Reconditionare Pajero Mk1

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Montero, Pajero, Pajero Sport si Pajero Pinin
Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Sâm Oct 19, 2013 5:20 pm

M-am gandit sa refac tanculetul meu. Acum incep, cand voi termina ramane inca un mister. Dupa o discutie cu tinichigiul m-am apucat de dezechipat. Masina are rugina, dar nu asa multa cum as fi crezut.
Am golit spatele si scaunul din mijloc.

Dezasamblarea_etapa_



Am continuat dezasamblarea. Cum raceala nu vrea sa ma lase, mi-am permis doar putin timp pe afara (era ziua a doua a dezasamblarii). Am dat jos scaunul dreapta fata, tapiteria de pe portierele din dreapta, consola centrala, toate plasticele dintre scaunele fata. Marchez cu banda fiecare mufa, fiecare firicel, fiecare surub (am si eu fixurile mele). Deja am gasit o mufa neidentificata asezata sub consola centrala.
Pentru prima oara am ridicat carpeta si plasticul de pe planseul pedalier. Nu e cea mai frumoasa priveliste...

Dezasamblarea_ep_



M-am apucat de curatat consola centrala. Pun cateva poze inainte si dupa spalare. Raman surprins in continuare de simplitatea oricarei dezasamblari-asamblari de la Pajero. Parca a fost facuta de un japonez din piese de Lego. Suruburile nedesfacute de 25 de ani se desfac cu foarte mare usurinta, totul se desface si se reface jucandu-te cu instrumentele.

Consloa_centrala




Daca tot am prins o zi cu soare si relativ calda, am terminat de dezasamblat ce trebuia la interior. Dupa cum am banuit, fata are mult mai multa rugina si tabla gaurita decat spatele.
La vremeea respectiva, cand s-a fabricat masina mea ca si izolatie s-a folosit ceva pasla. E absolut ideala in a tine apa in ea si sa ajute la putrezirea tablei. Ma gandesc sa pun un alt material izolator (fono si termo). E drept ca pasla e mai ieftina dar ... Inca nu stiu ce voi folosi, inca nu m-am documentat decat fugitiv. Daca cineva are idei-experiente il rog sa mi le impartaseasca.
La demontare am vazut ca o parte din instalatia electrica va trebui schimbata-refacuta, alta reizolata. Cele cateva fire improvizate vor disparea. O sa caut si rostul celor trei mufe misterioase gasite in masina si la care nu era conectat nimic.
La instalatia de ventilare va trebui o spalare a conductelor. Sunt pline de praf. La fel si ventilatorul si ansamblul in care este montat.
Cateva poze de astazi:

Pajero_dezasamblare_



Restul ramane pe saptamana viitoare.

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Joi Noi 14, 2013 8:46 pm

salutari,mersi de imagini,am unul ca al tau dar cu 2 usi si ma interesa daca pot sa ajung la sonda din rezervor si fara sa il dau jos ca am ceva probleme cu indicatorul de la motorina,cand sunt pe loc si pornesc motorul merge imi indiica iar dupa ce ma pun in miscare si incepe sa se miste masina imi cade acu dintro data!oare ce ar putea fi?
mai am o nelamurire de la butonul din capat de la butonul de lumini ce pot face,de la ce este?ce anume actioneaza el?ca la mine nu se intampla nimik knd il apas?

Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Joi Noi 14, 2013 9:06 pm

Salut. Butonul din capatul intrerupatorului de iluminare actioneaza motorasul sprituitor de la faruri.
Am vazut ca la unele masini mk1 LWB exista o gaura de vizitare, la altele nu. Daca ridici covorul din portbagaj vei vedea daca modelul tau are sau nu. Ar trebui sa existe o placuta prinsa cu suruburi. Cred ca ar fi problema de contact electric. Va trebui sa verifici firul, mufele incepand de la sonda si pana la ceasuri.

Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Joi Noi 14, 2013 9:13 pm

O mica reconditionare a aerotermei. Am aflat ca ventilatorul ce pare a fi gri este de fapt ...alba.

Pajero_aeroterma




si inceputul lucrarii de tinichigerie:

Tinichigerie_Pajero_


Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Vin Noi 15, 2013 9:22 pm

da mersi,am observat ca motorasul acela nu functioneaza ca lam testat pe direct si nu merge iar inainte de ceva vreme cand apasam butonul ala mi se intunecau pt 2 secunde3 luminile ca si cum facea scurt,dar acum nu mai face nimik dupa ce iam deconectat motorasu!sa fi facut scurt in motoras?

Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Vin Noi 15, 2013 9:33 pm

Este boala la acest tip de Pajero. Eu l-am desfacut, curatat, schimbat perii de la rotor, curatat colectoarele cu smirghel foarte fin si l-am gresat-reasamblat. De atunci merge fara probleme. Este o operatie foarte usoara.

Motoras_faruri


Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Vin Noi 15, 2013 10:08 pm

Inainte de inceperea restaurarii am schimbat semeringurile si garniturile de etansare a casetei de directie. Nu recomand aceasta operatie nimanui daca nu are acces la manualul original de reparatii cu proceduri si cotele componentelor.

Dezasamblarea:

Dezasamblare_caseta_directie



Asamblarea si instrumentele folosite de mine (sublerul nu apare in poze):

Reasamblare_caseta_directie


Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Sâm Noi 16, 2013 10:54 pm

da mersi frumos de poze si indicatii,dar care sunt colectoarele si de unde gasesc perii?au o denumire anume sau tre sa merg cu cei vechi sa ii vada?
sa iti mai spun ca de desfacut lam desfacut si eu tot bucati si lam curatat un pic si lam montat si il incerc pe direct se invarte foarte putin dupa care se blocheaza si se incalzesc firele de te ard la mana!de la perii sa fie?

Avatar utilizator
vas_adam2000
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm

Mesaj de vas_adam2000 » Sâm Noi 16, 2013 11:03 pm

Colectoarele sunt contactele de pe rotor. Poza cu numarul 10. Perii se gasesc la magazinele de componente pentru electrocasnice. Il iei pe cel vechi si iti cauta acolo unul asemanator. Se gasesc si pe original dar sunt scumpe fata de magazinele de piese pentru electrocasnice. Teoretic incalzirea poate fi si de la presiunea incorecta de la perii. Dar si de la oxidare-ungerea improprie a lagarelor. Un pic de vazelina si smirghel si a doua posibilitate se poate exclude.

Avatar utilizator
mariusutu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Ian 25, 2011 9:22 pm

Mesaj de mariusutu » Dum Noi 17, 2013 9:33 pm

da mersi mult,am sa fac si operatiunile astea,dar problema este ca nu mai merge butonul ala,are ceva siguranta,sau sa caut de la el pe fir pan la motoras sa vad daca nu e intrerupt circuitul?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Montero & Pajero”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori