Ce Piese Ati Schimbat La Colt Si Preturile Lor?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Colt (inclusiv Colt CZ3, CZC, CZT si Ralliart Version R)
Scrie răspuns
Avatar utilizator
ATM
EVO I
Mesaje: 18
Membru din: Dum Feb 13, 2011 11:50 am

Re: Ce Piese Ati Schimbat La Colt Si Preturile Lor?

Mesaj de ATM » Lun Feb 17, 2020 9:43 pm

Despre circuitul de accesorii la un Mitsubishi Colt benzina (1.1 sau 1.3, sunt la fel dpdv al componentelor) și rulmenții lui:
-alternatorul: e produs de Mitsubishi Electric Cehia. Reper alternator 1800a070, de 85 A. Tot ce găsiți pe piața aftermarket sunt remanufacturati (recondiționări cu piesa veche la schimb). NU sunt noi.
Acum, despre alternator: are rulmentul mare, de intrare cu cod generic 6203-Rs1, originalul era de la NTN la mine. Eu l-am înlocuit cu un HC Cargo, cod 140087, la 14 lei (dar de fapt era produs de SKF Portugalia). Dimensiuni rulment: diametru exterior 40 mm, diametru interior 17 mm, lățime 12 mm.
Al doilea rulment, cel mic și lat din spate: originalul era la mine Koyo, l-am înlocuit tot cu un HC Cargo (de data asta chiar HC Cargo, nu reambalat), cod piesa 140419. Dimensiuni rulment: diametru exterior 23 mm, diametru interior 8 mm, lățime 14 mm. A costat 22 de lei.
Periile alternatorului: nu știu ce erau originalele, dar erau uzate 70% după 15 ani de utilizare. S-au înlocuit cu unele noi ERA (Messmer), cod piesa 231075, pret 3 lei.
Toate piesele astea le găsiți pe site-ul alias al celor de la Epiesa, targuldepiese.ro, căutând după codul alternatorului. Dar rulmenții bănuiesc ca se pot găsi și la alte magazine, dând codul componentelor și dimensiunile.
Manopera de schimbare la un particular: 100 lei. Decât sa iau un alternator din dezmembrări care cine știe cum o fi, am preferat sa îl reconstruiesc pe al meu. Măcar ii știu istoricul, statorul, rotorul, regulatorul sunt Ok, câțiva ani buni trebuie sa mai țină.

Și in sfârșit rulmentul de compresor AC. Compresorul este Denso, făcut in Germania, cod 5SE09C, și are o particularitate constructiva in sensul ca e permanent angrenat, nu are ambreiaj electromagnetic; are 5 pistonase și controlul cât baga el il face o valva (capacitatea minima de lucru e 2% deci se poate spune ca el baga mereu presiune in circuit, chiar dacă putina când AC e oprit). Ia ulei PAG46, conform producătorului 80 de grame (eu am văzut ca aparatele alea de încărcare freon sunt setate la 50 grame ulei...hmmm...).
Înapoi la rulment, el e poziționat in fulia exterioara și e al dracului de greu de găsit. Dimensiunile: înălțime exterioara 52 mm, diametru interior 35 mm, lățime 12 mm, rulment radial cu 2 rânduri dr bile. Un search pe net după dimensiuni da o grămada de opțiuni dar...toate sunt pentru rulmenți de presiune ambreiaj, care sunt construiți altfel și nu se potrivesc deloc. Eu unul am găsit la bearingshop.ro, un magazin online din Iasi, cu 50 lei, un rulment PFI cod PC35520012. Am mai avut ceva oferte de NSK și Nachi, dar la 130 respectiv 160 RON.
Despre tobe, Mitsubishi Colt 1.1 in 5 usi: intermediara 180 RON, finala 215 RON, ambele BOSAL.
Sper sa ajute.

Avatar utilizator
Vic*
EVO IV
Mesaje: 293
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Contact:

Re: Ce Piese Ati Schimbat La Colt Si Preturile Lor?

Mesaj de Vic* » Lun Sep 14, 2020 9:03 am

Cum de ai schimbat rulmetul de la compresor? S-a blocat sau care e cauza?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Colt”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori