My Mitsu

Prezinta-ti Coltul aici!
Avatar utilizator
neutrinoP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 03, 2017 6:41 pm

Mesaj de neutrinoP » Joi Iul 27, 2017 3:31 pm

Salutari
Sunt un "proaspat" detinator de Mitsubishi Colt Cleartec. L-am achizitionat in martie, si sunt extra multumit de el.
Masina a fost adusa in tara in 2016 iunie din Germania (asa figureaza data inmatricularii pe persoana juridica), si din oarece motive, proprietarul a decis sa o vanda.
Anul de fabricatie este 2011, categoria Euro5. Avea 99986 km la bord.
Intamplarea a facut ca la vechea mea Dacie din 1973 sa nu se mai merite repararea intregii caroserii asa ca am casat-o, cu toate ca nu m-a lasat niciodata in drum. Astfel, mi-am intins antenele, si am gasit diverse versiuni de Colt la pret destul de avantajos, dar cam toate de prin 2008 sau mai vechi, plus ca erau foarte departe. Norocul a facut ca sa ii spun dorinta mea unui vecin, care mi-a si prezentat masina in seara respectiva, masina era parcata in fata unui restaurant chiar la mine in oras! M-am intalnit cu proprietarul a doua zi si... dupa o inspectie la mecanicul meu am si cumparat-o!
Singurele chestii care sunt de slaba calitate sunt ornamente de plastic gen capete de bara pentru portbagajul de pe tavan, sare butonul rotund de pe frana de mana... chestii de astea care nu influenteaza performantele.
Am schimbat toate becurile exterioare pentru siguranta, am facut deja cu ea peste 10000 km, ieri am schimbat uleiul si filtrele, restul "consumabilelor" sunt OK (inclusiv placutele de frana), iar eu inca invat despre micul monstrulet ce il detin acum. Incredibil! Obtin consum mediu de 4.8 litri/100 km mixt, mai ales de cand am schimbat si cauciucurile cu un tip de all seasons de la Nokian (cred ca fiind sofer declarat de Dacie isi spune cuvantul), si inca ma surprinde eficienta atat al motorului la acceleratie, cat si eficienta franarii, care (si asta am invatat abia recent) foloseste sistem de recuperare energie (!).
Singurul lucru deranjant in timpul condusului este stalpul fata stanga care obtureaza un pic cam mult, si trebuie sa ma foiesc pe scaun ca sa vad eventuali pietoni care ar sari in fata masinii fara sa se asigure, dar in rest, de la nivelul mic de zgomot, la controlul stabilitatii, elementele de siguranta si comfort, toate sunt parca un vis!
Repet (vad ca imi place sa ma repet) micul monstru este exact ce mi-am dorit.
Multumesc pentru rabdarea de a citi introducerea mea (^^)

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Vin Iul 28, 2017 10:27 am

Salut si bine ai venit.

Masinuta pare o bijuterie Ce motorizare e? Ce ulei i-ai pus?

Sunt interesat ce turatie ai la 90km/h in treapta a 5-a, cleartec-urile au rapoarte diferite in cutie.

Alternatorul intra in sarcina predominant cand faci frana de motor sau pui frana cu masina in viteza, buna idee. Oare cum e realizat? S-ar putea modifica si modele mai vechi, pre face-lift?

Toate cele bune,
Alex

Avatar utilizator
neutrinoP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 03, 2017 6:41 pm

Mesaj de neutrinoP » Vin Iul 28, 2017 6:25 pm

Multzam
Da, masina este intradevar o bijuterie.
Avand in vedere ca motorul a trecut de 100000 km, am optat pentru un ulei cu vascozitate un pic mai mare de data asta, si am luat ENEOS Sustina 5W30. Motorul e acel 4A90 de 1332, cu modificarile aferente pentru ClearTec.

Apropos, am avut o surpriza neplacuta zilele acestea cu combustibilul. De obicei imi faceam plinul la statia cea mai apropiata Petrom (200 m de mine), si stiind ca masina e Euro5, alimentam cu acel 99+. Alaltaieri, surpriza: Petrom a renuntat la acel combustibil, si au inlocuit cu motorina! Bine ca am vazut la timp! Am intrebat care e faza, si raspunsul a fost simplu: "patronii au decis sa scoata ca nu se vinde". Si uite asa am colindat un pic pe la celelalte benzinarii, si am ajuns la Mol. Din prima am observat diferente, chiar daca inca mai am benzina de la petrom in rezervor, dar doar completand cu acel Evo de la Mol, consumul mi-a scazut brusc la 4.7l mixt

Acum... recunosc, nu m-am uitat chiar atent sa corelez turatia motorului cu viteza, plaja este enorma. Tot ce urmaresc este sa nu depasec viteza reala data de GPS, deoarece vitezometrul arata (cum e de fapt si normal la masinile recente) cam cu 4-5 km/h mai mult decat viteza reala. Si asta pentru ca folosesc jantele originale, si anvelope de dimensiuni scrise pe talon si caroserie. (Deci teoretic, nu ar fi probleme cu radarele, dar.. mnoh.. nu se stie!) De asemenea respect si indicatiile de schimbare trepte de viteza (de obicei la 2100 rpm imi solicita trecerea in treapta urmatoare, asta daca merg normal si nu sportiv), iar afisajul il tin de obicei pe consumul instant, si verific din cand in cand consumul estimat total si autonomia.

Nu stiu daca se poate ingloba pe cele pre-ClearTec acel sistem de incarcare variabil, fara a se schimba nu doar alternatorul, ci si computerul, posibil creierul responsabil cu comfortul (asa am inteles ca absolut tot este controlat de acest 'comfort', lumini, temperaturi, stabilitate, tractiune, derapaj... etc...) Sa tinem cont si de modificarile aduse motorului din fabrica.
P.S.> despre AS&G o poveste mica. Nu prea il folosesc, sincer. Insa am observat in ce conditii poate fi folosit. Motorul se opreste numai daca ai centura pusa, motorul are peste o anume temperatura, bateria e incarcata, AC oprit, cutia pe neutru, masina stationand, adica in conditii general normale de condus in trafic in care dai peste un semafor pe rosu, iar comfortul nu functioneaza in regim de iarna (la 3°C se activeaza regimul de iarna). De asemenea, scoaterea centurii reseteaza AS&G, trebuind pornit motorul manual. Motorul porneste in momentul actionarii asupra ambreiajului. Daca conditiile mentionate nu sunt implinite, chiar daca masina inca ruleaza foarte incet scoasa din viteza, AS&G nu va opri motorul decat la o secunda de stationare completa. E foarte bine gandit sistemul!

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Lun Iul 31, 2017 10:27 pm

Imi spui te rog de unde esti din Hunedoara? Si nu mai baga benzina de la Petrom + Lukoil )

Avatar utilizator
neutrinoP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 03, 2017 6:41 pm

Mesaj de neutrinoP » Mar Aug 01, 2017 4:51 am

@Vic* Chiar din orasul Hunedoara Si da, m-am lamurit cu Petrom, iar de cand o am pe Mitsu chiar nu am mai luat de la Lukoil nimic. Inainte la Dacie mai mergea de la ei, dar acum ma feresc de ei si de Baril.

Revin cu info: in sfarsit am avut inspiratia sa corelez turatia cu viteza, astfel ca la 90 km/h pe bord am 2400 rpm, iar la 90 km/h GPS am cam 2500 rpm.

S-a mai amestecat si mai bine acum ciudatenia de combustibil in rezervor, si ultima cursa am scos (nu exagerez) 4,5l/100km (!!!) Sunt curios cand voi avea 100% Evo ... chiar voi merge atat de mult cu un singur plin? Din cate stiu autonomia ar fi in general cam 1000 km la un rezervor plin daca stii cum sa mergi, dar sa reusesc sa fac o astfel de economie ar fi chiar un vis! haha

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Mar Aug 01, 2017 9:39 am

Consumul exact in poti face facand plinul pana sare pistolul de la pompa a doua oara si mergand 100km prin oras sau pe afara si faci plinul iara. Atunci vezi exact cat consuma. O sa vezi ca e un pic diferit fata de ce iti afiseaza in bord. Eu recomad ca benzinarie Rompetrol si in lipsa de altceva Mol, Gazprom, Socar. Dar in principal Rompetrol... Din pacate voi in Hunedoara aveti doar Partener Rompetrol.

Poate ne vedem la o poveste intr-o zi cand mai sunt si eu in Deva. Bafta cu masina!

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Aug 01, 2017 12:15 pm

Eu am 2500 la 90km/h pe bord, deci au mai lungit un pic a 5-a, ceea ce e bine. I-am pus anvelope supradimensionate si am mai castigat un pic la garda la sol si s-a dus si abaterea vitezometrului, dar a crescut un pic efortul la accelerare si franare.

Iarna poti pune linistit benzina de 95, acum vara (cand riscul de detonatie e crescut) merita 98 sau ce gasesti. Am mers si cu E10 si ii place, la 140km/h mai avem 3/4 de pedala, ii dadea un cuplu fantastic.

5w30 nu e neaparat mai gros decat 0w30 (decat la rece, unde nu te avantajeaza grosimea

100.000km nu inseamna nimic pt motoarele astea, deabia s-a lasat. Eu inca pun 0w40 (Mobil1 NewLife) la >240.000km in 1.3-ul meu (4A90-ul initial) pt ca nu bate si nu-l consuma, si sunt multumit de stabilitatea lui in timp (am mai incercat 0w30 si 5w30 de la Amsoil si Shell).

Avatar utilizator
neutrinoP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 03, 2017 6:41 pm

Mesaj de neutrinoP » Mar Aug 01, 2017 1:16 pm

@Alex44 Masina este Euro5, ii voi da sa bea de acum numai Evo de la Mol. Se merita, avand in vedere consumul mic si felul in care se menajeaza si injectoarele si catalizatorul. Motorul dezvolta putere mare cu un nivel mai mic de combustibil (asta e evident), drept urmare pentru stilul meu de condus se potriveste de minune
5W30 nu e mai gros decat 0W30, ambele au aceeasi vascozitate, dar e mai gros decat 0W20 cu care a functionat pana acum. Nu i-am pus 0 deoarece sper ca sa nu trebuiasca sa merg prin ger de -35°C, la -30°C e suficient

@Vic* Am facut aceste teste deja, si stiu cum e cu diferentele. Foarte mare diferenta a aparut cand am completat cu 95 pentru ca eram in graba, si cum graba strica treaba, am vazut ce se intampla, cum creste consumul estimat in mod nejustificat. Dar de indata ce au intrat aditivii din Evo, atat consumul estimat in bord cat si consumul real pe aceeasi distanta strabatuta s-au micsorat semnificativ. Ii place la acest motor sa fie alintat ca un spoiled brat, ii dai ce e mai bun, iti returneaza favoarea XD (it's CearTec after all)

Avatar utilizator
LauCalin
EVO I
Mesaje: 10
Membru din: Dum Sep 28, 2014 11:00 pm
Localitate: Bucuresti

Mesaj de LauCalin » Mie Aug 02, 2017 3:12 pm

Sa o stapanesti sanatos! Masina asta e foarte misto. Mie imi place ca e foarte spatioasa si bancheta care culiseaza, e geniala. Si cred ca sunt singurul care se plange de vizibilitatea oglinzii din dreapta si mai putin de montantul parbrizului, de langa sofer. Inseamna ca eu am o problema.
Si da, masinile astea scot niste consumuri foarte bune. Nici mie nu mi-a venit sa cred prima data. dar cand am vazut ca istoria se repeta mereu, am zis ca asa e. Singura data cand am "rupt-o" la consum, a fost iarna trecuta cand am consumat 7 l/100 km pe un drum Bucuresti-Galati (doua persoane, -5 grade, caldura pornita mereu, masina full de bagaje, 130 km/h pe autostrada si 110 extraurban, 60 in localitati). Banuiesc ca tu ai motorul de 1.3. Dar cat ai dat pe ea?

Avatar utilizator
neutrinoP
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Apr 03, 2017 6:41 pm

Mesaj de neutrinoP » Joi Aug 03, 2017 6:33 am

@LauCalin Multzam!
Eu folosesc oglinda aia in special pentru parcare laterala, dar disting din timp in ea idioti care vor cu tot dinadinsul sa ma depaseasca prin dreapta. Insa la vizibilitate, la fel ca si la Ford C-Max spre exemplu, stalpul parbrizului acopera prea mult din campul vizual, si tot trebuie sa ma foiesc pe scaun cand fac un giratoriu sau cand ma apropii de o trecere de pietoni, ca sa vad cat de cat. Macar nu vom avea probleme cu baza coloanei tasate LOL!
Am prins "o castana" faina cu aceasta masina, care a intrat in posesia mea dupa ce am primit si ajutor din afara, si ea a costat 3750 EUR. (era deja inmatriculata, si eu cred ca proprietarul avea nevoie de ceva mult mai mare, asa ca a decis sa scape de ea cat mai repede dar nu chiar moca). Am testat-o pe autostrada, daca ma fura peisajul, urgent sar de 180 km/h, semn ca e bine sa o las moale Si da, e motorul 4A90 de 1332 modificat ClearTec.

Edit: Este un obicei al meu sa am martor tot timpul, deci am si un dash cam tot timpul pornit cand sunt pe drum. Vad enorm de multe faze de bizoni si imbecilitati, dar am obiceiul sa fac publice numai cazurile de exceptie care sunt rare. E deja foarte comun sa vezi pe la noi depasiri la mustata, camioane si dube care depasesc in localitate cu suta la ora, politisti care dau mana cu cei care fac raliu dar trag pe dreapta orice dacie... asa ca (depending on my mood) mai fac vedete pe cei care au nesansa sa se impiedice de mine prin trafic https://www.youtube.com/watch?v=cmRxUknesuE

Scrie răspuns

Înapoi la “Coltul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori