Consum Lancer
La mers constant in sarcina mica(deci nu in rampa accentuata unde abia poti mentine treapta 5 la limita) este imposibil sa ai consum mai mic ruland in turatie mai mare. Daca vorbim de situatia din paranteza, adica, de exemplu, abordarea unei rampe accentuate in care treapta a 5-a(sau o treapta superioara sa zicem) ar putea fi mentinuta la limita intr-adevar este mai bine sa retrogradezi(si din considerente de consum printre altele). La fel, daca vrei sa demarezi de la 80km/h rapid, vei consuma mai mult in treapta 5 decat in 4 (si prin prisma timpului in care motorul va fi in sarcina maxima, pentru ca demarajul va fi greoi). Dar la mers constant, in sarcina redusa, pe suprafete relativ plane, in treapta superioara intotdeauna va fi un consum mai mic decat in cea inferioara.
ai dreptate in ceea ce spui, dar eu spun ca la a mea daca merg constant cu 80km/h ( fara cuise control, viteza osciland undeva intre 76-80 ) in treapta a 4-a consuma mai putin decat cu a 5-a- cel putin asa imi arata pe cb, nu la pompa. nu stiu care este explicatia, dar stiu ca exact cum ai spus si tu daca mergi subturata consuma mai mult la o anumita viteza, deci banuiesc ca aceasta este explicatia.
La 80km/h in treapta 5 pe drum relativ drept nu e subturata sub nici o forma. Subturarea are legatura mult mai mare cu sarcina decat cu turatia in sine. La 80km/h in treapta 5 ai cam 2200rpm, ceea ce e foarte ok pentru mers constant(practic la viteza respectiva abia mangai pedala de acceleratie pentru mentinere). In treapta 4 ai la aceeasi viteza cam 2700-2800rpm. Diferenta aceea de 5-600rpm are un corespondent in consum(in plus).
Cateva "ispravi" in materie de consum:
1. Iulie 2010 Eforie-Sud - Bucuresti - Pitesti (Trivale) 3h55' (Google zice ca ar trebui parcurs in 3h19' - numai Bucurestiul iti ia 35-40min sa-l traversezi la orele 16.00, iar A2 incepe de la Cernavoda) cu AC pornit tot drumul + diferenta pana la 600,6 Km prin localitate si pe drumuri de tara toate astea cu un consum de 42,58 litri Efix 95; rezultat = 7,089%. A fost cea mai lunga distanta parcursa intre doua alimentari.
2. In Septembrie 2010 pe itinerarul Craiova - Rm Valcea - Voineasa - Obarsia Lotrului (munte = adrenalina) - retur am scos un consum mediu de 5,958% Efix 95. Se pare ca Mitsu iubeste Efix 95 si filtrul de aer K&N; sunt cele mai bune performante atinse.
3. O singura data am reusit sa scot in localitate (Craiova) un consum de 8,9% Mol 95, in 2007. Nu stiu cum, dar mi-a placut.
Filtrul de aer K&N l-am montat prin Mai 2009. Acum am peste 23000Km si ma gandesc pe unde sa-l alerg pe Mitsu prin Europa, mai pe vara...
Bafta!
1. Iulie 2010 Eforie-Sud - Bucuresti - Pitesti (Trivale) 3h55' (Google zice ca ar trebui parcurs in 3h19' - numai Bucurestiul iti ia 35-40min sa-l traversezi la orele 16.00, iar A2 incepe de la Cernavoda) cu AC pornit tot drumul + diferenta pana la 600,6 Km prin localitate si pe drumuri de tara toate astea cu un consum de 42,58 litri Efix 95; rezultat = 7,089%. A fost cea mai lunga distanta parcursa intre doua alimentari.
2. In Septembrie 2010 pe itinerarul Craiova - Rm Valcea - Voineasa - Obarsia Lotrului (munte = adrenalina) - retur am scos un consum mediu de 5,958% Efix 95. Se pare ca Mitsu iubeste Efix 95 si filtrul de aer K&N; sunt cele mai bune performante atinse.
3. O singura data am reusit sa scot in localitate (Craiova) un consum de 8,9% Mol 95, in 2007. Nu stiu cum, dar mi-a placut.
Filtrul de aer K&N l-am montat prin Mai 2009. Acum am peste 23000Km si ma gandesc pe unde sa-l alerg pe Mitsu prin Europa, mai pe vara...
Bafta!
- metal_militia
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Dum Iul 05, 2009 9:59 pm
Salut, am un lancer clasic 1.6 si se pare ca am obisnuit-o prin oras cu 1500-3000 de turatii, ceea ce inseamna un consum intre 9 si 11 (in functie de anotimp).
Pe drumuri nationale, mers constant dupa posibilitati cu 90/ora consuma intre 5,8 si 6,5 la suta.
Pe autostrada in schimb la 120 -130 cam 7 - 7,5 , iar de la 140 in sus sub 10 nu cred ca a scazut la mine. Adevarul e ca peste 120 la ora se aude vantul destul de tare, nu mi se pare cea mai aerodinamica masina, plus ca presiunea din roti ar trebui sa fie pe la 2,5 sau 2,6 conform manualului masinii la viteze de 160 sau mai mari (si nu am luat in seama nici anvelopele de iarna sau vara).
As vrea sa rog alti posesori de lancer clasic sa precizeze la deplasarile pe autostrada cu viteze de peste 140/ora si turatia motorului pe langa consum.
Multumesc
Pe drumuri nationale, mers constant dupa posibilitati cu 90/ora consuma intre 5,8 si 6,5 la suta.
Pe autostrada in schimb la 120 -130 cam 7 - 7,5 , iar de la 140 in sus sub 10 nu cred ca a scazut la mine. Adevarul e ca peste 120 la ora se aude vantul destul de tare, nu mi se pare cea mai aerodinamica masina, plus ca presiunea din roti ar trebui sa fie pe la 2,5 sau 2,6 conform manualului masinii la viteze de 160 sau mai mari (si nu am luat in seama nici anvelopele de iarna sau vara).
As vrea sa rog alti posesori de lancer clasic sa precizeze la deplasarile pe autostrada cu viteze de peste 140/ora si turatia motorului pe langa consum.
Multumesc
Lancer 1.8 di-d sedan:
- 4,8 % pe un traseu mixt: traversat Bucurestiul la 8 dimineata din Berceni in Chitila + 60km pe drum national
- 4,4 % pe acelasi traseu la intoarcere. Pana la intrarea in Bucuresti am avut 3,6 %.
Mi se pare incredibil pentru puterea si greutatea masinii! In aceleasi conditii cu Colt-ul pe benzina nu scadeam sub 7,5-8 % .
- 4,8 % pe un traseu mixt: traversat Bucurestiul la 8 dimineata din Berceni in Chitila + 60km pe drum national
- 4,4 % pe acelasi traseu la intoarcere. Pana la intrarea in Bucuresti am avut 3,6 %.
Mi se pare incredibil pentru puterea si greutatea masinii! In aceleasi conditii cu Colt-ul pe benzina nu scadeam sub 7,5-8 % .
- marius_EVO
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Lun Apr 27, 2009 4:50 pm
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori