Modul Sport Cutie Sst
Cand trec masina pe Sport ce se schimba practic la ea? Se schimba ceva in "calculatorul" cutiei de viteze sau se schimba si la ECU motorului? Am impresia ca pe sport, chiar si daca o trec pe manual parca se comporta in alt fel masina.
Mai are cineva impresia asta? Aveti cunostinte tehnice despre ce se intampla cand fac schimbarea.
Mai are cineva impresia asta? Aveti cunostinte tehnice despre ce se intampla cand fac schimbarea.
se schimba modul cum functioneaza atat motorul cat si cutia:
- motorul functioneaza in ture mai ridicate - de la minim 2500 rpm in sus;
- cutia trece pe alte setari:
1) - schimba treptele mai rapid si mai brutal;
2) - retrogradeaza in asa fel incat sa mentina turatia la minim 2500 rpm;
3) - la schimbarea in sus intarzie momentul schimbarii treptelor pana motorul ajunge la turatii mari (spre 6000 rpm);
- motorul functioneaza in ture mai ridicate - de la minim 2500 rpm in sus;
- cutia trece pe alte setari:
1) - schimba treptele mai rapid si mai brutal;
2) - retrogradeaza in asa fel incat sa mentina turatia la minim 2500 rpm;
3) - la schimbarea in sus intarzie momentul schimbarii treptelor pana motorul ajunge la turatii mari (spre 6000 rpm);
Presupun ca are si cutia calculatorul ei. Daca o tin in automat pe S si sunt in treapta I si dau + sa schimb a doua pe manual, sare direct in a treia. Deci asta inseamna ca modul N sau S are relevanta numai pentru momentele cand cutia este pe auto. Daca o treci pe manual nu mai conteaza pozitia selectorului.
Am si eu citeva intrebari adresate posesorilor de TC-SST:
1. Sa zicem ca sint undeva la 5000 rpm si iau piciorul din gaz. Masina continua sa ruleze, incetinind foarte usor (frina de motor e aproape inexistenta). Cind ajunge la 3000 rpm, ii trage o frina de motor de ma da cu capul de bord. Asta face in orice treapta de viteza, la 3000 rpm, indiferent daca sunt in Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
2. Sa zicem ca sunt undeva la 4000 rpm si iau piciorul din gaz, moment in care incepe sa se simta o vibratie in caroserie+volan. Daca apas un pic acceleratia, trepidatia dispare. Daca ajung la 3000 rpm, trepidatia dispare si intervine frina de motor. Daca retrogradez intr-o treapta inferioara, trepidatia dispare datorita cresterii turatiei, dar reapare in jurul a 4000 rpm. Se intimpla indiferent de modul de lucru al cutiei, Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
3. La plecarea de pe loc, in Normal sau Sport, manual sau automat, cum pisc un pic acceleratia, cum "ma da cu capu' de tetiera". Nu pot pleca lin de pe loc, doar un pic smucit. Am observat ca si schimbarea vitezelor pe manual, la turatii normale (3000 rpm), e insotita de o mica smucitura.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
Masina e din 04.2011 si are 3 revizii facute pina acum, ultima in Octombrie 2012.
1. Sa zicem ca sint undeva la 5000 rpm si iau piciorul din gaz. Masina continua sa ruleze, incetinind foarte usor (frina de motor e aproape inexistenta). Cind ajunge la 3000 rpm, ii trage o frina de motor de ma da cu capul de bord. Asta face in orice treapta de viteza, la 3000 rpm, indiferent daca sunt in Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
2. Sa zicem ca sunt undeva la 4000 rpm si iau piciorul din gaz, moment in care incepe sa se simta o vibratie in caroserie+volan. Daca apas un pic acceleratia, trepidatia dispare. Daca ajung la 3000 rpm, trepidatia dispare si intervine frina de motor. Daca retrogradez intr-o treapta inferioara, trepidatia dispare datorita cresterii turatiei, dar reapare in jurul a 4000 rpm. Se intimpla indiferent de modul de lucru al cutiei, Sport sau Normal.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
3. La plecarea de pe loc, in Normal sau Sport, manual sau automat, cum pisc un pic acceleratia, cum "ma da cu capu' de tetiera". Nu pot pleca lin de pe loc, doar un pic smucit. Am observat ca si schimbarea vitezelor pe manual, la turatii normale (3000 rpm), e insotita de o mica smucitura.
E de la cutia mea sau "asa face toate"?
Masina e din 04.2011 si are 3 revizii facute pina acum, ultima in Octombrie 2012.
1. O sa incerc si iti zic. Dar in principiu se comporta diferit in N sau S. Daca sunt la 5000 rpm in a 6-a (nu cred sa fi fost vreodata dar sa zicem) si sunt in N, apoi o sa mearga lin si o sa schimbe a 5-a cand imi scade viteza sub 60km/h ceea ce corespunde la vreo 1500 rpm. Deci in N nu face downshift peste 2000 rpm neam. Face down shift numai pe la 1500rpm.
In modul S nu prea am fost atent la asta dar pot sa zic ca are un comportament mai putin previzibil. Pot sa-ti zic ca am observant cand accelerez ca spre exemplu tureaza motorul la 4000 rpm si sa zicem ca sunt in a 3-a, si nu accelerez mai mult de atat, dupa ceva timp daca vede ca nu mai trec de 4000 rpm imi schimba a 4-a. Dar ii ia ceva timp pana se hotaraste ca am de gand sa merg constant. Asa ca de obicei daca o pun pe S, trec pe manual si schimb eu cum vreau. Referitor la prima mea intrebare, cred ca in S se modifica si alti parametrii ai masinii, spre exemplu raspunsul acceleratiei. Ciupesti nitel si se duce. In N este mai lenta ca raspuns la apasari si la ciupeli nu raspunde.
2. O sa incerc 4000 rpm sa vad daca am trepdidatii dar momentan nu am sesizat nimic.
3. Nu este normal. In N pleaca lin si nu te da cu capul de nimic. Chiar daca o calci ceva mai ferm, demarajul va fi lin fara smucituri. In S te baga in scaun la ciupit si faci suta fara sa-ti dai seama. Dar tot nu l-as caracteriza ca smucit (smuciturile cum le zici eu le asociez cu pornitul de pe loc al alora incepatorilor cu cutie manuala cand nu stiu sa faca jocul din ambreiaj si cateodata chiar li se opreste masina). Nu ar trebui sa fie de la cutie oricum chestia asta. Poate e de la pedala de acceleratie. Din cate stiu eu treaba nu mai este ca pe vremuri cu cablu care duce la o clapeta etc. ci este electronic, un senzor vede cat de mult ai apasat si in functie de asta baga benzina. Poate la tine si la ciupit aluia I se pare ca ai calcat-o pana la fund si smuceste atunci.
In modul S nu prea am fost atent la asta dar pot sa zic ca are un comportament mai putin previzibil. Pot sa-ti zic ca am observant cand accelerez ca spre exemplu tureaza motorul la 4000 rpm si sa zicem ca sunt in a 3-a, si nu accelerez mai mult de atat, dupa ceva timp daca vede ca nu mai trec de 4000 rpm imi schimba a 4-a. Dar ii ia ceva timp pana se hotaraste ca am de gand sa merg constant. Asa ca de obicei daca o pun pe S, trec pe manual si schimb eu cum vreau. Referitor la prima mea intrebare, cred ca in S se modifica si alti parametrii ai masinii, spre exemplu raspunsul acceleratiei. Ciupesti nitel si se duce. In N este mai lenta ca raspuns la apasari si la ciupeli nu raspunde.
2. O sa incerc 4000 rpm sa vad daca am trepdidatii dar momentan nu am sesizat nimic.
3. Nu este normal. In N pleaca lin si nu te da cu capul de nimic. Chiar daca o calci ceva mai ferm, demarajul va fi lin fara smucituri. In S te baga in scaun la ciupit si faci suta fara sa-ti dai seama. Dar tot nu l-as caracteriza ca smucit (smuciturile cum le zici eu le asociez cu pornitul de pe loc al alora incepatorilor cu cutie manuala cand nu stiu sa faca jocul din ambreiaj si cateodata chiar li se opreste masina). Nu ar trebui sa fie de la cutie oricum chestia asta. Poate e de la pedala de acceleratie. Din cate stiu eu treaba nu mai este ca pe vremuri cu cablu care duce la o clapeta etc. ci este electronic, un senzor vede cat de mult ai apasat si in functie de asta baga benzina. Poate la tine si la ciupit aluia I se pare ca ai calcat-o pana la fund si smuceste atunci.
Revin cu niste precizari:
1. Ce vreau sa zic e ca frina de motor nu se compara cu aia de la Ralliart-ul vechi, fie si in S mode
2. Vibratia intervine intre 2800-2200 RPM, mai ales dupa ce ai frinat.
3. Sa zicem ca pentru a pleca de pe loc fara smucituri, trebuie sa o calc mai tare (nu exagerat), deci asta cit de cit am rezolvat-o. Beleaua e ca mai nimeresti cite un blocaj pe autostrada sau esti intr-o parcare, incercind sa te strecori frumos si incetisor intre masini apasind incetisor pedala de acceleratie, in momentul ala se duce dracu' toata sandramaua. De nu cupleaza si decupleaza ambreiajul ala, de nu te hitina, de te apuca toti dracii. Faza devine si mai violenta cind brachezi rotile (plus ca face si pompa aia de servo un zgomot mai pregnant).
4. Am observat o chestie de care s-au plins unii si pe forumul din state: cind e motorul cald si o bag in P, cutia face de zici ca are rulmenti cu bile patrate, ceva de genul unei cutii de ness in care ai bagat 3-4 piulite si o agiti ca diliu'. Doar la mine sau si la altii?
1. Ce vreau sa zic e ca frina de motor nu se compara cu aia de la Ralliart-ul vechi, fie si in S mode
2. Vibratia intervine intre 2800-2200 RPM, mai ales dupa ce ai frinat.
3. Sa zicem ca pentru a pleca de pe loc fara smucituri, trebuie sa o calc mai tare (nu exagerat), deci asta cit de cit am rezolvat-o. Beleaua e ca mai nimeresti cite un blocaj pe autostrada sau esti intr-o parcare, incercind sa te strecori frumos si incetisor intre masini apasind incetisor pedala de acceleratie, in momentul ala se duce dracu' toata sandramaua. De nu cupleaza si decupleaza ambreiajul ala, de nu te hitina, de te apuca toti dracii. Faza devine si mai violenta cind brachezi rotile (plus ca face si pompa aia de servo un zgomot mai pregnant).
4. Am observat o chestie de care s-au plins unii si pe forumul din state: cind e motorul cald si o bag in P, cutia face de zici ca are rulmenti cu bile patrate, ceva de genul unei cutii de ness in care ai bagat 3-4 piulite si o agiti ca diliu'. Doar la mine sau si la altii?
- daniel.doboseru
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori