Acum rămâne doar o singură întrebare: dacă nimeni nu-l va cumpăra în cel mai scurt timp, va mai prinde valoare atât timp cât stă pe loc?

https://autoblog.md/video-desi-se-aprop ... -din-2015/
Fişiere ataşate
Mitsubishi-Lancer-Evolution-GSR-Final-Edition-2015_0.jpg
Mitsubishi-Lancer-Evolution-GSR-Final-Edition-2015_0.jpg (398.07 KiB) Vizualizat de 324 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Aug 09, 2021 11:26 am

In Europa Centrala si de Est masinile electrice nu au clienti! Cote de piata extrem de mici
Daca uitam anul pandemic 2020, vedem ca Europa este impartita in doua, in Vest unde PIB-ul pe cap de locuitor masina electrica incepe incet sa prinda, insa in Centru si Est vedem ca masina electrica este irelevanta.
“Talibanii” masinilor electrice nu trebuie sa uite ca in Europa Centrala si de Est puterea de cumparare este atat de mica incat chiar si masinile pe benzina si diesel sunt in scadere considerabila fata de anul de referinta 2019.
Masinile electrice nu vor avea succes in Europa de Este nici macar peste 10 sau 15 ani pentru ca sunt scumpe achizitie de noi, sunt scumpe la achizitie second hand, iar in aceste tari lipseste cu desavarsire o retea corerenta de chargere pentru alimentarea lor.
Top 5: țările cu cea mai redusă cotă de mașini electrice vs PIB
Cipru: 0,5% – 23.580 euro
Lituania: 1,1% – 17.460
Estonia: 1,8 % – 20.440
Romania: 1,9% – 12.130
Polonia: 1,9% – 13.600
https://autolatest.ro/stiri/in-europa-c ... m-de-mici/


Grupul MOL a lansat aplicația MOL Plugee pentru încărcarea vehiculelor electrice
Aplicația MOL Plugee permite un nou tip de soluție de plată, care ia în considerare capacitatea de absorbție a energiei electrice a autovehiculelor și este mult mai bine adaptată nevoilor tuturor celor care dețin o mașină electrică.
Aplicația MOL Plugee oferă beneficii extinse în ceea ce privește sistemul de plată, respectiv taxarea va fi făcută în funcție de cantitatea de energie consumată (lei/kWh), de tipul de încărcător (AC/DC) și, într-o mai mică măsură, de timpul de încărcare (lei/unitate).Odată cu lansarea aplicației MOL Plugee, taxa fixă pentru sesiunile de încărcare nu va mai putea fi aplicată.
Dezvoltată de Grupul MOL pe baza unui concept inovativ, aplicația a fost creată de către Driivz, companie globală de software pentru încărcarea vehiculelor electrice. Aplicația MOL Plugee este disponibilă pentru dispozitivele Android și iOS și poate fi descărcată din App Store și Google Play. Înregistrarea în aplicație este gratuită.
Continuăm strategia noastră de dezvoltare pentru a construi una dintre cele mai mari rețele de stații de servicii din România. În baza acordului cu CNAIR, recent semnat, cele 14 stații de servicii, care vor fi deschise pe autostrăzile Nădlac - Sibiu (A1), Pitești - București (A1) și Cernavoda - Constanța (A2) vor beneficia de stații de încarcare destinate vehiculelor electrice.
https://www.wall-street.ro/articol/Auto ... trice.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Aug 16, 2021 12:33 pm

(VIDEO) Ce rezistă mai mult într-un motor: lanţul de distribuţie sau cureaua

Asta e, probabil una din cele mai frecvente întrebări din partea celor ce pricep un pic mai mult în motoare şi ajung să parcurgă suficient de mult cu ele încât să schimbe distribuţia. Ideea e că toate motoarele cu ardere internă au nevoie de a acţiona mecanismul de distribuţie într-un fel, iar cele mai răspândite modalităţi, cu excepţia unor încercări mai excentrice, sunt două — lanţul sau cureaua. Printre cele mai cunoscute cunoştinţe despre ele din uzanţa populară sunt faptul că lanţul ar ţine mult mai mult timp, sau faptul că cureaua ar fi mai silenţioasă şi ar garanta un sunet mai frumos motorului. În zilele noastre, însă, şi lanţurile unor motoare se schimbă pe la 100 mii km sau mai chiar repede. Dar, totuşi, cele mai bune răspunsuri din practică ar putea să le dea, ca întotdeauna, mecanicii care au avut de-a face cu multe motoare şi au văzut tot felul de probleme şi deosebiri. Aşadar, ce rezistă mai mult într-un motor — cureaua sau lanţul de distribuţie?La întrebarea asta au răspuns de curând cei de la canalul de YouTube AutoStrong, mecanici cu experienţă în tot soiul de lucrări cu motoare, despre publicaţiile cărora noi uneori mai scriem.

Însă de această dată video-ul nu a început cu o medie a cazurilor precedente, ci cu o testare directă a rezistenţei la un institut specializat, cu unelte special concepute pentru testarea şi expertiza rezistenţei materialelor! Iar asta s-a făcut pentru a avea cifre cuantificabile şi comparabile în rezultat. Motivul ar fi că, în opinia mecanicilor, lanţurile de distribuţie de motoarele mai noi sunt mult mai slabe în fiabilitate decât cele mai de demult, iar astfel concluziile ar trebui să fie făcute distinctiv şi n-ar putea fi generalizate.S-au luat la test două curele de distribuţie şi două lanţuri. O curea de distribuţie a fost scoasă de pe un motor 1.9 TDI al unui Passat din anul 2000, după ce şi-a slujit termenul normal de exploatare. Altă curea a fost identică, doar că una nouă, încă neexploatată.

La capitolul lanţurilor, s-a luat un lanţ folosit, scos de pe motorul N57 de pe BMW Seria 5 E39 din 2001, şi un altul identic, dar nou.Mecanicii menţionează că aceste curele şi lanţuri sunt printre cele mai rezistente din istorie, cureaua de pe TDI slujind de obicei fără probleme câte 120 mii km, iar lanţul de pe BMW — câte 500 mii km!

Rezultatele au fost foarte curioase! Iată la cel forţe au cedat cele 2 lanţuri de distribuţie:

1. Lanţ distribuţie BMW N57, second-hand, parcurs 320,000 km — 1,150 kg
2. Lanţ distribuţie BMW N57, nou, parcurs 0 km — 1,150 kg.

Da, forţa la care cele două lanţuri au cedat este identică, iar asta demonstrează că ele sunt extraordinar de rezistente în construcţie, dar şi în timp, reuşind să ofere aceeaşi rezistenţă atât la 0, cât şi la peste 300 mii km din cei 500 mii km prevăzuţi!Cum a fost situaţia la curelele de distribuţie? Standardul minim reglementat ar fi de 750 kg. Însă realitatea a fost mai îmbucătoare:

1. Curea distribuţie VW TDI, second-hand, cu parcurs — 1,350 kg
2. Curea distribuţie VW TDI, nou, parcurs 0 km — 1,450 kg.

Deci, paradoxal, dar cureaua de distribuţie s-a rupt la o forţă mai mare decât lanţul, deşi ambele au avut nevoie de forţe imense, care nu prea sunt posibile în operarea unui motor.Şi pentru că situaţia ar putea fi diferită la motoarele mai moderne, autorii video-ului au promis să facă un asemenea experiment cu lanţurile şi curelele motoarelor lansate în ultimii ani. Până atunci, te invităm să vezi experimentul în video-ul de mai jos, iar dacă ai nevoie de subtitre, le poţi include, cu traduceri automatizate.

https://piataauto.md/Stiri/2021/08/VIDE ... u-cureaua/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Aug 30, 2021 2:39 pm

Mitsubishi sponsor oficial al Santiago 2023
Mitsubishi Motors a fost numit sponsor oficial al Jocurilor Panamericane și Parapane Americane de la Santiago 2023.Producătorul japonez de automobile va pune la dispoziția organizatorilor peste 600 de vehicule care vor fi folosite pentru a transporta mai mult de 8 000 de sportivi, antrenori, oficiali și voluntari în locurile din capitala chiliană și nu numai.„Deținerea unui brand internațional precum Mitsubishi în categoria sponsorilor oficiali este o mare mândrie pentru Jocuri”, a declarat Felipe De Pablo, directorul executiv al Santiago 2023.„Aceste tipuri de alianțe întăresc ideea că interesul pentru eveniment este în creștere în rândul diferitelor companii și industrii naționale și internaționale și că mai multe dintre ele doresc să devină o parte a celui mai mare eveniment multi-sportiv pe care țara noastră l-a găzduit vreodată”.
https://www.insidethegames.biz/articles/1112304/


Nissan și Mitsubishi lanseaza „minivehicle” electrice

Există două posibilitati în lumea de a face un EV. Puteți să înghesuiți cât mai multe baterii într-o mașină, greutatea și litiul minat să fie amortizate. Vedeți: GMC Hummer EV, Tesla. Cealaltă cale este cât cu mai puțina greutate, și performanță . Japonia se poate aștepta la un nou concurent în acest domeniu de la compania care v-a adus MiEV. Nissan și Mitsubishi au anunțat că vor lucra împreună la un EV cu o baterie de 20 kWh, încercând să facă economii cu cât mai puțină performanță posibil, pentru piața japoneză. De la Nissan și Mitsubishi:Cu o capacitate nominală a bateriei de 20 kWh, vehiculul mini-electric are o gamă de rulare proiectată pentru a acoperi nevoile zilnice din Japonia. În plus față de utilizările sale de mobilitate, vehiculul poate furniza energie electrică de la baterie la o casă, iar în situații de urgență poate acționa ca o sursă de energie mobilă.
Cu o lungime de 3,395 mm, o lățime de 1,475 mm și o înălțime de 1,655 mm, vehiculul minier a fost proiectat pentru a oferi manevrare ușoară în mediile de trafic din Japonia, adesea înghesuite. Prețurile de achiziție (prețul listat minus subvențiile) sunt prognozate să înceapă la aproximativ 2 milioane de yeni.
https://jalopnik.com/mitsubishi-and-nis ... 1847572225

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Lun Sep 06, 2021 10:10 am

Nissan și Mitsubishi vor lansa o mașină electrică de oraș la 15.000 de euro

Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nissan a anunțat că vrea să înceapă vânzările unei noi mașini electrice de oraș, la începutul lui 2022. Noul model este dezvoltat în parteneriat cu Mitsubishi și ar urma să coste circa 15.000 de euro.
Compania NMKV, un joint-venture între Nissan și Mitsubishi, pregătește un vehicul electric de oraș ce va fi lansat inițial pe piața din Japonia.
Cei doi constructori spun că vor să redefinească un segment popular în Japonia prin introducerea unor caracteristici specifice electricelor, precum accelerația rapidă, rularea silențioasă și liniștea din habitaclu, dar și prin tehnologii de asistență de ultimă oră.
Potrivit primelor informații oficiale, bateria noului vehicul electric va fi de 20 kWh, în timp ce autonomia nu este specificată. Nissan spune însă că va fi suficientă pentru “nevoile zilnice în Japonia”. O caracteristică importantă va fi posibilitatea alimentării locuinței cu energie electrică direct din baterie, în cazul situațiilor de urgență.
Dimensiunile viitorului vehicul (3,39 metri lungime, 1,47 metri lățime și 1,65 metri înălțime) îi vor permite să se miște cu ușurință prin traficul aglomerat. Prețul anunțat de Nissan va fi de aproximativ 15.000 de euro (2 milioane de yeni), după aplicarea subvențiilor acordate de stat.
Compania nu a oferit deocamdată informații despre o eventuală lansare a noului model și pe piața europeană.
https://www.automarket.ro/stiri/nissan- ... 05359.html


De ce se fură, de fapt, catalizatorul mașinii
Catalizatorul mașinii sau convertorul catalitic este o componentă din sistemul de evacuare care este conceput pentru a reduce emisiile de substanțe nocive în atmosferă, transformându-le în componente inofensive.

De la începutul pandemiei Covid-19 furturile de catalizatoare auto au crescut considerabil. Există două motive simple pentru acest fenomen.
Motivul numărul 1: Tăierea unui catalizator este o treabă relativ simplă
Hoții acționează în grupuri formate din cel puțin două persoane. O persoană taie efectiv piesa montată pe mașină cu ajutorul unui flex cu acumulator. O altă persoană stă de pază într-o mașină parcată înapropiere, cu motorul pornit pentru o scăpare cât mai rapidă. Piesele cu care realizează aceste furturi sunt la îndemâna oricui (un cric și un polizor unghiular pe baterii).
Hoții tind să aleagă mașinile cu garda mai înaltă pentru că le este mai ușor să se strecoare sub ele și să le taie piese. Totodată, aceștia aleg mașinile parcate în zonele mai puțin frecventate. De aceea, pentru a nu cădea victime hoților, polițiștii recomandă șoferilor să fie atenți atunci când aleg locul în care își lasă mașina peste noapte.
Metoda de a parca autoturismul cu două roți pe bordură este o invitație pentru hoți, oferindu-le acestora mai mult loc pentru a acționa.
Motivul numărul 2: Conține metale prețioase
Catalizatoarele sunt căutate de hoți pentru simplul motiv al componentelor prețioase pe care le conțin. Un catalizator auto standard poate avea în componența sa între 3 și 7 grame de platină pură. Cantitatea variază în funcție de producător și de model.

Platina, utilizată în principal pentru motoarele diesel, este unul dintre cele mai valoroase metale. Paladiu este folosit pentru motoarele pe benzină.

Top 10 cele mai valoroase catalizatoare auto
10. Preț 1.376 de lei. (Se găsește pe modele Renault. De asemenea, acesta se află și pe Dacia Duster cu motor 1.5 DCI)

9. Preț: 2.787 de lei (Renault)

8. Preț: 3.311 de lei (Mercedes)

7. Preț: 3.477 de lei (Audi și Volkswagen)

6. Preț: 3.583 de lei (Peugeot și Citroen)

5. Preț: 3.846 de lei (BMW)

4. Preț: 4.149 de lei (Fiat, Alfa Romeo și Lancia)

3. Preț: 4.694 de lei (Mitsubishi)

2. Preț: 5.089 de lei (Fiat, Alfa Romeo și Lancia)

1.Preț: 7.955 de lei (BMW)

https://www.promotor.ro/stiri-auto/de-c ... i-18896774




Sfaturi şi recomandări: cum protejăm vopseaua maşinii în exploatarea zilnică şi zilele toride

Frica mare a oricărui automobilist este implicarea într-un accident rutier cu deteriorarea caroseriei şi costurile inevitabile de reparaţii şi timp pierdut pe la service-urile auto pentru a remedia lucrurile şi de a le readuce la condiţia iniţială. Caroseria, însă, poate suferi şi să piardă din graţiozitatea de odinioară inclusiv din cauza exploatării incorecte a maşinii. Or, în exploatarea zilnică, pe lângă suspensii şi sistemul de propulsie, numeroaselor provocări sunt supuse şi elementele caroseriei şi stratul de vopsea. Aşadar, cum am putea proteja şi îngriji maşina, astfel încât aceasta să rămâna la fel de atractivă, ca în prima zi, în special în condiţii de temperaturi toride de vară?Spălarea şi ceruirea maşinii
Prima şi cea mai firească recomandare în acest caz este menţinerea permanentă în curăţenie a caroseriei. Stratul de vopsea suferă din cauza stratului de murdărie depus şi neglijat, însă o simplă spălare nu ajută prea mult timp, indicată fiind acoperirea caroseriei integral cu ceară. Astfel, fie că apelezi la servicii specializate, fie că alegi o spălătorie cu auto-servire, nu ezita să soliciţi sau să acoperi de sine stătător maşina cu ceară.Aceleaşi recomandări sunt valabile chiar şi atunci când nu circuli cu maşina, în special dacă ai parcat-o undeva afară, unde să fie supusă razelor solare sau altor fenomene climaterice. Dacă planifici să parchezi maşina pe o perioadă mai îndelungată, ar fi indicat să o speli şi să o acoperi cu ceară înainte de a o depozita.

Dacă alegi să speli maşina în condiţii casnice, cu detergenţi proprii, asigură-te că ai achiziţionat produse specializate pentru îngrijirea maşinii — nu ar fi cazul să economiseşti în acest caz, în special dacă-ţi doreşti să menţii automobilul în starea originală. Renunţă la ideea utilizării detergenţilor de rufe, veselă sau produse de igienă personală.Îngrijirea zilnică a maşinii şi eliminarea petelor

De multe ori când ajungi la spălătorie o să vezi automobilişti care aleg să-şi şteargă maşina proaspăt spălată cu cârpa uscată. Ei bine, probabil nu toată lumea ştie că chiar şi cele mai mici particule de praf îmbibate în acea cârpă sau rămase pe caroseria maşinii pot deteriora stratul de vopsea. Nu o să vezi imediat zgârieturi, dar parcând la soare vei fi dezamăgit de acele "ornamente" care tocmai îşi va face apariţia. Acestui risc sunt supuse în special maşinile de culoare neagră.Evită să utilizezi cârpe sau alte ustensile ca să speli maşina abia acoperită cu spumă — caroseria nu va deveni mai curată, dar te vei alege cu câteva zgârieturi minore în plus. Per general, ar fi recomandabil sau să nu ştergi deloc maşina după ce ai acoperit-o cu ceară, fie să optezi pentru un uscător cu jet de aer.

Alegerea locului de parcare

Alege un loc de parcare sigur şi, preferabil, să ascunzi maşina de razele solare directe. Or, soarele are un impact major asupra vopselei. Dacă nu ai de ales, ai putea opta pentru o prelată cu care să acoperi maşina, în special dacă parchezi zilnic într-un spaţiu de tip deschis, acolo unde pe parcursul zilei şi de câteva ori pe săptămână maşina va fi supusă razelor solare.Mai puţin recomandabil ar fi să parchezi sub copaci, în special cei populaţi de păsări. Petele lăsate de vieţuitoare pe maşină ar trebui eliminate în cel mai scurt timp posibil pentru a evita deterioarea primului strat de vopsea. De altfel, aceeaşi recomandare se referă la toate tipurile de pete. Nu uita că o furtună poate rupe crengile copacului sub care ai parcat, iar în acest caz dauna va fi imediată şi simţitor mai costisitoare.

Remedierea imediată a zgârieturilor şi defectelor de pe caroserie

Un defect minor neremediat la timp duce inevitabil la un defect mai mare şi mai costisitor în eliminare. Inspectează zilnic starea caroseriei — zgârieturile mici, care nu ajung până la metalul "gol", pot fi neglijate timp de o săptămână sau două, dar nu şi zgârieturile mari, care ar trebui acoperite cât mai curând pentru a evita rugina.Pentru a preveni apariţia zgârieturilor şi defectelor cauzate de pietriş, ai putea opta pentru pelicula protectoare cu care să acoperi întreaga caroserie sau elementele supuse riscului, precum capota. Însă, această procedură ar putea fi costisitoare şi anevoioasă în căutarea unui service specializat care să execute calitativ lucrările. Recomandabile sunt şi apărătoarele de noroi de pe partea inferioară a aripilor, cel puţin pentru a proteja pragurile şi portierele.Atenţie la substanţe active sau inflamabile

Alimentează cu mare atenţie maşina şi inspectează aripa din zona capacului rezervorului de combustibil după ce aliementezi cu carburant. Benzina sau motorina vărsate pe caroserie ar putea avea un impact extrem de negativ asupra stratului de vopsea şi trebuie înlăturate imediat. Totodată, dăunători pot fi lubrifianţii şi alte lichide de mentenanţă, precum uleiul de motor sau lichidul de frână.Cam acestea ar fi recomandările esenţiale pentru menţinerea în stare bună a caroseriei şi stratului de vopsea. Însă, cu siguranţă automobiliştii experimentaţi au propriile soluţii pentru îngrijirea caroseriei, sau poate am omis noi ceva? Spune-ne părerea ta în comentarii, cum îţi îngrijeşti chiar tu camaradul tău de drum?

https://piataauto.md/Stiri/2021/07/Sfat ... le-toride/

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 07, 2021 9:20 am

ANALIZĂ Producția de componente auto din România, lovită grav de criză: Două companii și-au închis porțile / Profitul și afacerile sectorului s-au redus considerabil
Producția de componente pentru industria auto, un sector de bază pentru industria românească, a fost grav lovită de criză anul trecut. Afacerile celor mai mari firme au scăzut, profiturile s-au redus, iar numărul de angajați s-a micșorat pentru cea mai mare parte a companiilor din top. Două companii chiar și-au închis porțile anul trecut, arată datele obținute de Economedia de la Registrul Comerțului.

Topul companiilor din România este dominat de firme de renume precum Bosch, Hella, Leoni sau Yazaki (pentru Continental Automotive datele pentru anul trecut nu sunt disponibile).

Sectorul, grav afectat la nivel financiar

Anul trecut, două companii din producția de componente auto din România și-au închis porțile. Datele obținute de Economedia de la Registrul Comerțului arată că numărul companiilor cu cod CAEN active în producția de componente a scăzut de la 78 în 2019 la 76 în 2020.

Afacerile întregului sector au scăzut puternic în anul crizei, de la aproape 30 de miliarde lei în 2019 la 18,3 miliarde lei în 2020, potrivit datelor ONRC. Este de subliniat însă faptul că datele complete pentru cea mai mare companie din sector, Continental Automotive, nu au fost raportate încă. Pentru Continental Automotive Systems, din Sibiu, afacerile au scăzut cu aproape 600 de milioane de lei, arată datele publicate pe Ministerul Finanțelor, în timp ce pentru Continental Automotive Romania datele nu sunt încă disponibile. Însă și în cazul în care afacerile Continental ar fi rămas la același nivel ca cel al anului 2019, de aproape 8,6 miliarde lei, tot există o scădere a afacerilor la nivelul sectorului de circa 3 miliarde lei.

Și profitul sectorului s-a redus anul trecut la 313 milioane lei, adică la o treime față cel din 2019, care se ridica la 1,049 miliarde lei. De asemenea, chiar dacă am lua în calcul faptul că profitul Continental a rămas la același nivel ca în 2019, de 247 milioane lei, profitul sectorului tot ar fi scăzut cu o treime.

Topul producătorilor, în funcție de afaceri

Continental Automotive este, cel mai probabil, cel mai mare producător de componente auto din România, însă datele pe 2020 nu sunt încă disponibile la Registrul Comerțului. În 2019, grupul german raporta afaceri de 4,68 miliarde lei, respectiv 4,98 miliarde lei prin două companii din Timiș și Sibiu, Continental Automotive Romania SRL și Continental Automotive Systems SRL.

Datele disponibile în prezent la Registrul Comerțului plasează compania germană Bosch în topul mai producătorilor de componente pentru industria auto din România. Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 3,92 miliarde de lei, surprizător mai mare decât în 2019, când afacerile au fost de 3,7 miliarde lei.

Hella România completează top trei al producătorilor de componente auto, cu o cifră de afaceri de peste 3 miliarde de lei în 2020, în ușoară scădere față de 2019 când raporta afaceri de 3,2 miliarde lei.

Aptiv Technology Services (cunoscută anterior drept Delphi) a rămas pe locul patru, cu afaceri de 1,45 miliarde lei în 2020, față de 1,66 miliarde lei în 2019.

Leoni Wiring Systems a urcat puternic pe locul 5, de pe locul 8 anul precedent, deși cifra de afaceri s-a redus ușor de la 1,24 miliarde lei în 2019 la 1,21 miliarde lei în 2020.
https://economedia.ro/analiza-productia ... TcEeJ0zaHt

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 14, 2021 9:29 am

Ce mașină conduce, de fapt, Titi Aur în viața de zi cu zi. Valorează mii de euro
Titi Aur este unul dintre cei mai cunoscuți piloți de raliuri din România, dar și campioni din acest domeniu. Este un iubitor de viteză și, pasionat de mașini, Titi Aur are în prezent propria sa academie. Însă, ce mașină conduce acesta în viața de zi cu zi?
Ce mașină conduce, de fapt, Titi Aur în viața de zi cu zi. Valorează mii de euro
Titi Aur este un profesionist în zona de raliuri. A participat la foarte multe raliuri în lunga sa carieră. Datorită performanței sale, a reușit să obțină 8 titluri de campion al României în anii: 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2006. În prezent, el deține și școala sa proprie de conducere defensivă și pilotaj, unde predă. Dincolo de toate acestea, mulți se întreabă ce mașină conduce renumitul campion.

Ei bine, Titi Aur conduce un Mitsubishi EVO IX, care accelerează 100 km/h în doar 7 secunde, potrivit site-ului experimentează.ro. Un astfel de autoturism ar costa peste 26 mii de euro. Această mașină Titi Aur ar folosi-o și pentru cursanții săi de raliuri.
Cum conduci o mașină cu viteză fără să-ți pierzi viața
Mulți adepți ai vitezei își pierd viața din cauza acestui lucru. Fostul pilot consideră că acest lucru se întâmplă din cauză că sunt muți cursanți care nu învață corespunzător o școală auto.„Toată România are o problemă de educaţie când vorbim de maşini (…) Nu avem şcoli de şoferi, avem şcoli de luat permisul. După ce ai luat permisul, nimeni nu te mai trage de mână, nimeni nu mai face nimic şi conduci aşa cum ai învăţat la şcoala de şoferi, adică de multe ori rău“, a spus Titi Aur pentru Ziarul de Iași.
https://redactia.ro/ce-masina-conduce-d ... uro-140612

ISU german spune ca nu este pregatit pentru un incendiul cu masinile electrice! ISU Romania este pe dinafara
In urma cu cateva zile Asociatia Pompierilor din Germania a declarata ca toti constructorii de automobile electrice sunt vinovati pentru ca nu au alerat autoritariile europene pentru ca sa se pregateasca de un incendiu cu o masina electrica.
Germanii spun ca pentru a stinge un incendiu auto cu motor pe benzina si diesel acestia au nevoie de maxim 45 de minute si folosesc doar 500 de litri de apa/spuma.
Daca acest incendiu apare la o masina electrica pompierii au nevoie de 2 sau 3 ore plus utilizarea a peste 10.000 de litri de apa/spuma pentru a stinge incendiul.Din pacate ISU Romania se pare ca nu are habar despre stingerea acestor masini, sau ca au nevoie de un camion plus container special pentru transporatarea si depozitarea unei masini electrice facute scrum!
https://autolatest.ro/stiri/isu-german- ... -dinafara/

INFOGRAFIC Mitsubishi a revenit pe profit, chiar dacă marja operațională este una mică

Mitsubishi Motors a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an fiscal, aprilie – iunie, marcând revenirea la profit a companiei. Mitsubishi Motors a reușit să treacă de impasul generat de pandemie și de criza de semiconductori, anunțând pentru trimestrul 1 al anului fiscal 2021 – 2022 venituri de 432 miliarde de yeni (3,3 miliarde euro), aproape dublu față de trimestrul similar din 2020, când veniturile se ridicau la 230 miliarde yeni. Creșterea este de 88% și a condus la revenirea la profit operațional, în valoare de 10,5 miliarde yeni (circa 80 milioane de euro), după ce în 2020 se înregistra o pierdere operațională de 54 miliarde yeni. Chiar dacă mic, câștigul raportat de companie dă speranțe pentru o evoluție mai bună în a doua parte a acestui an calendaristic. Marja de profit oeprațional este una foarte mică, 2,5%, însă poate fi punctul de plecare pentru o restructurare a companiei japoneze, puternic afectată nu doar de pandemie și de criza de semiconductori, dar și de destrămarea relațiilor din cadrul Alianței cu Nissan și Renault, precum și de ieșirea aproape în totalitate de pe piața din Europa.
Vânzările Mitsubishi pentru acest trimestru s-au ridicat la 218.000 de unități, o creștere de aproape 100% față de cele 127.000 de vehicule vândute în urmă cu un an, în plină pandemie. Pentru întreg anul fiscal, compania și-a estimat vânzări de 1,1 milioane de unități, o creștere de aproape 25% față de nivelul de anul trecut (824.000 unități), dar sub nivelul înregistrat în 2019, 1,3 milioane de vehicule.
https://www.profit.ro/povesti-cu-profit ... a-20318558

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Mie Sep 15, 2021 10:22 am

Titi Aur, despre accidentele care produc 3.3 miliarde euro cheltuieli sociale: „Este un carnagiu”

Pilotul Titi Aur, specialist în condus defensiv, consideră că lipsa de infrastructură din România, dar mai ales lipsa de educație a șoferilor provoacă adevărate carnagii în România.
Titi Aur a comentat în emisiunea „Interviurile lui Vitalie”, difuzată online pe stirileprotv.ro, accidentele care se produc în lanț pe autostrăzi. Pilotul dă vina pe „efectul de turmă” al șoferilor români.
Titi Aur: Pe toate drumurile modernizate au crescut numărul de victime. De ce? Pentru că nu știm să circulăm. Vara aceasta am văzut niște accidente în lanț. Acesta are o explicație psihologică. Efectul de turmă al șoferilor. Tu mergi liniștit cu distanța și viteza la care crezi că ești în siguranță, cel de lângă tine merge un pic mai tare, tu crezi că mergi prea încet și te iei după el. Se iau unii după alții și viteza crește în aceleași condiții de vizibilitate redusă. Se micșorează distanța în mașini. Când apare o frânare mai violentă, atunci apar accidente în lanț. Apar și în alte țări, dar noi românii nu știm și nu suntem educați să circulați pe autostradă. La școala de șoferi se merge doar cu 30 la oră și doar în localitate. Nu te duce nimeni pe autostradă, pe modelul, lasă că învață el. Greșit, depinderile greșite așa rămân.
Avem nevoie de infrastructură modernă, în paralel avem nevoie și de educație. Să știm cum să conducem pe aceste drumuri. Altfel, vom considera că drumul este bun și trebuie să mergem mai tare. O statistică neoficială, în perioada alegerilor locale crește numărul de victime pe drumuri județene și locale. De ce? În perioada alegerilor, Consiliul Județean și primarii încearcă să repare drumurile ca să arate poporului că sunt buni și să fie realeși. Când mergea prin gropi, românul mergea încet, când s-a văzut pe drumul asfaltat nu înțelege decât că trebuie să meargă mai tare.
Vitalie Cojocari: Asta nu înseamnă că trebuie să păstrăm drumurile cu gropi sau să nu construim autostrăzi.Titi Aur: O soluție extremă, ca să nu mai moară nimeni, luăm picamerele și stricăm toate drumurile. Vom face de la București la Ploiești 2 zile. Nu asta este soluția. Soluția este să avem drumuri bune, mașini bune, dar să fim educați să știm să le folosim. Mașinile bune nu înseamnă neapărat siguranță. Au câteva caracteristici, nu-ți dau senzația de viteză față de acum 30 de ani. Cum era într-un ARO, Oltcit? La 90 la oră vibra tot, îți luai zborul, nu aveai curaj la viteza aia. Într-o mașină modernă la 150 de km/h nu-ți dă senzația de viteză. Nu înțelegi ce se întâmplă, consideri că trebuie să mergi cu viteză mare. Mașinile moderne au sisteme care lucrează alături de șofer să rămâi pe șosea, ABS, controlul tracțiunii. Tu crezi că ești foarte bun, mașina te salvează, nu blochează roata. Crezi că ești bun și mergi tare. Accidentul nu se întâmplă la 50 km/h, ci la 120.
Vitalie Cojocari: Când este fatal accidentul?
Titi Aur: Peste 67 kilometri la oră, toți cei din mașină mor.
Vitalie Cojocari: Cât ar trebuie să fie distanța dintre mașini?
Titi Aur: În România, autoritățile nu sunt în stare să reglementeze acest lucru. Se vorbește de distanța regulamentară. Care este? În România nu există, nu scrie nicăieri. Este cât crezi tu. În Germania și în Suedia există această distanță materializată. Este jumătatea în metri a vitezei pe care o ai.
Vitalie Cojocari: Dacă am 100 de kilometri pe oră, trebuie să țin o distanță de 50 de metri.
Titi Aur: Nu toată lumea știe să aprecieze metrii. Vine regula celor două secunde pe care ar trebui să o învățăm la școala de șoferi, bineînțeles că nu acceptă nimeni să modifice programa pentru că Ministerul Transporturilor este atât de inhibat, cei de acolo sunt atât de conservatori în sensul rău, că nu schimbă nimic. Regula celor două secunde se învață la lecțiile de conducere defensivă. Când mașina din fața trece pe lângă un punct fix, tu cel din spate trebuie să numeri ca să fii la două secunde. Trebuie să trec prin același loc la mai târziu de 2 secunde.
Titi Aur: Sunt trei categorii de șoferi care fac accidente în România. 15 la sută sunt produse de începători. Nu cât are lămâia în geam, depinde cât conduci sau cât de talentat ești. Depinde cât de bine te-a învățat instructorul, că programa este subdimensionată și nu te învață. Este la nivelul anilor maximum anilor 1990, nici atât. Produc accidente pentru că nu sunt pregătiți și nu știu ce li se poate întâmpla. Mai sunt 15 la sută accidente spectaculoase, vorbim de drogați, alcool, teribiliști nebuni. Pentru aceștia ar trebui alte măsuri luate.
Vitalie Cojocari: Amenzi mai mari?
Titi Aur: Nu doar amenzi. Suspendarea permisului pe termen mult mai lung. Acordarea permisului după teste, după ce demonstrează că s-a reabilitat cu adevărat. Avem a treia categorie 70% din șoferi care fac accidente, care sunt integrați corect în societate, care conduc de mai mult timp, dar fac accidente pentru că nimeni nu-i mai trage de mână, nu le atrage atenția că au intrat într-o rutină, conduc de parcă mie nu mi se poate întâmpla. Conduc de 20 de ani, conduc pe drumul cunoscut, spre casă și exact acolo se întâmplă.
Vitalie Cojocari: Sunt accidente grave?
Titi Aur: Vorbim de accidente grave în primul rând. România consumă 3.3 miliarde de euro pe an costuri sociale ca urmare a victimelor accidentelor de circulație. Nu vorbim de pagube materiale. Morți avem 1800 pe an, dar de fapt sunt 3 mii de morți pe an. Din cei 8800 de răniți grav 1000 ajung să moară în următoarea perioadă și nu este considerat mort din accident de circulație. Mai avem 30 de mii de răniți ușor în fiecare an. 5 morți pe zi, 25 răniți grav, 80 răniți ușor în România. Este un carnagiu.
Vitalie Cojocari: Ce ar putea statul în afară de o infrastructură mai bună, mai clară, mai predictibilă?
Titi Aur: Multe ar putea să facă. În primul rând sistemul de educație. Până când ajung la școala de șoferi, cât sunt copii.
Vitalie Cojocari: În școlile de stat se mai întâmplă ceva?
Titi Aur: Nu se face nimic. Poliția Rutieră face anumite acțiuni punctuale. Dar instituția, ministerul Educației să facă organizat prin programă. Este o picătură într-un ocean. Școala de șoferi este la nivelul anior 1990.
Vitalie Cojocari: Spuneați că oamenii nu vin la școala de șoferi să învețe să conducă, vin să...
Titi Aur: Nu spun vreau să învăț să conduc, vreau permis de conducere.
Vitalie Cojocari: Nu este același lucru?
Titi Aur: Nu este același lucru. Programa este atât de mică și învechită, nu înveți strictul necesar, să mergi pe dreapta, să semnalizezi, dacă oprești roata la stop ești foarte bun. Nu se ating două capitole importante. Zona tehnică a mașinii. Omul care urcă la volanul mașinii nu știe ce are sub el. Nu se atinge conducerea defensivă. Înseamnă completarea regulilor de circulație, câteodată o contradicție. Vă dau un exemplu. Regula fermoarului. Când ajungem de pe două benzi pe o bandă, când intrăm într-o intersecție aglomerată și din stânga și din dreapta, conform regulilor de circulație, unii trec, alții stau. Vine regula fermoarului care reglementează această situație. Este ca și cum ar exista un semafor, un polițist. În Germania, în Suedia este regulă de circulație, dacă nu ai făcut așa, îți ia carnetul.
Vitalie Cojocari: În Vest li se ia permisul și pasagerilor dacă urcă într-o mașină în care șoferul a băut. Amenzile noastre nu sunt prea cuminți în cazul teribiliștilor?
Titi Aur: La ei, da. Pentru că sunt țări în care ți se confiscă mașina dacă ai depășit cu 100 de km la oră viteza. Se consideră că a devenit armă. Este ca și cum ai da o mitralieră unor copii de grădiniță. În Suedia există un program național Viziune zero. Şi-au programat să aibă victime zero, aviaţie, bărci, dar mai ales rutier unde sunt multe victime. Este un concept care duce la drumurile bine gândite, nu doar bine asfaltate. Vă dau exemplu de două drumuri prost gândite. Ieşirea din Snagov către autostradă. Spre A3, autostrada Bucureşti-Ploieşti. 90 la sută din cei de acolo intră pe contrasens. La Turda se intersectează două autostrăzi. Atât de prost a fost gândită intersecţia încât nu ştii pe unde să o iei spre Cluj, spre Turda. Acest proiect Vision Zero înseamnă drumuri prietenoase, corect gândite şi maşini bine gândite, bine reparate. Nu este normal ca tu să mergi într-un autobuz, microbuz, şoferul să se joace la telefon şi tu să stai liniştit, lasă că ştie el ce face. Nu suntem educaţi, nu înţelegem că ar trebui să contribuim.
Vitalie Cojocari: De ce şoferii care merg în Vest sunt model, nu teribilişti ca în România?
Titi Aur: Pentru că majoritatea circulă corect. Dacă faci nebunii, unii circulă cu 70 şi tu depăşeşti, dacă tu depăşeşti pe dungă continuă, vei fi oaia neagră, vei fi cel care eşti remarcat şi sancţionat. În plus, te vede poliţia. La noi este invers. Vă spun cazul meu. Ştiu să stăpânesc maşina. Pot să merg şi cu 200 la oră, pot să merg corect. Dar când merg pe autostradă este cel mai mare stres. Dacă merg pe banda 1, camioanele merg cu 90 la oră, că aşa sunt limitate, mulţi merg mult prea încet. Când găsesc banda 1 ocupată, merg pe banda 2. Eu vreau să merg cu 120, 130, aşa mă simt în siguranţă, aşa este corect. În schimb, vin mulţi în spate cu bliţurile, mă înjură, vin în bara mea pentru că el vrea să meargă cu 170. Eu, cel corect, nu ştiu pe unde să merg. Sunt într-o trecere continuă de pe stânga, pe dreapta. Afară majoritatea merg corect.
Vitalie Cojocari: În oraşele mari s-a aglomerat, cum ne ajută conducerea defensivă să supravieţuim în jungla urbană? În ce măsură să-i lăsăm pe unii să ne taie calea? Cum să ajungem acasă cu creierii întregi şi maşina în regulă?
Titi Aur: Trebuie să înţelegem că a face acele manevre, strecurat, pe stânga sau dreapta, intrat în faţă la semafor, nu poate să-ţi aducă decât dacă treci Bucureştiul dintr-un capăt în altul 2, 3 minute maximum de avans. Dar asta înseamnă să consumi combustibil mult, să uzezi maşina, să stresezi pe toată lumea, să rişti să pierzi carnetul, să rişti să loveşti maşina, stres maxim. Nu câştigi 2-3 minute. Când te bagi în faţă că stau două coloane la rând şi tu vii pe linia de tramvai, contrasens, te bagi în faţă că ai maşină scumpă şi nu poţi să stai cu maşina scumpă la rând, că doar fraierii stau la rând, noi ceilalţi nu avem decât o sancţiune pentru ei, să nu-i lăsăm să intre în coloană. Asta nu când suntem în deplasare şi unul intră, atunci rişti să faci accident. Dar dacă suntem la semafor şi intră unul sau una care vrea să intre în faţă, că este nesimţit, din partea noastră nu este un gest de politeţe dacă îl lăsăm. O să zică am mai făcut nişte fraieri. Acela ar trebuit să fie sancţionat şi să stea acolo ca fraierul că nimeni nu-l lasă. Din păcate, nu se întâmplă. Acela nu este decât un nesimţit, mai puţin acolo unde iese dintr-o curte.
https://stirileprotv.ro/stiri/interviur ... nagiu.html





VIDEO ȘTIREA TA: ACCIDENT rutier pe Autostrada A1 Sibiu-Sebeș. O mașină a intrat în parapetul median
Un accident rutier s-a produs duminică, 5 septembrie, în jurul orei 14:40, pe Autostrada A1 Sibiu – Sebeș, în zona municipiului Sibiu.
Pe imaginile surprinse de un cetățean, între ieșirea spre Mediaș și ieșirea spre Aeroport, se poate observa un autoturism marca Mitsubishi care s-a izbit violent de parapetul metalic median care separă cele două sensuri.Traficul în zonă este îngreunat.
https://alba24.ro/video-stirea-ta-accid ... 71065.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VI
Mesaje: 742
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Revista Presei - Mitsubishi News -

Mesaj de radu-lancer » Joi Sep 16, 2021 9:20 am

(VIDEO) Un şofer din Marea Britanie va sta la închisoare pentru că a mers pe liniile de cale ferată cu Mitsubishi-ul său

Poliţia britanică anunţă a finalizat cazul unui şofer, care a fost surprins conducând pe liniile de cale ferată cu Mitsubishi-ul său în luna mai a acestui an, iar instanţa de judecată a dispus pedeapsa cu închisoarea pentru acesta.
În dimineaţa zilei de 9 mai, şoferul în vârstă de 31 ani, pe nume Aaron O’Halloran, a intrat cu maşina sa printr-o poartă din staţia de tren Duddeston din oraşul Birmingham. A ajuns cu offroaderul său pe şinele de cale ferată şi a continuat să se deplaseze pe ele pe o distanţă de circa 800 metri. La un moment dat, însă, şi-a abandonat vehiculul blocat pe şine şi a fugit de la locul incidentului.

Poliţia a trebuit să vină să-i evacueze maşina, ia trenurile au avut întârzieri uriaşe în acea zi, pierderile căii ferate fiind estimate la 23 mii lire. Poliţia l-a găsit în acelaşi zi, localizându-i telefonul, şi l-a arestat, pentru riscul la care a supus traficul feroviar, or, un tren putea să-i loveasc automobilul abandonat pe şine.

Magistraţii l-au condamnat acum la 15 luni de închisoare cu executare pentru fapta sa, iar odată cu pronunţarea sentinţei, poliţia din Marea Britanie i-a făcut public numele, dar şi imaginile cu momentul acţiunii sale, pentru care a fost condamnat.
https://piataauto.md/Stiri/2021/09/VIDE ... hi-ul-sau/

Inapoi la scoala. Cum transportam copiii in siguranta in masina
1. La ce ar trebui sa fie parintii atenti atunci cand aleg un scaun auto?
Baby Needs: Putem urmari cateva criterii esentiale, cum ar fi siguranta, modul de instalare, dar si materialele din care este realizat. Un alt factor important este si sistemul de prindere al scaunului, care trebuie să se potrivească cu mașina. As adauga ca trebuie acordata atenție si standardelor europene de siguranță, precum ECE R44.03 sau R44.04, diverselor certificari si teste la care a fost supus – ADAC, Tass International, Stiftung Warentest sau Intertek. Standardul de calitate al produselor pe care le comercializam pe site este unul foarte ridicat si in prezent ne mandrim sa avem scaune auto care au fost testate de ADAC – cea mai mare organizatie automobilistica din Europa, care anual realizeaza teste extreme pentru scaunele auto, in diferite situatii de impact.

Detalii in link ul de mai jos:
https://www.autoexpert.ro/inapoi-la-sco ... in-masina/

Scrie răspuns

Înapoi la “Generalitati”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator