Lancer Evolution X GSR versus alta masina
Avem in Timisoara un 135i care dupa mici modificari sta foarte bine, comparabil cu M3 nou, desi inca nu s-au intrecut. Pe de alta parte, Evo este mult mai tunabil, raspunde mai bine la modificari si piesele sunt mai ieftine. Iar Evo IX exceleaza in toate acestea. Depinde ce vrei de la masina. Pentru o masina de zi cu zi, confortabila si puternica, as alege 335i, desi tractiunea spate iti ofera mai mult senzatii decat stabilitatea unei integrale. Daca ar fi sa aleg sportul, adrenalina, in detrimentul confortului, le-as clasa in ordinea urmatoare: Evo IX, Subaru STI, Evo X, 335i. Parerea mea.
Uite pe cineva care traieste pe aceeasi lungime de unda cu mine. Pe acelasi principiu am mers si eu, EVO 9 este mult superior lui X in acest moment la partea de modificari. Este o masina care avea un singur target: performanta. Pe cand EVO X se vrea o masina pentru toata lumea, au incercat sa lucreze putin la interior (nu prea le-a iesit) si sa ofere un pic de comfort. Inainte de a-mi pune aceasta intrebare, am fost decis sa cumpar un EVO 9 insa mi-am dat seama ca nu am unde sa ma folosesc de calitatile lui HARDCORE.
Vreau sa spun ca dupa ce am condus un 335i cam 3 zile si dupa o tura cu un EVO IX, clar as alege BMW-ul. Daca as compara 335i cu EVO X, din nou castiga BMW-ul. Adunand toate calitatile si defectele de la fiecare masina, la final aleg BMW-ul. Pana la urma nu mergi cu o masina doar pe circuit, vrei sa te simti bine in acea masina, sa fie totusi confortabila si sa ai si ceva caluti sub capota. BMW 335i ofera un interior de exceptie, nu plastice de Solenza ca la EVO X, o suspensie ferma dar eleganta, chiar si cu talon 35 pe fata si 30 pe spate la cauciucuri, dar si 300 CP dintr-un super motor.
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
De ce nu incercati motorul de 4,2 V8 de la Audi pe oricare din masinile sale, A4(S4), A6(S6) sau noua deneratie de TFSI (Turbocharged Fuel Stratified Injection) care este o adevarata inginerie. TFSI-ul fata de celelalte motoare turbo are cel mai mic LAG si uneori in supraforta este eliminat. Eu in banii de EVO X as alege noul S3 care iti da dintr-un motor de 2,0 FSI 265 de cai, are un lux interior specific audi si din pacate o tractiune integrla cu diferential HALDEX care ii destul de ''tricky''. Acest ''quattro'' nu este asa de sportiv ca si integrala de pe subaru sau mitsubishi sau quattro cu diferential torsen (adevaratul quattro). Avantajul acestui motor 2,0 TFSI - 265cp - este ca nu ii foarte comprimat si nu ii fortat asa de mult ca si alte motoare turbo deci iti permite sa-l pompezi tu din soft, turbo, injectoare mult in sus.
QUOTE (Doc)Pai am si eu o lista de plusuri si minusuri la fiecare model in parte:
STI:
+ pret
+ sunet motor
+ SI-DRIVE
+ DCCD
+ suspensie mai comfortabila
+/- design exterior discutabil (personal nu mi se pare urat)
- interiorul pare mai bun decat la EVO dar nu este peste CTR
- turatie max sub 7000RPM FALS- directia nu ofera feedback FALS- cursa schimbatorului prea lunga si putin imprecisa FALS
- consum mai mare
- scaunele par ieftine si nu foarte comfortabile
EVO X:
+ cutie SST si padele (intr-un Bucuresti aglomerat n-as avea de ce sa-mi doresc asta)
+ aspect agresiv
+ directie mai buna decat la STI
+ schimbator mai precis ca la STI (manuala)
+ sound motor
- pedala ambreiaj se apasa greu
- pret foarte mare
- finisaje interior proaste si materiale ieftine
- suspensie dura, zgomotoasa
- zgomot interior la viteza mare
Pai nu am zis ca trebuie sa compar S3 sau 335i cu EVO ca performante (chiar am sugerat ca nu avem circuite pe care sa ne dam) insa sunt doua modele de masini care ar trebui luate in seama.
TURATIA ESTE PESTE 7000RPM, DIRECTIA E F BUNA SI PRECISA, POATE FI ACUZATA CA E PREA PRECISA SI OFERA FEEDBACK SCURD, DAR ARE SUFICIENT. ESTE PENTRU CUNOSCATORI.CURSA SCHIMBATORULUI E FOARTE BUNA SI PRECISA.
STI:
+ pret
+ sunet motor
+ SI-DRIVE
+ DCCD
+ suspensie mai comfortabila
+/- design exterior discutabil (personal nu mi se pare urat)
- interiorul pare mai bun decat la EVO dar nu este peste CTR
- turatie max sub 7000RPM FALS- directia nu ofera feedback FALS- cursa schimbatorului prea lunga si putin imprecisa FALS
- consum mai mare
- scaunele par ieftine si nu foarte comfortabile
EVO X:
+ cutie SST si padele (intr-un Bucuresti aglomerat n-as avea de ce sa-mi doresc asta)
+ aspect agresiv
+ directie mai buna decat la STI
+ schimbator mai precis ca la STI (manuala)
+ sound motor
- pedala ambreiaj se apasa greu
- pret foarte mare
- finisaje interior proaste si materiale ieftine
- suspensie dura, zgomotoasa
- zgomot interior la viteza mare
Pai nu am zis ca trebuie sa compar S3 sau 335i cu EVO ca performante (chiar am sugerat ca nu avem circuite pe care sa ne dam) insa sunt doua modele de masini care ar trebui luate in seama.
TURATIA ESTE PESTE 7000RPM, DIRECTIA E F BUNA SI PRECISA, POATE FI ACUZATA CA E PREA PRECISA SI OFERA FEEDBACK SCURD, DAR ARE SUFICIENT. ESTE PENTRU CUNOSCATORI.CURSA SCHIMBATORULUI E FOARTE BUNA SI PRECISA.
- fastcarjunkie
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mar Sep 09, 2008 1:33 pm
flyer ce inseamna "motor comprimat"?! Are raport de compresie mai mic adica? La motorul de pe Evo X raportul de compresie e de 9:1, la noul S3 cat e? Un motor cu raport de compresie mai mare e mai eficient in general.
La treaba cu "pompatul" nu stiu ce vrei sa zici... Adica vrei sa spui ca un WRX (230 CP) e mai indicat unui STI (280 CP) (vorbesc de generatia anterioara) doar pt. ca are cai mai putini si merge "pompat"? Tind sa nu cred asta, de ex. la Subaru turbina e mai mica la WRX deci schimbi mai multe ca sa scoti aceeasi putere ca dintr-un STI.
Am vazut S3, la interior nu se compara, usi grele, materiale, totul inspira robustete si calitate dar cand conduci ai timp sa admiri aluminiul satinat sau rezolutia monitorului? De dinamica nu vorbim ca n-are sens.
Sebastian am avut mai demult un Forester 2.0 si intr-adevar motorul ajungea fara prea mare efort la 7500 rpm, excelenta masina.
La treaba cu "pompatul" nu stiu ce vrei sa zici... Adica vrei sa spui ca un WRX (230 CP) e mai indicat unui STI (280 CP) (vorbesc de generatia anterioara) doar pt. ca are cai mai putini si merge "pompat"? Tind sa nu cred asta, de ex. la Subaru turbina e mai mica la WRX deci schimbi mai multe ca sa scoti aceeasi putere ca dintr-un STI.
Am vazut S3, la interior nu se compara, usi grele, materiale, totul inspira robustete si calitate dar cand conduci ai timp sa admiri aluminiul satinat sau rezolutia monitorului? De dinamica nu vorbim ca n-are sens.
Sebastian am avut mai demult un Forester 2.0 si intr-adevar motorul ajungea fara prea mare efort la 7500 rpm, excelenta masina.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori