salutare colegilor coforumisti! vin cu o intrebare, de fapt 2,poate ma pot ajuta cu info mai multi, deoarece se aplica doar motoarelor de 1.1, care nu sunt prea multe...
Simptome: de ceva vreme (doar cand e frig/umed afara) imi scartaie/huruie franele pe spate la primele franari dupa ce masina a stationat mai mult (de 3-4 ore, nu va inchipuiti cu zilele). Pana aici nimic nou sub soare deoarece anul trecut se manifesta la fel si am fost la service-ul mitsu, unde am schimbat sabotii...la acea vreme baiatul de la receptie mi-a spus ca ar trebui schimbati si tamburii, dar ca ar fi cam scumpi...acum eu, avand in vedere ca dadusem ~450 ron doar pe saboti, fara manopera de montaj, in conditiile in care tot de la ei ii cumparasem, zic eu...cam cat ar fi si tamburii? , la care anagajatul mitsu, stiind ca este un pret nesimtit imi raspunde fiindu-i si rusine cu jumatate de gura ca sunt ~200 euro fara tva si manopera montaj, dar ca pot circula linistit, singurul inconvenient fiind acela ca vor mai scartai din cand in cand (ceea ce a inceput sa se manifeste).
Acum vin intrebarile:
1) am cautat peste tot pe unde stiu tamburi si am gasit doar "pe original" la 850 ron, in conditiile in care la orice "europeanca" sunt undeva la maxim 500, in general preturile invartindu-se in jurul valorii de 300 ron (ambii), ma poate ajuta cineva cu info de unde pot gasi si de "producatori" gen feordo, bosch, ate, trw, etc. , adica adevaratul producator fara a mai plati obraznicia de adaos mitsubishi pt rebrand-uirea abtipildului de pe cutie cu mit motors europe? ;
2) se pricepe cineva sa imi spuna daca intra-adevar trebuie schimbati sau este adevarat ce mi spus angajatul mitsu in urma cu un an si nu am afectata capacitatea de franare, ci doar un zgomot enervant pana da "mizeria afara", ca sa-l citez?
Tambur Frana
Salut,
Sabotii de frana ar trebui sa aiba viata dubla, chiar tripla fata de placutele de frana. La fel si tamburii.
Problema tamburilor e ca tot sistemul e unul inchis, astfel ca praful ramane printre elementele de acolo.
Si mie anul trecut (in iarna) imi scartaiau de ziceai ca opreste trenul in gara .
Am fost de i-am curatat si nu am mai avut probleme.
Nu trebuie dati neaparat sabotii jos, ci doar cu o perie dat tot praful afara.
Numai bine.
Laurentiu
Sabotii de frana ar trebui sa aiba viata dubla, chiar tripla fata de placutele de frana. La fel si tamburii.
Problema tamburilor e ca tot sistemul e unul inchis, astfel ca praful ramane printre elementele de acolo.
Si mie anul trecut (in iarna) imi scartaiau de ziceai ca opreste trenul in gara .
Am fost de i-am curatat si nu am mai avut probleme.
Nu trebuie dati neaparat sabotii jos, ci doar cu o perie dat tot praful afara.
Numai bine.
Laurentiu
Eu iti zic sa stai linistit. Mie imi face asa de cand am cumparat-o. 3 interventii in service si nimic schimbat. Ultima oara s-au demontat complet, s-au uns si degeaba. Am cerut schimbarea in garantie, parca eram un nebun scapat din spital de curand. Masina circula asa de mult timp, nicio diferenta observabila. Daca vrei sa arunci niste bani, n-ai decat.
- baghera_gl
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 08, 2009 1:16 pm
Salut,
Nu stiu daca te va consola, insa a mea a inceput sa huruie cand puneam frana de la 15.000 km. La revizie mi-au demontat tamburii si i-au curatat in interior.Se poate realiza un reglaj al sabitilor, astfel incat sa nu mai huruie, insa trebuie sa gasesti un mecanic dispus sa o faca.Eu la masina asta nu am intalnit decat explicatia"asa face toate". Am mai avut 2 masini cu acelasi sistem de franare pe spate, insa nu mi-au facut niciodata zgomote de astea, chiar indiferent de vreme. La una dintre ele, iti pot spune ca tamburii nu i-am schimbat niciodata in 120.000km, iar sabotii o singura data, ca assa am vrut eu, pe la 80.000 km.
Nu stiu daca te va consola, insa a mea a inceput sa huruie cand puneam frana de la 15.000 km. La revizie mi-au demontat tamburii si i-au curatat in interior.Se poate realiza un reglaj al sabitilor, astfel incat sa nu mai huruie, insa trebuie sa gasesti un mecanic dispus sa o faca.Eu la masina asta nu am intalnit decat explicatia"asa face toate". Am mai avut 2 masini cu acelasi sistem de franare pe spate, insa nu mi-au facut niciodata zgomote de astea, chiar indiferent de vreme. La una dintre ele, iti pot spune ca tamburii nu i-am schimbat niciodata in 120.000km, iar sabotii o singura data, ca assa am vrut eu, pe la 80.000 km.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori