2008 Mitsubishi Lancer 2.0 Did 140cp Amethyst Black

Prezinta-ti Lancerul aici!
Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Dec 10, 2014 2:48 pm

Salut,

De vreo 4 luni sunt mandrul posesor al unui Lancer din 2008, varianta diesel cu 6+1 trepte, full-option. Am asteptat un pic pana sa scriu acest topic, fiindca am vrut sa judec masina cat de cat obiectiv, si nu sub influenta entuziasmului de dupa cumparare; singura problema e ca acel entuziasm inca persista. Deoarece majoritatea cunoasteti masina deja, o sa incerc sa expun niste pareri pragmatice, care totusi sa fie utile si pentru cei care intentioneaza s-o cumpere.

Am luat-o de la un vanzator privat, cu 8000 euro, si ~130000 km in bord, cu jante si anvelope de iarna incluse in pret, amortizoare noi, si revizia facuta cu putin inainte. La reprezentanta a trecut cu brio testele, cu exceptia a 2 discuri de frana pe care le-am schimbat mai apoi (+placute bineinteles).

Pana acum am in jur de 3000 km facuti, inclusiv un drum de Viena, unde am putut intr-adevar sa vad ce poate, pe autostrada; si overall, treaba sta cam asa:

Optiuni/dotari:
- jante aliaj de 18":
PRO: dau un aspect foarte placut si sportiv masinii; imbunatatesc stabilitatea
CONTRA: in combinatie cu suspensiile tari, tind sa scada putin confortul pe drumurile patriei, facand-o destul de zgomotoasa (aici intervine si antifonarea pe care imi dau seama ca nu s-a insistat foarte mult)
IMPRESIE: imho, ar trebui sa fie prezente pe orice Lancer. Plusul pe care-l aduce aspectului compenseaza pentru scaderea confortului.
Tin pe aceasta cale sa-mi si cer scuze fata de Malakai, caruia ii propusesem un schimb cu jante pe 16", dar pana la urma dupa multe lupte interne, nu m-a lasat inima sa-l duc la capat.
- tapiterie piele + incalzire in scaune:
PRO: scaunele sunt foarte, foarte confortabile (mai ales cele din spate), se intretin destul de usor, si dau un mare plus aspectului interior; pielea perforata se comporta onorabil pe timp de vara
CONTRA: friguroase iarna (in fata problema dispare imediat ce se incalzesc); se uzeaza relativ usor pe marginile exterioare
IMPRESIE: din nou o optiune pe care eu personal o apreciez. parerile sunt impartite
- keyless go & entry:
IMPRESIE: iti dai seama cat de utila e, abia dupa ce o ai. E foarte comod sa te folosesti de masina fara sa scoti cheile din buzunar. Mai ales iarna.
- navigatie + sis audio (Rockford Fosgate):
PRO: calitate foarte buna a sunetului (incercati sa faceti rost de muzica necompresata (FLAC, WAV, 320kbps MP3 etc), veti vedea diferenta )
CONTRA: update-uri costisitoare la navi; nu se pot incarca direct MP3-uri sau orice alt format. Pentru a le stoca, melodiile trebuie intai scrise pe un AudioCD, si apoi sistemul va face automat Record cand il introduceti.
IMPRESIE: pentru navi, exista destule solutii aftermarket, inclusiv cu Android. Nu stiu cat de reliable sunt, sau cat de bine se integreaza cu masina, dar am citit reviewuri chiar bune despre ele. Nu e neaparat un 'must'. Sistemul audio in schimb...
- in rest, bixenoane adaptive, body-kit sport, geamuri electrice, pilot automat, proiectoare ceata, detector de radar in bara, senzori parcare, imobilizator ...nu cred ca are rost sa le detaliez pe acestea.

Consum:
Autostrada: 5.1% (pana in Viena) - inapoi am venit pe-o ploaie groaznica, care batea fix din fata, si am scos 6% - e normala cresterea asta? (pentru soferii cu "vechime").
Afara orasului: 5.2 - 5.5
In oras: 7.5-9, insa noaptea am scos si sub 7 (depinde cat circuli, si daca e trafic). Acuma iarna, am scos si putin peste 10.

Siguranta:
--- Pana acum nu mi-a dat emotii, insa are cam toate dotarile de siguranta si stabilitate de care ai nevoie, plus airbag-uri pe toate partile. Mai mult de-atat, mie imi inspira un sentiment de siguranta mult mai accentuat fata de alte sedan-uri. Aici cred ca intervin jantele de 18", bara de stabilitate montata in spatele motorului, si feedback-ul de la roti transmis foarte fidel prin volan.
--- Eu am varianta cu bixenoane, si vizibilitatea pe timp de noapte este ireprosabila.
--- Oglinzile sunt mari, si ofera si ele o vizibilitate foarte buna.
--- Franele mi se par un pic subdimensionate. Discuri si placute am KTM. Poate ca din cauza lor e, nu stiu.

Confort:
--- Masina e un pic zgomotoasa, si multi scot asta in evidenta, insa adevarul e undeva la mijloc; in sensul ca nici pe departe nu te simti ca in tractor in ea. Si pana la urma e un diesel, e normal sa fie un pic mai zgomotos. La viteza mare insa, zgomotul curentilor de aer se face destul de simtit, dar de asta se ocupa sistemul audio, cel putin in cazul meu Am vazut asta si pe alte modele din clasa, deci n-o s-o iau ca pe un minus semnificativ.
--- Scaunele sunt foarte comode, iar daca sunt si reglate corect, nu veti avea nicio problema cu spatele chiar si dupa ore bune de condus.
--- In spate este destul spatiu, si din nou, e foarte foarte comoda datorita ergonomiei banchetei.
*sincer nu stiu varianta cu tapiterie textila daca are acelasi model de scaune
--- Comenzile sunt toate la indemana. Pe versiunea cu navigatie ai cam tot ce-ti trebuie pe volan sau touch, iar controalele pentru clima sunt iarasi bine pozitionate.

Probleme:
--- cred ca mi s-a dus motorul aerotermei fiindca face foarte urat cand pornesc AC-ul. Am vazut ca si sobolanu' a avut problema asta asa ca i-am trimis un mesaj.
--- mi s-a intamplat de 2-3 ori, ca atunci activam faza lunga, sa am un delay de cateva secunde pana sa se faca schimbarea. De cele mai multe ori se schimba instant, dar uneori apare si intarzierea asta, si nu stiu daca-i ok.
--- de doua zile, dimineata imediat dupa ce aprind farurile (cele de intalnire), au un mic flicker, care tine cam 5-10 secunde si se manifesta de 2-3 ori. Din nou, nu stiu daca-i normal la xenoane, asa ca o sa merg sa verific.
Alte probleme nu am avut, si sper nici sa nu am prea curand.

Aspect:
E un Lancer X, arata bestial. Nu-i chiar asa "nervos" ca Evo-ul datorita micilor diferente de constructie, insa cu un front lip, un spoiler si o revopsire a grilei frontale, cu siguranta devine o masina care intoarce capete; eu intorceam capul dupa ea chiar si fara acestea.

Concluzie:
De cand a aparut masina in 2007-2008, m-am indragostit de ea, si de-atunci am tot urmarit-o. Cunoscandu-i micile minusuri, eram ca la scoala cand inchideam ochii si-asteptam vaccinul, oarecum ma pregatisem mental pentru ele. Dar surpriza! Nu erau nici pe departe, asa semnificative. Iar dupa primul drum lung, am fost convins ca am facut alegerea buna. E O PLACERE SA O CONDUCI! Asta-i adevarul. Si daca ar trebui sa fac alegerea asta inca de 5 ori, tot la Lancer as ramane.
Repet, E O PLACERE SA O CONDUCI! Cand o calci, cum a trecut de 1800, o simti cum tasneste; iar raspunsul volanului parca iti spune sa stai linistit ca masina e bine ancorata in drum.

Future work: - aici astept si sfaturile voastre
1) polish sau folie neagra mata - sper pana la primavara sa ma decid
2) eleron - nu stiu daca ar arata bine cu cel de Evo, sau sa merg pe cel clasic, un pic mai "scund".
3) camera de marsalier - inca nu am apucat sa studiez cum e cu montajul, fiindca am citit ca pe navigatia originala e mai tricky
4) revopsire/imbracare volan + nuca schimbator - s-au uzat destul de repede
5) schimbare admisie aer, cu un K&N sport - un mecanic mi-a zis ca face mai mult rau motorului, si mi-a cam taiat din avant. Dar o sa mai cercetez...

O sa revin si cu poze dupa ce ii aduc macar o parte din imbunatatirile de mai sus. Momentan e varianta stock pe care o stie toata lumea. Negru, cu geamuri fumurii pe spate. Aveam si pe fata, dar n-am reusit sa trec de RAR cu ele )

Sunt foarte mandru si incantat de ea, si nimic nu-i mai placut decat sa muncesti pentru ceva, si dup-aia sa ai satisfactia si sentimentul ca ai facut o alegere buna. Sper ca n-am omis niciun aspect, si daca am facut-o, va rog sa-mi spuneti si completez.

Pana data viitoare, drumuri bune.
Daniel

Avatar utilizator
Malakai
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Apr 18, 2010 9:48 pm

Mesaj de Malakai » Joi Dec 11, 2014 12:56 pm

Felicitari pentru achizitie!
Scuzele nu sunt necesare...


Poze ne-ar placea!

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Joi Dec 11, 2014 1:36 pm

Felicitarile mele pentru achizitie!

O chestiune, daca vrei sa-ti schimbi navigatia pe mine ma intereseaza cea originala. Eu am varianta Intense, tot RF si vreau sa iau navigatia, este plug-in-play. Deci daca ai vreun gand da-mi de veste si discutam de pret.


Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Joi Dec 11, 2014 4:43 pm

Salut,

M-ai inteles gresit , nu vreau s-o schimb . Vroiam doar sa scot in evidenta faptul ca pentru cei care doresc sa-si cumpere Lancer, navigatia OEM nu trebuie sa fie neaparat un criteriu discriminant, deoarece cu 500 de euro isi pot lua una aftermarket cu multe functionalitati ok.

Vorbesc din experienta, deoarece si eu vroiam neaparat sa am navigatie din mai multe motive (GPS incorporat, display digital (info, muzica), imbunatateste aspectul interior etc). Fiind putine Lanceruri cu navi pe piata, am decis sa caut variante fara, si sa fac eu upgrade cu una aftermarket, si atunci am vazut ca sunt destule modele cu specificatii si "feature-uri" decente (inclusiv Android, 3G etc). Pana la urma insa am gasit-o pe aceasta care le avea pe toate si a fost mai simplu.

La aftermarket-uri un aspect important dupa parerea mea e integrarea cu masina. Ce informatii relevante despre functionarea masinii, si cat control iti ofera. Cea originala te ajuta sa faci o serie de setari legate de stergatoare, faruri, alimentarea electrica etc. dar ca informatii e destul de "secretoasa", zicandu-ti in principiu doar consumul, viteza medie si ceva date legate de mediul extern.

Sunt sigur ca pe partea electro-mecanica masina are mult mai multi senzori, ale caror valori puteau sa fie afisate. Poate mi se trage de la natura jobului, dar imi place sa stiu fiecare bucatica in ce parametri functioneaza, daca-s ok valorile N-ar strica sa vezi si ceva temperaturi, sa stii cand motorul incepe sa functioneze in parametrii optimi de ex.

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Joi Dec 11, 2014 4:50 pm

QUOTE (daniel.doboseru @ Dec 11 2014, 04:43 PM) Salut,

M-ai inteles gresit , nu vreau s-o schimb . Vroiam doar sa scot in evidenta faptul ca pentru cei care doresc sa-si cumpere Lancer, navigatia OEM nu trebuie sa fie neaparat un criteriu discriminant, deoarece cu 500 de euro isi pot lua una aftermarket cu multe functionalitati ok.

Vorbesc din experienta, deoarece si eu vroiam neaparat sa am navigatie din mai multe motive (GPS incorporat, display digital (info, muzica), imbunatateste aspectul interior etc). Fiind putine Lanceruri cu navi pe piata, am decis sa caut variante fara, si sa fac eu upgrade cu una aftermarket, si atunci am vazut ca sunt destule modele cu specificatii si "feature-uri" decente (inclusiv Android, 3G etc). Pana la urma insa am gasit-o pe aceasta care le avea pe toate si a fost mai simplu.

La aftermarket-uri un aspect important dupa parerea mea e integrarea cu masina. Ce informatii relevante despre functionarea masinii, si cat control iti ofera. Cea originala te ajuta sa faci o serie de setari legate de stergatoare, faruri, alimentarea electrica etc. dar ca informatii e destul de "secretoasa", zicandu-ti in principiu doar consumul, viteza medie si ceva date legate de mediul extern.

Sunt sigur ca pe partea electro-mecanica masina are mult mai multi senzori, ale caror valori puteau sa fie afisate. Poate mi se trage de la natura jobului, dar imi place sa stiu fiecare bucatica in ce parametri functioneaza, daca-s ok valorile N-ar strica sa vezi si ceva temperaturi, sa stii cand motorul incepe sa functioneze in parametrii optimi de ex.


Scuze, am crezut ca te tenteaza sa o schimbi tocmai din cauza faptului ca este cam secretoasa si eu am vazut modele after market doar ca daca folosesti un astfel de modul after market procesorul de sunet RF va fi anulat. Nu stie sa lucreze dacat cu unitatea RF.

Avatar utilizator
a_liverpool
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 04, 2012 2:24 pm

Mesaj de a_liverpool » Joi Dec 11, 2014 5:57 pm

Daniel, eu am facut 2 drumuri de 4 mii de km cu masina. Din Romania pana in Irlanda si intradevar am plecat fara nici un fel de emotie la drum. Si chiar era comic ca am oprit in 2 benzinarii sa alimentez, si langa pompa mea un minunat audi Q5 alimenta masina cu ULEI. La nici 40 de km de benzinarie, un audi A6 modelul nou, tras pe dreapta, alimenta cu ULEI. Iarasi m am simtit mandru de alegere. E o masina care iti inspira incredere, indiferent de conditiile atmosferice, isi face treaba foarte bine si sincer isi face toti banii. Iar eu va anunt ca pe motorizarea de 1.6 si 117 cp, am pus benzina de 250 de euro pe fiecare drum. Cel putin de la Linz pana in Iasi am mers cu consum de 5.1....5.2. Ceea ce e un consum exceptional avand in vedere muntii nostri, drumurile noastre. CU cat e drumul mai lung cu atat e mai buna masina. Asta e concluzia la care am ajuns. Tin sa mentionez ca masina era plina de bagaje si cu 2 ocupanti. Am condus 4 zile pentru ca sotia era super obosita. AM condus singur cei 4 mii de km si abea undeva dupa vatra dornei am inceput sa ma simt obosit. Per total, masina s a comportat exceptional. Mi a usurat fff mult drumul.

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Dec 17, 2014 9:02 am

Asa-i liverpool, e o masina foarte buna pentru drum lung. Si eu am scos consum bun cu ea plina, iar cand am venit din concediu am condus mai bine de 9 ore fara nicio problema.

Poate singurul lucru de care s-ar putea plange majoritatea ar fi zgomotul cauzat de vant la viteza mare. Dar am facut acelasi drum mai demult si cu un Golf 5 combi, si era chiar mai rau, mai ales ca sistemul audio era praf si nu facea fata. Macar cele cu RF, iti acopera zgomotul exterior fara probleme. Pacat insa, ca cel putin eu, nu pot conduce relaxat daca imi urla muzica si nu aud ce se intampla afara.

Oricum, s-o stapanesti sanatos!

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Mie Dec 17, 2014 12:04 pm

QUOTE (daniel.doboseru @ Dec 17 2014, 09:02 AM) Asa-i liverpool, e o masina foarte buna pentru drum lung. Si eu am scos consum bun cu ea plina, iar cand am venit din concediu am condus mai bine de 9 ore fara nicio problema.

Poate singurul lucru de care s-ar putea plange majoritatea ar fi zgomotul cauzat de vant la viteza mare. Dar am facut acelasi drum mai demult si cu un Golf 5 combi, si era chiar mai rau, mai ales ca sistemul audio era praf si nu facea fata. Macar cele cu RF, iti acopera zgomotul exterior fara probleme. Pacat insa, ca cel putin eu, nu pot conduce relaxat daca imi urla muzica si nu aud ce se intampla afara.

Oricum, s-o stapanesti sanatos!


Recordul meu a fost de 12 ore fara intrerupere, doar cu mici pauze. E foarte solida la drum lung!

Avatar utilizator
PaulAdrian
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Sep 28, 2011 5:52 pm

Mesaj de PaulAdrian » Mar Ian 13, 2015 3:59 pm

Felicitari pentru achizitie!
Eu unul nu am dorit sa dau muzica mai tare ca sa acopere zgomotul exterior si astfel am antifonat cu silent coat usile si portbagajul. Zgomotul s-a redus considerabil si calitatea audio mi se pare mai buna. Totusi, pentru o antifonare de calitate ar trebui lucrat si la plafon si podea.(astea inca nu le-am facut)
Drumuri bune sa ai!

Avatar utilizator
daniel.doboseru
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Iul 11, 2014 11:58 am

Mesaj de daniel.doboseru » Mie Ian 14, 2015 1:03 pm

Mersi Paul!
Felicitari si tie pentru masina! E exact ce-mi doream si eu: mivec-ul de 1.8, echipare Intense si stopuri cu fundal negru pe spate; din pacate insa la momentul respectiv am gasit doar motorizarea de 2.0 si cu stopurile standard, insa si asa sunt foarte multumit de ea.


Ma intrebam oare daca niste deflectoare de vant pentru geamurile laterale ar face vreo diferenta. Pe autostrada sau pe europene se simte destul de tare vajaitul.

Am gasit acum postarile tale cu insonorizarea, si cred ca vara asta fac si eu o miscare de genul asta. O singura curiozitate am; cam ce greutate au avut foliile in total? Am citit mai demult ca asta ar fi un dezavantaj al insonorizarii manuale - ca adauga greutate pe masina. Oricum mi-e greu sa cred ca diferenta e asa semnificativa.



Scrie răspuns

Înapoi la “Lancerul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori