Am un Pajero , fab 97 , motor 2500 cc diesel .
Cand l-am cumparat am schimbat distributia si uleiul . (CASTROL MAGNATEC 10W40 ).
Dupa 5000 km aprox. am verificat uleiul si am constatat ca era la jumate sub minim, desi motorul nu facea zgomot sau vreo diferenta la mers.
Am observat de cand l-am luat ca are mici scurgeri de ulei sub motor,dar aveam impresia ca pierde pe undeva pe la cutie, dar de fapt era uleiul ce scurdea de pe la epurator si se prelingea .
Mi-a zis cineva ca e epuratorul imbacsit.
Intr-adevar asa era , l-am dat jos , l-am curatat , era imbacsit de nu mai tragea aer deloc . Dupa curatare trage aer daca scot furtunasul de la vacum se aude cum trage aer.
Problema este ca tot imi da ulei , nu mult , dar unde parchez masina gasesc la plecare scurgeri de ulei .
Masina porneste si merge frumos motorul , nu scoate fum , decat la pornire scoate un pic mai mai mult , in rest foarte putin.
Stie cineva care sa fie problema ? La service mi-e ca imi dau astia desteptii vreun verdict de ma ia durerile de portofel si poate schimb ceva c enu e defect, ca nu ar fi prima data ...
Atasez o poza cu epuratorul pentru cine se pricepe :
Pierderi De Ulei Pe La Epurator - Motor Diesel 2500cc
Salutare si aici si bine te-am regasit
Am mai vazut niste "inventii" pe la unele masini, de genul ca se pierdea joja de ulei originala si se schimba cu o alta, de la alta masina, probabil alt motor, mai mica, mai mare, mai lunga, etc. Tie dupa ce dai drumul la ulei complet din motor, cat iti intra inapoi, ca sa ajunga pe linia de maxim? Intreb, pt ca daca joja nu-i originala, e posibil sa pui mai mult ulei decat trebuie (si e de ajuns 500 gr), incat motorul, sa dea surplusul afara pe unde apuca, iar in cazul tau, se pare ca epuratorul e cel mai la indemana. In alta ordine de idei, epuratorul nu avea garnituri ?
Ai verificat furtunele de la si inspre intercooler sa vezi cam cat ulei au in ele ?
Am mai vazut niste "inventii" pe la unele masini, de genul ca se pierdea joja de ulei originala si se schimba cu o alta, de la alta masina, probabil alt motor, mai mica, mai mare, mai lunga, etc. Tie dupa ce dai drumul la ulei complet din motor, cat iti intra inapoi, ca sa ajunga pe linia de maxim? Intreb, pt ca daca joja nu-i originala, e posibil sa pui mai mult ulei decat trebuie (si e de ajuns 500 gr), incat motorul, sa dea surplusul afara pe unde apuca, iar in cazul tau, se pare ca epuratorul e cel mai la indemana. In alta ordine de idei, epuratorul nu avea garnituri ?
Ai verificat furtunele de la si inspre intercooler sa vezi cam cat ulei au in ele ?
Cand am schimbat uleiul cei de la service au zis ca 6.5 litri intra. M-am uitat dupa cateva zile la ulei si era la nivel .
Dar si daca era prea mult ulei , nu trebuia sa il dea afara pana sa ajunga sub nivelul minim.
Pe furtunele de la turbo era ulei putin , adica erau unse putin.
Epuratorul a fost imbacsit foarte tare , parca era namol in el cand l-am dat jos. L-am spalat cu motorina si am dat si cu spray de suruburi sa se curete bine.
INtr-adevar s-a schimbat mersul motorului , trage mai bine si schimba vitezele mai repede ca inainte (cutie automata), dar nu stiu de ce mai da uleiul si acum afara.
M-am mai gandit ca poate e sparta membrana aia de la vacum.
Trebuie sa il dau jos din nou sa il verific mai amanuntit.
APROPO TU ESTI CEL CU CARE AM VORBIT LA TELEFON IN LEGATURA CU EPURATORUL? ??
Dar si daca era prea mult ulei , nu trebuia sa il dea afara pana sa ajunga sub nivelul minim.
Pe furtunele de la turbo era ulei putin , adica erau unse putin.
Epuratorul a fost imbacsit foarte tare , parca era namol in el cand l-am dat jos. L-am spalat cu motorina si am dat si cu spray de suruburi sa se curete bine.
INtr-adevar s-a schimbat mersul motorului , trage mai bine si schimba vitezele mai repede ca inainte (cutie automata), dar nu stiu de ce mai da uleiul si acum afara.
M-am mai gandit ca poate e sparta membrana aia de la vacum.
Trebuie sa il dau jos din nou sa il verific mai amanuntit.
APROPO TU ESTI CEL CU CARE AM VORBIT LA TELEFON IN LEGATURA CU EPURATORUL? ??
- ionutt daniel
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Noi 17, 2010 10:26 pm
Aia nu e valva EGR? Daca ajunge ulei acolo, traseul lui este epuratorul de la capac tacheti-furtun aer pana la turbina,-turbina-galerie de admisie si abia de acolo, fortat de presiunea facuta de turbo iese pe langa membrana. Daca ai curatat EGR-ul si verificat daca inchide/deschide il poti lasa in functiune, sau mai bine il poti desfiinta prin simpla scoatere a furtunului de vacum sau obturarea gaurii de la talpa lui cu o tablita.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori