Scris: Mar Sep 05, 2017 9:40 am
Intre timp masina a mai facut vreo 2000 km, deh asa-i cand schimbi masina, prinzi drag de cea mai noua, tot in km acestia observand ca motorul are o mica ezitare intre 1800-200 rpm la accelerare usoara.
Asadar am achizitionat o diagnoza launch, printre putinele diagnoze compatibile, si am luat-o la puricat. Ca si erori nu avea absolut niciuna pe nici un calculator.
Suspectand EGR am intrat pe graficul generat de pozitia EGR si am obsevat variatii foarte mari ale pozitiei EGR. Trecea foarte repede de la 0 la 40-50% in mers in regimul de turatie 1800-2000 rpm. In plus d-asta afuma usor tipsurile tobei finale.
Am comandat supapa EGR de pe EPIESA (pe cod mitsubishi pret 2800 ron iar pe cod peugeot 607 ron) pe cod peugeot. Piesa a venit a doua zi, facuta de PIERBURG, identica ca marca si cod ca cea originala a masinii, doar ca pe aceasta era pilit simbolul peugeot-citroen.
Asadar suspectand comportamentul bizar al pozitiei EGR, sambata m-am apucat de lucru. Demontarea EGR de pe masina presupune munca de ceasornicar, cu fel si fel de suruburi, care de care mai ascunse (mai ales pentru prima oara), si o calarire a botului masinii nemaintalnit pana acum de mine, dat fiind faptul ca aceasta valva se gaseste intre motor si habitaclu.
Timpul de demontare a fost de 4 oreplus doua ore remontatul.
Dupa demontare am observat ca de fapt nu avea depuneri de funingine cum mi-am imaginat ci max 0.5 mm, si nu EGR era defect.
In schimb, inainte de EGR se afla un schimbator de caldura (racitor gaze (piesa din poza 12444)), care la intrare are o clapeta actionata de o capsula vacuumatica. Aceasta clapeta era complet blocata pe pozitie deschis, capsula nemaiavand forta necesara pentru a o putea inchide. S-a rezolvat relativ simplu cu un spray degripant si un altul cu vaselina de inlta temperatura, plus cateva miscari de gimnastica ale clapetei.
Dat fiind faptul ca demontarea a necesitat un efort considerabil si cumparasem deja valva EGR, am montat valva noua pentru a prevenii o alta eventuala interventie cat mai mult timp.
Dupa interventie, este necesara adaptarea valvei EGR, lucru facut tot cu LAUNCH.
Motorul merge foarte rotund acum, consumul a scazut cu cca 1l/100 km, tipsurile tobei nu se mai afuma, iar durata de viata estumata de ECU a DPF a crescut de la 6500000km la 11000000.
Ieri am facut un drum mai serios Pitesti-Valcea si retur cu depasiri consistente si forja pe pante , consumul afisat de BC fiind de 7.4 l/100KM per total, consum foarte bun, zic eu, pentru acest motor.
Asadar am achizitionat o diagnoza launch, printre putinele diagnoze compatibile, si am luat-o la puricat. Ca si erori nu avea absolut niciuna pe nici un calculator.
Suspectand EGR am intrat pe graficul generat de pozitia EGR si am obsevat variatii foarte mari ale pozitiei EGR. Trecea foarte repede de la 0 la 40-50% in mers in regimul de turatie 1800-2000 rpm. In plus d-asta afuma usor tipsurile tobei finale.
Am comandat supapa EGR de pe EPIESA (pe cod mitsubishi pret 2800 ron iar pe cod peugeot 607 ron) pe cod peugeot. Piesa a venit a doua zi, facuta de PIERBURG, identica ca marca si cod ca cea originala a masinii, doar ca pe aceasta era pilit simbolul peugeot-citroen.
Asadar suspectand comportamentul bizar al pozitiei EGR, sambata m-am apucat de lucru. Demontarea EGR de pe masina presupune munca de ceasornicar, cu fel si fel de suruburi, care de care mai ascunse (mai ales pentru prima oara), si o calarire a botului masinii nemaintalnit pana acum de mine, dat fiind faptul ca aceasta valva se gaseste intre motor si habitaclu.
Timpul de demontare a fost de 4 oreplus doua ore remontatul.
Dupa demontare am observat ca de fapt nu avea depuneri de funingine cum mi-am imaginat ci max 0.5 mm, si nu EGR era defect.
In schimb, inainte de EGR se afla un schimbator de caldura (racitor gaze (piesa din poza 12444)), care la intrare are o clapeta actionata de o capsula vacuumatica. Aceasta clapeta era complet blocata pe pozitie deschis, capsula nemaiavand forta necesara pentru a o putea inchide. S-a rezolvat relativ simplu cu un spray degripant si un altul cu vaselina de inlta temperatura, plus cateva miscari de gimnastica ale clapetei.
Dat fiind faptul ca demontarea a necesitat un efort considerabil si cumparasem deja valva EGR, am montat valva noua pentru a prevenii o alta eventuala interventie cat mai mult timp.
Dupa interventie, este necesara adaptarea valvei EGR, lucru facut tot cu LAUNCH.
Motorul merge foarte rotund acum, consumul a scazut cu cca 1l/100 km, tipsurile tobei nu se mai afuma, iar durata de viata estumata de ECU a DPF a crescut de la 6500000km la 11000000.
Ieri am facut un drum mai serios Pitesti-Valcea si retur cu depasiri consistente si forja pe pante , consumul afisat de BC fiind de 7.4 l/100KM per total, consum foarte bun, zic eu, pentru acest motor.