4d56td - Tipuri De Chiulase

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
hunterman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 13, 2010 7:48 am

Mesaj de hunterman » Mar Feb 22, 2011 9:25 pm

Va salut,

Sunt mandrul posesor al unui Pajero 1993, 2.5 TD.

Dupa 300.000 km am patit un necaz cu chiulasa. A crapat si gata. Am schimbat-o cu una noua, de aftermarket si de atunci....nimeni nu mai poate sa-mi puna injectia la punct. Cred ca am cheltuit deja banii cu care as fi luat un motor SH.
Ba bate avansul, ba face fum.Oricum, sunt multe de povestit.

Intrebare, stie cineva la 4d56 ce diferente sunt intre cele 2 chiulase? Eu am cumparat chiulasa neechipata si mecanicul a mutat pe ea arcuri, supape, etc, tot ce era pe cea veche.
Am auzit ca supapele ar face diferenta,,,,,dar ma gandesc ca atat timp cat totul s-a potrivit pe cea noua, n-ar fi nici o problema.
Ma gandesc dupa ce am epuizat variante cu injectoare, pompa noua , etc, etc ca poate am cumparat chiulasa gresita...


Ma puteti ajuta cu o infomatie sau cu o idee?

Multumesc,


Om ramas fara masina

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mar Feb 22, 2011 11:00 pm

4D56T - 2.5 T.D.I. (`85 - `96)
4D55T - 2.3 T.D. ( `83 - `87)

Ambele motoare au chiulasa la fel, diferenta de cilindree si cuplu (caci caii sunt aceeasi) e data de cursa bielei. In concluzie, la motorul tau, nu sunt mai multe feluri de chiulasa, ba mai mult, aceeasi chiulasa e pusa pe 2 tipuri de motoare.
De altfel, o locatie (oras) de a ta nu ar strica, ca cine stie, poate e cineva pe langa tine cu experienta.
Tot aici ti-as explica si problema, numai ca nu ai dat mai multe amanunte. Totul e in functie de semnele (caci sunt 3) de pe vibrochen, sa fie alineate cum trebuie. De altfel, atentie mare cine iti pune distributia (cureaua), caci daca nu e priceput, sare de la punct repede pompa de injectie. Mai exact, pui totul la punct, apui cureaua, si cand sa strangi rola intinzatoare, daca nu bagi de seama, iti sare cu unu sau 2 dinti, pompa de injectie, in momentul cand torsionezi cureaua.

App, cat ai dat pe chiulasa? A fost necesar si planul de chiulasa, sau era "plug and play"? Scaunul la supape l-ai facut ? Dar simeringurile cum arata ? Uzura pe axul cu scame ?

Avatar utilizator
hunterman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 13, 2010 7:48 am

Mesaj de hunterman » Mie Feb 23, 2011 8:36 am

Multumesc de ajutor, klez


Am dat pe chiulasa in jur de 550 E de la vecinii unguri. Stiu de cele doua tipuri de chiulasa pentru ca m-a sunat tipul de acolo si m-a intrebat intr-o engleza perfecta ce tip de chiulasa am, cu supapele nu stiu cum sau cu supapele la nivel cu chiulasa. Am sunat, l-am intrebat pe mecanic, mi-a dat lamuriri si am sunat inapoi cu detaliile respective. Am primit chiulasa, am dat supapele la un atelier specializat , le-au rectificat la unghiul de 45 grade, erau un pic uzate acolo, in portiunea de contact.
Cam asta a fost tot, in rest a dat jos de pe chiulasa veche si a pus pe chiulasa noua, care nu a trebuit rectificata decat la scaunul supapelor pt etansare.
Cred ca mecanicul e ok, e un mecanic cu experienta care a facut si face multe distributii, dar cine stie...
Despre pus la punct, a stiut ceva truc cu doi dinti mai inainte la pompa pentru ca sa vine la fix cand intinde cureaua, plus de asta am verificat ieri daca pinionul axei cu came si cel al pompei sunt exact pe semne cand pistonul 1 este sus la PMS.

Klez, spuneai ceva de semnele de la vibrochen, acolo da-mi niste detalii, te rog frumos. Stiu sigur, am vazut cu ochii mei ca si ala e pus la fix, vorbesc de pinionul care-l antreneaza cureaua de distributie.

Ce sa mai verific, ca in curand o sa trec la descantece....

P.S. Sunt din Bucuresti

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Feb 23, 2011 10:35 pm

Offf, mor de nervi ca nu mai stiu pe unde-s pozele cu distributia pusa la punct de catre mine. Aveam fiecare ax in detaliu pozat, cu semne si marcaje... Si nici manualul de service cu punerea la punct nu-l am. Adica il am, pe laptop.... si laptopul l-am imprumutat la don`shoara. Debia pe maine te pot lamuri cu asta.
Dar, ziceai ca daca dai avansul prea mare, tacane, daca nu, iese fum si nu se tureaza. Exact acelasi lucru (iese fum de motorina si nu se tureaza), se intampla cand turbina nu funtioneaza, sau e spart intercoolerul, sau e spart furtunul de vacuum dintre turbo-pompa inj. Tot-odata, poti verifica sa nu fie infundat acel furtun. Intercoolerul e posibil sa fie si el infundat cu ulei si praf, la fel cum turbina e posibil sa fie blocata si sa nu inverta deloc. Verifica si lucrurile astea !

In legatura cu pretul chiulasei, m-i se pare cam multicel, avand in vedere ca cu 400-500 E luai un motor sh in mintile lui, dar, fiecare face ce vrea cu buzunarul propriu

Avatar utilizator
hunterman
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 13, 2010 7:48 am

Mesaj de hunterman » Mar Mar 15, 2011 7:53 am

Va salut!

Revin cu informatii proaspete si verificate despre chiulasele lui 4D56T.

Sunt doua tipuri de chiulase, diferenta facand-o camera de ardere si scaunele supapelor.

Modelul 1- Cu supapele la nivel cu chiulasa

Modelul 2- Cu supapele iesite in afara fata de nivelul chiulasei (proeminente)


Dupa multe cautari mi-am recapatat masina gratie unor domni care se ocupa de Mitsubishi dar de pe la Londra si cu ajutorul unui domn extrem de binevoitor de la un service Mitsubishi din Berceni, Bucuresti.


P.S. Daca cineva vrea o chiulasa nou nouta de 2.5, 4D56TD, astept un mail. E ieftina si dau bonus explicatiile corecte despre chiulase.
Uraaaa. Mi-am recapatat masina.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori