Consum Colt Cz3

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Mar 07, 2016 8:05 am

QUOTE (Roxin @ Mar 2 2016, 06:33 PM) L-am verificat cu un mecanic si pare sa fie in regula. Inteleg ca are ceva km la activ, dar totusi...mi se pare extrem de mult.


N-are cum sa fie in regula, la 3500 de ture intr-a 3-a trebuie sa ai 70, nici 1.1 sau 1.5bluetec ce aveau rapoarte mai scurte in cutie nu se tureaza asa tare.

Conteaza chiar si ce ulei ai, un 5w40 sau mai gros pe vreme rece sta vascos mai mult timp, daca a mers pana acum cu ulei subtirel tot asta sa-i bagi indiferent de km.

A mea a ajuns la 230.000km si ii pun tot 0w40. Nu-l consuma si nu bate, nici vara nu cere mai gros.

Avatar utilizator
Roxin
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 22, 2015 5:57 pm

Mesaj de Roxin » Lun Mar 07, 2016 10:51 am

QUOTE (gabone @ Mar 3 2016, 01:16 PM) Intr-o dimineata de iarna (pornita la rece), cu intersectii aglomerate, pe distanta de 4km de acasa pina la munca imi consuma 14l/100km. Este adevarat ca am motor de 1.5, dar difentele intre 1.3 si 1.5 nu sunt semnificative.

In alta dimineata de vara (pornita tot la rece), cu trafic slab, putine masini (de obicei duminica), pe acelasi traseu imi consuma 7l/100km.

Am observat ca este foarte importanta temperatura ambientala, lumina de afara si traficul. Daca e noapte ai mai multi consumatori electrici(becuri de exterior si de interior), automat ai consum mai mare de carburant. De asemenea daca afara e frig, mai pornesti un ventilator, mai pornesti un dezaburizator, poate chiar si stergatoare daca ploua, ai si mai multi consumatori. Temperatura scazuta e si aia importanta, pentru ca o buna parte din drum motorul merge cu socul automat, si consuma mai multa benzina pina se incalzeste apa din motor. Vara se incalzeste mult mai repede. De exemplu poti sa scoti un consum mai mic daca pleci cu masina imediat de pe loc. Daca astepti pe loc sa se incalzeasca, motorul va functiona mai mult timp cu socul activat pina se va incalzi apa din motor decat daca te-ai deplasa. In trafic motorul functioneaza in accelerari succesive, pe cand pe loc functioneaza constant la 700 RPM.

Toate astea trebuie luate in considerare. Mie imi variaza consumul de la 7 la 14l/100km pe acelasi traseu in functie de cele de mai sus.
Multumesc din nou tuturor! Va multumesc pentru rabdare si pentru sfaturi.
Am gasit problema. Am dus-o la reprezentanta (mentionez ca locuiesc in afara) si au gasit muuuuulte probleme. De la bujii, filtrul de aer, admisie, evacuare...plus acea piesa schimbata (de mine )) ) Problema principala provenea din acea piesa electronica. Nu era configurata corect si amestecul de aer-combustibil era mult mai mare, deci, consumul mult mai mare. Aseara am scos-o la un drum scurt de 30 km si am reusit sa ii scot in oras 5,9 in treapta 4 la 1800-2000 rpm. Am observat o diferenta si la combustibil. Cand alimentam cu benzina 95, crestea si mai mult consumul. Cum aseara aveam rezervorul aproape gol, am alimentat cu benzina 98. Putin mai scumpa ce-i drept (nu cu mult) si...surpriza! A scazut consumul cu inca 20%.

Sa vedem acum cat rezista.


Multumesc din nou!

Cu stima, Roxin Tudorache.

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Mar 07, 2016 2:18 pm

Nus ce piesa ai schimbat, insa la 1.3 trebuie sa poti scoate un 5.5% linistit la drum intins fara exagerari. Basca aseara de acasa pina la aeroport, pe drum aglomerat chiar, am scos 5% fix.
Clapeta de acceleratie murdara e de multe ori cauza. Totusi daca asta e, atunci poate simteai undeva pe la 2000 rpm si ceva smucituri ale motorului.

Avatar utilizator
COObra
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 15, 2007 10:12 am

Mesaj de COObra » Mar Mar 08, 2016 1:45 pm

daca ai schimbat clapeta de aceleratie si nu a fost calibrata, e posibil sa ai mers prost si cu consum mare.
totusi calibrarea ei se face simplu si nu necesita aparatura de service. (din ce tin eu minte).

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori