Modul Sport Cutie Sst

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Lancer Ralliart
Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Vin Iul 01, 2011 9:53 pm

Cand trec masina pe Sport ce se schimba practic la ea? Se schimba ceva in "calculatorul" cutiei de viteze sau se schimba si la ECU motorului? Am impresia ca pe sport, chiar si daca o trec pe manual parca se comporta in alt fel masina.
Mai are cineva impresia asta? Aveti cunostinte tehnice despre ce se intampla cand fac schimbarea.

Avatar utilizator
DeBogdan
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iun 22, 2007 11:59 pm

Mesaj de DeBogdan » Mar Aug 02, 2011 3:09 pm

se schimba modul cum functioneaza atat motorul cat si cutia:
- motorul functioneaza in ture mai ridicate - de la minim 2500 rpm in sus;
- cutia trece pe alte setari:
1) - schimba treptele mai rapid si mai brutal;
2) - retrogradeaza in asa fel incat sa mentina turatia la minim 2500 rpm;
3) - la schimbarea in sus intarzie momentul schimbarii treptelor pana motorul ajunge la turatii mari (spre 6000 rpm);

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Mie Aug 31, 2011 6:22 pm

Eh..da. Dar nu asta ma interesa sa stiu. Spre exemplu daca se modifica ECU, in continuare cred ca masina va avea cele doua moduri N si S. Problema mea e ca in S merg cu a III-a, in N merg cu a VI-a si daca o dau pe manual eu as tine-o pe a IV-a. Mie mi-ar trebui un mod intermediar intre N si S.

Avatar utilizator
PaulT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 18, 2008 10:07 pm

Mesaj de PaulT » Mie Aug 31, 2011 6:48 pm

Motorul este tinut in ture de catre cutie, care schimba mult mai sus in mod S decat in mod N... Se schimba modul de lucru al cutiei, nu al motorului.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Lun Sep 05, 2011 11:45 pm

Presupun ca are si cutia calculatorul ei. Daca o tin in automat pe S si sunt in treapta I si dau + sa schimb a doua pe manual, sare direct in a treia. Deci asta inseamna ca modul N sau S are relevanta numai pentru momentele cand cutia este pe auto. Daca o treci pe manual nu mai conteaza pozitia selectorului.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Dum Iun 16, 2013 8:18 pm

Am si eu citeva intrebari adresate posesorilor de TC-SST:

1. Sa zicem ca sint undeva la 5000 rpm si iau piciorul din gaz. Masina continua sa ruleze, incetinind foarte usor (frina de motor e aproape inexistenta). Cind ajunge la 3000 rpm, ii trage o frina de motor de ma da cu capul de bord. Asta face in orice treapta de viteza, la 3000 rpm, indiferent daca sunt in Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?

2. Sa zicem ca sunt undeva la 4000 rpm si iau piciorul din gaz, moment in care incepe sa se simta o vibratie in caroserie+volan. Daca apas un pic acceleratia, trepidatia dispare. Daca ajung la 3000 rpm, trepidatia dispare si intervine frina de motor. Daca retrogradez intr-o treapta inferioara, trepidatia dispare datorita cresterii turatiei, dar reapare in jurul a 4000 rpm. Se intimpla indiferent de modul de lucru al cutiei, Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?

3. La plecarea de pe loc, in Normal sau Sport, manual sau automat, cum pisc un pic acceleratia, cum "ma da cu capu' de tetiera". Nu pot pleca lin de pe loc, doar un pic smucit. Am observat ca si schimbarea vitezelor pe manual, la turatii normale (3000 rpm), e insotita de o mica smucitura.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?

Masina e din 04.2011 si are 3 revizii facute pina acum, ultima in Octombrie 2012.

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Dum Iul 07, 2013 2:51 pm

1. O sa incerc si iti zic. Dar in principiu se comporta diferit in N sau S. Daca sunt la 5000 rpm in a 6-a (nu cred sa fi fost vreodata dar sa zicem) si sunt in N, apoi o sa mearga lin si o sa schimbe a 5-a cand imi scade viteza sub 60km/h ceea ce corespunde la vreo 1500 rpm. Deci in N nu face downshift peste 2000 rpm neam. Face down shift numai pe la 1500rpm.

In modul S nu prea am fost atent la asta dar pot sa zic ca are un comportament mai putin previzibil. Pot sa-ti zic ca am observant cand accelerez ca spre exemplu tureaza motorul la 4000 rpm si sa zicem ca sunt in a 3-a, si nu accelerez mai mult de atat, dupa ceva timp daca vede ca nu mai trec de 4000 rpm imi schimba a 4-a. Dar ii ia ceva timp pana se hotaraste ca am de gand sa merg constant. Asa ca de obicei daca o pun pe S, trec pe manual si schimb eu cum vreau. Referitor la prima mea intrebare, cred ca in S se modifica si alti parametrii ai masinii, spre exemplu raspunsul acceleratiei. Ciupesti nitel si se duce. In N este mai lenta ca raspuns la apasari si la ciupeli nu raspunde.

2. O sa incerc 4000 rpm sa vad daca am trepdidatii dar momentan nu am sesizat nimic.

3. Nu este normal. In N pleaca lin si nu te da cu capul de nimic. Chiar daca o calci ceva mai ferm, demarajul va fi lin fara smucituri. In S te baga in scaun la ciupit si faci suta fara sa-ti dai seama. Dar tot nu l-as caracteriza ca smucit (smuciturile cum le zici eu le asociez cu pornitul de pe loc al alora incepatorilor cu cutie manuala cand nu stiu sa faca jocul din ambreiaj si cateodata chiar li se opreste masina). Nu ar trebui sa fie de la cutie oricum chestia asta. Poate e de la pedala de acceleratie. Din cate stiu eu treaba nu mai este ca pe vremuri cu cablu care duce la o clapeta etc. ci este electronic, un senzor vede cat de mult ai apasat si in functie de asta baga benzina. Poate la tine si la ciupit aluia I se pare ca ai calcat-o pana la fund si smuceste atunci.

Avatar utilizator
Marty
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Mai 06, 2007 9:04 pm

Mesaj de Marty » Lun Iul 15, 2013 3:45 pm

Revin cu niste precizari:

1. Ce vreau sa zic e ca frina de motor nu se compara cu aia de la Ralliart-ul vechi, fie si in S mode
2. Vibratia intervine intre 2800-2200 RPM, mai ales dupa ce ai frinat.
3. Sa zicem ca pentru a pleca de pe loc fara smucituri, trebuie sa o calc mai tare (nu exagerat), deci asta cit de cit am rezolvat-o. Beleaua e ca mai nimeresti cite un blocaj pe autostrada sau esti intr-o parcare, incercind sa te strecori frumos si incetisor intre masini apasind incetisor pedala de acceleratie, in momentul ala se duce dracu' toata sandramaua. De nu cupleaza si decupleaza ambreiajul ala, de nu te hitina, de te apuca toti dracii. Faza devine si mai violenta cind brachezi rotile (plus ca face si pompa aia de servo un zgomot mai pregnant).
4. Am observat o chestie de care s-au plins unii si pe forumul din state: cind e motorul cald si o bag in P, cutia face de zici ca are rulmenti cu bile patrate, ceva de genul unei cutii de ness in care ai bagat 3-4 piulite si o agiti ca diliu'. Doar la mine sau si la altii?

Avatar utilizator
wall
Mesaje: 0
Membru din: Mie Dec 01, 2010 1:06 pm

Mesaj de wall » Joi Aug 15, 2013 1:43 am

imi pare rau sa aud, dar nu recunosc nici una dintre simptome. A mea nu face asa ceva. Daca mai esti in garantie cu ea, du-o la service.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Vin Mar 25, 2016 8:52 am

Imi poate spune cineva care e consumul mediu urban in mod N si extra-urban in mod S?

Multumesc

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer Ralliart”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori