Pornire Greoaie/tremurat Relanti
ma gandesc ca poate nu trebuie schimbate toate bobinele (eu oricum cred ca am 3 avand 3 bujii), dar cum se poate verifica care e busita, in cazul in care ar fi acesta defectul? oricum merita vazut daca asta era sursa defectului, avand in vedere ca la mine a facut si azi cand a fost mai cald in conditiile in care tie nu ti-a mai facut.putin off topic va intreb si dc acestea pot afecta consumul pt ca eu de cand am masina asta mai ales de cand da putin frigul ma dispera...sub 9.3-9.5 nu-mi consuma; de la 7 fix cat da producatorul....e cale lunga
am scapat de benzina, desi tind sa cred ca problema e cum spune coobra de undeva de la bujii/bobine care din ce am inteles de la voi se pot ?mpusca"daca se strica bujia...am pus si aditiv si abia astept sa pornesc maine sa vad care va fi rezultatul..daca porneste tot prost ma puteti sfatui cum pot verifica daca o bujie e defecta? le am pe cele vechi/originale de anul trecut bosch super...la ce ar trebui sa ma uit sa pot face diferenta intre ele?
QUOTE (mistyque @ Oct 14 2010, 08:15 PM) daca porneste tot prost ma puteti sfatui cum pot verifica daca o bujie e defecta? le am pe cele vechi/originale de anul trecut bosch super...la ce ar trebui sa ma uit sa pot face diferenta intre ele?
eu stiu o singura metoda, atat pentru bujii cat si bobine: daca ai eroare de aprindere, trebuie sa ai check engine. Vezi pe ce piston si gata... Daca vrei, dupa ce stergi eroarea, schimbi intre ele bobinele (sau bujiile) si ar trebui sa ai eroarea pe alt piston. Bujiile sunt ieftine (vreo 50 ron setul) deci si daca le schimbi pe toate, nu e nici o durere la buzunar...
eu stiu o singura metoda, atat pentru bujii cat si bobine: daca ai eroare de aprindere, trebuie sa ai check engine. Vezi pe ce piston si gata... Daca vrei, dupa ce stergi eroarea, schimbi intre ele bobinele (sau bujiile) si ar trebui sa ai eroarea pe alt piston. Bujiile sunt ieftine (vreo 50 ron setul) deci si daca le schimbi pe toate, nu e nici o durere la buzunar...
ehe chacha, merci de info, dar nu stiu cand ai luat tu ultima data niste bujii ca sa le schimbi sau poate te referi la cele de "calitate" gen marca sinterom...eu cand am schimbat bujiile, acum un an am dat ~60ron...BUCATA, iar acum cele cu iridiu care ar fi cele mai bune am vazut ca ajung si la 120 ron tot bucata..asa ca e destul de dureros sa dau intre 250 si 360 ron doar ca sa vad dc ar fi o bujie si asta in conditiile in care ma pot considera norocos ca eu am doar 3 ... merci de info oricum...iar check engine nu este aprins si vad ca nici coobra nu a mentionat asa ceva...
teoretic daca ai misfire din cauza bobinei se aprinde check engine. daca e din cauza bujiei nu.
la mine iar a pornit bine, aseara am "curatat" si senzorul de rotatie de pe bloc. zic cu ghilimele, deoarece era perfect curat.
nu prea e concludent ca iar au fost 9 grade, deci cald zic eu.
parca tot a avut un timp pierdut, dar doar l-am simtit ca eram concentrat sa vad cum porneste.
la salar, daca imi permit, bag bujii cu iridiu si placute pe fata.
o sa incerc sa schimb si benzina si sa bag si aditiv (iar), doar ce am bagat acu 2 rezervoare. oricum stiti ca eu cam bag odata la 5-10 plinuri si un aditiv, deci cam elimin partea cu injectoare blocate.
bujiile la mine aratau bine. nu stiu ce sa zic exact.
la mine iar a pornit bine, aseara am "curatat" si senzorul de rotatie de pe bloc. zic cu ghilimele, deoarece era perfect curat.
nu prea e concludent ca iar au fost 9 grade, deci cald zic eu.
parca tot a avut un timp pierdut, dar doar l-am simtit ca eram concentrat sa vad cum porneste.
la salar, daca imi permit, bag bujii cu iridiu si placute pe fata.
o sa incerc sa schimb si benzina si sa bag si aditiv (iar), doar ce am bagat acu 2 rezervoare. oricum stiti ca eu cam bag odata la 5-10 plinuri si un aditiv, deci cam elimin partea cu injectoare blocate.
bujiile la mine aratau bine. nu stiu ce sa zic exact.
coobra eu m-am cam lamurit de unde e problema...prin eliminarile pe care le-ai facut tu ieri am hotarat sa mai fac un pas inainte si am verificat bujiile beru pe care le-am schimbat in urma cu an de zile si aprox 15-20 k km... concluzia este ca nu trebuia un ochi specializat ca sa imi dau seama ca erau varza.. aratau mai rau decat cele bosch super pe care le-a avut din fabrica si vorba aceea: pe cele bosch le-am schimbat la 70 k km si totusi nu dadeau nici un semn de oboseala. exclud varaianta de a schimba bobinele deoarece asa cum ai spus si tu dc era de la bobina am inteles ca imi dadea si eroarea "check engine" in bord, lucru care nu s-a intamplat. Deocamdata am pus bujiile vechi (noroc ca nu le-am aruncat dupa ce le-am schimbat ) si sapt aceasta urmeaza sa-mi vina unele noi. Voi incerca ngk ca vad ca le lauda toata lumea...in ceea ce priveste cele pe iridiu sa stiti ca nu sunt asa convins ca trebuie puse pe masinile noastre; am impresia ca cele beru pe care le-am avut eu au fost pe iridiu si au ajuns intr-un hal fara de hal intr-un an, iar ceea ce este si mai curios: ieri cand mi-am comandat ngk-urile cel care mi le-a comandat mi-a cautat initial in programul bosch dupa marca/model si in dreptul meu nu figureaza ca ar trebui schimbate cu nici un iridiu, ci cu cele normale (ma rog super), iridiu fiind recomandat doar la motorul de 1.5. acum eu mecanic nu sunt dar vad diferenta intre ele atat prin faptul ca mie mi-au crapat astea intr-un an si aprox 20 k km fata de 3 ani jumate si aprox 70 k km cat au tinut cele bosch si inca mai mergeau si prin aspectul lor in sensul ca la beru "motul" acela era foarte subtire de cand le-am luat, iar acum era mancat de tot, iar la bosch si ngk era mult mai "solid" si plat ca design. Acum concluzii trageti si voi..mai revin cu info dc problema persista si dupa ce schimb bujiile.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori