Scris: Mar Sep 16, 2008 11:21 am
Salut !
Ma tot gindesc de citeva saptamini sa deschid si eu jurnalul pentru masninuta nevestei. Ca tot o conduc si eu destul de des.
Echiparea este SAM Safety, ceea ce e super de ajuns. Plus ca imi place la nebunie ca are geamuri fumurii pe spate si atenueaza mult luminile de doi lei de la unii conducatori de tico si matiz.
Masinuta are acum cam 6000 km (din mai pina acum). Are cutie automata (oarecum). Cea mai proasta cutie automata care mi-a trecut prin mina pina azi. Pina si alea americane sint mai destepte. DAR, pentru oras e o placere imensa sa conduci cu AT. De asta am si mers de multe ori cu ea la munca.
La drum lung mai nou nevasta vrea sa mergem cu a ei. Dupa 100 km ma doare fundul si daca drumul e mai liber, mor de plictiseala. Mai ales ca am interzis la fumat in masina. Daca ii pun benzina de 95, la drum lung se cunoaste diferenta rau de tot, mai ales in comportamentul cutiei AT. E jale. Am invatat sa merg si pe secvential si folosesc modul asta in depasiri unde o lucrez cum vreau eu si e ceva mai ok. Se pare ca cutia are o usoara adaptare doar daca ii dai talpa de vreo 2-3 ori si o vreme iti tine motorul ceva mai turat, in rest schimba fix cum vrea ea. Daca ai ridicat putin piciorul de pe acceleratie a schimbat in sus imediat si daca accelerezi imediat ai pus-o. Intii schimba in sus, apoi in jos si daca ai dat talpa e posibil sa mai schimbe o data in jos. Si in tot acest timp esti o pluta pe sosea si nu poti face nimic. Si ai si senzatia de incetinire grav de tot. Daca ai pe unul lipit de fund ala intra in tine sigur.
Insa, revin si cu partea buna. In oras e ideala. Daca nu esti genul de sofer care se baga mereu si taie fata la toti. Daca mergi dupa reguli, stresul produs de aglomeratie se reduce mult de tot si in cazul meu conteaza enorm.
Interiorul e cam low, ca sa spunem asa. Ai fix ce trebuie insa impachetarea e jos rau de tot. Butoanele de la aer nu iau comanda din prima de multe ori, pozitionare fix naspa. Bordul are un material mult prea lucios si in zilele cu soare se reflecta deranjant de mult in parbriz. Plasticele la interior au joc. Si toate au joc. Probabil asa au fost facute. Daca merg pe un drum gen Timisoara sau Iuliu Maniu e ok. Daca ajung pe un drum denivelat zgomot cit incape.
Pe partea de audio, boxele sint sub orice critica. Comenzile pe volan sint dragute si folositoare, insa nu sint cele mai ergonomice. Dar sint la indemina si fac fix ce trebuie. Mai tebuia buton de MUTE si era super ok.
Scaune neconfortabile la drum lung, ocazie cu care retrag ce am spus intr-un versus. Citeodata mor de draci. Ma doare si fundul si spatele dupa 200 de km.
Volanul de piele isi merita toti banii. E primul volan de piele pe care pun mina si senzatia e usor deosebita fata de unul obisnuit.
Si asa ajungem si la directie. Care e naspa. In primul rind ca rotile nu se apleaca cind virezi. Cum e la mercedesuri (acolo e foarte evident, ca sint multe alte masini asa). Insa asta e o chestie la japoneze. Si directia pare citeodata ca are joc (adica un soc cum a rotile ar avea o viata a lor; iluzie de fapt).
Motorul e ok. Trage bine daca vrei sa traga sau merge linistit daca vrei asa. La mine ia cam 8% la drum lung. Dar e consum mediu care include si iesirea din Bucuresti ( o ora in zilele bune prin centru). Minim a luat 5.7%. Ceea ce e ok. In oras intre 8 si 14% si depinde multe de trafic. Daca e lejer prind si 8%. Daca nu pot sa trec si de 16%. (si va rog sa incetati cu consumuri sub 10% dimineata la ora 8 la Unirii )
Masina are un design placut din afara si inca se mai uita lumea dupa ea pe strada. Mai ales cu farurile negre e de mare efect. Nici la interior nu e atit de praf in general vorbind. E foarte spatioasa si in fata si in spate. Portbagajul e mic rau de tot, insa e ok pentru cumparaturi sau excursie in doi.
Eu inca nu m-am obisnuit cu dimensiunile masinii si mai ales cu oglinzile, care desi sint mari, ai toate sansele sa shimbi banda prin colegul din dreapta. La masina mea nu am patit asa ceva.
Ca tinuta de drum e foarte ok. Amortizoare tari de mori de inima daca mergi pe drumurile din Iasi. S-au mai lasat putin acum, insa daca nu ai drum calumea le cam simti la lucru. Si impresia personala la curbe luate in viteza e ca masina are un comportament destul de neutru, ba chiar fundul fiind cel care ar vrea sa plece primul. Ceea ce e bine. Insa are VSC si isi face treaba, insa nu l-am simtit a fi atit de brutal precum la a mea. Adica e ceva mai blind. Nu ca la mine ca zgiltie sau ceva. Il simt mai bine. La colt trebuie sa ma uit pe bord sa vad daca lucreaza.
Acum, poate sa doreasca cineva sa stie daca as recomanda configuratia cu cutia automata. Daca masina va merge 90% prin oras, DA. Daca se merge si in afara intr-un procent destul de mare (peste 35-40%), nu as alege asa ceva. Oricum e mai bine sa testati fix aceasta cutie la un test-drive. Sau ma rugati pe mine si va fac o demonstratie. (in limita timpului). Sa nu testati vreo cutie de lancer AT ca e cu totul altceva.
Si in oras e superb, mai ales ca scapi de grija fatala de "omorit motorul" fix cind ti-e lumea mai draga. Avantaj incepatorii.
In concluzie: masina imi place apreciabil mai mult decit imi displace. Dar nu as mai da banii pe ea din nou. E buna pentru un incepator si o recomand cu drag. Nevasta mai conduce si tractorul meu si se obisnuieste repede cu schimbatul vitezelor si inca nu a omorit motorul pina acum. L-am omorit eu de vreo doua ori in ultima luna. Asa ca daca scoala s-a facut pe masina cu cutie manuala, nici o grija ca nu se uita
Daca mai aveti intrebati, astept. Daca nu, asta e. Sper sa va fie de folos acest mic jurnal.
O sa va tin la curent si cu reviziile si alte chestii minore.
Spor !
Ma tot gindesc de citeva saptamini sa deschid si eu jurnalul pentru masninuta nevestei. Ca tot o conduc si eu destul de des.
Echiparea este SAM Safety, ceea ce e super de ajuns. Plus ca imi place la nebunie ca are geamuri fumurii pe spate si atenueaza mult luminile de doi lei de la unii conducatori de tico si matiz.
Masinuta are acum cam 6000 km (din mai pina acum). Are cutie automata (oarecum). Cea mai proasta cutie automata care mi-a trecut prin mina pina azi. Pina si alea americane sint mai destepte. DAR, pentru oras e o placere imensa sa conduci cu AT. De asta am si mers de multe ori cu ea la munca.
La drum lung mai nou nevasta vrea sa mergem cu a ei. Dupa 100 km ma doare fundul si daca drumul e mai liber, mor de plictiseala. Mai ales ca am interzis la fumat in masina. Daca ii pun benzina de 95, la drum lung se cunoaste diferenta rau de tot, mai ales in comportamentul cutiei AT. E jale. Am invatat sa merg si pe secvential si folosesc modul asta in depasiri unde o lucrez cum vreau eu si e ceva mai ok. Se pare ca cutia are o usoara adaptare doar daca ii dai talpa de vreo 2-3 ori si o vreme iti tine motorul ceva mai turat, in rest schimba fix cum vrea ea. Daca ai ridicat putin piciorul de pe acceleratie a schimbat in sus imediat si daca accelerezi imediat ai pus-o. Intii schimba in sus, apoi in jos si daca ai dat talpa e posibil sa mai schimbe o data in jos. Si in tot acest timp esti o pluta pe sosea si nu poti face nimic. Si ai si senzatia de incetinire grav de tot. Daca ai pe unul lipit de fund ala intra in tine sigur.
Insa, revin si cu partea buna. In oras e ideala. Daca nu esti genul de sofer care se baga mereu si taie fata la toti. Daca mergi dupa reguli, stresul produs de aglomeratie se reduce mult de tot si in cazul meu conteaza enorm.
Interiorul e cam low, ca sa spunem asa. Ai fix ce trebuie insa impachetarea e jos rau de tot. Butoanele de la aer nu iau comanda din prima de multe ori, pozitionare fix naspa. Bordul are un material mult prea lucios si in zilele cu soare se reflecta deranjant de mult in parbriz. Plasticele la interior au joc. Si toate au joc. Probabil asa au fost facute. Daca merg pe un drum gen Timisoara sau Iuliu Maniu e ok. Daca ajung pe un drum denivelat zgomot cit incape.
Pe partea de audio, boxele sint sub orice critica. Comenzile pe volan sint dragute si folositoare, insa nu sint cele mai ergonomice. Dar sint la indemina si fac fix ce trebuie. Mai tebuia buton de MUTE si era super ok.
Scaune neconfortabile la drum lung, ocazie cu care retrag ce am spus intr-un versus. Citeodata mor de draci. Ma doare si fundul si spatele dupa 200 de km.
Volanul de piele isi merita toti banii. E primul volan de piele pe care pun mina si senzatia e usor deosebita fata de unul obisnuit.
Si asa ajungem si la directie. Care e naspa. In primul rind ca rotile nu se apleaca cind virezi. Cum e la mercedesuri (acolo e foarte evident, ca sint multe alte masini asa). Insa asta e o chestie la japoneze. Si directia pare citeodata ca are joc (adica un soc cum a rotile ar avea o viata a lor; iluzie de fapt).
Motorul e ok. Trage bine daca vrei sa traga sau merge linistit daca vrei asa. La mine ia cam 8% la drum lung. Dar e consum mediu care include si iesirea din Bucuresti ( o ora in zilele bune prin centru). Minim a luat 5.7%. Ceea ce e ok. In oras intre 8 si 14% si depinde multe de trafic. Daca e lejer prind si 8%. Daca nu pot sa trec si de 16%. (si va rog sa incetati cu consumuri sub 10% dimineata la ora 8 la Unirii )
Masina are un design placut din afara si inca se mai uita lumea dupa ea pe strada. Mai ales cu farurile negre e de mare efect. Nici la interior nu e atit de praf in general vorbind. E foarte spatioasa si in fata si in spate. Portbagajul e mic rau de tot, insa e ok pentru cumparaturi sau excursie in doi.
Eu inca nu m-am obisnuit cu dimensiunile masinii si mai ales cu oglinzile, care desi sint mari, ai toate sansele sa shimbi banda prin colegul din dreapta. La masina mea nu am patit asa ceva.
Ca tinuta de drum e foarte ok. Amortizoare tari de mori de inima daca mergi pe drumurile din Iasi. S-au mai lasat putin acum, insa daca nu ai drum calumea le cam simti la lucru. Si impresia personala la curbe luate in viteza e ca masina are un comportament destul de neutru, ba chiar fundul fiind cel care ar vrea sa plece primul. Ceea ce e bine. Insa are VSC si isi face treaba, insa nu l-am simtit a fi atit de brutal precum la a mea. Adica e ceva mai blind. Nu ca la mine ca zgiltie sau ceva. Il simt mai bine. La colt trebuie sa ma uit pe bord sa vad daca lucreaza.
Acum, poate sa doreasca cineva sa stie daca as recomanda configuratia cu cutia automata. Daca masina va merge 90% prin oras, DA. Daca se merge si in afara intr-un procent destul de mare (peste 35-40%), nu as alege asa ceva. Oricum e mai bine sa testati fix aceasta cutie la un test-drive. Sau ma rugati pe mine si va fac o demonstratie. (in limita timpului). Sa nu testati vreo cutie de lancer AT ca e cu totul altceva.
Si in oras e superb, mai ales ca scapi de grija fatala de "omorit motorul" fix cind ti-e lumea mai draga. Avantaj incepatorii.
In concluzie: masina imi place apreciabil mai mult decit imi displace. Dar nu as mai da banii pe ea din nou. E buna pentru un incepator si o recomand cu drag. Nevasta mai conduce si tractorul meu si se obisnuieste repede cu schimbatul vitezelor si inca nu a omorit motorul pina acum. L-am omorit eu de vreo doua ori in ultima luna. Asa ca daca scoala s-a facut pe masina cu cutie manuala, nici o grija ca nu se uita
Daca mai aveti intrebati, astept. Daca nu, asta e. Sper sa va fie de folos acest mic jurnal.
O sa va tin la curent si cu reviziile si alte chestii minore.
Spor !