Sectiunea Motorsport

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Vin Mai 04, 2018 6:14 pm

Volvo Polestar’s Team Cyan Is Racing A Lotus Evora This Season (That’s Right, A Lotus)

https://www.carscoops.com/2018/05/volvo ... ght-lotus/

Previously racing under the Polestar banner, the team now known as Cyan Racing has a long-standing association with Volvo. But this year it’s entering another kind of car: a Lotus.

Rechristened as Lotus Cyan Racing, the team will field an Evora GT4 in the Swedish GT series. And it’ll even wear the bright blue livery from which the team derives its name. Complete with the Swedish flag on the roof.

At this point, only the most astute observers may see the link. Chinese automaker Geely recently acquired a majority stake in Lotus (along with nearly half of its former parent company Proton). Geely is the same parent company that owns Volvo and Polestar (not to mention Lynk & Co, the London Taxi/EV Company, and a small stake in Daimler).
A Prince Behind The Wheel

To drive the Evora, Cyan has retained the services of Prince Carl Philip Bernadotte and Richard Göransson. The Duke of Värmland is the son of King Carl Gustaf and Queen Silvia of Sweden. And he’s been competing in the Scandinavian Touring Car Championship with Volvo/Polestar/Cyan since 2013. His teammate Richard Göransson, with whom the prince will share the car, won the STCC with the same team in 2016.

“We are headed for the start of a new programme and a new season with great excitement,” said Alexander Murdzevski Schedvin, the former Volvo/Polestar motorsport chief, now named head of Geely Group Motorsport (under whose auspices the team will now race). “We are especially glad to continue our relationship with Prince Carl Philip who for this year will drive a new brand within the Geely Group in the form of Lotus. The pre-season tests have been very positive and we are looking forward to the season start.”


Look closely in the pictures and you’ll see another car or two under covers in the background. We’d bet those are the new tin-top racers that Cyan Racing will field in the STCC that runs alongside the GT series. But we’ll have to see what form those will take, since the old S60 is on its way out and the new one hasn’t debuted yet.






Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Mai 07, 2018 6:04 pm

Alonso a câștigat la Spa-Francorchamps la debutul în Campionatul Mondial de Anduranță: "Este fantastic să fiu pe podium"

http://www.automarket.ro/formula1/alons ... 84333.html




Transilvania Rally 2018: italianul Giandomenico Basso se impune în etapa din Cluj la volanul unui Skoda Fabia R5

http://www.automarket.ro/stiri/transilv ... 84327.html




Aston Martin’s Considering A New Top-Tier Le Mans Prototype

https://www.carscoops.com/2018/05/aston ... prototype/





Relive Mitsubishi’s Glory Days In This 1990 Galant VR-4 Group A Rally Car


https://www.carscoops.com/2018/05/reliv ... rally-car/






Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Dum Mai 20, 2018 8:01 am

Raliul Dakar 2019: cea mai dură competiție de rally-raid din lume se va desfășura exclusiv în Peru

http://www.automarket.ro/stiri/raliul-d ... 84587.html

Pentru prima dată în istorie, Raliul Dakar, cea mai dură competiție de rally-raid din lume, se va desfășura exclusiv pe teritoriul statului Peru. Bolivia, Chile și Ecuador au decis să nu se implice în ediția din 2019.


Pentru prima dată în istorie, Raliul Dakar se va desfășura doar pe teritoriul unui singur stat. Ediția din 2019 a Raliului Dakar va începe în 6 ianuarie, iar concurenții vor avea de înfruntat 10 etape, toate acestea fiind organizate în Peru. Startul și finișul sunt programate în Lima, capitala Statului Peru.

Amaury Sport Organisation (ASO), organizatorul Raliului Dakar a sperat ca în 2019, cea mai dură competiție de rally-raid din lume să înceapă din Chile și să se încheie în Ecuador. De asemenea, organizatorii au avut discuții și cu reprezentanți din Bolivia, însă toate statele amintite anterior au decis să nu se implice.

"Din cauza nisipului și a dunelor suntem nevoiți să organizăm etape mai scurte, dar mai dificile. În aceste condiții este imposibil să pregătim etape speciale cu o lungime de 400 de kilometri", a declarat Etienne Lavigne, directorul raliului.

În ciuda faptului că anul viitor raliul se va organiza doar într-o singură țară, Lavigne este convins că geografia statului Peru o să atragă numeroși piloți cu experiență.

"Suntem convinși că vom atrage piloți de top din această disciplină. În fiecare an, Raliul Dakar este evenimentul de referință din rally-raid", a completat Lavigne.

====================

McLaren Could Return To Le Mans Under New LMP1 Regulations

https://www.carscoops.com/2018/05/mclar ... gulations/

McLaren has expressed interest in running a Le Mans 24 Hours program after discussions about next-generation LMP1 regulations.

Motorsport reports that the British automaker is one of many manufacturers shaping the regulations concerning the racers that will replace the current LMP1 class from 2020/21.

According to McLaren boss Zak Brown, they are seriously thinking about entering the top tier of the World Endurance Championship.

“We would definitely consider it. We are considering it. McLaren has a long history in additional forms of motorsport, whether that was CanAm, IndyCar, we’ve won Le Mans [in 1995, pictured top].

“And with the new regulations coming up for [the] World Endurance [Championship], we are participating in those meetings, and reviewing what that looks like. We’re a fan of the Le Mans brand. We would consider running the new, whatever they’re going to call it, GTP, silhouette, LMP1 – I’ve heard various phrases,” Brown said.

Also Read: This 1997 McLaren F1 GTR Longtail is a very rare street-legal racer

Brown added that key McLaren shareholders are fond of the idea, as long as the brand can be competitive.

The new regulations are expected to favor a more road car-based design than the current LMP1 rules. Previous reports have indicated that, if the rules allow it, McLaren could eventually race the Senna at Le Mans, but so far Woking has neither confirmed or denied it.

Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Iun 02, 2018 1:13 pm

Feature: Am fost alături de pilotul româno-italian Simone Tempestini la prima etapă pe care a disputat-o în WRC 2018

http://www.automarket.ro/stiri/feature- ... 84729.html


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Lun Iun 04, 2018 6:29 pm

Porsche concurează la Le Mans alături de două exemplare 911 RSR îmbrăcate în "haine" celebre în motorsport: cursa de anduranță începe în 16 iunie

http://www.automarket.ro/stiri/porsche- ... 84827.html



Porsche a pregătit patru exemplare 911 RSR pentru cursa de anduranță de 24 de ore de la Le Mans. Două dintre aceste exemplare au fost îmbrăcate în uniformele "Rothmans" și "Pink Pig", două "costume" celebre în motorsport.


Anul acesta, Porsche aniversează 7 decenii de la debutul lui 356, primul model sport din istoria mărcii. Pentru a celebra acest moment, Porsche a pregătit o mulțime de evenimente cu totul și cu totul speciale.

În cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans, Porsche a înscris patru exemplare 911 RSR. Până acum, nimic special, însă două dintre aceste mașini de uzină sunt îmbrăcate în uniforme celebre din motorsport.

Mașina cu numărul 91 poartă "hainele" Rothmans: caroserie vopsită în albastru și alb și accesorii roșii cu elemente aurii. Acest livery a debutat în 1982 pe un Porsche 956 C, un model care avea să facă furori atât la Le Mans, cât și pe circuitul german de la Nuburgring. Porsche 956 C s-a impus la Le Mans în 1982 și 1983, iar în 1986 și 1987, Porsche 962 C câștiga celebra cursă de anduranță. La volanul mașinii cu numărul 91 îi vom vedea pe Gianmaria Bruni (Italia), Richard Lietz (Austria) și Frederic Makowiecki (Franța).

Mașina cu numărul 92 va fi pilotată de Kevin Estre (Franța), Michael Christensen (Danemarca) și Laurens Vanthoor (Belgia). Exemplarul pregătit de constructorul german poartă uniforma "Pink Pig". Aceasta a fost admirată pentru prima dată în 1971 tot în cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans. Prototipul 917/20 a fost cel care a purtat acest livery și a reușit să fure inimile tuturor în timpul calificărilor.

Ediția din acest an a cursei de 24 de ore de la Le Mans se va desfășura în 16-17 iunie.


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Iun 09, 2018 9:35 am

WRC 2018: Simone Tempestini, primul roman care piloteaza pentru o echipă a unui constructor

https://www.autoexpert.ro/wrc-2018-simo ... nstructor/




Testează-ți îndemânarea auto în weekend, la Râmnicu Vâlcea!

https://www.autoexpert.ro/testeaza-ti-i ... cu-valcea/


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Iun 12, 2018 5:55 pm

BAJA 500 Romania 2018: rally-raid la Buzau! Cand se va desfasura competitia?


https://www.cars.ro/motorsport/baja-500 ... 16141.html







Ion Nicolae obtine pozitia secunda pe Drumul Poienii dupa o zi ploioasa si un traseu periculos

https://www.4tuning.ro/campionatul-nati ... 38622.html



Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Dum Iun 17, 2018 7:19 pm

Fernando Alonso câștigă cu Toyota cursa de 24 de ore de la Le Mans 2018

http://www.automarket.ro/stiri/fernando ... 85047.html


Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Mar Iul 17, 2018 6:18 pm

Premieră după aproape jumătate de secol: un echipaj românesc 100% feminin concurează într-un raliu din afara țării

http://www.automarket.ro/stiri/premiera ... 85697.html



Echipajul format din Cristiana Oprea și Diana Hațegan va concura în cadrul Rally Sliven din Bulgaria. Ultima prezență românească 100% feminină într-o competiție europeană a avut loc la finalul anilor '60.


În intervalul 27 - 29 iulie, în Bulgaria, are loc Rally Sliven, etapă care face parte din cadrul European Rally Trophy 2018. În cadrul competiției care se desfășoară la sud de Dunăre, România va fi reprezentată și de un echipaj 100% feminin: Cristiana Oprea și Diana Hațegan.

Cele două vor concura cu un exemplar Dacia Sandero 0.9 TCe dezvoltat special pentru astfel de competiții. Echipajul 100% feminin pășește pe drumul deschis la sfârșitul anilor '60 de Simina Mezincescu - Marta Miclescu.

"Căutând prin arhive, am realizat că o participare românească în această configurație nu a mai existat de aproape 50 de ani, lucru care ne onorează și ne responsabilizează față de generațiile următoare de sportivi care își doresc o carieră în automobilism. Ne dorim să marcăm această nouă etapă a oportunităților pentru femeile din motorsportul românesc", a declarat Cristiana Oprea.

În prezent, Cristiana concurează în cadrul Campionatului Național de Raliuri (CNR). A debutat în motorsport în 2015, iar în 2017 a reușit un sezon complet în cadrul CNR.

"Participarea la Sliven Rally este o nouă provocare pentru mine, pe care am acceptat-o bucuroasă. Abia aștept să descoperim probele speciale, să ne bucurăm de atmosfera unei etape europene și să evoluăm alături de noi concurenți. Obiectivul nostru la acest raliu este să creștem ritmul și să ne împingem încă puțin limitele", a completat Diana Hațegan.

În cadrul Rally Sliven, România va fi reprezentată și de piloții Vlad Cosma și Csongor Szabo.

===============

Istoria pe repede înainte: 90 de secunde cu toate mașinile care au câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans

http://www.automarket.ro/tv/curse-auto/ ... -7317.html




Avatar utilizator
Vasea
EVO V
Mesaje: 496
Membru din: Joi Ian 02, 2014 1:32 pm
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de Vasea » Sâm Aug 18, 2018 1:19 pm

INTERNATIONAL AUTOTEST CHALLENGE 2018- ETAPA a IV-a -Trofeul Cetatea Făgărașului

https://www.autoexpert.ro/international ... garasului/



Scrie răspuns

Înapoi la “Tranzactii incheiate”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori