Sfaturi Pentru Doritori de EVO
Eu unul am cam pus ochii pe un EVO VIII frumusel care e in bugetul meu pe undeva
Sunt sigur ca si altii cocheteaza cu ideea de a-si schimba masina cu un EVO . Asadar ... de la voi- posesori de EVO ... ce sfaturi putem primi ? La ce ar trebui sa fim atenti cand cumparam o masina de genul acesta la mana a doua ( nefiind sub protectia garantiei ) ?
Sunt sigur ca si altii cocheteaza cu ideea de a-si schimba masina cu un EVO . Asadar ... de la voi- posesori de EVO ... ce sfaturi putem primi ? La ce ar trebui sa fim atenti cand cumparam o masina de genul acesta la mana a doua ( nefiind sub protectia garantiei ) ?
Alegerea e buna, depide ce vrei sa faci cu masina. Prima data eu zic sa te plimbi putin cu ea, sa vezi
ce poate, cat consuma si daca e ceea ce vrei ;-) EVO VIII - de obicei masinile astea ori au fost folosite
in raliuri, ori cine a avut asa ceva cu siguranta nu a menajat-o prea mult...e bine de facut o verificare amanuntita
cel mai bine la un service specializat sau reprezentanta. Astfel poti vedea ce modificari are masina si deasemenea
daca functioneaza in parametrii corespunzatori.
ce poate, cat consuma si daca e ceea ce vrei ;-) EVO VIII - de obicei masinile astea ori au fost folosite
in raliuri, ori cine a avut asa ceva cu siguranta nu a menajat-o prea mult...e bine de facut o verificare amanuntita
cel mai bine la un service specializat sau reprezentanta. Astfel poti vedea ce modificari are masina si deasemenea
daca functioneaza in parametrii corespunzatori.
pb la evo sunt transmisiile.
in principal trebuie sa nu se auda zgomote suspecte de la transmisie. un evo 8 bine intretinut, nu ar trebui sa coste mai mult de 20 000 euro.
mare atentie de la cine o cumperi, ca daca a fost a unui pustan e f posibil ca masina sa fi suferit un accident, iar pt asta trebuie vazut cum sta la unghiurile de fuga si gadere. asta o sa fie o pb ca sunt fff rare standurile de directie care au program de evo.
eu iti pot recomanda un service f bun, unde imi fac eu masina si multi alti posesori de evo si sti-uri (inclusiv sebastian cu subaru de peste 800cp).
in principal trebuie sa nu se auda zgomote suspecte de la transmisie. un evo 8 bine intretinut, nu ar trebui sa coste mai mult de 20 000 euro.
mare atentie de la cine o cumperi, ca daca a fost a unui pustan e f posibil ca masina sa fi suferit un accident, iar pt asta trebuie vazut cum sta la unghiurile de fuga si gadere. asta o sa fie o pb ca sunt fff rare standurile de directie care au program de evo.
eu iti pot recomanda un service f bun, unde imi fac eu masina si multi alti posesori de evo si sti-uri (inclusiv sebastian cu subaru de peste 800cp).
QUOTE (Donkey)Intrebare de la un neavizat .... - Ce inseamna zgomote suspecte de la transmisie ... cum le diferentiez de zgomotul de fundal al condusului?
pai daca sunt garantat iti dai seama...
poti, pt diff spate, in general, sa lasi masina in frana de motor si sa observi eventualele zgomote aparute din spate, dintre roti, de sub bancheta...apoi mai poti calca ambreiajul la o anumita viteza si lasi masina sa mearga, in felul acesta nu o sa mai auzi motorul f tare si te poti concentra pe transmisie...
verifica si daca cutia de viteza intra corect si usor in toate treptele, chiar la schimbari f rapide.
schimba TOATE uleiurile (motor, cutie, diff fatza/central, dif spate, servo directie, uleiu hidraulic de comanda al diferentialelor), daca masina are AYC trebuie sa stii ca in diferentialul spate sunt 2 lacasuri de uleiu, unul pt uleiu de ungere 75 w 140(la fel ca si pt intreg dif fatza/central) si unul pt ulei hidraulic DX III. pe langa aceste uleiuri , mai este si uleiul hidraulic de comanda al diferentialelor, acesta se completeaza prin vasul de espansiune din portbagaj.
aaaaa si f important, diferentialele trebuie aerisite dupa fiecare interventie la ele, cutie de viteze sau ambreiaj!!!
pai daca sunt garantat iti dai seama...
poti, pt diff spate, in general, sa lasi masina in frana de motor si sa observi eventualele zgomote aparute din spate, dintre roti, de sub bancheta...apoi mai poti calca ambreiajul la o anumita viteza si lasi masina sa mearga, in felul acesta nu o sa mai auzi motorul f tare si te poti concentra pe transmisie...
verifica si daca cutia de viteza intra corect si usor in toate treptele, chiar la schimbari f rapide.
schimba TOATE uleiurile (motor, cutie, diff fatza/central, dif spate, servo directie, uleiu hidraulic de comanda al diferentialelor), daca masina are AYC trebuie sa stii ca in diferentialul spate sunt 2 lacasuri de uleiu, unul pt uleiu de ungere 75 w 140(la fel ca si pt intreg dif fatza/central) si unul pt ulei hidraulic DX III. pe langa aceste uleiuri , mai este si uleiul hidraulic de comanda al diferentialelor, acesta se completeaza prin vasul de espansiune din portbagaj.
aaaaa si f important, diferentialele trebuie aerisite dupa fiecare interventie la ele, cutie de viteze sau ambreiaj!!!
da ... pai .. problemuta e in felul urmator ...
Eu sincer chiar vreau sa imi iau unul si cel mai probabil pe la inceputul lui septembrie ( daca ma ajuta Dumnezeu ) o sa il si iau.
Problema nu e neaparat de banii pentru service ( in caz ca apare vreun eveniment nedorit ) ci faptul ca .. vorba ta ... nu prea cred ca sunt multe service-uri care sa faca tot ce ai descris tu din simplul motiv ca nu au mai facut asa ceva pe un evo.
Oricum ... una peste alta ... evo era visul meu de mai mult timp asa ca ... screw it ! tot imi iau .. ma bag si eu in selectul "club"
Eu sincer chiar vreau sa imi iau unul si cel mai probabil pe la inceputul lui septembrie ( daca ma ajuta Dumnezeu ) o sa il si iau.
Problema nu e neaparat de banii pentru service ( in caz ca apare vreun eveniment nedorit ) ci faptul ca .. vorba ta ... nu prea cred ca sunt multe service-uri care sa faca tot ce ai descris tu din simplul motiv ca nu au mai facut asa ceva pe un evo.
Oricum ... una peste alta ... evo era visul meu de mai mult timp asa ca ... screw it ! tot imi iau .. ma bag si eu in selectul "club"
QUOTE (Donkey)da ... pai .. problemuta e in felul urmator ...
Eu sincer chiar vreau sa imi iau unul si cel mai probabil pe la inceputul lui septembrie ( daca ma ajuta Dumnezeu ) o sa il si iau.
Problema nu e neaparat de banii pentru service ( in caz ca apare vreun eveniment nedorit ) ci faptul ca .. vorba ta ... nu prea cred ca sunt multe service-uri care sa faca tot ce ai descris tu din simplul motiv ca nu au mai facut asa ceva pe un evo.
Oricum ... una peste alta ... evo era visul meu de mai mult timp asa ca ... screw it ! tot imi iau .. ma bag si eu in selectul "club"
ok, eu iti urez bun venit!
nu vreau sa-i fac reclama, chiar daca imi sunt buni prieteni proprietarul, dar recomand cu caldura service-ul "marsil auto". crede-ma ca am avut o groza de pb cu multe service-uri si stiu ce vreau de la un atelier.
la ei se fac foarte multe masini f rapide
Eu sincer chiar vreau sa imi iau unul si cel mai probabil pe la inceputul lui septembrie ( daca ma ajuta Dumnezeu ) o sa il si iau.
Problema nu e neaparat de banii pentru service ( in caz ca apare vreun eveniment nedorit ) ci faptul ca .. vorba ta ... nu prea cred ca sunt multe service-uri care sa faca tot ce ai descris tu din simplul motiv ca nu au mai facut asa ceva pe un evo.
Oricum ... una peste alta ... evo era visul meu de mai mult timp asa ca ... screw it ! tot imi iau .. ma bag si eu in selectul "club"
ok, eu iti urez bun venit!
nu vreau sa-i fac reclama, chiar daca imi sunt buni prieteni proprietarul, dar recomand cu caldura service-ul "marsil auto". crede-ma ca am avut o groza de pb cu multe service-uri si stiu ce vreau de la un atelier.
la ei se fac foarte multe masini f rapide
Ieri cand am fost in service am vazut parca 2 evo ambele fusesera pocnite in fata. Ce estefoarte interesant e ca motorul este destul de in spate (fiind pus transversal).
Trebuie sa pocnesti masina cu destul simt de raspundere ca sa ajungi la motor. Iar radiatoare si alte cele schimbate nu cred ca neaparat constituie o problema.
Din ce am observat iti poti da seama daca bara e schimbata si pentru ca e o mica diferenta de nuanta intre bara si capota. Nu stiu daca mai mult de 50% din masini mai au bara originala. (Nu am evo dar asta am observat eu)
Trebuie sa pocnesti masina cu destul simt de raspundere ca sa ajungi la motor. Iar radiatoare si alte cele schimbate nu cred ca neaparat constituie o problema.
Din ce am observat iti poti da seama daca bara e schimbata si pentru ca e o mica diferenta de nuanta intre bara si capota. Nu stiu daca mai mult de 50% din masini mai au bara originala. (Nu am evo dar asta am observat eu)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori