2007 Lancer Clasic, 2.0, 135 Cp
De pe un alt Jurnal am preluat ideea, destul de interesanta pt statistica...
Cum nu m-am gandit pe 31.12 / 01.01 sa ma uit la kilometraj, a trebuit sa fac acum un calcul aproximativ; stiind cam cati km am facut anul asta (drumurile / distantele cunoscute, fiind vorba de drumurile curente), estimez c-am inceput anul cu 98.642 km.
Cum nu m-am gandit pe 31.12 / 01.01 sa ma uit la kilometraj, a trebuit sa fac acum un calcul aproximativ; stiind cam cati km am facut anul asta (drumurile / distantele cunoscute, fiind vorba de drumurile curente), estimez c-am inceput anul cu 98.642 km.
Am gasit, in sfarsit, un grafic Dyno al unui motor ce pare sa fie "al meu" - nu e specificat ce cod are, dar coincid capacitatea cilindrica si puterea / cuplul - pus pe Mitsubishi Galant...
[attachment=20551:Dyno_.jpg] [attachment=20552:Dyno__.jpg]
Mi se par cam mari pierderile din transmisie, dar curba aia de cuplu arata destul de bine, as zice.
[attachment=20551:Dyno_.jpg] [attachment=20552:Dyno__.jpg]
Mi se par cam mari pierderile din transmisie, dar curba aia de cuplu arata destul de bine, as zice.
- Fişiere ataşate
-
- Dyno__.jpg (115.95 KiB) Vizualizat de 2951 ori
-
- Dyno_.jpg (59.45 KiB) Vizualizat de 2992 ori
Intre timp, am mai indreptat o janta la schimbul anvelopelor, am schimbat uleiul (de data asta am pus Red Line), filtrele si bujiile, am vopsit iar, pe CASCO, partea stanga a masinii (pt zgarieturile alea urate) si-am schimbat asiguratorii - 300 lei RCA (12 luni) si 200 ? CASCO (dar cu franciza mare, 300 ?/eveniment).
S-a pus si-un tester pe masina, in reprezentanta, s-a constatat ca motorasul pas-cu-pas facea pasi cam multi, s-a reglat... sa speram ca nu mai apar alte probleme.
Si poze dupa recenta cosmetizare:
[attachment=21371:CAM00634.jpg] [attachment=21370:CAM00633.jpg]
S-a pus si-un tester pe masina, in reprezentanta, s-a constatat ca motorasul pas-cu-pas facea pasi cam multi, s-a reglat... sa speram ca nu mai apar alte probleme.
Si poze dupa recenta cosmetizare:
[attachment=21371:CAM00634.jpg] [attachment=21370:CAM00633.jpg]
- Fişiere ataşate
-
- CAM00634.jpg (1022.14 KiB) Vizualizat de 2972 ori
-
- CAM00633.jpg (1.05 MiB) Vizualizat de 2965 ori
Da, m-au innebunit diversi, foarte incantati de el, si-am zis sa incerc si eu, desi e cam scump - vreo 74 lei quart-ul, ceva de genu' asta. Plus 30 transport.
Decisiv a fost un drum la munte, drum in care-am fost pasager in masina unui amic ce era foarte incantat de cum ii mergea noua achizitie dupa trecerea de pe Mobil (sau Castrol) pe Fuchs.
Pt mine e un pic prematur sa ma pronunt, inca n-am nici 500 de km cu RL. Deocamdata, singura diferenta pe care-o sesizez este o foarte usoara scadere a zgomotului motorului, chestie care, sincer sa fiu, nu ma interesa, sunetul motorului nu ma deranja deloc nici inainte.
Uleiul e 10W-50, parca, daca tin bine minte.
Un prieten mi l-a comandat, de undeva din Alba, de la un tip Tudor, care-i importator, inteleg.
Pot cauta factura sa ma uit pe ea, daca te intereseaza mai multe detalii. Iti pot face si poza cu bidonul, ca mai am prin casa vreo doua quart-uri - teoretic aveam nevoie exact de cinci quart-uri, si-am comandat sase, sa am in caz ca mai trebuie cumva sa completez (desi n-am avut problema asta pana acum); filtrul de ulei (Knecht, cumparat de mine) fiind, cica, ceva mai mic decat cel OEM (cel putin asa mi-a spus mecanicul), mi-a mai ramas ceva si din al cincilea quart.
Decisiv a fost un drum la munte, drum in care-am fost pasager in masina unui amic ce era foarte incantat de cum ii mergea noua achizitie dupa trecerea de pe Mobil (sau Castrol) pe Fuchs.
Pt mine e un pic prematur sa ma pronunt, inca n-am nici 500 de km cu RL. Deocamdata, singura diferenta pe care-o sesizez este o foarte usoara scadere a zgomotului motorului, chestie care, sincer sa fiu, nu ma interesa, sunetul motorului nu ma deranja deloc nici inainte.
Uleiul e 10W-50, parca, daca tin bine minte.
Un prieten mi l-a comandat, de undeva din Alba, de la un tip Tudor, care-i importator, inteleg.
Pot cauta factura sa ma uit pe ea, daca te intereseaza mai multe detalii. Iti pot face si poza cu bidonul, ca mai am prin casa vreo doua quart-uri - teoretic aveam nevoie exact de cinci quart-uri, si-am comandat sase, sa am in caz ca mai trebuie cumva sa completez (desi n-am avut problema asta pana acum); filtrul de ulei (Knecht, cumparat de mine) fiind, cica, ceva mai mic decat cel OEM (cel putin asa mi-a spus mecanicul), mi-a mai ramas ceva si din al cincilea quart.
Am mai bagat si eu 2.503 km, o mica vacanta de vreo 10 zile.
Nu prea reusesc sa-mi dau seama de ce-am dat cu 50% mai multi bani pe laudatul ulei Red Line, ca nu se simte (de-acum am depasit 3.000 km de la revizie) nici o imbunatatire in functionarea motorului fata de Mobil 1-ul anterior. Poate in "viata lunga" a motorului sa se simta ceva, candva, da' practic io nu sesizez nimic. Cred ca urmatorul schimb va fi ceva Eneos.
Consumul mediu in plimbarea asta - preponderent extraurban, preponderent doua persoane + multe bagaje, AC permanent - a fost de 8,81, cu variatii intre 7,66 (cred ca-i record personal, indiferent de masina Posted Image ) la traversarea Hungaristanului, 100% legal, si 10,08 pe A1 - Dealu Negru - Valea Oltului, la viteze pe care prefer sa nu le fac publice.
Si-o poza:
[attachment=21605:CAM00702.jpg]
Nu prea reusesc sa-mi dau seama de ce-am dat cu 50% mai multi bani pe laudatul ulei Red Line, ca nu se simte (de-acum am depasit 3.000 km de la revizie) nici o imbunatatire in functionarea motorului fata de Mobil 1-ul anterior. Poate in "viata lunga" a motorului sa se simta ceva, candva, da' practic io nu sesizez nimic. Cred ca urmatorul schimb va fi ceva Eneos.
Consumul mediu in plimbarea asta - preponderent extraurban, preponderent doua persoane + multe bagaje, AC permanent - a fost de 8,81, cu variatii intre 7,66 (cred ca-i record personal, indiferent de masina Posted Image ) la traversarea Hungaristanului, 100% legal, si 10,08 pe A1 - Dealu Negru - Valea Oltului, la viteze pe care prefer sa nu le fac publice.
Si-o poza:
[attachment=21605:CAM00702.jpg]
- Fişiere ataşate
-
- CAM00702.jpg (2.28 MiB) Vizualizat de 2983 ori
- SEBASTIAN_RC
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Vin Aug 01, 2014 8:13 pm
QUOTE (Barboso @ Jan 18 2014, 06:12 PM) Am gasit, in sfarsit, un grafic Dyno al unui motor ce pare sa fie "al meu" - nu e specificat ce cod are, dar coincid capacitatea cilindrica si puterea / cuplul - pus pe Mitsubishi Galant...
[attachment=20551:Dyno_.jpg] [attachment=20552:Dyno__.jpg]
Mi se par cam mari pierderile din transmisie, dar curba aia de cuplu arata destul de bine, as zice.
Curba aia nu este o curba masurata e mai degraba ceva desenat asa ca nu trebuie luata in calcul, iar motorul poate sa aibe aceeasi putere dar poate sa si difere mult curba de cuplu.
Daca esti interesat de o testare dyno putem sa-ti facem o oferta.
Pierderile in trasmisie sunt direct proportionale cu viteza, cele mai mari piese in miscare, cele care genereaza cele mai mari pierderi sunt rotile.
[attachment=20551:Dyno_.jpg] [attachment=20552:Dyno__.jpg]
Mi se par cam mari pierderile din transmisie, dar curba aia de cuplu arata destul de bine, as zice.
Curba aia nu este o curba masurata e mai degraba ceva desenat asa ca nu trebuie luata in calcul, iar motorul poate sa aibe aceeasi putere dar poate sa si difere mult curba de cuplu.
Daca esti interesat de o testare dyno putem sa-ti facem o oferta.
Pierderile in trasmisie sunt direct proportionale cu viteza, cele mai mari piese in miscare, cele care genereaza cele mai mari pierderi sunt rotile.
Posibil sa fie desenata curba, habar n-am.
Ca poate diferi curba, de acord. Dar e singurul grafic pe care l-am putut gasi pt un motor (ce pare a fi - cum ziceam, nu era specificat codul, dar coincid cuplul si puterea) ca al meu.
Eram curios sa le vad si pe hartie, pt ca elasticitatea ansamblului motor + transmisie permite sa merg (ocazional, nu fac asta in mod curent), daca nu vreau dinamica, in treapta III, aproape la fel ca si cu o automata (nu trebuie luat chiar ad litteram).
Poate spre primavara sa fac o testare, dar o oferta, ca idee, ar fi interesanta. Multumesc anticipat !
Ca poate diferi curba, de acord. Dar e singurul grafic pe care l-am putut gasi pt un motor (ce pare a fi - cum ziceam, nu era specificat codul, dar coincid cuplul si puterea) ca al meu.
Eram curios sa le vad si pe hartie, pt ca elasticitatea ansamblului motor + transmisie permite sa merg (ocazional, nu fac asta in mod curent), daca nu vreau dinamica, in treapta III, aproape la fel ca si cu o automata (nu trebuie luat chiar ad litteram).
Poate spre primavara sa fac o testare, dar o oferta, ca idee, ar fi interesanta. Multumesc anticipat !
Pt ca cel de pe dreapta, de cand a venit frigul, avea momente in care "sarea" pe parbriz, am schimbat stergatoarele. Am pus "aceleasi" Bosch Aero pe care le-am avut si pana acum... cele vechi au 2,5 ani doar la mine, si unica problema era asta cu saritul.
Sambata, cam in ultima clipa, am tratat chederele si incuietorile cu solutii anti-inghet, treaba pt care m-am felicitat ieri.
Multumit in continuare si de gumele Nankang de iarna. Am incercat ieri sa fac masina sa derapeze un pic, dar la viteze (cam mari) de oras n-am reusit. Se simte un pic diferit masina pe viraje, parca da senzatia de RWD, dar atat, sta exact pe traiectorie.
Saptamana viitoare urmeaza ITP-ul si rata CASCO.
Sambata, cam in ultima clipa, am tratat chederele si incuietorile cu solutii anti-inghet, treaba pt care m-am felicitat ieri.
Multumit in continuare si de gumele Nankang de iarna. Am incercat ieri sa fac masina sa derapeze un pic, dar la viteze (cam mari) de oras n-am reusit. Se simte un pic diferit masina pe viraje, parca da senzatia de RWD, dar atat, sta exact pe traiectorie.
Saptamana viitoare urmeaza ITP-ul si rata CASCO.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 67 vizitatori