Turatii La Pornire Motor Pe Timp De Iarna

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Lancer Ralliart
Avatar utilizator
Tibor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 20, 2012 10:50 am

Mesaj de Tibor » Mar Noi 20, 2012 3:18 pm

Salut,

Am un Lancer 2006, 2.0 pachetul raliart, si am constatat ca dimineata cand pornesc motorul, dureaza cam 10-15 min pana turatia ajunge sub 1000, initial urca pana la 1800-2000 dupa care scade la 1500 si de acolo scade greu.
Vroiam sa va intreb daca si la voi este aceasi situatie, ptr ca in situatia in care nu pot sa astept 15 min masina consuma f mult.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Noi 20, 2012 3:31 pm

Trebuie sa stai pe loc un minut cand e frig. Cand e cald 10-15 secunde, iar cand e mai frig 1min max 2 daca sunt multe grade cu minus. Nu trebuie niciodata sa astepti ca turatia de relanti sa scada sub 1000. In alea 15 min ajungi la munca ce naiba.

Deci e absolut normal sa porneasca masina la 2000 de ture, si sa se opreasca la 1500 dupa cateva secunde. Asa fac toate, n-ai de ce sa astepti prea mult, trebuie sa-i dai doar un ragaz sa inceapa sa se plimbe uleiul, sa se subtieze un pic cat sa treaca prin filtru sa nu o ia prin supapa de bypass.

Iti recomand sa folosesti cel mai subtire ulei pe care il tolereaza masina ta, nu mai gros de 5w40 iarna. Daca se impaca bine cu 0w40 e si mai bine cu el.

Avatar utilizator
Tibor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 20, 2012 10:50 am

Mesaj de Tibor » Mar Noi 20, 2012 3:41 pm

multumesc ptr informatie, de obicei dupa ce mornesc motorul stau cateva minute pana sa plec de pe loc, ma gandeam ca e o prb cu socul electric ca "uita" sa se mai traga la loc

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Noi 20, 2012 3:52 pm

) Nu nu, motorul se incalzeste mult mai repede in mers. Doar sa o menajezi, nu mergi nici subturat nici supraturat, si nu o calci la fund. Mergi batraneste, 2000-3000 de ture. 2 min sunt arhisuficiente pe loc chiar si la -10 grade, iar daca e foarte frig oricum ai de dat zapada sau dezghetat geamuri, deci stai 3-4, iarasi arhisuficient. Doar sa nu ai 15w40 sau alta marmelada in loc de ulei de motor.

Socul nu uita sa se traga la loc, ca nu mai e ca la masinile cu carburator, ECU iti imbogateste amestecul in functie de senzorul de temperatura lichid de racire. Deci nu e nici un link mecanic, e chestie de soft si management al injectiei. Daca interceptezi semnalul de la senzor cu un potentiometru poti pacali ECU sa creada ca motorul e cald si nu mai ai relanti asa crescut (nu vad rostul, vorbeam pur teoretic).

Powerboxurile alea ieftine merg pe principiul asta, intercepteaza semnalul si cu o rezistenta ii coboara valoarea, pacalind motorul ca e rece ca sa comande benzina in plus. O magarie.

Avatar utilizator
Tibor
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 20, 2012 10:50 am

Mesaj de Tibor » Mar Noi 20, 2012 4:36 pm

m-am lamurit, si in acelasi timp linistit

multumesc mult!

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Mar Noi 20, 2012 4:45 pm

Salut Tibor,este normal ca la pornire in anotimpul rece motorul sa porneasca mai turat. Si eu am un 2.0 ; 2007 dar ca la mine la temperaturile actuale care nu au coborat sub 0 grade noaptea motorul pleaca cu maxim 1500 rpm si scade rapid in 1300 rpm iar in maxim 2 min ajunge la 1000 rpm. Eu prefer sa plec intotdeauna duar cand turatia e pe la 1000-1100 pentru ca atunci motorul a ajuns pe la 40 grade si se schimba (sincronizeaza) si vitezele usor.
Cred totusi ca la tine motorul are o turatie un pic cam mare la pornire pentru perioada asta - la mine pleca asa turat abia la minus 20 !

Avatar utilizator
danielNEC
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 07, 2010 9:14 pm

Mesaj de danielNEC » Mar Noi 20, 2012 5:52 pm

A mea la pornire urca indiferent de temperatura de afara pe la aprox 1500-1800 de ture. In functie de sezon insa sta mai mult sau mai putin acolo.

Vara dupa aprox 1-2 min coboara sub 1000 iar iarna dupa vreo 7-8 min(cat fumez o tigara si o deszapezesc, actiuni ce se intampla concomitent)

Concluzie: Don't worry

LE: Acum am vazut ca ai ralliart. eu am 1.6 benzina. Scuze

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Ralliart”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori