2007, Lancer Classic, 1,6, 98 Cp, Gri Metal
oki
Imi doream de mult sa fac ceva la masina... sa fie vreo 3 ani.
M-am apucat sa citesc forumuri ... si am tot citit ... pe aici, pe altele... cateva luni.
In februarie 2009 (acum 2 ani si aproape jumate, nu radeti e adevarat) mi-am luat inima in dinti si am scris un mail. Sau mai bine zis i-am scris un mail.
A venit raspunsul, era prea scump pentru mine, prea scumpa nebunia...
Apoi a venit o reducere, dar devenisem tata... chiar nu mai aveam bani.
JINDUIAM periodic la acel vis... pana cand... anul asta a venit PASTELE...
A mea sotie mi-a facut un cadou (pe bune) ... cadoul a fost.... a fost... a fost... o vizita la RACING CODE!!!
Ea a fost cea care a achitat nebunia mea si munca lui Sebastian si a partenerilor sai (il voi numi doar pe Andrei... ceilalti se doresc a ramane anonimi).
Sincer... am avut niste emotii... Cred ca e normal sa ai... iti lasi masina pe mana unui/unor necunoscuti (totusi asta erau pana acum pentru mine, in ciuda a tot ceea ce citisem).
Gratie GPS-ului am ajuns usor in zona, si cu Sebastian in telefon am gasit usor locul.
Sebastian... mai modest si mai primitor decat ma asteptam.
L-am intrebat cat crede ca are masina... "mult sub 98 cp la motor".
Ce setari recomanda sa ii facem? "maximum din ce permite masina fara a afecta buna functionare"
Cat crede ca o sa scoata totusi din ea? Concret? "10 - max 15 cai"
Hala intr-o curte (nu tocmai frumoasa, dar ok) a unei intreprinderi , este foarte ingrijita, ordonata si curata.
Dyno??? Mustang... arata foarte bine ce se vede din el, si cat ma pricep eu...
Mi-a zis ca Dyno al lui, masoara puterea la roata, si prin calcule, rezulta puterea la motor. Rezultatul la motor mai mic cu 3-4 cp decat realitatea.
Am bagat masina in hala, Sebastian a ancorat-o, m-a certat pentru filtrul de aer MAN, si a inceput citirile.
Cand s-a suit prima oara in masina ... i-am vazut fata... si ... era cum sa zic? Ingrijorat e mult spus. Probabil, nestiind nimic despre masina, se intreba ce va gasi in "farasul" meu. Dar fata si ochii erau foarte expresivi. M-am relaxat cand dupa cateva teste/citiri, a inceput sa zambeasca. Parea multumit.
Dupa citire, s-a dat jos zambind si mi-a zis ca masina este intr-o stare foarte buna, "ca noua", ca se vede ca am avut grija de ea.
Rezultatul ... Stock, cu filtru de aer MAN, .... 80 CP la roata, calculul pentru motor 91,78 cp la motor (pe hartie acum e tiparit 91)
+ 3-4 km "eroarea de calcul" => 92+3/4 = 95-96 cp la motor .
Iar m-a certat pentru filtru de aer MAN, zicandu-mi ca daca era cel original avea sanse sa scoata 98 cat da producatorul. Era foarte incantat, pentru ca imi zisese inainte de teste ca se asteapta sa aiba muuult mai putin de 98 cp.
Dupa citiri, a inceput etapa 2, modificarea softului. (de mentionat ca benzina era EVO de 99 de la MOL)
S-a ocupat partenerul lui Sebastian, care a dorit sa ramana anonim si nepozat. Se respecta!
In periada asta a aparut pe firmament si alt prieten, existent aici pe forum sub nick-ul "Directorul" (Lancer clasic 2.0).
Chiar de la primele modificari ale softului (se face pas cu pas, cativa cai cu cativa cai, succesiv) motorul meu a inceput sa sune mai... "rotund" parca nu mai depunea asa efort in turatii.
Dupa ceva munca, dupa ceva km pe stand (vreo 25-30), dupa aproape un sfert de rezervor de benzina, a venit verdictul!
GATA!!!
Rezultatul... castig de 17 CP, de 19nM!!!
Deci...
Initial CP la roata 80
Acum la roata 97
Initial cp la motor 92 (corect 91,7)+3/4= 95/96
Acum - 96+17=113 cp la motor(sau 111-112 - ce conteaza??? Nu fac racing...)
Initial cuplu 145 nM
Acum 164 nM
Feeling...
Masina pleaca mai bine (pentru mine surprinzatoare reactia) Acum in treptele 1/2/3 chiar te baga putin in scaun. Inainte de RACING CODE nu te baga in scaun.
Merge mai usor... mai ... fara efort... mi-a placut o expresie "aluneca mai usor"
Toate reprizele sunt mai bune, chiar plecand din subturat.
Plecand cu treapta 5 din 1800 ture, masina trage... nu ca un EVO, dar trage, nu "dardaie"
Plecand cu treapta 5 intr-o depasire de la 70 la ora pana la 130 urca foarte bine, si te ajuta. Nu mai simti nevoia sa cobori in tr 4.
La viteza mai mica, in rampa, plecand din tr4 pentru un raspuns bun, nu am mai simtit nevoia sa cobor in 3
Viteza de top nu i-am dat mult, m-am oprit la 180, mai putea, dar Lancerul de 1,6 e foarte inalt, si avand vant lateral puternic, am renuntat. Nu imi placea senzatia. Cred ca are un castig de max 5 km/h
Ce imi place... motorul nu se mai incinge ca inainte!!!
Inainte cand o opream, auzeam motorul pocnind racindu-se.
Acum nu numai ca nu mai pocneste, dar punand mana foarte aproape de el, e muuuuult mai rece. Fierbinte, da, dar mult mai putin.
Cu AC pornit, trage mult mai bine ca inainte.
La turatie mica, trage cam cum tragea inainte fara, la turatie mare, parca ceva mai bine
Consumul... pare ok, deocamdata.
Nu am facut un consum, vorbim mai incolo. Dar in 235 km mergand in toate felurile posibile, am consumat cam 3/8 din rezervor (dupa ceas)
Sunt incantat de rezultat!
Multumesc RACING CODE, Multumesc Sebastian, Andrei, draga anonim (desi iti stiu numele)
Multumesc Dorian (directoru) ca ai venit si ai pierdut 2-3 ore, ca sa stai cu noi. Frumos din partea ta!
Multumesc copilotului (tata) care m-a ajutat sa nu ma plictisesc pe drum sau aiurea.
Multumesc sotiei pentru CADOU!
EDIT 1.
Pentru interesati!!!
NU EZITATI! MERITA!
Oamenii stiu meserie! Stiu ce fac, si le place ce fac!
Edit 2.
Am sa atasez graficele, cand am sa apuc sa le scanez.
Sunt interesante... de ex curba de putere nu mai are "varf" ci mai degraba un "platou inclinat"
Dar lasa ca vedeti voi!
Imi doream de mult sa fac ceva la masina... sa fie vreo 3 ani.
M-am apucat sa citesc forumuri ... si am tot citit ... pe aici, pe altele... cateva luni.
In februarie 2009 (acum 2 ani si aproape jumate, nu radeti e adevarat) mi-am luat inima in dinti si am scris un mail. Sau mai bine zis i-am scris un mail.
A venit raspunsul, era prea scump pentru mine, prea scumpa nebunia...
Apoi a venit o reducere, dar devenisem tata... chiar nu mai aveam bani.
JINDUIAM periodic la acel vis... pana cand... anul asta a venit PASTELE...
A mea sotie mi-a facut un cadou (pe bune) ... cadoul a fost.... a fost... a fost... o vizita la RACING CODE!!!
Ea a fost cea care a achitat nebunia mea si munca lui Sebastian si a partenerilor sai (il voi numi doar pe Andrei... ceilalti se doresc a ramane anonimi).
Sincer... am avut niste emotii... Cred ca e normal sa ai... iti lasi masina pe mana unui/unor necunoscuti (totusi asta erau pana acum pentru mine, in ciuda a tot ceea ce citisem).
Gratie GPS-ului am ajuns usor in zona, si cu Sebastian in telefon am gasit usor locul.
Sebastian... mai modest si mai primitor decat ma asteptam.
L-am intrebat cat crede ca are masina... "mult sub 98 cp la motor".
Ce setari recomanda sa ii facem? "maximum din ce permite masina fara a afecta buna functionare"
Cat crede ca o sa scoata totusi din ea? Concret? "10 - max 15 cai"
Hala intr-o curte (nu tocmai frumoasa, dar ok) a unei intreprinderi , este foarte ingrijita, ordonata si curata.
Dyno??? Mustang... arata foarte bine ce se vede din el, si cat ma pricep eu...
Mi-a zis ca Dyno al lui, masoara puterea la roata, si prin calcule, rezulta puterea la motor. Rezultatul la motor mai mic cu 3-4 cp decat realitatea.
Am bagat masina in hala, Sebastian a ancorat-o, m-a certat pentru filtrul de aer MAN, si a inceput citirile.
Cand s-a suit prima oara in masina ... i-am vazut fata... si ... era cum sa zic? Ingrijorat e mult spus. Probabil, nestiind nimic despre masina, se intreba ce va gasi in "farasul" meu. Dar fata si ochii erau foarte expresivi. M-am relaxat cand dupa cateva teste/citiri, a inceput sa zambeasca. Parea multumit.
Dupa citire, s-a dat jos zambind si mi-a zis ca masina este intr-o stare foarte buna, "ca noua", ca se vede ca am avut grija de ea.
Rezultatul ... Stock, cu filtru de aer MAN, .... 80 CP la roata, calculul pentru motor 91,78 cp la motor (pe hartie acum e tiparit 91)
+ 3-4 km "eroarea de calcul" => 92+3/4 = 95-96 cp la motor .
Iar m-a certat pentru filtru de aer MAN, zicandu-mi ca daca era cel original avea sanse sa scoata 98 cat da producatorul. Era foarte incantat, pentru ca imi zisese inainte de teste ca se asteapta sa aiba muuult mai putin de 98 cp.
Dupa citiri, a inceput etapa 2, modificarea softului. (de mentionat ca benzina era EVO de 99 de la MOL)
S-a ocupat partenerul lui Sebastian, care a dorit sa ramana anonim si nepozat. Se respecta!
In periada asta a aparut pe firmament si alt prieten, existent aici pe forum sub nick-ul "Directorul" (Lancer clasic 2.0).
Chiar de la primele modificari ale softului (se face pas cu pas, cativa cai cu cativa cai, succesiv) motorul meu a inceput sa sune mai... "rotund" parca nu mai depunea asa efort in turatii.
Dupa ceva munca, dupa ceva km pe stand (vreo 25-30), dupa aproape un sfert de rezervor de benzina, a venit verdictul!
GATA!!!
Rezultatul... castig de 17 CP, de 19nM!!!
Deci...
Initial CP la roata 80
Acum la roata 97
Initial cp la motor 92 (corect 91,7)+3/4= 95/96
Acum - 96+17=113 cp la motor(sau 111-112 - ce conteaza??? Nu fac racing...)
Initial cuplu 145 nM
Acum 164 nM
Feeling...
Masina pleaca mai bine (pentru mine surprinzatoare reactia) Acum in treptele 1/2/3 chiar te baga putin in scaun. Inainte de RACING CODE nu te baga in scaun.
Merge mai usor... mai ... fara efort... mi-a placut o expresie "aluneca mai usor"
Toate reprizele sunt mai bune, chiar plecand din subturat.
Plecand cu treapta 5 din 1800 ture, masina trage... nu ca un EVO, dar trage, nu "dardaie"
Plecand cu treapta 5 intr-o depasire de la 70 la ora pana la 130 urca foarte bine, si te ajuta. Nu mai simti nevoia sa cobori in tr 4.
La viteza mai mica, in rampa, plecand din tr4 pentru un raspuns bun, nu am mai simtit nevoia sa cobor in 3
Viteza de top nu i-am dat mult, m-am oprit la 180, mai putea, dar Lancerul de 1,6 e foarte inalt, si avand vant lateral puternic, am renuntat. Nu imi placea senzatia. Cred ca are un castig de max 5 km/h
Ce imi place... motorul nu se mai incinge ca inainte!!!
Inainte cand o opream, auzeam motorul pocnind racindu-se.
Acum nu numai ca nu mai pocneste, dar punand mana foarte aproape de el, e muuuuult mai rece. Fierbinte, da, dar mult mai putin.
Cu AC pornit, trage mult mai bine ca inainte.
La turatie mica, trage cam cum tragea inainte fara, la turatie mare, parca ceva mai bine
Consumul... pare ok, deocamdata.
Nu am facut un consum, vorbim mai incolo. Dar in 235 km mergand in toate felurile posibile, am consumat cam 3/8 din rezervor (dupa ceas)
Sunt incantat de rezultat!
Multumesc RACING CODE, Multumesc Sebastian, Andrei, draga anonim (desi iti stiu numele)
Multumesc Dorian (directoru) ca ai venit si ai pierdut 2-3 ore, ca sa stai cu noi. Frumos din partea ta!
Multumesc copilotului (tata) care m-a ajutat sa nu ma plictisesc pe drum sau aiurea.
Multumesc sotiei pentru CADOU!
EDIT 1.
Pentru interesati!!!
NU EZITATI! MERITA!
Oamenii stiu meserie! Stiu ce fac, si le place ce fac!
Edit 2.
Am sa atasez graficele, cand am sa apuc sa le scanez.
Sunt interesante... de ex curba de putere nu mai are "varf" ci mai degraba un "platou inclinat"
Dar lasa ca vedeti voi!
- shadow2blade
- EVO I
- Mesaje: 0
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 7:15 pm
baga-te si nu vei regreta
vorbeam azi cu familia, si spuneam ca acum inteleg de ce scria Sebastian intr-un forum (nu mai stiu care si unde) ca daca ar fi dupa el, optimizarea asta ar trebui facuta la TOATE masinile.
crede-ma simt motorul mergand mai lejer... inainte, la intre 120-130, muncea fata de cum merge acum
vorbeam azi cu familia, si spuneam ca acum inteleg de ce scria Sebastian intr-un forum (nu mai stiu care si unde) ca daca ar fi dupa el, optimizarea asta ar trebui facuta la TOATE masinile.
crede-ma simt motorul mergand mai lejer... inainte, la intre 120-130, muncea fata de cum merge acum
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 52 vizitatori