Mitsubishi Lancer EVO X
masinile din WRC si chiar din P-WRC nu au nici-o legatura cu masina de strada din nici-un punct de vedere, WRC-ul costa in jur de 1 milion euro, iar cea de grupa N vreo 130k euro.
parerea mea este ca atit actualul sti cat si evo x de productie a fost gandit catre consumator si cum sa fie mai usor digerat de cati mai multi cumparatori.
parerea mea este ca atit actualul sti cat si evo x de productie a fost gandit catre consumator si cum sa fie mai usor digerat de cati mai multi cumparatori.
Actualul Impreza a fost proiectat pentru a castiga in WRC, de aceea este un hatch. Evident ca nu are legatura masina de strada cu cea de raliu, dar platforma este aceiasi, puteau foarte bine sa faca o masina de raliu cu o forma si una de strada cu alta forma. Forma de hatch este intentionata, si mai mult am citit undeva ca si Peter Solberg a avut un cuvant de spus in design. Cu aceasta forma Subaru vrea sa castige in WRC. Sa nu uitam ca in prezent castiga masinile hatch-back in WRC. Poate si Mitsubishi vor reveni in WRC cu noul Lancer hatch-back.
Succesul in WRC nu cred ca vine de la forma masinii. In principiu regula numarul 1 la curse auto este sa termini. In aceeasi ordine de idei cred ca citroen putea sa castige cu echipa lor de WRC si duo-ul Loeb/Elena si daca faceau masina de raliu dintr-un SUV. Ok, exagerez un pic, dar doar ca sa ma fac inteles.
Mercedes nu este in WRC pentru acelasi motiv pentru care nu este nici BMW, Audi, Ferrari s.a.m.d.
Insa exemplul cu Mercedes nu este relevant pentru ce discutam noi aici. Un exemplu bun este Citroen C4.
Spune-mi ca masina aia a fost dezvoltata special pentru WRC, ca Loeb le-a dat sfaturi celor de la Citroen cum sa faca masina de serie mai buna ca sa castige in WRC. De-asta spuneam ca se poate face o masina de raliu din orice masina (orice masina care sa poata fi conforma normelor FIA )
Iar cu terminatul, uitandu-ma retroactiv la ce s-a intamplat in WRC, cred ca multi si-ar fi dorit masini mai putin rapide, dar mai fiabile, astfel incat daca ar fi terminat unele raliuri ar fi castigat suficiente puncte ca sa castige un campionat (fie la piloti, sau la producatori), raliurile sunt curse de viteza SI regularitate, degeaba ai cea mai rapida masina daca nu ajungi sa predai carnetul la finnish.
Insa exemplul cu Mercedes nu este relevant pentru ce discutam noi aici. Un exemplu bun este Citroen C4.
Spune-mi ca masina aia a fost dezvoltata special pentru WRC, ca Loeb le-a dat sfaturi celor de la Citroen cum sa faca masina de serie mai buna ca sa castige in WRC. De-asta spuneam ca se poate face o masina de raliu din orice masina (orice masina care sa poata fi conforma normelor FIA )
Iar cu terminatul, uitandu-ma retroactiv la ce s-a intamplat in WRC, cred ca multi si-ar fi dorit masini mai putin rapide, dar mai fiabile, astfel incat daca ar fi terminat unele raliuri ar fi castigat suficiente puncte ca sa castige un campionat (fie la piloti, sau la producatori), raliurile sunt curse de viteza SI regularitate, degeaba ai cea mai rapida masina daca nu ajungi sa predai carnetul la finnish.
- andrei6510
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Sâm Noi 17, 2007 8:42 pm
Este un element foarte important in WRC si forma masinii.
Sau mai bine zis distanta dintre roata si "capatul masinii". La hatchback aceasta distanta este mai scurta decat la un sedan.
Zic asta pentru ca chiar am citit niste declaratii ale celor de la Subaru apropo de noua forma hatch a Imprezei.
Si chiar are logica, zic eu: altfel se controleaza o masina care dupa roata mai are 8-10 cm de "tabla" (ca un hatch) si altfel una care mai are inca 20-25 cm. Curba o poti lua mai tarziu cu un hatch, ma gandesc. Nu sunt specialist. Daca cineva stie ceva mai documentat ma poate contrazice!
Ma gandesc ca nu intamplator masinile castigatoare acum din WRC sunt hatch: C4, Focus. Iar daca vechiul Impreza WRC iesea doar prin accident pe podium, odata cu noua versiune (hatch!) a iesit pe locul 2 in Grecia.
Si cum zicea cineva mai sus, probabil ca Lancer hatch va fi si el la un moment dat in WRC.
Sau mai bine zis distanta dintre roata si "capatul masinii". La hatchback aceasta distanta este mai scurta decat la un sedan.
Zic asta pentru ca chiar am citit niste declaratii ale celor de la Subaru apropo de noua forma hatch a Imprezei.
Si chiar are logica, zic eu: altfel se controleaza o masina care dupa roata mai are 8-10 cm de "tabla" (ca un hatch) si altfel una care mai are inca 20-25 cm. Curba o poti lua mai tarziu cu un hatch, ma gandesc. Nu sunt specialist. Daca cineva stie ceva mai documentat ma poate contrazice!
Ma gandesc ca nu intamplator masinile castigatoare acum din WRC sunt hatch: C4, Focus. Iar daca vechiul Impreza WRC iesea doar prin accident pe podium, odata cu noua versiune (hatch!) a iesit pe locul 2 in Grecia.
Si cum zicea cineva mai sus, probabil ca Lancer hatch va fi si el la un moment dat in WRC.
Am citit si eu declaratiile respective, si sunt de acord ca o masina care merge de-a latul si are "spatele" mai scurt este avantajata.
Cu toate astea, in prezent in WRC se merge din ce in ce mai putin de-a latul fiindca se pierde aderenta/timp, si de aici nelamurirea mea vis-a-vis de hatch/berlina...
Cu toate astea, in prezent in WRC se merge din ce in ce mai putin de-a latul fiindca se pierde aderenta/timp, si de aici nelamurirea mea vis-a-vis de hatch/berlina...
Din nou Evo 9 vs Evo 10: http://videos.streetfire.net/video/H2H- ... 173593.htm
evo X nu mai are nimica japonez in el.... fie el tunabil sau nu... tot evo 9 ramane mai fain.... in noua linie de lancer so pierdut tot look`u de street racer.. si de masina de curse.... parerea mea e ca sa stricat de tot!.... aa si totusi pare prea copiata dupa alfa...... mai ales in spate..... ma astepam la altceva....
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 19 vizitatori