Reconditionare Pajero Mk1
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
M-am gandit sa refac tanculetul meu. Acum incep, cand voi termina ramane inca un mister. Dupa o discutie cu tinichigiul m-am apucat de dezechipat. Masina are rugina, dar nu asa multa cum as fi crezut.
Am golit spatele si scaunul din mijloc.
Dezasamblarea_etapa_
Am continuat dezasamblarea. Cum raceala nu vrea sa ma lase, mi-am permis doar putin timp pe afara (era ziua a doua a dezasamblarii). Am dat jos scaunul dreapta fata, tapiteria de pe portierele din dreapta, consola centrala, toate plasticele dintre scaunele fata. Marchez cu banda fiecare mufa, fiecare firicel, fiecare surub (am si eu fixurile mele). Deja am gasit o mufa neidentificata asezata sub consola centrala.
Pentru prima oara am ridicat carpeta si plasticul de pe planseul pedalier. Nu e cea mai frumoasa priveliste...
Dezasamblarea_ep_
M-am apucat de curatat consola centrala. Pun cateva poze inainte si dupa spalare. Raman surprins in continuare de simplitatea oricarei dezasamblari-asamblari de la Pajero. Parca a fost facuta de un japonez din piese de Lego. Suruburile nedesfacute de 25 de ani se desfac cu foarte mare usurinta, totul se desface si se reface jucandu-te cu instrumentele.
Consloa_centrala
Daca tot am prins o zi cu soare si relativ calda, am terminat de dezasamblat ce trebuia la interior. Dupa cum am banuit, fata are mult mai multa rugina si tabla gaurita decat spatele.
La vremeea respectiva, cand s-a fabricat masina mea ca si izolatie s-a folosit ceva pasla. E absolut ideala in a tine apa in ea si sa ajute la putrezirea tablei. Ma gandesc sa pun un alt material izolator (fono si termo). E drept ca pasla e mai ieftina dar ... Inca nu stiu ce voi folosi, inca nu m-am documentat decat fugitiv. Daca cineva are idei-experiente il rog sa mi le impartaseasca.
La demontare am vazut ca o parte din instalatia electrica va trebui schimbata-refacuta, alta reizolata. Cele cateva fire improvizate vor disparea. O sa caut si rostul celor trei mufe misterioase gasite in masina si la care nu era conectat nimic.
La instalatia de ventilare va trebui o spalare a conductelor. Sunt pline de praf. La fel si ventilatorul si ansamblul in care este montat.
Cateva poze de astazi:
Pajero_dezasamblare_
Restul ramane pe saptamana viitoare.
Am golit spatele si scaunul din mijloc.
Dezasamblarea_etapa_
Am continuat dezasamblarea. Cum raceala nu vrea sa ma lase, mi-am permis doar putin timp pe afara (era ziua a doua a dezasamblarii). Am dat jos scaunul dreapta fata, tapiteria de pe portierele din dreapta, consola centrala, toate plasticele dintre scaunele fata. Marchez cu banda fiecare mufa, fiecare firicel, fiecare surub (am si eu fixurile mele). Deja am gasit o mufa neidentificata asezata sub consola centrala.
Pentru prima oara am ridicat carpeta si plasticul de pe planseul pedalier. Nu e cea mai frumoasa priveliste...
Dezasamblarea_ep_
M-am apucat de curatat consola centrala. Pun cateva poze inainte si dupa spalare. Raman surprins in continuare de simplitatea oricarei dezasamblari-asamblari de la Pajero. Parca a fost facuta de un japonez din piese de Lego. Suruburile nedesfacute de 25 de ani se desfac cu foarte mare usurinta, totul se desface si se reface jucandu-te cu instrumentele.
Consloa_centrala
Daca tot am prins o zi cu soare si relativ calda, am terminat de dezasamblat ce trebuia la interior. Dupa cum am banuit, fata are mult mai multa rugina si tabla gaurita decat spatele.
La vremeea respectiva, cand s-a fabricat masina mea ca si izolatie s-a folosit ceva pasla. E absolut ideala in a tine apa in ea si sa ajute la putrezirea tablei. Ma gandesc sa pun un alt material izolator (fono si termo). E drept ca pasla e mai ieftina dar ... Inca nu stiu ce voi folosi, inca nu m-am documentat decat fugitiv. Daca cineva are idei-experiente il rog sa mi le impartaseasca.
La demontare am vazut ca o parte din instalatia electrica va trebui schimbata-refacuta, alta reizolata. Cele cateva fire improvizate vor disparea. O sa caut si rostul celor trei mufe misterioase gasite in masina si la care nu era conectat nimic.
La instalatia de ventilare va trebui o spalare a conductelor. Sunt pline de praf. La fel si ventilatorul si ansamblul in care este montat.
Cateva poze de astazi:
Pajero_dezasamblare_
Restul ramane pe saptamana viitoare.
salutari,mersi de imagini,am unul ca al tau dar cu 2 usi si ma interesa daca pot sa ajung la sonda din rezervor si fara sa il dau jos ca am ceva probleme cu indicatorul de la motorina,cand sunt pe loc si pornesc motorul merge imi indiica iar dupa ce ma pun in miscare si incepe sa se miste masina imi cade acu dintro data!oare ce ar putea fi?
mai am o nelamurire de la butonul din capat de la butonul de lumini ce pot face,de la ce este?ce anume actioneaza el?ca la mine nu se intampla nimik knd il apas?
mai am o nelamurire de la butonul din capat de la butonul de lumini ce pot face,de la ce este?ce anume actioneaza el?ca la mine nu se intampla nimik knd il apas?
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
Salut. Butonul din capatul intrerupatorului de iluminare actioneaza motorasul sprituitor de la faruri.
Am vazut ca la unele masini mk1 LWB exista o gaura de vizitare, la altele nu. Daca ridici covorul din portbagaj vei vedea daca modelul tau are sau nu. Ar trebui sa existe o placuta prinsa cu suruburi. Cred ca ar fi problema de contact electric. Va trebui sa verifici firul, mufele incepand de la sonda si pana la ceasuri.
Am vazut ca la unele masini mk1 LWB exista o gaura de vizitare, la altele nu. Daca ridici covorul din portbagaj vei vedea daca modelul tau are sau nu. Ar trebui sa existe o placuta prinsa cu suruburi. Cred ca ar fi problema de contact electric. Va trebui sa verifici firul, mufele incepand de la sonda si pana la ceasuri.
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
Inainte de inceperea restaurarii am schimbat semeringurile si garniturile de etansare a casetei de directie. Nu recomand aceasta operatie nimanui daca nu are acces la manualul original de reparatii cu proceduri si cotele componentelor.
Dezasamblarea:
Dezasamblare_caseta_directie
Asamblarea si instrumentele folosite de mine (sublerul nu apare in poze):
Reasamblare_caseta_directie
Dezasamblarea:
Dezasamblare_caseta_directie
Asamblarea si instrumentele folosite de mine (sublerul nu apare in poze):
Reasamblare_caseta_directie
da mersi frumos de poze si indicatii,dar care sunt colectoarele si de unde gasesc perii?au o denumire anume sau tre sa merg cu cei vechi sa ii vada?
sa iti mai spun ca de desfacut lam desfacut si eu tot bucati si lam curatat un pic si lam montat si il incerc pe direct se invarte foarte putin dupa care se blocheaza si se incalzesc firele de te ard la mana!de la perii sa fie?
sa iti mai spun ca de desfacut lam desfacut si eu tot bucati si lam curatat un pic si lam montat si il incerc pe direct se invarte foarte putin dupa care se blocheaza si se incalzesc firele de te ard la mana!de la perii sa fie?
- vas_adam2000
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Joi Mar 15, 2012 3:25 pm
Colectoarele sunt contactele de pe rotor. Poza cu numarul 10. Perii se gasesc la magazinele de componente pentru electrocasnice. Il iei pe cel vechi si iti cauta acolo unul asemanator. Se gasesc si pe original dar sunt scumpe fata de magazinele de piese pentru electrocasnice. Teoretic incalzirea poate fi si de la presiunea incorecta de la perii. Dar si de la oxidare-ungerea improprie a lagarelor. Un pic de vazelina si smirghel si a doua posibilitate se poate exclude.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator