2010 Mitsubishi Outlander 2.2

Prezinta-ti Outlanderul aici!
Avatar utilizator
samy.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 16, 2017 7:46 am

Mesaj de samy. » Mar Sep 05, 2017 9:40 am

Intre timp masina a mai facut vreo 2000 km, deh asa-i cand schimbi masina, prinzi drag de cea mai noua, tot in km acestia observand ca motorul are o mica ezitare intre 1800-200 rpm la accelerare usoara.
Asadar am achizitionat o diagnoza launch, printre putinele diagnoze compatibile, si am luat-o la puricat. Ca si erori nu avea absolut niciuna pe nici un calculator.
Suspectand EGR am intrat pe graficul generat de pozitia EGR si am obsevat variatii foarte mari ale pozitiei EGR. Trecea foarte repede de la 0 la 40-50% in mers in regimul de turatie 1800-2000 rpm. In plus d-asta afuma usor tipsurile tobei finale.
Am comandat supapa EGR de pe EPIESA (pe cod mitsubishi pret 2800 ron iar pe cod peugeot 607 ron) pe cod peugeot. Piesa a venit a doua zi, facuta de PIERBURG, identica ca marca si cod ca cea originala a masinii, doar ca pe aceasta era pilit simbolul peugeot-citroen.
Asadar suspectand comportamentul bizar al pozitiei EGR, sambata m-am apucat de lucru. Demontarea EGR de pe masina presupune munca de ceasornicar, cu fel si fel de suruburi, care de care mai ascunse (mai ales pentru prima oara), si o calarire a botului masinii nemaintalnit pana acum de mine, dat fiind faptul ca aceasta valva se gaseste intre motor si habitaclu.
Timpul de demontare a fost de 4 oreplus doua ore remontatul.
Dupa demontare am observat ca de fapt nu avea depuneri de funingine cum mi-am imaginat ci max 0.5 mm, si nu EGR era defect.
In schimb, inainte de EGR se afla un schimbator de caldura (racitor gaze (piesa din poza 12444)), care la intrare are o clapeta actionata de o capsula vacuumatica. Aceasta clapeta era complet blocata pe pozitie deschis, capsula nemaiavand forta necesara pentru a o putea inchide. S-a rezolvat relativ simplu cu un spray degripant si un altul cu vaselina de inlta temperatura, plus cateva miscari de gimnastica ale clapetei.
Dat fiind faptul ca demontarea a necesitat un efort considerabil si cumparasem deja valva EGR, am montat valva noua pentru a prevenii o alta eventuala interventie cat mai mult timp.
Dupa interventie, este necesara adaptarea valvei EGR, lucru facut tot cu LAUNCH.
Motorul merge foarte rotund acum, consumul a scazut cu cca 1l/100 km, tipsurile tobei nu se mai afuma, iar durata de viata estumata de ECU a DPF a crescut de la 6500000km la 11000000.
Ieri am facut un drum mai serios Pitesti-Valcea si retur cu depasiri consistente si forja pe pante , consumul afisat de BC fiind de 7.4 l/100KM per total, consum foarte bun, zic eu, pentru acest motor.

Fişiere ataşate
egr.jpg
egr.jpg (220.62 KiB) Vizualizat de 2098 ori

Avatar utilizator
pitesti
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 26, 2011 11:50 am

Mesaj de pitesti » Mar Sep 05, 2017 10:57 am

V-am spus ca masina a incaput pe maini bune si ma bucura foarte mult acest lucru.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Mar Sep 05, 2017 11:48 am

Excelent! Sa tot dai peste astfel de cumparatori!! Bafta si sa te tina fara probleme 1mil kmp!

Avatar utilizator
samy.
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 16, 2017 7:46 am

Mesaj de samy. » Vin Oct 27, 2017 11:30 am

Intre timp, pentru a respecta legislatia in vigoare, activasem functia DRL cu ajutorul diagnozei Xdiag, aceasta functie aprinzad faza scurta imediat dupa pornirea motorului, dar navigand pe diverse site-uri am descoperit o varianta eleganta si eficienta, zic eu, pentru a avea sistem DRL ca de fabrica.
Astfel am montat in locul becurilor T20, un kit cu led bicolor, Alb/portocaliu. Led-urile vin impreuna cu niste minimodule care in baza semnalelor primite aprind lumina alba sau cea portocalie, utilizand doar doua fire de comanda. In realitate inverseaza polaritatea la bornele soclului T20 original al masinii in care se prinde led-ul. Modificarile de facut sunt minimale si include doar cele doua fire care vin catre semnalizatore si un semnal de ACC sau linia 30.

In filmuletul urmator se pot vedea cateva scenarii de functionare, iar in poze elementele componente.
https://youtu.be/w1ePYGyM-EQ
Fişiere ataşate
20171025_164015.jpg
20171025_164015.jpg (5.01 MiB) Vizualizat de 2096 ori
20171025_163950.jpg
20171025_163950.jpg (4.13 MiB) Vizualizat de 2097 ori
20171025_163943.jpg
20171025_163943.jpg (4.9 MiB) Vizualizat de 2097 ori
20171027_083217.jpg
20171027_083217.jpg (536.63 KiB) Vizualizat de 2097 ori
20171027_082518.jpg
20171027_082518.jpg (285.19 KiB) Vizualizat de 2096 ori
20171027_082518.jpg
20171027_082518.jpg (285.19 KiB) Vizualizat de 2096 ori
20171027_082413.jpg
20171027_082413.jpg (587.68 KiB) Vizualizat de 2094 ori

Scrie răspuns

Înapoi la “Outlanderul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori