Vine Iarna ... Ajutor in legatura cu cauciucurile !!!
Acum o saptamana mi-am pus anvelope de iarna Pirelli 195/50 R15 pe jante de tabla de 15. Oferta de la Mitsubishi.
In total am dat cam 2400 RON, cam 2310 anvelopele si jentile si 90 montajul. Mai mult decat ma asteptam ptr ca atunci cand le-am, am avut ghinionul sa prind un curs EUR de 3.9 . Cand era cursul 3.84 nu sosisera ...
Cadou o camasa Ralliart care este superba si o racleta.
Si eu am avut de ales intre anvelope 205/45 R16 pe care sa le pun pe jantele din aliaj sau sa schimb si jantele si anvelopele. Diferenta era cam de 400 RON la momentul ala (cand am cautat eu anvelopele Goodyear erau 470). Pana la urma am hotarat sa schimb si jantele. Pretul este mai mic la anvelope (cu 150-200) si daca este cazul sa imi schimb una atunci ma costa mai putin. Si apoi daca imi schimb si jantele pot sa schimb si singur rotile la primavara.
Pana acum am facut un singur drum in afara. Auzisem ca anvelople Pirelli de iarna sunt printre cele mai zgomotoase. Surpriza : cauciucurile mi s-au parut neasteptat de silentioase. Ba chiar cred ca la viteze mari (130-140 km/h) cred ca zgomotul este mai mic ca la cele de vara. Abia astept sa le testez si pe zapada sa vad cum se descurca.
In total am dat cam 2400 RON, cam 2310 anvelopele si jentile si 90 montajul. Mai mult decat ma asteptam ptr ca atunci cand le-am, am avut ghinionul sa prind un curs EUR de 3.9 . Cand era cursul 3.84 nu sosisera ...
Cadou o camasa Ralliart care este superba si o racleta.
Si eu am avut de ales intre anvelope 205/45 R16 pe care sa le pun pe jantele din aliaj sau sa schimb si jantele si anvelopele. Diferenta era cam de 400 RON la momentul ala (cand am cautat eu anvelopele Goodyear erau 470). Pana la urma am hotarat sa schimb si jantele. Pretul este mai mic la anvelope (cu 150-200) si daca este cazul sa imi schimb una atunci ma costa mai putin. Si apoi daca imi schimb si jantele pot sa schimb si singur rotile la primavara.
Pana acum am facut un singur drum in afara. Auzisem ca anvelople Pirelli de iarna sunt printre cele mai zgomotoase. Surpriza : cauciucurile mi s-au parut neasteptat de silentioase. Ba chiar cred ca la viteze mari (130-140 km/h) cred ca zgomotul este mai mic ca la cele de vara. Abia astept sa le testez si pe zapada sa vad cum se descurca.
Sa mor de nu am zis ca mi-am recitit postul de mai sus.
Eu zic ca merita roti separate de iarna. Pina acum si mie mi se par ok, insa tot fuge pe polei chiar binisor. Pe drum umed si cu noroi sint neasteptat de ok. Am o portiune de asta si testez de fiecare data o frina mai calumea si foarte rar intra abs-ul.
Insa ramine de vazut cum se aseaza dupa ceva mii de km.
Eu zic ca merita roti separate de iarna. Pina acum si mie mi se par ok, insa tot fuge pe polei chiar binisor. Pe drum umed si cu noroi sint neasteptat de ok. Am o portiune de asta si testez de fiecare data o frina mai calumea si foarte rar intra abs-ul.
Insa ramine de vazut cum se aseaza dupa ceva mii de km.
La un drum in Bulagaria, pana la Veliko Tarnovo cu Mitsu incaltat cu papucii de iarna am fost putin cam dezamagit de aderenta pe asfalt umed, cu temperaturi intre 1 si 4 grade C.In curbe aveam senzatia ca glisez mai mult decat cu Continentalele stock. Concluzia e ca gumele de iarna sunt mai bune decat cele de vara doar pe zapada, pe asfalt uscat sau umed poate numai daca temperaturile sunt mult sub 0 grade, nu sub 7 cum se zice.
Salutare, am tot citit comentariile voastre in speranta ca veti zice ceva si despre gume mixte. Eu am achizitionat mitzanul (1,3 SAM Safety) in Iunie 2008 si inca nu am trecut printr-o iarna adevarata (adica zapada nene nu ploaie). Gumele pe care le am din dotare sunt Bridgestone (205/45/R16) si cica ar fi mixte (conform dealer). Eu n-am gasit nici un fel de marcaj pe ele care sa ateste ceva, nu tu fulgulet nu tu soare, nu scrie nimic legat de anotimp. Sa zicem ca sunt mixte. Intrebarea mea pentru voi, cei care aveti gume mixte si care locuiti sau ati fost prin zone cu zapada, este: cum se comporta? Vreau sa plec si eu prin Februarie pe la munte si nu stiu daca sa ma aventurez sau nu. Deocamdata am numai lanturi, iar gume speciale pentru iarna (si jenti de tabla) inca nu au fost aprobate de "imparatie" in bugetul familiei. Nu prea ma pricep, dar am inteles ca iarna e bine sa ai gume mai inguste, iar eu am 205. Astept reply de la voi si multumesc anticipat ptr orice raspuns sau link catre alte topicuri relevante.
Revin dupa ce am fost la munte in Februarie. Baieti, luati-va gume de iarna daca mergeti la munte... Am descoperit in cele din urma ce anvelopele mele sunt de vara si nu mixte cum m-a pacalit dealerul (am intrat pe site-ul Bridgestone si am cautat un cod care este scris pe lateral la cauciucuri).
Am fost la Durau. Totul a fost ok pana cand am dat de asfalt cu "fleoshcaiala" de zapada pe el. Am fost ca o sanie cu volan. Ma rog, am mers eu mai incet, dar exact la intrare in statiune incepe o panta de vreo 150-200 de metri care era acoperita cu ceva zapada. Am inceput cu a 3-a, in scurt timp am nevoit sa trec in a 2-a, apoi in prima treapta de viteze... dupa care n-a mai vrut, rotile se invarteau dar masina nu urca... Norocul meu ca am putut trage pe dreapta si mi-am pus lanturile.
Aproape toti care circulau pe acolo aveau anvelope de iarna si nu aveau absolut nici o problema (m-am uitat atent la mai toate masinile).
Solutia la care ma gandesc eu pentru viitor este sa-mi iau jante de tabla si anvelope de iarna 195/50 R15 (sau 175/65 R14) care sunt mult mai ieftine decat 205/45 R16 si care oricum se gasesc foarte greu...
Dar dupa cum spunea si cineva mai sus, iernile noastre devin din ce in ce mai lipsite de zapada... si inca ma intreb daca se merita investitia...
Am fost la Durau. Totul a fost ok pana cand am dat de asfalt cu "fleoshcaiala" de zapada pe el. Am fost ca o sanie cu volan. Ma rog, am mers eu mai incet, dar exact la intrare in statiune incepe o panta de vreo 150-200 de metri care era acoperita cu ceva zapada. Am inceput cu a 3-a, in scurt timp am nevoit sa trec in a 2-a, apoi in prima treapta de viteze... dupa care n-a mai vrut, rotile se invarteau dar masina nu urca... Norocul meu ca am putut trage pe dreapta si mi-am pus lanturile.
Aproape toti care circulau pe acolo aveau anvelope de iarna si nu aveau absolut nici o problema (m-am uitat atent la mai toate masinile).
Solutia la care ma gandesc eu pentru viitor este sa-mi iau jante de tabla si anvelope de iarna 195/50 R15 (sau 175/65 R14) care sunt mult mai ieftine decat 205/45 R16 si care oricum se gasesc foarte greu...
Dar dupa cum spunea si cineva mai sus, iernile noastre devin din ce in ce mai lipsite de zapada... si inca ma intreb daca se merita investitia...
- solovastru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Dec 15, 2009 3:05 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori