Denis.p scrie: ↑Dum Aug 02, 2020 11:23 pm
... As vrea sa va intreb cum se comporta masina doar pe benzina pt ca mi se par ca cei 135 CP sunt cam putini pt aproape 2 tone...
Salutare, om bun și iubitor de natură!
După cum ai regăsit comentariile din posturile mele nu sunt nici de departe un bun evaluator tehnic motiv pentru care am să mă limitez doar la a evidenția avantajele precum și dezavantajele modelului pe care îl conduc de peste un an și nouă luni.
Mitsubishi PHEV reprezintă un vârf de lance în ceea ce privește automobilul care să îmi confere tehnologie avansată, confort și siguranță pe drumuri publice. Desigur, nu este nimic perfect ci totul perfectibil. Și tot așa, nu trebuie să mă consideri pe mine un etalon în descrierile modelului japonez întrucât eu abordez un stil de condus preponderent preventiv însă imi place să folosesc mașina și pe modul SPORT dar sceneriile sunt limitate.
După preambul am să încerc a-ți răspunde cât se poate de direct rugându-i pe colegii mai experimentați să completeze cu judecăți de valoare:
1. În modul ”termic” mașina nu evoluează strict în clasicul raport ”motor termic-cutie de viteze-roți motrice” ci iși alege singură sistemul de propulsie, care poate fi complet termic ori parțial termic, după cum elocvent este descris pe pagina electronică de prezentare a PHEV. Nu am să intru în amănunte întrucât descrierea japonezilor (cuvinte + imagini) acoperă orice gol de cunoaștere.
2. Luând în calcul scenariul în care nu mai ai curent în bateria de tracțiune sau rulezi în modul ”CHARGING” este evident că mașina va folosi cu prioritate motorul termic. Aici lucrurile nu devin dramatice în ceea ce privește ținuta de drum ci doar sensibile dacă ne referim la consumul de benzină. La drum lung, modul ”CHARGING” poate genera consumuri chiar și de 10% în unele scenarii (am testat atât iarna, la -10 grade cât și pe timul verii la +30 grade Celsius).
3. Deunăzi, mai exact luna trecută, am parcurs distanța București-Ploiești-Buzău-București plecând din orașul natal cu bateria de tracțiune aproape goală (la bord eram anunțat că mai pot rula în mod electric doar 5 Km). Am ales ruta de deplasare pe DN1 până la Ploiești și apoi oraș intermediar Mizil până la Buzău. Ca atare, nu se justifica folosirea modului SPORT ci doar a celui NORMAL. Mașina a rulat preponderent cu motorul termic în sarcină mai mare sau mai mică iar consumul mediu de benzină s-a situat la 6,8%.
4. Aș vrea să mai dau un exemplu pentru a se înțelege faptul că dacă circuli fără a împinge mașina spre limitele ei sportive poți obține medii de consum benzină greu de imaginat pentru un Outlander. Drumul București-Pitești(A1)-Curtea de Argeș-Cabana Capra = 8,2%. Cabana Capra-Curtea de Argeș-Pitești-Topoloveni-Găești-București = 5,3%. Atât la drumul de dus cât și la ce de revenire nu am încărcat bateria de tracțiune întrucât nu aceasta era prioritatea.
5. Pentru a-ți folosi mașina PHEV în scopuri sportive de deplasare este o decizie nu tocmai înțeleaptă deoarece eu consider că nu acesta este rolul unui Outlander de aproape două tone și cu un motor termic ce dezvoltă maxim 135 CP. Totodată, trebuie să remarc și faptul că în modul SPORT mașina devine mult mai agresivă întrucât folosește cu generozitate toate cele 3 motoare de propulsie. Pe autostradă, în regim SPORT poți înregistra consumuri chiar și de 13%.
Cred că am reușit a mai aduce câteva precizări concluzionând că în regim termic mașina mea nu se evidențiază la niciun test de sportivitate ca dealtfel nici la vreun test de eficiență economică dacă luăm în calculul comparației un motor Diesel de 2,2 litri.
Dar ce ar fi viața noastră fără inginerii de duminică însoțită de un umor pământean? Ca atare, pentru a acoperi întregul spectru de cerințe (năstrușnice) ale noastre le propun japonezilor montarea pe Outlander PHEV a unei turbine generoase la motor însoțită și de o clasică instalație GPL care să rezoneze cu eforturile de diminuare a cheltuielilor operaționale