Pajero Sport 2.5td / 4d56 - Motorul Incepe Brusc Sa Urle Cand Trece De 2000 Rpm

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
ibunea
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 15, 2014 8:14 pm

Mesaj de ibunea » Mie Ian 07, 2015 3:05 pm

Salut,

Am un Pajero Sport din 2003, motor de 2.5, 4D56, 98kw pe care l-am cumparat in octombrie 2014. Imi place masina foarte mult, am fost la verificari cu ea si nu au reiesit probleme.
Nu as avea nemultumiri cu o singura exceptie care nu stiu daca e chiar problema, pentru ca nu am nici o referinta, de aceea incerc sa ma lamuresc.
E defect, e uzura, e normal? .... Va rog ajutati-ma cu niste opinii.

Exact la 2000-2100 de turatii, zgomotul motorului se amplifica brusc si deranjant, chiar si accelerand pe loc, fara sarcina.
Incepe sa urle de nu imi mai face nici o placere sa mergi cu masina. La drum lung e criminal, ma termina zgomotul, chiar si cu muzica tare.

Nu trepideaza, nu se inneaca, nu pierde putere cand este in sarcina, doar ca exact la 2000-2100 de turatii incepe brusc sa urle. Cand scade turatia sub 2000, "tace" la fel de brusc, adica revine la un nivel de zgomot rezonabil si suportabil.

Nu as fi considerat-o problema daca nu ar avea unele momente cand merge de iti e mai mare dragul, adica zgomotul motorului creste liniar, deci se poate si altfel. Stiu ca e motor de generatie veche, masina e mare, grea si zgomotoasa dar totusi parca nu imi vine a crede ca au facut-o japonezii chiar in halul asta.
Nu am pretentii sa merg mai tare de 100-110km/h dar sa nu ma doara capul cand ajung la destinatie.

Am tot cautat pe forumuri dar nu am tras o concluzie: combustibil, turbina, EGR, injectoare, pompa de injectie,... sunt pierdut pentru ca nu sunt nici specialist in mecanica.

Pentru posesorii de masini similare, tot asa fac si ale voastre? Macar sa imi iasa din cap treaba asta...

Un mecanic si-a dat cu parerea ca ar fi buba de la injectie cum ca pompa de injectie are uzura si trebuie verificata/reparata, precum si "calibrate" injectoarele.
O fac si pe asta pana la urma dar nu vreau sa dau o gramada de bani si sa constat ca era altceva, precum vreun filtru infundat sau mai stiu eu ce ...

Multumesc anticipat pentru opinii.

Avatar utilizator
Boris168
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Oct 11, 2012 2:40 pm
Contact:

Mesaj de Boris168 » Mie Ian 07, 2015 11:26 pm

Vezi sa nu intre in rezonanta ceva din tubulatura de aspiratie, vreo tabla ceva... Ai incercat sa depistezi zona cu capota ridicata? ... Poate e filtru de aet infundat ... sau la turbo vreo electrovalva ceva ... Eventual o constatare de catre un mecanic cu experienta ar fi utila inainte sa te apuci sa demontwzi injectie sau altceva ... De unde esti, poate un coleg te forum iti poate recomanda pe cineva cunoscut ...?

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Joi Ian 08, 2015 12:47 pm

Lasa pompa si injectoarele in pace.Zgomotul care apare dupa 2000 de ture e produs in general de esapament.Acesta chiar daca pare in regula la exterior la o inspectie cu ochiul liber,pe dinauntru este altceva.Prima mea impresie e ca la tine catalizatorul e gol pe dinauntru,nu mai are acel carbune iar in turatii mari intra in rezonanta.

Avatar utilizator
ibunea
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Oct 15, 2014 8:14 pm

Mesaj de ibunea » Joi Ian 08, 2015 2:05 pm


Multumesc pentru sugestii.

O sa urmaresc indiciile propuse sa vad daca trag vreo concluzie.

Dar pana una alta, am schimbat azi combustibilul, am pus motorina aditivata (in loc de standard) de la aceeasi statie de unde pun de ani de zile (MOL) si am turnat in rezervor si un flacon de solutie pentru curatat injectoarele.
Ce sa vezi? S-a schimbat mersul motorului, as indrazni sa spun semnificativ. Aproape ca nu mai face zgomotul de care ma plangeam. Nu a disparut complet, poate ca doar am mascat efectul in loc sa elimin cauza, dar oricum e ceva mai bine.
Pana ii dau de cap tot as fi multumit daca s-a mai ameliorat.
Maine plec la drum lung si o testez mai amanuntit sa vad daca nu e doar unul din momentele acelea in care merge bine.



Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori