Mitsubishi Colt 1.1

Vezi ofertele disponibile
Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Lun Apr 11, 2016 11:25 pm

Salutare stimati colegi.

Incep prin a-mi cere scuze pentru intarziere,am cumparat masina de mai bine de un an,si deabia acum reusesc sa ii fac un jurnal.

Este vorba dupa cum scrie in titlu despre un Mitsubishi Colt din 2008 cu motor de 1124 cmc,si conform cartii 75 CP(55 KW),3 cilindrii.
Am ajuns sa achizitionez masina asta in timp ce cautam un motor pentru vechea Carisma despre care am ami vorbit pe aici pe forum.Am avut o patanie cu ea si ar fi necesitat schimbarea motorului din nou,insa in timp ce cautam asta,am dat peste anuntul cu Coltul.
Imediat mi-a atras atentia,datorita pretului listat tinand cont de anul primei inmatriculari(2008).Masina era listata la 2500 euro,inmatriculata insa necesita platirea taxei,conform legilor anapoda din tarisoara noastra.
Am sunat omul,am cerut toate informatiile de care aveam nevoie,ba chiar mi-a oferit cateva pe care nu le-am cerut insa erau foarte importante,lucru care m-a determinat sa merg sa vad masina.Asta se intampla la sfarsit de ianuarie 2015.Masina era in Bistrita.Sotia mea este si ea tot din Bistritasi am zis sa facem o vizita si pe la neamuri,si sa vedem si masina.(si Carisma tot din Bistrita am fost cumparat-o in 2008 )) )
Am ajuns la fata locului,omu parea foarte serios,nu se grabea sa vanda masina,aceasta fiind a 3-a masina in proprietate,si nici nu se ocupa cu vanzari de masini.
Am testat masina,totul mergea impecabil,motivul pretului destul de mic zic eu,era faptul ca erau ceva beculete in bord aprinse,insa nu m-au descurajat,stiind cum sa le rezolv,parbrizul avea o fisura,si faptul ca avea o buzitura unde intra roata de rezerva,s-a urcat cu masina pe un bolovan sau ceva.Toate astea erau aspecte nesemnificative pentru mine tinand cont ca masina tehnic se prezenta impecabil.
Din pretul listat de 2500 de euro am reusit sa il conving pe nenea ca pasiunea mea pentru mitsu e mare,si mi-a lasat-o la 2000 euro fix.Precizand ca si asa e mult sub pretul pietei,si sincer asa si era,insa pot spune ca am dat peste un om de treaba.
Masina a fost folosita pentru o televiziune si un post de radio,detinut de cel de la care am cumparat masina.
Avea 149 000 km la bord.
Am batut asadar palma pe 2 februarie 2015 la pretul de 2000 de euro.
In prima luna am schimbat parbrizul,uleiul+filtru,filtru aer,filtru polen,si cureaua de la alternator.
Apoi in a doua luna am pus bujii cu iridiu,am vrut NGK dar nu am gasit aici in Sighisoara,asa ca am luat BERU,care sunt mai scumpe decat NGK.Nu am observat nici un comportament anormal cu aceste bujii,deci consider ca se impaca bine cu motorul asta.

Nu am fost adeptul masinilor cu motoare mici,insa din necesitate,si indrumarea sotiei (apropo,sotia mea e super incantata de masinuta asta),am zis sa incerc.Mare mi-a fost mirarea cand am condus-o o vreme.Nu imi venea sa cred ca un motoras atat de mic,si in 3 cilindrii,poate sa impinga o caroserie maricica zic eu(e modelul in 5 usi) atata de bine.E drept ca simte putin pantele foarte mari,insa nu e dezastruos,ci doar ca le simte.
Una peste alta am fost mai mult decat incantat de achizitie.
Am facut si drum cu masina plina,4 adulti+ un copil de 4 ani + bagaje ticsita (asta fiind un punct nu foarte incantator,portbajaul,insa in clasa in care e e normal sa fie asa,deci nu pot sa il incadrez ca minus),si masina s-a comportat excelent.
Consumul nu a trecut de 6 nici o data,5.9 am scos cel mai mare consum,iar celmai mic a fost 5.5.Nu consumul declarat de calculator,pentru ca nu merge ecranu din bord(asta era inca un minus pentru care omul mi-a mai lasat din bani,am uitat sa precizez mai sus,insa nu conteaza deloc pentru mine asta),ci consum real,calculat in functie de carburant raportat la KM.
Taxele sunt iarasi un aspect foarte placut,fata de Carisma cu 1.8 au scazut foarte mult la Colt.

Pana in momentul de fata nu am schimbat nimic la masina,decat cele mantionate mai sus.O sa ii schimb cat de curand iar uleiul,si amortizoarele pe spate,care au inceput sa cada la datorie,in rest,doar benzina si drum a vazut masina.Din asta rezulta,cel putin in cazul meu,ca mitsubishi colt este o masina fiabila,rezistenta si de ce nu impresionanta.

In februarie anul acesta (2016) am vrut sa o schimb cu un lancer clasic combi.Insa m-am razgandit si nu imi pare rau deloc.
Coltul se comporta foarte bine pe drum cu un consum foarte rezonabil.

Spatiul interior mi se pare un punct foarte mare pro,eu am 1.94 inaltime,si am cam avut problema cu intratu picioarelor sub volan,la carisma il tineam in brate chiar daca era maxim sus,pe cand la colt dansez sub volan cu volanul maxim jos,fara sa il ating.

Ar fi foarte multe de zis,insa o sa ma opresc si o sa inchei cu o mica lista pro si contra,din punctul meu de vedere.

Pro:
1.Desi masina in clasa mica,are foarte mult spatiu interior.
2.Motorul mic,care se reflecta in taxe foarte mici.
3.Desi mic motorul,consider ca are putere buna,si ifi face treaba foarte bine.
4.Masina fiabila.Nu prea te vezi cu mecanicul.Cel putin la mine asa e.

Contra:
1.Cutia de viteze.Nu e neaparat un punct extrem de negativ,insa cam agata,in special primele 2 trepte.Te inveti cu ea,insa mi-ar fi placut sa fie mai precisa avand in vedere anul de fabricatie.

Cam astea imi vin in minte acum.
O sa mai postez dacaam omis ceva.


O sa revin cu poza mai clare,insa pentru moment doar astea le am pe hard.Sunt facut in februarie anul acesta(2016),si nu era foarte curata.
Fişiere ataşate
20160210_123024.jpg
20160210_123024.jpg (882.47 KiB) Vizualizat de 6932 ori
20160210_113425.jpg
20160210_113425.jpg (988.32 KiB) Vizualizat de 6927 ori
20160210_113405.jpg
20160210_113405.jpg (1 MiB) Vizualizat de 6927 ori
20160210_113345.jpg
20160210_113345.jpg (1.03 MiB) Vizualizat de 6930 ori
20160210_113335.jpg
20160210_113335.jpg (1.01 MiB) Vizualizat de 6928 ori
20160210_113320.jpg
20160210_113320.jpg (882.04 KiB) Vizualizat de 6930 ori

Avatar utilizator
spinner
EVO II
Mesaje: 56
Membru din: Joi Aug 27, 2015 5:44 pm

Mesaj de spinner » Mar Apr 12, 2016 12:01 pm

Faina masinuta. Ca sfat pentru problema cu agatatul vitezelor, incearca o curatare temeinica a timoneriei, urmata de o gresare ca la carte.
Aveam aceeasi problema la lancer si asa am rezolvat-o, acum schimba treptele incredibil de usor (pentru un Mitsubishi )

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mar Apr 12, 2016 2:15 pm

Spinner,multumesc frumos.Si multumesc si pentru sfatul pentru rezolvarea agatatului treptelor de viteza.
O sa incerc cat de curand sa fac operatiunea si revin cu detalii daca a avut efect ori ba.



cu respect

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Joi Apr 14, 2016 9:36 pm

Ehe, de cand asteptam sa mai vad un jurnal detaliat cu un Colt de 1.1!
Felicitari pentru masina. Eu o am de un si jumatate si 20000 de km si o iubesc. Am luat-o si eu la un pret f bun (Doamne ajuta ca masinile bune nu sunt neaparat nemtesti ).
Acum referitor la slabiciunile amintite de tine. Cea cu agatatul cutiei, mie imi agata doar in treapta 1 si "marsaliere". Despre trepetele 2 si 3 nu stiu ce sa-ti spun. Pentru celalalte, e din ciclul "asa face toate". Eu m-am linistit. Daca agata in treapta 1 (destul de rar se intampla), mai calc o data ambreiajul si e ok. Pentru "marsaliere", o bag mai intain intr-a 3-a si apoi intra usor. Eu am 40500 km. Deci nu cred ca am probleme la timonerie. Mai am 2 colegi de serviciu cu Colt si patesc la fel.
Amortizoarele pe spate si eu le am cam uzate. Am vrut sa le schimb, insa 2 mecanici mi-au spus ca atata timp cat 90% merg o persoana sau 2 + ceva bagaje, nu are rost sa ma dau peste cap. Pentru ca nu car cu ea mai nimic. Tocmai am trecut ITP-ul fara nici o emotie. Ma gandeam ca dau peste unul mai cu personalitate care sa ma intrebe de amortizoare.
Consumul: da, si eu am ramas surprins de el. Acum 2 saptamani am facut 800 de km cu un plin, 120-130 km/h mers constant, ac sau recirculare spre parbriz non stop.
Nici eu nu am radio-ul original, asa ca nu am computer de bord. Nu stiu ce a fost in capul proiectantilor cand au pus butonul computerului pe sistemul audio original.
Singura chestie care ma enerveaza la masina asta, e oglinda din dreapta. Oricum o reglezi, nu ai cum sa nu ai unghi mort destul de nasol. Eu m-am obisnuit si cand schimb banda, mai misc putin de cap sa vad mai bine. Desi o data era sa ma urc pe unul ca nu l-am vazut in oglinda.
In rest... bucura-te de ea. E o masina buna la un pret f bun.
Si anul trecut daca stiam, te sunam cand am ajuns in Sighisoara.

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Vin Apr 15, 2016 12:27 am

LauCalin,te salut.
Multumesc pentru replay si sfaturi.

Parerea mea,ca posesor de mistu si fan al masinilor japoneze,pentru mine nici o data nemtii nu au facut masini "bune". (repet :pentru mine)
Am si eu cu ea aproape 20 000 Km parcursi pana acum,fara nici un fel de problema.

Referitor la agatatul cutiei,da,am vazut si eu pe forum ca nu sunt singurul cu "problema asta" insa vreau sa incerc sfatul lui "spinner" si sa curat timoneria,si daca nu se rezolva rau nu cred ca ii prinde o curatenie

Amortizoarele vreau sa le schimb pentru ca la denivelari mai mari bat putin,si anu trecut cand am facut ITP-ul mi-a spus sa le am in vedere pana la ITP-ul viitor.
Amortizoarele au fost singurul aspect despre care mi-a atras atentia cel de la ITP,in rest masina a trecut cu brio.

Sunt foarte incantat de colt,e de acum oficial parte din familie.Pana prin februarie anul curent am fost foarte convins sa il dau pentru ceva mai mare,din necesitate mai mult,insa merg pe premiza : 'Ce-i in mana,nu-i minciuna" . Asa ca o sa o tinem mult si bine,nu e o masina de te scapat de ea.

Referitor la oglinzi nu am treaba,se vede foarte bine in ele,si sunt mari si clare.Nu imi plac oglinzile nemtilor,alea care deformeaza imaginea,gen VAG,ei zic ca e pentru imbunatatirea condusului,dar mie mi se par deranjante la condus.Poate m-am invatat cu cele de la mitsu.Cred ca ma citit la jurnalul tau de bord despre chestia precizata,cum ca nu iti poti regla oblinda din dreapta nici cum.O sa merg si eu peacol sa las un coment dupa ce gat aici .

Pentru mine cred ca mai deranjanti sunt stalpii parbrizului decat oglinziile,e ciudat umpic,si cea mai nasoala parte e ca ai unghi mort la trecerile de pietoni,de 2 ori am orpit la limita,ca nu am vazut pietonul venind de pe cealalta banda(din stanga mea).Bine asta mai la inceput,pana m-am invatat cu sistemul,acum ma aplec la fiecare trecere de pietoni si ma uit pe dupa stalp.E un oarecare minus as zice , insa daca te misti putin in fata cand ai nevoie de unghi vizual se poate rezolva.

Eu nu am nici radioul original,si nu functiona nici ecranul computerului.Acum e la reparat de vreo 2 saptamani,trebuie sa merg pe la electrician sa vad daca reuseste ceva.
Da e ciudat ca trebuie sa ai casetofonul original sa poti accesa ecranul,insa asta e.Sincer,mie imi place cum arata cu cel original,insa ma tem sa iau din dezmembrari de pe net,sa nu il iau codat,sau mai rau defect .
Sincer nu ma deranjeaza . Daca imi arata ora si instantul tot as fi multumit,si poate pe viitor,daca chiar ma "supar" iau si unul original.

Sunt de acord cu tine,o masina buna la un pret foarte bun. Un lucru care imi place foarte mult,si imi placea si la carisma inainte,e ca nu te prea vezi cu mecanicul.Adica merge de uiti ca trebuie sa ii faci revizii.

Iti multumesc inca o data pentru gandurile bune.



Cu respect.


P.S. am mai dat de o poza interesanta,ne intorceam de la Bistrita.
Fişiere ataşate
IMG_20150503_204841.jpg
IMG_20150503_204841.jpg (1.09 MiB) Vizualizat de 6933 ori

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Sâm Apr 16, 2016 11:18 am

Eu cand am facut ITP-ul nu s-au legat de amortizoare. Si daca si 2 mecanici au spus ca nu e grav in conditiile in care nu trag de masina, le mai las.
Referitor la vizibilitatea din lateral, fata, mie mi se pare foarte buna. Bine, eu vin dupa un Beetle care e chin in privinta asta, avand montantii din fata mult mai grosi. Mie mi se pare ca ajuta mult si gemulete alea de langa parbriz.
Oricum, faptul ca ai un Colt de 1.1 cu peste 150000 de km si merge bine, pentru mine este un motiv de liniste. Circulau niste zvonuri pe-aici cum ca pe la 110-120000 de km se poate intampla sa se fisureze chiuloasa la motorul asta. Cica nu ar fi la fel de robust ca cel de 1.3. Pe de alta parte am un coleg de serviciu care are cu un Colt de 1.1 cam 110000 de km si motorul merge perfect. Pana acum a schimbat chestii uzuale si singurul lucru care a picat, a fost celebra spira de la airbag care a fost 700-800 de lei.
Apropo, mie Carisma mi-a placut f mult. Am avut-o in vedere cand cautam Coltul. Insa nu era o masina potrivita pentru nevoile mele. Mi-a placut ca masina aia, facuta in colaborare cu Volvo. A luat ce era mai bun de la fiecare constructor. Trenul de rulare era de la Volvo, sasiul parca de la Mitsu Galant, motoarele la comun (GDI-ul de la Mitsu, 1.6 benzina si 1.9 D de la Renault parca - pe vremea aia Volvo apartinea de Renault) si Volvo a venit cu partea electrica si tot ce a tinut de siguranta.

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Sâm Apr 16, 2016 2:58 pm

Salutare.
Multumesc de feedback.
Pentru mine probabil stalpii laterali sunt mai incomozi datorita inaltimii,eu am 1,94 inaltime,si stau destul de sus in masina (apropo asta imi place foarte mult la colt) si probabil unghiul din care vad eu e mai incomod. Parerea mea. Oricum fata de carisma sunt mai incomozi la unghiul vizual.Gemuletele laterale ajuta e drept,insa doar daca ma aplec si acolo sa vad pe sub stalp.

Carisma din cate stiu eu e pe sasiu de volvo , directia e de pe renault megane , despre electric nu stiu sa fie de la volvo ,deci nu pot contrazice. Motorizarea GDI au dat-o mitsu si pentru volvo ( GDI-ul fiind conceput de mitsu in colaborare cu hyundai ) Dieselul e de la renault sigur,la fel si cel de pe galant de 1.9 . Nu stiu sa fie ceva legaturi intre carisma si galant. Carisma fiind de fapt un lancer fuzionat,daca te uiti la lancerul din 1995 o sa vezi o asemanare foarte mare.
Oricum a fost o masina de care cateodata imi e dor,insa e putin depasita (cel putin cea pe care am folosit-o eu,anul asta implineste 21 de ani ).

Si eu am citit pe undeva cu ca motorizarile mici de obicei pica mai repede fata ce cele mai mari,insa consider ca un mare cuvant de spus in privinta asta il are felul in care e intretinut si folosit. Consider ca daca sunt schimbate la timp consumabilele, si nu se trage de masina uitand de ce motor ai sub capota,te poate duce mult si bine. Acuma nu ramane decat sa asteptam si sa vedem

La momentul asta am 168 000 km la bord si nici un semn de problema la orizont.

E o masina simpla dar gandita bine,si pare ca e si construita destul de sanatos,in sensul ca nu cloncane totul prin ea la denivelari,si caroseria pare bine inchegata.
Un lucru pot spune clar ( cel putin pentru mine) scaunele din fata sunt mai comode decat cele din carisma. Eu avand probleme cu coloana vertebrala,la carisma un drum de Bistrita trebuia sa fac macar o pauza,cu coltul am mers pana in Satu Mare fara pauza decat una scurta la toaleta.

Desi caroseria e mai tuguiata,se aseaza bine pe drum,cel mai tare se simte incomod cand treci pe langa tiruri pe autostrada,parbrizul imens al coltului simte putin curentul facut de tir,insa nu e teribil.La fel si tirurile care vin cu viteza de pe contrasens. insa in curbe sta neasteptat de bine,asta la mitsu mi-a placut cel mai mult,fac masini foarte stabile. Sigur carisma se lipea mai bine de drum,si puteam lua curbe foarte stranse cu viteza fara sa iti dea macar senzatia de a scapa masina de sub control,insa e din alta clasa si cu o alta aerodinamica si suspensie. dar sunt incantat si de colt.
Am condus un Polo acum cateva luni,si imi venea sa frnez la fiecare curba,aveam impresia ca acuma imi iese spatele de pe drum,nu cred ca e chiar asa instabil polo-ul cum se simte,insa faptul ca am simtit asta nu a fost foarte placut,nu pare ca se lipeste pe drum,la mitsu parca masina e crescuta din asfalt,pe cand la Polo se simte ca e deasupra asfaltului. La fel si passatul,am condus unul anul trecut,si suspensia moale gen barca ma ametea de cap.prefer sa scuture putin mai tare pe piatra cubica,dar sa stea lipita pe drum in cele 99 % din cazuri in care folosesti o masina.

La cati km ai tu,cred ca poti dormi foarte linistit noaptea ca nu o sa pice curand. Poarta-te cu masina tinand cont ca e un motor de 1.1 si nu o sa ai probleme.



Cu respect.

Am gasit ceva poze de anult trecut de pe trasfagarasan.Dar nu resuesc sa le uploadez,doar una a mers.
Fişiere ataşate
20150906_175812.jpg
20150906_175812.jpg (943.07 KiB) Vizualizat de 6926 ori

Avatar utilizator
Terminator
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 31, 2016 12:58 am

Mesaj de Terminator » Dum Apr 17, 2016 3:15 pm

La 1.94 ai ales Colt? :-)
Eu am doar 1.92 însă mă simt beton în Lancer, nu aș fi avut curaj de Colt.

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Dum Apr 17, 2016 11:06 pm

Ai fi surprins

Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Lun Apr 18, 2016 12:34 pm

De acord cu LauCalin. Spatiul interior e un mare plus la colt,pentru clasa lui. Ma gandesc tare si la un grandis,si coltu sa ramana sotiei,insa mai pe viitor.

Scrie răspuns

Înapoi la “Ofertele comerciantilor”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori