Sfat Achizitie Mitsubishi Evolution V (jdm)

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer Evolution (toate generatiile)
Avatar utilizator
Heisenberg
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 02, 2013 12:06 am

Mesaj de Heisenberg » Sâm Mar 02, 2013 1:49 am

Salutari! Sunt nou pe acest forum si, as dori sa intru si eu in lumea Mitsubishi asa ca, m-am hotarat sa-mi cumpar un Evo, 5. Dupa cateva zile de cautat pe internet si forumuri am ajuns la concluzia ca Evo 5 este o masina cu mult potential. Inainte de toate, tin sa va spun ca, daca e sa fie, nu intentionez sa folosesc aceasta masina la raliuri, fiind o placerea de-a mea si, am gasit si o masina dar, am vrut sa aflu si parerea altora. Un Mitsubishi Evolution 5 din '98 cu vreo 85000km la bord (pentru cei ce nu stiu foarte multe detalii despre acest model va sfatuiesc ca mai intai sa acesati site-ul asta ).Numarul mic de km nu ar fi o problema desi, suna umpic cam dubios, "o masina din '98 cu numai 85oookm",dar cam asa sunt toate. Chestia este ca aceste masini au fost fabicate numai pentru piata din Japonia deci, toate au volanul pe dreapta. Masina asta (pe care am pus ochii) a fost "convertita profesional (asa mi s-a spus)" si are vonalul pe stanga. Probabil ca va intrebati de unde a gasit piesele necesare pentru aceasta modificare. Ei, modelele V si VI sunt aproape identice. Evo VI a fost fabricat si cu volanul pe stanga si, masina avand aceeasi caroserie, totul de pe VI se potriveste si pe V, singurele diferente fiind bara din fata si umpic motorul. Acum, nu stiu ce sa zic de conversiile astea. Sincer, la capitolul asta nu prea ma pricep asa ca, vine prima intrebare a serii: Voi ce credeti, poate afecta modificarea asta cu ceva performantele masinii, si daca da, cu ce?
Bun, sper ca nu v-am plictisit prea rau cu informatiile dar, fiind primul meu topic pe acest forum vreau sa fac si eu o impresie buna .Mi s-a spus ca masina nu a fost folosita in nici un fel de competitie si intr-adevar nu prezinta forme de uzura desi, are cateva bube. Cica, cand a venit masina aripa din fata a fost putin infundata dar a reparat-o si, unul dintre imensitatile ale de proiectoare este crapat. El mi-a zis ca masina nu a avut nici un fel de accident. Din poze, daca te uiti mai atent (cel putin mie), pare ca masina ar fi fost revopsita venind a doua intrebare a serii: Cat de mare este riscul ca aceasta masina sa fi fost avariata?
In incheiere tin sa aduc in atentie partea legala si desigur, banii. Masina este inmatriculata in RO cu acte in regula si mai este si omologata ca fiind masina de raliu. Ei bine, tinand cont ca v-am prezentat numai paritile rele ale acestei masini, am sa pun si cateva poze sa vedeti cam cum arata. Pretul masinii este de 10000-11000 euroi, ceea ce duce la ultima intrebare: Este mult? Se merita sa achizitionezi o astfel de masina? Cum vi se pare Evo 5?
Ce pot sa zic, va multumesc ca ati avut rabdare sa cititi tot si va astept cu niste pareri. Respect!

http://imageshack.us/a/img834/1295/imag0243forum.jpg
http://imageshack.us/a/img199/5931/imag0267forum.jpg
http://imageshack.us/a/img19/5864/imag0231forum.jpg
http://imageshack.us/a/img29/4784/imag0222forum.jpg
http://imageshack.us/a/img823/4243/imag0545s.jpg
http://imageshack.us/a/img12/576/imag0242qe.jpg
http://imageshack.us/a/img546/9905/imag0552wz.jpg

Avatar utilizator
razvante
Mesaje: 0
Membru din: Mar Noi 01, 2011 5:14 am

Mesaj de razvante » Sâm Mar 02, 2013 11:18 am

Salut. Bine ai venit pe forum inainte de toate. Masina prezentata in poze arata foarte bine, in mod cert nu mai sunt multe ca ea, modificarile aduse probabil ca fac din ea o bestie pe asfalt DAR:
1. Anul de fabricatie o face sa fie trecuta de prima tinerete, un furtun cu o ciupitura sau un senzor care cedeaza te pot face sa regreti decizia achizitiei destul de repede, plus ca indiferent de cum a fost intretinuta si de nr de km(reali sau nu) va fi nevoie de o investitie in piese la inceput, mai ales ca am vazut ca mizezi pe ideea de performanta a masinii. Iar rca-ul te va duce destul de mult daca ai sub 30 de ani.
2. Fiind un motor puternic, e cam greu de stapanit pe drumurile noastre inguste cu limitari cretine si soferi de duminica.
3. E bine sa tii cont daca pentru ea s-a platit taxa de prima inmatriculare cand a fost adusa in tara. Daca cel care a platit acea taxa a recuperat-o in instanta, s-ar putea sa fie nevoie sa fie platit noul timbru de mediu...deci o cheltuiala in plus.
4. La aceeasi suma de bani te poti orienta catre un wrx sau chiar wrx sti, nu e frumos sa fac reclama concurentei, insa le gasesti la ani de fabricatie mai recenti 2003-2005 si fara interventii tehnice cumplicate.(cum a fost la asta mutarea volanului).
5.Pretul mai poate fi negociat, datorita anului si indiferent de imbunatatirile tehnice.

Mai departe vor continua colegii.

Avatar utilizator
Heisenberg
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 02, 2013 12:06 am

Mesaj de Heisenberg » Sâm Mar 02, 2013 12:48 pm

Merci Razvan de pareri, am sa le iau in considerare. La faza cu Subaru, m-am uitat pe net sa vad ce masini sunt si, pe RO sunt numai cotete si cateva noi deci, varianta asta pica din start. Intr-adevar, sunt multe masini, si Subaru si Mitsubishi in afara mult mai bine intretinute si la un pret mai bun dar... cat ma mai costa transportul si inmatricularea... nici nu vreau sa ma gandesc. De aia mi-a convenit varianta asta fiind si in RO si inmatriculata. Oricum, va mai astept si cu alte pareri!

Avatar utilizator
santto
EVO I
Mesaje: 14
Membru din: Sâm Ian 26, 2008 8:33 am

Mesaj de santto » Sâm Mar 02, 2013 10:45 pm

prea veche masina .nu se merita

daca tot vrei ceva de genul , cauta un nissan skyline cu tractiune integrala sau doar pe spate
gasesti si la an mai bun si la pret mai mic ...diferenta poate o bagi in piese..........asta daca ai noroc sa gasesti cu volan pe partea normala.

cat despre pret este enorm.....iti dau eu did-ul meu in banii astia si este tipla masina

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Dum Mar 03, 2013 12:11 am

Salut
si bun venit pe forum, in primul rand! Am vazut si eu masina la vanzare, mi-a placut, chiar nu am nimic de reprosat la adresa ei, insa daca ma intrebi pe mine as incerca sa mai depun un mic efort si sa iau un VII, sau mai sus. Asta daca nu cumva iti doresti neaparat un V, caz in care sfatul meu n-ar mai fi valabil. Ar mai merita, de asemenea sa te interesezi ce costuri ar implica aducerea unuia din State - daca nu ma insel, in conditiile in care ai obtine omologare de masina de curse n-ai mai fi nevoit sa platesti taxa de inscriere.

QUOTE (Heisenberg @ Mar 2 2013, 01:49 AM) Acum, nu stiu ce sa zic de conversiile astea. Sincer, la capitolul asta nu prea ma pricep asa ca, vine prima intrebare a serii: Voi ce credeti, poate afecta modificarea asta cu ceva performantele masinii, si daca da, cu ce?
DPDV mecanic nu stiu cat de bine se aplica ceea ce voi spune, insa la nivel de supozitie, daca s-a folosit caseta de directie tot de EVO si nu una de Lancer obisnuit.. nu vad unde ar putea fi probleme. Ti-am spus, mecanic nu stiu daca se poate aplica asta, insa se poate verifica destul de usor - unghiul de bracare a rotilor la EVO fiind considerabil mai mic decat la un Lancer obisnuit.

QUOTE (Heisenberg @ Mar 2 2013, 01:49 AM) Cat de mare este riscul ca aceasta masina sa fi fost avariata

In opinia mea, cam la fel de mare precum in toate celelalte cazuri in care achizitionezi un autoturism SH. Daca totusi te mananca asa rau, mergi si vezi masina, iar daca nu dispar dubiile nici atunci... better safe than sorry.

QUOTE (razvante @ Mar 2 2013, 11:18 AM) 3. E bine sa tii cont daca pentru ea s-a platit taxa de prima inmatriculare cand a fost adusa in tara. Daca cel care a platit acea taxa a recuperat-o in instanta, s-ar putea sa fie nevoie sa fie platit noul timbru de mediu...deci o cheltuiala in plus.

Dupa cum am spus si mai sus, iar Heisenberg a confirmat faptul ca masina are omologare de curse, este scutita de taxe. Grija mare insa, daca te hotarasti sa o iei, va trebui sa faci cumva rost de cam ce ii lipseste pentru a fi masina de rally (in poze nu apar): rollcage, centuri, extinctor, etc - pentru ca va trebui sa treci prin RAR cu ea.

QUOTE (santto @ Mar 2 2013, 10:45 PM) prea veche masina .nu se merita

daca tot vrei ceva de genul , cauta un nissan skyline cu tractiune integrala sau doar pe spate
gasesti si la an mai bun si la pret mai mic

Ca sa fie la an mai bun deja discutam de R34. Si la cat de rare sunt la noi, ma indoiesc ca se gaseste ceva care sa fie si cu tractiune integrala si la pret mai mic.

QUOTE (santto @ Mar 2 2013, 10:45 PM) asta daca ai noroc sa gasesti cu volan pe partea normala.

Skyline-ul s-a fabricat doar cu volan pe partea dreapta. E adevarat, se pot face conversii, insa gurile rele spun ca ar costa cam cat costa EVO-ul ce face subiectul discutiei noastre. Bine, am exagerat, poate cu 10% mai putin.

QUOTE (santto @ Mar 2 2013, 10:45 PM) cat despre pret este enorm.....iti dau eu did-ul meu in banii astia si este tipla masina
Asta e absolut speechless...

Avatar utilizator
mircanu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Iul 12, 2011 9:20 pm

Mesaj de mircanu » Dum Mar 03, 2013 10:39 am

Daca masina e tehnic ok se merita, insa nu la banii aia. Pe la 6-7.000 de euro ai fi ok, parerea mea. Oricat ai da pe ea, fa-i o inspectie la sange sa vezi daca are ceva stricat, du-te la un profesionist care stie cu ce sa mananca.

Daca o iei sa mergi cu ea la serviciu prin bucuresti, trafic aglomerat, drumuri scurte, iti spun de pe acum ca nu merge faza. Nu e ptr asa ceva masina asta.
Bafta.

Avatar utilizator
Heisenberg
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 02, 2013 12:06 am

Mesaj de Heisenberg » Dum Mar 03, 2013 10:58 am

Salutari! Va multumesc pentru pareri! Andrei, ai si tu intr-un fel dreptate la faza cu modelul dar eu nu intentionez sa o folosesc in competitii sau ceva de genu, si m-am gandit la un V sau VI pentru ca arata bine si este o masina potenta. La faza cu Nissanul, nu stiu daca v-ati uitat si voi pe net dar un Skyline R33 ( de R34 nici nu se pune problema ) sare cu usurinta de 20000 ? deci... Altadata! . Mai m-am uitat si eu pe net zilele astea si, desi ma contrazic eu sigur am ajuns la concluzia ca, Anglia este pliina de Mitsubishi-uri ieftine! Deci, ca sa va convingeti intrati pe pistonheads.co.uk si minunati-va. Preturile nu sar de 7000? si arata beton. Am gasit de exemplu un Mitsubishi Evo VI RallyArt la 5500?. Daca as mai adauga si transport si inmaticulare tot nu cred ca ajung la 10000? ( bugetul meu maxim ). Nu stiu ce sa mai zic... va mai astept cu pareri si propuneri!

Avatar utilizator
adrianTNT
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Ian 28, 2012 7:25 pm

Mesaj de adrianTNT » Lun Mar 04, 2013 2:03 am

Am vazut recent una editie Tommi Makinen, si arata foarte bine, era undeva sub 10 000 EUR daca imi aduc bine aminte, m-am uitat repede dar nu o mai gasesc, am gasit-o pe asta de sus in schimb

Cu un buget de 10 000 poate gasesti una intr-o stare mai buna, pe mobile.de , ebay.co.uk , pe aici am vazut si aia Tommi Makinen.

Si astea se vand ceva mai greu, daca vrea azi 11 000 pe ea, e posibil peste 2 luni sa accepte 7500-8000

Avatar utilizator
Heisenberg
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mar 02, 2013 12:06 am

Mesaj de Heisenberg » Lun Mar 04, 2013 9:58 am

Exact, deocamdata astept sa ma sune el. Tin sa precizez ca masina este la vanzare de prin decembrie anul trecut deci... plus ca, cum ai zis si tu, cu banii astia gasesc ceva si mai "suparat", o versiune RallyArt sau Tommi Makinen. Merci de parere!
Mircanu, el sustinea ca daca doresc eu purtem merge la orice service pentru verificari deci, masina d.p.d.v. mecanic ar sta ok, dar v-am zis, tot nu stiu ce sa zic de conversia aia. Oricum, cum am mai spus, astept sa sune el! Merci si tie!

Avatar utilizator
Extremero
EVO I
Mesaje: 12
Membru din: Vin Sep 18, 2009 12:26 am

Mesaj de Extremero » Lun Mar 04, 2013 12:58 pm

O astfel de masina nu este ok pt utilizare zilnica in oras din mai multe motive....
- vireaza putin
- ambreiaj tare, probabil ca e mai mult on sau off
- rigida
- zgomotoasa..
- greieri, zdranganeli, scartaieturi de peste tot
- etc etc, chestii care la curse nu conteaza dar pt confortul zilnic nu sunt ok. O vreme par cool, dar dupa aia te saturi de ele.
- consumul nu-l pun la socoteala pt ca banuiesc ca stii in ce te bagi...

In plus, la o astfel de masina vei avea in permanenta de reparat / reglat cate ceva, va fi un sac fara fund, in permanenta vei vrea sa-i mai faci cate ceva.

Daca e stramba sau nu tabla conteaza mai putin, ideea e sa nu fie lonjeroanele strambe si nu ia virajele stanga le fel ca cele de dreapta. Dar pt asta trebuie pusa pe bancul de geometrie si verificate toate unghiurile.
Chiar si asa, trebuie inspecatata riguros partea de jos pt a vedea daca sunt urme de tragere sau inlocuire completa a unor bucati din masina.

La cum arata, (preparata light si fara roll-bar), banuiesc ca a fost masina de antrenament a cuiva de pe la raliuri. Si cum lumea asta e destul de mica, daca sapi, poti gasi informatii despre ea.

In concluzie, daca ai nevoie de o masina cu care sa mergi la munca/scoala/vacanta etc, NU o lua. Nici pe asta si nici alta de genula asta.
Daca mai ai alta masina pe care sa o folosesti zi de zi si vrei doar o jucarie de bricolat in garaj si iesit la ture noaptea sau in weekend, poate fi o varianta.
Asta in conditiile in care poti sustine financiar 'bricolatul' ei.

Scrie răspuns

Înapoi la “Lancer EVOlution”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori