Locuri Frumoase Din Romania

Locuri pe care le-ati vizitat sau care le aveti in plan. Starea drumurilor
Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Joi Sep 24, 2020 11:35 am

Ce să faci ca turist în Sulina. Reportaj din locul de unde răsare soarele în România



În vreme de pandemie, aici mai aglomerat decât la Eforie, iar contrar lucrului pe care mulți îl știu despre așezare, sunt o mulțime de lucruri pe care poți să le faci ca turist în Sulina. Dar, să le luăm pe rând. Explozie de turiști, taxi-uri ca la Gara de Nord, bătaie pe mesele de la terasă.

De la Sulina, soarele salută pentru prima oară România. Dincolo de lama digului care îmblânzește bătrânul Istru tulbure spre albastrul- verzui al Mării Negre, limba de foc cască spre țărm. Un pâlc de turiști își armează pixelii spre globul roșu, cel care învie din Golful Musura, la stânga farului nou, aproape de epava vasului Turgut S, construit la Oltenița și eșuat, sub pavilion georgian în Decembrie 2009.

Ce poți face ca turist în Sulina. Taximetria, meseria de vară a riveranilor
Precum Evanghelia Costineștiului, nava s-a transformat într-o atracție a Sulinei, o nouă destinație pentru zecile, sutele de bărci care brăzdează digul și plimbă turiștii spre gura mereu căscată a mării, spre kilometrul zero al Dunării, pe lânga insula K, spre amurgul fluviui care este numerotat de la gura de vărsare spre locul izvorului.


Epava vaporului care tinde să devină o atracție principală a Sulinei

Sulina, cu turlele cosmopolite ale bisericilor, este orașul din România situat la cea mai mică altitudine, patru metri deasupra nivelului mării. La Sulina nu poți ajunge cu mașina, însă în cele trei luni de furnicar turistic, în oraș găsești mai multe taxi-uri decât printre coloanele Gării de Nord din București. Din zori și până după ce întunericul pune stăpânire pe tâmplele falezei, mașinile mișună, traseul cel mai tocit fiind cel spre plajă. Prețul este de 2,5 lei/ km, o cursă din centru și până la mare, variază, în funcție de locul de plecare sau de destinație, între 11 și 15 lei. La Sulina, pandemia a adus un tsunami pe care s-au cățărat zeci de mii de turiști, cum nu a fost vreodată.

În prima săptămână din septembrie, restaurantele de pe faleză sunt pline la ora cinei, intervalul promenadei de seară, turiștii pândesc locurile la mesele de care atârnă meniuri cu prețuri destul de ascuțite, chelnerii sunt depășiți, în special la ore de vârf. 100 de grame de icre de știucă costă între 45 și 50 lei, un storceag de sturion ajunge până la 30 de lei, peștele, aici, este cel mai scump, fie că e vorba despre o plachie de crap (35 lei) sau de biban de mare pe plită (38 lei), calcan (70-120 lei porția). Cât despre regulile sanitare? În goana după câștigul fulgerător și sufocați de cerere, la unele restaurante se nasc situații de neînțeles.

Într-o seară, chelnerița, scuturată de orice formă de jenă, ne-a întrebat dacă ne deranjează ca la masa noastră cu șase scaune, în fapt o masă de patru reconfigurată mercantil, se mai pot așeza alte patru persoane. Există și varianta de a mânca la localnici, 60 de lei de persoană pentru un meniu cu ciorbă, felul doi, desert și băutură. Mulți dintre cei care au mai venit în Sulina preferă această variantă.


Taxiurile din Sulina, modul localnicilor de a-și spori veniturile în lunile turistice

Spirtul, la mare căutare. Fără legătură cu pandemia
Totuși, în acest loc în care lumea pare că a uitat de pandemie, mască, reguli, spirtul rămâne la mare căutare. Un ghiuj sprijinit într-o cârjă alunecă sacadat spre magazinul de pe faleza Dunării și cere o sticlă de spirt. Ascunde recipientul „la centura” pantalonilor. Și aici, „Mona” alină bătrânețea. Cu un batic pe care este desenat drapelul Statelor Unite legat pe cap, având nimbul unui corsar, domnul Papadopol este taximetrist de sezon în Sulina, spune că nu aceasta este meseria lui, însă are PFA și o face vara pentru că… „merge”.

„Anul acesta a fost nebunie, nu am văzut așa ceva în Sulina, acum (n.a. prima săptămână din septembrie) s-a mai liniștit, însă în Iulie și August a fost jale, oamenii doremeau pe câmp, nu se găsea niciun loc de cazare, unii dintre localnici și-au închiriat casele și s-au mutat la rude. Și anul acesta oamenii au venit cu bani, nu ca în trecut, când mai aduceau cu ei brânza și roșiile de acasă.


Sulina. Mijloacele de deplasare ce imbina secolul 18 cu al 19-lea

Restaurantele nu au făcut față, Poliția de Frontieră gonea lumea care campa pe câmpuri. Cât despre taxi-uri, cred că mai era nevoie de 30 de mașini pentru a putea „face față”. Domnul Papadopol roiește spre drumul construit din dale care duce, dincolo de pădurea de case, spre plajă, face sute de curse de la Strada Întâi , Strada a II-a, Strada a III-a și până la Strada a VI-a, arterele așezate paralel cu limba Dunării. Când te urci în mașină trebuie să fii atent, banchetele sunt pline de nisip sau sunt ude. Trei luni, Sulina zvâcnește altfel, după care turiștii pleacă, toamna trec pescarii, apoi orașul adoarme sub vuietul crivățului, nopțile fiind scăldate de urletul șacalilor, din ce în ce mai mulți și mai sonori în Delta Dunării.


Taxiurile pe apa ale Sulinei, unicat in Romania

Și la Sulina taxi-uri sunt și pe apă. Un leu costă să treci pe celălalt mal al Dunării, apoi sunt cursele spre Tulcea și sutele de oferte pentru excursiile în Deltă, pe canale, spre lacuri, la Marea Neagră, la Pădurea Letea sau Mila 23, costul pentru o asemenea ieșire pe apă, care durează între o oră și jumătate și până la 9 ore fiind între 35 lei și 130 lei, în funcție de distanță, pachet și obiective.

Domnul Petre a crescut în Sulina, locuiește într-un bloc ridicat în plin avânt socialist, așa cum sunt zeci în Sulina și pare un nostalgic al epocii lui Ceaușescu. Riveranul ne conduce într-o excursie pe lacurile Roșu și Roșuleț, itinerariu pe care-l începe cu informații despre orașul care a trecut prin războaie, a găzduit Comisia Europeană a Dunării și a fost loc de inspirație pentru scriitorul Eugeniu Botez. Jean Bart, așa cum este cunoscut datorită pseudonimului și al romanului Europolis.

Comunismul a ajuns și la capătul pământului
Stacojiul amiral al bărcii cu motor nu ne spune nimic despre satul de pescari devenit, la un moment dat, Porto-Franco, despre mirosul de pucioasă purtat de vânturile războaielor între imperii, despre bombele încă neexplodate din al Doilea Război Mondial, îngropate pe câmpuri, pe plaja lungă sau în papura limanului devenit acum granița Uniunii Europene. În schimb aflăm că Sulina este considerată zonă defavorizată, locuitorii plătesc la jumătate impozitele la case, pământ și bărci, la fel și curentul electric într-o anumită limită de consum. Și barca își poartă tangajul pe lângă fosta fabrică de conserve de pește (cea mai mare din România), un mamut cu obraji de beton scorojiți de adierea sărată a mării și de colții neiertători ai privatizării. Pe celălalt mal, lama hulpavă a buldozerului a ros Șantierul de Reparații Navale, două uzine care produceau, în comunism, peste 7000 de locuri de muncă, din acest motiv fiind nevoie cu popularea orașului cu forță de muncă din Moldova.
Și ne pierdem în lumea fascinantă a canalelor, motoarele puternice au speriat păsarile, în unele zone cu greu se mai pot admira penele vreunui cormoran, un cioc ascuțit de egretă sau gușa- hamac a vreunui pelican. Câte un plaur mai dansează în curentul lacurilor, într-un joc fascinant, culoarea apei din canal diferă, firele naturale și-au păstrat smaraldul cristalin, cele în care omul a intervenit poartă o pătură de mâl.

Printre povești lipovenești și întâmplări rupte din jurnalul știrilor de seară, cum ar fi captura grănicerilor, după ce traficanții de cocaină au eșuat pe plaja din Sulina și Sfântu Gheorghe în 2019 cu barca lor îmbibată cu prafuri în valoare de miloane de euro, domnul Petre răspunde întrebărilor uneori imberbe ale turiștilor din barcă. „Unde găsim și noi icre, să luăm acasă?”. „La restaurant, doamnă, la cherhana nu o să prindeți. Și pește, tot la restaurant, eu știu că unii-l cumpără din Bulgaria și-l pun în farfurie, zic că e prins din Dunăre. Este o cerere imensă de pește”.


CONTINUARE AICI:
https://www.impact.ro/ce-sa-faci-ca-tur ... 88704.html
Fişiere ataşate
sulina-taxi-pe-apa.jpg
sulina-taxi-pe-apa.jpg (92.88 KiB) Vizualizat de 1922 ori
Sulina.-Farul-simbolul-asezarii.jpg
Sulina.-Farul-simbolul-asezarii.jpg (102.27 KiB) Vizualizat de 1922 ori
Sulina.-Delfinul-in-putrefactie-bucuria-animalelor-salbatice-dintre-Dunare-si-Mare.jpg
Sulina.-Delfinul-in-putrefactie-bucuria-animalelor-salbatice-dintre-Dunare-si-Mare.jpg (132.22 KiB) Vizualizat de 1922 ori
Ce-să-faci-ca-turist-în-Sulina.-Reportaj-din-locul-de-unde-răsare-soarele-în-România.-867x500 (1).jpg
Ce-să-faci-ca-turist-în-Sulina.-Reportaj-din-locul-de-unde-răsare-soarele-în-România.-867x500 (1).jpg (72.91 KiB) Vizualizat de 1922 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Joi Oct 01, 2020 9:15 am

Locuri din ROMANIA pe care orice impatimit auto trebuie sa le viziteze cel putin o data. Lista actualizata


https://www.4tuning.ro/poze/poze-stiri- ... 28902.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Vin Oct 02, 2020 10:42 am

Opt locuri de vizitat daca mergi cu masina in Muntenegru
Despre Muntenegru se spune ca este tara muntilor intunecati si a apelor albastre. Desi rareori aleasa de romani, este o destinatie ideala pentru o vacanta cu masina. Accesibila atat financiar, cat si ca distanta, Muntenegru are oate ingredientele pentru o vacanta de neuitat.


Interesant este faptul ca ai munte si mare, in acelasi loc. De la plaja poti merge in drumetii sau poti face chiar alpinism, asa ca nu va fi greu sa multumesti toti membrii familiei. Muntenegru te va cuceri prin peisajele extraordinare, prin orasele medievale si prin remarcabila mostenire culturala.

Locuri de vizitat in Muntenegru
Unul dintre locurile pe care trenuie sa le vizitezi neaparat in Muntenegru este Golful Kotor, locul une pamantul se intalneste cu marea. Tot aici vei gasi si unul dintre cele mai bine conservate orase medievale din zona Adriaticii si cel mai vechi oras din Muntenegru, care poarta acelasi nume.

Un alt loc ne neratat, aflat la 12 kilometri de Kotor, este Perast, un oras vechi, fascinant, cu o bogata istorie maritima. Perast are doar o strada principala, dar e intesata de biserici si palate vechi.

In apropiere de Kotor se afla statiunea Budva, un oras unde vechiul se imbina cu modernul intr-un mod efervescent.

Asezata pe o stanca verticala la altitudinea de 900 de metri, manastirea Ostrog este unul dintre cele mai vestite locuri de pelerinaj pentru crestinii ortodocsi din peninsula Balcanica. O vizita in Muntenegru trebuie neaparat sa o includa.

PENTRU DETALII MAI JOS
https://www.cars.ro/utile/opt-locuri-de ... 23500.html
Fişiere ataşate
download.jpg
download.jpg (115.66 KiB) Vizualizat de 1893 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Mie Noi 25, 2020 9:13 am

FOTO Drumul naţional care se opreşte în mijlocul sălbăticiei. Splendoarea iernii pe şoseaua din munţi

Un drum naţional se opreşte în inima munţilor în mijlocul unor privelişti de poveste, pe care iarna le face şi mai atractive.

Drumurl Naţional 66A se numără printre cele mai spectaculoase şosele din România, chiar dacă drumul care trece prin oraşele Petroşani, Aninoasa, Vulcan, Lupeni şi Uricani din Valea Jiului se opreşte în munţi, la marginea parcurilor naţionale Retezat şi Domogled – Valea Cernei şi la limita administrativă a judeţelor Hunedoara şi Gorj. Pe ultimii 20 de kilometri ai săi asfaltaţi, drumul naţional care urma să lege Valea Jiului de Gorj şi Herculane traversează un ţinut sălbatic de pădure şi munte, unde amprenta oamenilor este puţin vizibilă. Primele ninsori au dat şi mai mult farmec locurilor admirate de iubitorii de natură. Câteva imagini de pe DN 66A, în atmosfera de iarnă, au fost publicate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, în administrarea căreia se află şoseaua.

Povestea drumului naţional 66A Construcţia Drumului Naţional 66 A a fost anunţată din 1997, ca o alternativă pentru revigorarea zonei afectată de disponibilizările masive din sectorul minier. În 1999 drumul forestier care trecea pe la poalele Retezatului Mic şi traversa apoi Parcul Naţional Domogled - Valea Cernei a fost ridicat la rangul de drum naţional. Lucrările au început în anul 2002, iar într-un deceniu au fost construiţi circa 20 kilometri din şosea, de la ieşirea din localitatea Uricani, până în zona Câmpuşel, a Parcului Naţional Retezat.

Până în 2010, urmau să fie finalizaţi şi restul de 18 de kilometri ai DN 66A, până la Izvoarele Cernei. Aici şoseaua se intersectează cu un alt drum naţional, DN 67D, şi leagă astfel oraşele Văii Jiului de Băile Herculane. Finalizarea lucrărilor de modernizare a acestui ultim tronson al DN 66A a fost programată pentru anul 2010, însă proiectul a fost suspendat iniţial după ce mai multe organizaţii ecologiste au contestat investiţia, pe motiv că şoseaua va afecta ecosistemul din rezervaţiile naturale.

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/fo ... photo-head
Fişiere ataşate
627x0.jpg
627x0.jpg (65.65 KiB) Vizualizat de 1643 ori
627x0 (2).jpg
627x0 (2).jpg (60.82 KiB) Vizualizat de 1643 ori
627x0 (1).jpg
627x0 (1).jpg (71.14 KiB) Vizualizat de 1643 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Mar Mar 02, 2021 9:09 am

Turnul în stil american de la Dunăre, care se vede din patru zări. A fost ridicat de comunişti, chiar în „oraşul roşu“

Pe malul Dunării la Galaţi, se află Turnul de Televiziune, construcţie unică în România. Are 110 metri şi poate fi observată din patru regiuni istorice: Moldova, Dobrogea, Muntenia, iar în zilele când este senin chiar şi din Basarabia. A apărut în diverse pliante, deseori fiind confundat cu un turn din America, spun istoricii.

Spre sfârşitul anilor '60, conducerea vremii a decis construirea unui turn de peste 110 metri pe dealul Ţiglinei, în zona cea mai înaltă a oraşului Galaţi. La început a fost construit pentru radiocomunicaţiile speciale, iar mai târziu pentru transmiterea semnalului TV, clădirea fiind botezată de gălăţeni Turnul de Televiziune. „În casele gălăţenilor începuse să apară, aşezat la loc de cinste, măria-sa Televizorul, cutie pătrăţoasă şi grea, cu un ecran bombat şi cenuşiu, cu tot felul de butoane rotunde pe o latură a ecranului şi cu un difuzor ascuns, destul de scump ca să şi-l permită oricine, dar cu un împrumut la C.A.R., garantat îl aveai. Regimul politic a realizat că presa, radioul, şedinţele nu mai erau suficiente pentru propagandă. Imaginea şi sunetul oferite de televizor contribuiau cu mult mai bine la transmiterea directivelor de partid. Însă pentru acest deziderat nu era suficient doar televizorul şi antena aferentă, ci şi un echipament performant de recepţie şi transmitere a undelor pe calea aerului, mai ales că oraşul Galaţi, aşezat în trepte, începuse să se extindă din ce în ce mai mult”, spune Marius Mitrof, consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Galaţi.

În acest context a apărut ideea construirii unei clădiri, pe dealul Ţiglinei, în zona cea mai înaltă a oraşului. O clădire care să fie capabilă să preia şi să transmită undele radio şi de televiziune la o calitate înaltă din orice zonă a oraşului actual şi viitor, cu referire la anii’60. Terenul sensibil la umiditate a dat bătăi de cap proiectanţilor „În 1968, construcţia prinsese contur, paternitatea turnului radio-releu, cum era denumită oficial construcţia, Turnul Televiziunii - cum îi spun gălăţenii, aparţinând pentru documentaţii,Institutului de Proiectări pentru Telecomunicaţii, iar pentru partea de execuţie Întreprinderii nr. 7 de construcţii-montaj. Terenul sensibil la umiditate pe care îl are oraşul a dat bătăi de cap proiectanţilor, astfel că fundaţia specială a construcţiei a fost gândită şi executată pe cheson armat, turnat pe piloţi în sistem Franky, iar la parter s-a prevăzut cadre din beton armat. Silueta zveltă a turnului este dată de dimensiunile sale: diametrul de 8 metri la bază şi 5,10 metri în partea superioară susţinând o consolă cu un diametru de 15 metri, la circa 75 de metri înălţime. Turnul a fost glisat, asemenea coşurilor de fum, cu ajutorul unor instalaţii care a primit brevet românesc de invenţie.

„Consola din partea superioară a turnului fusese concepută pentru două funcţiuni: zonă de bellevue în partea inferioară şi zona unde se afla aparatura şi întregul echipament de recepţie şi transmitere, un loc în care doar operatorii desemnaţi aveau acces. Nu după mult timp, zona de bellevue a fost transformată într-un superb restaurant. Accesul la partea superioară se realizează cu ajutorul unui lift care, într-un singur minut, urcă şi opreşte la intrarea în restaurant. Aşezat la o masă, lângă fereastră, poţi admira o frumoasă panoramă de la 75 de metri, fie a oraşului, a Dunării şi a unei porţiuni din Dobrogea; fie a oraşului până la Silozul din nordul acestuia; fie a Dunării şi a Siretului la vărsare, zărind, departe, cetatea Brăilei”, povesteşte Marius Mitrof.

Istoric: „Colegii m-au întrebat dacă imaginea este din America” Construcţie unică în regiune, cu cei peste 110 metri, cu tot cu echipamentele aferente, Turnul Televiziunii reprezintă un obiectiv turistic major care ar trebui exploatat. El ar putea fi un simbol al oraşului, însă este ignorat atât de autorităţi, cât şi de localnici. O întâmplare amuzantă este povestită de Marius Mitrof, consilier în cadrul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Galaţi. „Îmi amintesc cum la cursurile de master de la Iaşi, având de întocmit un pliant de promovare turistică a oraşului, am aplicat pe prima pagină o imagine în care, din mulţimea compactă de blocuri cu zece etaje, ţâşnea silueta zveltă a turnului de televiziune, iar în spatele acestuia se profila Dunărea şi Munţii Dobrogei. Cum eram singurul gălăţean, toţi colegii m-au întrebat dacă imaginea este din America, situaţie care m-a amuzat oarecum, mai ales că au rămas uiţi când le-am spus că imaginea este din Galaţi”, mărturiseşte Mitrof.

https://adevarul.ro/locale/galati/turnu ... index.html
Fişiere ataşate
646x404.jpg
646x404.jpg (32.04 KiB) Vizualizat de 1202 ori
646x404 (1).jpg
646x404 (1).jpg (38.34 KiB) Vizualizat de 1202 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Vin Mar 05, 2021 9:25 am

Cetatea dacică apărată de 20 de turnuri. Arheolog: „Treci dintr-o lume în alta, dintr-o dimensiune în alta, pe nesimţite“
Cetatea dacică Blidaru ar fi fost apărată de circa 20 de turnuri, susţin arheologii, care o consideră unul dintre cele mai neînţelese locuri antice din România.


În urmă cu 2.000 de ani, cetatea Blidaru din Munţii Orăştiei ar fi impresionat orice străin ajuns în ţinuturile dacilor. Multe dintre secretele sale au rămas îngropate sub pământ şi ascunse în pădurea care o înconjoară. Un astfel de loc este, potrivit arheologului Aurora Peţan, un drum dacic, tăiat în stâncă, învecinat sitului UNESCO. Arheologul a descoperit aici şi o posibilă urmă lăsată de roţile carelor, întipărită pe o lespede. „Astăzi turiştii urcă la cetate pe o potecă mai nouă, iar o parte a traseului coincide cu un drum forestier. Vechiul drum dacic are alt traseu, dar în câteva locuri este intersectat sau suprapus de traseul turistic. Nu-ţi dai seama, dacă nu eşti foarte atent (şi documentat). E ca şi cum treci dintr-o lume în alta, dintr-o dimensiune în alta, pe nesimţite. Acum păşeşti pe urmele unui convoi cu mărfuri de preţ, ce se îndrepta spre stăpânii cetăţii în vremea dacilor, acum te afunzi în şleaurile unui taf ce a tăiat dealul cu câteva decenii în urmă”, scrie Aurora Peţan, pe pagina sa de Facebook.
https://adevarul.ro/locale/hunedoara/ce ... index.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Mie Iul 07, 2021 12:45 pm

Şoseaua care dispare în inima munţilor, în ţinutul sălbatic înconjurat de parcuri naţionale VIDEO

Doar 20 de kilometri din şoseaua care urma să lege Valea Jiului de Băile Herculane, au fost construiţi. Investiţia a scos „la lumină” o zonă puţin călcată de om.

A trecut un deceniu de la construcţia primilor 20 de kilometri din şoseaua care urma să lege Valea Jiului de zona Băilor Herculane şi a Dunării.

Drumul naţional 66A a rămas blocat în sălbăticie, la limita judeţelor Hunedoara şi Gorj şi a parcurilor naţionale Retezat şi Domogled – Valea Cernei.

Turiştii care călătoresc pe DN 66A se îndreaptă, de obicei, spre Cheile Buţii din Masivul Retezat sau spre locul de pornire al mai multor traseelor montane din Retezatul Mic, aflat în apropiere de vechiul canton Câmpuşel Câteva locuri de popas au rămas destinaţii pentru ieşirile la iarbă verde ale localnicilor din Valea Jiului. Alte locuri sunt preferate de amatorii de fotografii şi natură, pentru spectaculozitatea lor. DN 66A. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL Din Câmpuşel, drumul forestier traversează Parcul Naţional Domogled – Valea Cernei, pe o distanţă totală de peste 60 de kilometri, iar pe mai multe porţiuni a rămas impracticabil cu autoturismele. Din 2018, din cauza pericolului pe care îl reprezintă a rămas închis circulaţiei maşinilor pe o porţiune de circa 40 de kilometri, între Câmpuşel (judeţul Hunedoara) şi Cerna Sat (judeţul Gorj). Nici porţiunea de aproape 30 de kilometri dintre Cerna Sat şi până în apropiere de Herculane nu este modernizată. DN 66A. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL Controversele drumului naţional La sfârşitul anilor ´90 construcţia şoselei prin munţi era prezentată de autorităţile locale şi de reprezentanţi ai statului român ca una dintre soluţiile pentru problemele economice ale comunităţilor din Valea Jiului, afectate de închiderea exploatărilor miniere şi de disponibilizările masive. Noua şosea, de peste 80 de kilometri, prin munţi, până la Băile Herculane, ar fi scos din izolare, potrivit autorităţilor, oraşele miniere, şi ar fi adus locuri de muncă şi investişii în turism în Valea Jiului. DN 66A. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL Construcţia primului tronson a început în anii 2000 şi a fost finalizată în 2011. În această perioadă au fost construiţi doar 20 de kilometri de şosea, între Uricani (judeţul Hunedoara) şi Câmpuşel. Continuarea lucrărilor a fost oprită, investiţia fiind contestată de mai multe organizaţii de mediu, care reclamau faptul că afectează habitatele mai multor specii protejate de animale. Localnicii şi primarii oraşelor din Valea Jiului au cerut reluarea proiectului de infrastructură, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat în următorii ani. DN 66A. Foto: Daniel Guţă. ADEVĂRUL În iunie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitaţie publică proiectarea şi construcţia a încă 20 de kilometri ai DN 66 A, între Câmpu lui Neag (de la Câmpuşel) şi satul Cerna (Gorj). Realizarea celor 20 de kilometri de şosea montană se ridica la peste 240 de milioane de lei, însă licitaţia a fost anulată pentru că până la data limită de depunere a cererilor de participare la licitaţie niciun constructor nu a depus oferte. Din 2019, proiectul nu a mai fost scos la licitaţie publică.

https://adevarul.ro/locale/hunedoara/So ... index.html
Fişiere ataşate
627x0.jpg
627x0.jpg (40.72 KiB) Vizualizat de 643 ori
627x0 (2).jpg
627x0 (2).jpg (36.81 KiB) Vizualizat de 643 ori
627x0 (1).jpg
627x0 (1).jpg (51.99 KiB) Vizualizat de 643 ori

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Mie Iul 14, 2021 9:02 am

Protecția Consumatorului, control pe Transfăgărășan: jumătate de tonă de produse alimentare retrase de la vânzare, cântare neomologate, probleme la cazare
Echipe mixte ale Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor Brașov , Alba și Sibiu, au desfășurat ieri acțiuni de control în zona Transfăgărășan – Bâlea Lac, la unitățile de cazare din zonă și la tarabele care vând produse alimentare. În urma controalelor, comisarii ANPC au aplicat nouă amenzi contravenționale, în valoare de 49.000 lei și două avertismente, oprind definitiv de la comercializare și retrăgând din circuitul consumului uman peste jumătate de tonă de produse alimentare, în valoare de aproximativ 21.000 de lei. În plus, mai mulți operatori economici se află în continuare în verificări, anunță ANCP într-un comunicat de presă.

Cele mai importante abateri constatate se referă la vânzarea produselor alimentate cu dată de expirare depășită, cântare neomologate, nerespectarea normelor legate de vânzarea produselor alimentare, expunerea la vânzare a produselor alimentare la temperaturi de peste 30 O C, fapt care aduce produsele în cauză într-o stare total improprie consumului, prepararea unor produse alimentare în condiții improprii, comercializarea cărnii de vânat fără documente de proveniență și condiții neconforme de primire turistică și servicii de cazare deficitare.
https://www.g4media.ro/protectia-consum ... azare.html

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Lun Sep 06, 2021 10:13 am

România va avea o nouă șosea spectaculoasă

România va avea o nouă șosea înaltă, spectaculoasă, care va concura cu Transbucegi și Transrarău. Este vorba despre drumul județean 102C tronsonul Cislău - Buda Crăciuneşti.

https://www.digi24.ro/video/romania-va- ... sa-1648349

Avatar utilizator
radu-lancer
EVO VII
Mesaje: 770
Membru din: Joi Sep 10, 2009 1:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locuri Frumoase Din Romania

Mesaj de radu-lancer » Mar Sep 14, 2021 9:46 am

EXCLUSIV Clisura Dunării – Locurile de vis de la intrarea fluviului în România-Galerie Foto

Abia intrată în țară, pe la Baziaș, Dunărea formează cel mai lung defileu din Europa, 135 de kilometri. Între Eșelnița și Plavișevița, Dunărea a creat locul cu cea mai mare atractie turistică: Cazanele Dunarii.

Clisura Dunării este o zonă de poveste care te poate încânta în orice anotimp și care îți poate insufla o perioadă de liniște. Cu o lungime de 2.860 de kilometri, pe teritoriul României fluviul are o lungime de 1.075 kilometri.
Cazanele Mici și Cazanele Mari
Plecând de pe faleza din Orșova, unde, de la un preț de 50 de lei te poți îmbarca pe un vas de croazieră cu destinația Cazanele Mici și Cazanele Mari, locul unde Dunărea se îngustează cel mai mult, tăind Carpații.

Aflate în Parcul Național Porțile de Fier, cu o lungime de circa 9 km și o adâncime a Dunării de circa 80 de metri, unde viteza apei atinge 5m/s, denumirea acestora se datorează vârtejelor care se formează la suprafața apei din cauza debitului mare pe care Dunărea îl are în aceste porțiuni stâncoase și înguste, uneori cu o lățime de 230 de metri.

Tabula Traiana – Cazanele Dunării
La intrarea în Cazanele Mici, turiștii vor vedea Tabula Traiana, dedicată împăratului roman Traian în anul 103 d. Hr. când s-au încheiat lucrările drumului roman de pe malul drept al Dunării. Construirea drumului de-a lungul fluviului a început în anii 33-34 d. Hr.Drumul roman care trebuia să ajute la cucerirea Daciei într-un ritm mai alert era atât de îngust încât carele abia puteau trece într-un singur șir. Cea mai mare parte a drumului roman este astăzi scufundat în apa barajului.

În total, au fost construite 10 astfel de tabule pe Clisura Dunării. Doar aceasta este singura care a fost ridicată cu 30 m pentru a nu fi acoperită în totalitate de apă.

Chipul lui Decebal
Sculptura în stâncă, înaltă de 40,45 metri și lată de 25 metri întruchipează chipul lui Decebal, este situată între localitățile Eșelnița și Dubova. Este a șase statuie ca înălțime din lume A fost realizată în decursul a 10 ani, între 1994 și 2004, cu ajutorul a 12 sculptori-alpinisti conduși de sculptorul român Florin Cotarcea, originar din Orșova, care au înfruntat pericolul prăbușirii și a mușcăturilor de vipere. Statuia nu este încă terminată.
Sub capul lui Decebal a rămas săpată în stâncă inscripția „DECEBALUS REX – DRAGAN FECIT” („Regele Decebal – făcută de Drăgan”
A costat un milion de dolari și a fost finanțată de omul de afaceri și istoricul Iosif Constantin Drăgan. La sculptură se poate ajunge doar pe apă.
Astăzi, de la o distanță mică, de pe barcă, se poate observa că nasul statuii, care risca să cadă din cauza blocului de piatră ce s-a desprins, este de altă nuanță, fiind făcut din armătură de fier și ciment. Lucrările au fost stopate odată cu decesul finanțatorului, în anul 2004.
„Lipsesc cușma, căciula, partea de sus, pe cap, pometele, pe partea stângă și urechile probabil și o barbă care nu a fost finalizată, din cauza lucrărilor s-a desprins, fiind reconstituită cu ciment. Este în stare de conservare.
Mănăstirea Mraconia
Așezământul bisericesc a fost atestat documentar în anul 1453. Se află în apropiere de statuia lui Decebal și a fost construită pe locul unui fost punct de observație si dirijare a vaselor de pe Dunăre. Se spune că datorită faptului că defileul se îngustează foarte mult în unele locuri, nu era posibilă trecerea simultană a două vase.
Fundațiile vechii biserici (în formă de trifoi cu patru foi) pot fi văzute în apă doar când nivelul Dunării este foarte scăzut. Noua biserică a Mănăstirii de maici Mraconia a fost ridicată între anii 1993 și 2000.
Peștera Veterani
Situată în Cazanele Mari, mai exact în Masivul Ciucaru Mare, ca și Peștera Ponicova, aceasta poate fi vizitată doar de pe apă. Se spune că dacii au ridicat această peșteră pentru a face diverse jertfe în numele zeului Zamolxe. Fiind un excelent punct de observare, aceasta a fost refortificată prin secolul al XVII-lea de către generalul italian Veterani. De aici și proveniența numelui peșterii.

Peștera Ponicova
Peștera Ponicova este cunoscută și sub numele de Peștera de la Gura Apei ori Peștera Liliecilor, fiind și cea mai mare formațiune de acest fel din Defileul Dunării.
Numele de Peștera Liliecilor i-a fost atribuit întrucât aici trăiesc colonii întregi de lilieci chiar în Galeria ce le poartă numele. Din pricina acestora pe jos se pot observa numeroase movile de guano provenite de la liliecii de mari dimensiuni. Această peșteră a fost săpată în peretele calcaros al versantului stâng al Dunării, mai exact în zona Cazanelor Mari, Ciucaru Mare și este amplasată la mică distanță de stul Dubova din județul Mehedinți. Galeriile acesteia însumează circa 1.660 metri parcurgând Ciucaru Mare și ieșind mai apoi în Dunăre. Trebuie să știm că parțial galeriile au fost inundate după crearea lacului de baraj. (Foto: Crișan Andreescu)
https://www.dcnews.ro/clisura-dunarii-l ... 35372.html
Fişiere ataşate
macronia_35747100.jpg
macronia_35747100.jpg (89.82 KiB) Vizualizat de 243 ori
decebal_06579900.jpg
decebal_06579900.jpg (163.87 KiB) Vizualizat de 243 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Drumetii”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori