
Pana acum am scris asa cum m-am priceput, adica rudimentar intrucat nu ma pricep sa fac analize tehnice sau sa folosesc un limbaj provenit din industria auto insa am certitudinea ca majoritatea colegilor inteleg ceea ce vreau sa exprim.
In luna aprilie masina a stat ceva timp in parcare intrucat am fost plecat in delegatii insa abia astept sa inceapa vacanta pentru a porni la noi si noi drumuri pe sosele dar si pe un usor macadam (fara niciun gand de off-road caci nu este gandita pentru asa ceva).
Referitor la calculul energiei electrice absorbita din retea imi este foarte greu sa fac o estimare corecta intrucat:
1. Am avut contract Enel Fix Online cu costuri de 0,20 RON/zi si un pret fix al energiei electrice de 0,244 RON/kWh (la acestea se adauga si taxe sau contributii prevazute de legislatie) => pret mediu per kWh = 0,6295 RON (cu tot cu taxe).
Masina absoarbe 13,8 kWh pentru a-si incarca acumulatorul de tractiune de unde rezulta un cost de 8,6871 RON/ciclu de incarcare.
2. Citind diferite pareri despre optimizarea consumului de energie electrica am optat pentru Enel Flexi Week-End (de luni pana vineri in intervalul 07:00 – 22:00, pret de 0,385 RON/kWh. Intre orele 22:00 si 07:00 si in weekend, pret de 0,195 RON/kWh).
Avantajul acestui plan tarifar este acela ca iti poti programa masina sa inceapa ciclul de incarcare la orele in care energia este cea mai ieftina, adica noaptea cand dormim si oricand in week-end. Astept sa vad daca exista economii si care va fi suma ramasa in buzunar (probabil de ordinul a 8-9 RON/luna

In schimb, am aderat la Programul Casa Verde (3,7 kWp) si sper ca sistemul ma va ajuta sa injectez suficient curent electric in retea devenind prosumer si in final sa imi incarc masina cu o eficienta medie anuala de invidiat. Revin cu detalii dupa ce voi fi experimentat sistemul in toate cele 4 anotimpuri ca sa pot face o estimare realista.
Presupun ca ai vorbit deja cu un reprezentant al unui dealer pentru a intra in posesia informatiilor cu privire la procedurile de achizitie folosind voucherele, in caz contrar nu mai sta pe ganduri si mergi la un showroom Mitsubishi.
Sincer, abia asteptam sa pornim la drum impreuna cu alti posesori de PHEV-uri, sa oprim pentru un gratar, o plimbare cu rucsacul in spate si obligatoriu pentru a face schimb de experiente dupa ce am condus mai mult sau mai putin aceasta masina de exceptie.