Pajero Lwb 3.2 2007

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
maddox
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 04, 2016 2:01 pm

Mesaj de maddox » Lun Ian 02, 2017 7:29 pm

Buna seara

Detin, de ceva vreme, un 3.2 DiD din 2007. Masina a trecut prin cateva modificari in ultimul an (scuturi, suspensie, snorkel, bullbar, resoftare, etc). De prin martie, anul trecut, in momentul in care accelerez, am observat ca undeva dupa 2700-3000 rpm, masina accelereaza greoi, parca se simte o lipsa de putere. In ultimele luni, am verificat turbina, egr-ul, "revinvatare injectoare" si alte verificari, majoritatea la Mitsubishi. Nu exista erori in ECU, nu scoate fun (nici macar in momentul in care apas pedala pana la podea). Concluzia mecanicilor a fost ca masina nu prezinta nici o problema. Lipsa de putere se simte si dupa resoftare (detin varianta de 118 kW, manuala), teoretic motorul ar fi trebuit sa dezvolte aprox 190 CP si vreo 440 Nm dupa modificare. Am observat o mica imbunatatire la demaraj si la consum, dar pana in 2600-2700 rpm si doar in vit a 2-a si a 3-a. Consumul a scazut de la 11.5-12.0% , la viteze de 120 km/h, pe autostrada, la aproximativ 9.5 -9.8% (poate unora li se va parea mare consumul, dar bullbar-ul, anvelopele BFG AT, 265/70R17 si inaltarea din suspensie, se traduc in l/100km ). Mentionez ca problema am observat-o inainte sa ma apuc de modificari.
As vrea sa stiu daca s-a mai lovit cineva, de aceasta problema si daca gasesc in Bucuresti, un posesor de Pajero (118, 125 sau 147 kW) care ma poate ajuta cu un testdrive cu masina sa, macar sa vad daca chiar am eu o problema, sau atat poate motorul/cutia asta. Evident ca voi recompensa testdrive-ul (la Mitsubishi, in Expozitiei, nu am gasit un Pajero cu care pot compara performantele)

Multumesc!

Avatar utilizator
crispus
EVO I
Mesaje: 5
Membru din: Mie Dec 06, 2017 4:27 pm

Mesaj de crispus » Vin Ian 05, 2018 4:10 pm

Nu am / nu am avut pajero (dar intentionez) dar din descriere pare un comportament normal pentru un diesel. Ceea ce se simte este cuplul si mai putin puterea, iar cuplul variaza aproximativ ca in poza de mai jos:


Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Ian 05, 2018 4:25 pm

Salut,

In ce au constat verificarile? Ca daca doar s-au uitat la ele n-au facut nimic, ar fi trebuit si curatate si testate.

Suspectul principal e turbina, poate ca tija de actionare a wastegate-ului nu se mai misca chiar liber. In preajma acelor turatii unde devine lenesa ar trebui sa ai aproape cea mai mare putere, implicit si preisune turbo maxima.

Incearca sa monitorizezi cativa parametrii cheie poate iti dai seama ce se intampla atunci... Debit injectoare,presiune turbina, procent recirculare EGR.

Avatar utilizator
maddox
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 04, 2016 2:01 pm

Mesaj de maddox » Lun Ian 08, 2018 12:14 am

Salut Alex

Nu a fost, defapt, nici o problema, asta e masina . Sunt obisnuit cu masini mai puternice, atata tot. Intr-un an si jumatate de verificari, nu am reusit sa gasesc nici o buba. Am facut un testdrive si cu modelul 2017, si mare diferenta intre a mea si cel nou, de 190CP, nu am vazut,
Turbina scoate 0.9 bar, egr-ul este blocat (mecanic si electronic), monitorizez mai multi parametrii in timp real
Am in plan, in acest an, o evacuare custom, un traseu nou de admisie + intercooler marit si o alta resoftare.
Multumesc oricum!

Avatar utilizator
maddox
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Noi 04, 2016 2:01 pm

Mesaj de maddox » Joi Feb 01, 2018 6:05 pm

Salut
In caz ca se mai loveste cineva de aceasta mizerie:
Pana la urma, o problema tot a existat... I-am dat de cap dupa ce am citit parametrii pe care ii furniza debitmetrul catre ecu. Si anume, maxim 60 g/s (chiar daca senzorul era curat, folosesc o solutie speciala pt curatat debitmetre). Am cumparat un debitmetru nou si lipsa puterii a disparut. Anul trecut am testat cu alt debitmetru (tot denso), la service, la Mitsubishi, insa la mom respectiv nu am observat nici o schimbare (a fost un test rapid, schimbat MAF-ul si o tura pe langa service, fara sa verific si parametrii live). Posibil ca si senzorul lor sa fi fost busit.
Cu MAF-ul nou, am observat un maxim de 162 g/s, insa nu am mers decat prin oras, putin.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori