Pajero 2002 3.2 Di-d

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
hannymax
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 09, 2008 8:39 pm

Mesaj de hannymax » Vin Oct 23, 2009 10:13 pm

Salutare colegi forumisti !
Caut pt minunatul meu pajero din 2002 , care a ajuns la venerabilii 340 000km (sau 350 000 kilometrajul arata numerele la loto de pe la 290mii ) , grupul spate ! A inceput sa huruie si am constat ca nu mai am ulei in el ( de scurs nu vad pe unde s-ar fi putut scurge -nicio urma). Am pus inapoi ulei dar fara rezultat! S-a mai redus din huruit dar da semne ca ma lasa mai devreme sau mai tarziu! Daca stie cineva dezmembrari cu preturi cat decat accesibile rog sa'mi dea un semn pe PM sau messenger/mail hannymax2002@yahoo.com

Multumesc!

Cu respect,
hannymax

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Vin Oct 23, 2009 11:32 pm

Pe la semeringul unde intra cardanul in grup. Sau pe la semeringul dintre punte si butuc roata. De obicei, pe acolo mai picura. Daca e la roata, e si mai greu de observat deoarece de pe punte, se scurge imediat pe janta si de acolo dispare...

Incearca sa pui un ulei ceva mai bun si apoi un tratament Metabond pentru transmisii. Ai LSD pe spate ? Daca da, de obicei dupa ce se strica LSD-ul, produce un zgomot ca de fasaiala la viteze mai mari. Crucile cardanice le-ai verificat ?

Avatar utilizator
hannymax
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 09, 2008 8:39 pm

Mesaj de hannymax » Lun Oct 26, 2009 10:16 am

QUOTE (Klez @ Oct 23 2009, 11:32 PM) Pe la semeringul unde intra cardanul in grup. Sau pe la semeringul dintre punte si butuc roata. De obicei, pe acolo mai picura. Daca e la roata, e si mai greu de observat deoarece de pe punte, se scurge imediat pe janta si de acolo dispare...

Incearca sa pui un ulei ceva mai bun si apoi un tratament Metabond pentru transmisii. Ai LSD pe spate ? Daca da, de obicei dupa ce se strica LSD-ul, produce un zgomot ca de fasaiala la viteze mai mari. Crucile cardanice le-ai verificat ?


Multumesc pentru indrumari si lamuriri ! Maine ( marti ) ma duc cu ea in service sa se uite cineva priceput sa ma lamureasca! ( nu ma prea pricep la mecanica )
Ca manifestari se aude si in timp ce ruleaza ca un " vuiet " de autobuz !
Masina a mers in jur de un an de zile numai pe 4x4 si initial a clacat cutia de viteaze acum vuieste cu totul!
Urmeaza sa verific crucile cardanice si sa ma documentez ce e ala LSD
Te tin la curent ! Daca mai ai si alte idei le astept cu placere! Ce ai enumerat tu urmeaza sa verific!

Toate cele bune!

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Oct 26, 2009 12:54 pm

LSD = Limitted Slip Differential . O inventie buna pentru masini de strada, nu tocmai buna pentru cele de teren unde este de preferat un blocant 100%.
Pe scurt, LSD-ul este un blocant partial, cam 20-30% care functioneaza pe principiul de socuri. Teoretic, cand o roata de pe spate nu are aderenta (e suspendata), cealalta roata primeste niste mici socuri derotatie. Acele socuri ar trebui sa scoata masina din necaz, insa practica a dovedit ca nu-i indeajuns doar un soc mic. LSD-ul e bun in sinea lui, dar la cazuri mai serioase nu face fata. Este compus din niste discuri plasate in diferentialul puntii cu niste arcuri ce antreneaza discurile cand simte o lipsa mare de aderenta doar pe o roata. Cand acele discuri sau arcuri se uzeaza, LSD-ul scoate un zgomot ca de frecare, fiind cuplat incontinuu. De obicei, uzura apare la supra solicitare, la lipsa de ulei in diferential (cazul tau), sau la un ulei de transmisie inadecvat sau de proasta calitate. Sunt uleiuri de transmisie speciale pentru LSD, preferabil din alea sa pui.

Daca zgomotul vine de la LSD, nu e o mare pierdere, masina va merge la fel ca pana acuma. Zgomotul se va auzi doar pana cand acele discuri se rod de tot, apoi va fi ca inainte.
Tot-odata, sursa zgomotului poate veni de la un rulment de la roata, o planetara, cardan dez-echilibrat, sistemul de franare, etc. Eu totusi tin sa cred ca e de la LSD, avand in vedere ca a mers fara ulei.

Avatar utilizator
hannymax
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 09, 2008 8:39 pm

Mesaj de hannymax » Lun Oct 26, 2009 10:06 pm

Multumesc pentru explicatiile in detaliu !
Sper sa fie de la LSD si sa nu ma usture la portofel.Si de asemenea sper ca baietii maine sa fie cat decat priceputi si sa-mi faca o constatare corecta! Voi preciza cele enumerate de tine. Daca plec nerezolvat de acolo pregateste masa si un pat pt ca voi veni la tine cu ea la rezolvat ( nu strica o excursie la SV in plina dandana ) !
In tot Iasi-ul asta nu gasesti un mecanic pasionat (doar amatori nemotivati) sa-ti puna un diagnostic corect si sa vina cu solutii viabile pentru rezolvare !
Singura solutie cred ca e sa-mi fac service in propria curte si sa imi rezolv singur problemele! (100% sigur)


Tinem legatura!
Toate cele bune,
hannymax

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Lun Oct 26, 2009 10:51 pm

Bafta multa maine ! Eu unu sper sa se rezolve si sa vii prin SV sa bem o cafea si sa mai schimbam o vorba, decat sa vii sa facem mecanica . Daca mai ai nelamuriri, sau alte intrebari, poti sa ma suni 0745.91.31.61 (Vladimir), sau pe mess klez4by4 (dar intru rar in lipsa de timp).

Succes !!!

Avatar utilizator
hannymax
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 09, 2008 8:39 pm

Mesaj de hannymax » Mar Oct 27, 2009 10:19 pm

Mda.. se pare ca pierd ulei si pe unde intra cardanul in grup ( f putin ) dar mai ales pe la planetara din stanga ( care era iesita de tot din grup .. a impins'o mecanicul putin )! Si surpriza -- iar nu mai aveam ulei in grup ! 80 ron uleiul si 50 ron o diagnoza computerizata ( atat am dat pana acum ). De asemnea am gasit si "reziduri" ce provin din frecarea discurilor !
Concluzie :
* Cei de la service au trimis mail la furnizori sa aflam un pret la un grup pe original.
* Partea buna e ca pot comanda si parti din el ceea ce va reduce ceva din suma fabuloasa care urmeaza a fi investita
* Acum sunt f prudent sa nu raman iarasi fara ulei ( evit orice groapa de spaima sa nu iasa iar planetara )- merg cu masina zi de zi pt ca nu am incotro.
* Tb schimbate si semeringurile
Acum cu ulei pacane f putin cand intorc rotile si pornesc de pe loc , iar la accelerare s-a mai redus din vuiet.

Ca investitie- 480 RON manopera dat grupul jos schimbat ce e de schimbat si pus grupul la loc.
-probabil + pretul componentelor + pretul semeringurilor..
Pareri ?


Toate cele bune,
hannymax

Avatar utilizator
Klez
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 28, 2008 9:58 am

Mesaj de Klez » Mie Oct 28, 2009 2:25 pm

Resturile ce le-ai gasit in grup mai mult ca sigur ca provin de la LSD. Daca era sa fie din pinioanele grupului acuma garantat nu mai circulai cu masina deoarece odata ce t-i se rupe 1-2 dinti de la coroana/pinion atac sau sateliti, instant se "berberesc" si celelalte.
Intereseaza-te de preturi la urmatoarele:
-Semering cardan-grup
-Semering grup-planetare
-LSD.
-Ulei de transmisie pt LSD.

In cazul in care nu dispui de $$ necesari pt LSD, poti sa renunti la el si sa-l lasi asa cum e ca nu se strica nimic.
Daca si asa ai dat jos grupul, poti schimba si crucile cardanice deoarece mai mult ca sigur siunt si ele uzate si au joc.

In rest, ce sa mai.... ai scapat ieftin doar cu niste semeringuri/garnituri. LSD-ul dupa cum spuneam, e un moft nu foarte necesar.

Bafta in continuare.

Avatar utilizator
hannymax
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 09, 2008 8:39 pm

Mesaj de hannymax » Sâm Noi 07, 2009 12:49 am

Am gasit grupul cu 20 de milioane de pe masina asta.
Vad ca a fost lovita in spate, pareri ? Oare a fost afectat si grupul ?
Solutia cu piese noi ma ajunge 50 de mil in conditiile in care masina ar mai face 280 mil
Iar cu vuitul nu-i de joaca pt ca dintii sunt f f f f berberiti e o chestiune de miliemtri.
Revenind -> Pareri despre montero asta avariat?
Fişiere ataşate
vand_piese_din_dezmembrari_pt_mitsubishi__vzT19at.jpg
vand_piese_din_dezmembrari_pt_mitsubishi__vzT19at.jpg (66.44 KiB) Vizualizat de 6686 ori
vand_piese_din_dezmembrari_pt_mitsubishi__uwpCYa.jpg
vand_piese_din_dezmembrari_pt_mitsubishi__uwpCYa.jpg (77.46 KiB) Vizualizat de 6687 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori