Martor Incarcare Baterie Aprins

Prezinta-ti Coltul aici!
Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Dum Apr 17, 2016 3:09 pm

Am incercat sa caut printre celelalte postari sa vad daca a mai avut cineva eroarea asta, si se pare ca e noua (cel putin la prima vedere)....

Deci:
- ma urc in masina, din greseala in loc sa pun cheia pe acesorii, il trec direct pe contact (muzica - trebuia sa astept pana coboara sotia), si nu am observat nici-un martor aprins (oricum eram atent la radio).
-Dupa un timp pornesc motorul si tot bordul este mort:- Nu turometru, nu vitezometru, nu litrometru, nu kilometraj, nimic, de parca nu aveam pornit motorul si cheia nu era introdusa in contact! In mers, consumul instant: liniute, - nu avea informatii.
- Opresc motorul, repornesc, revine la viata bordul, dar semnal sonor si ramane aprins martorul incarcare baterie.

Acum ce am observat: din toate indicatiile, parca litrometrul indica mai putina benzina (cu 1-2mm) decat este in rezervor.

Deschid capota, cureaua de acesorii - Ok, totul parca este normal.

Rezolv problema vin acasa si masor bateria:
-12,8 V - după oprire motor;
-14,4 V - cu motor pornit.
-13,1 crestere usoara la 14,1 dupa cuplare: faza lunga, dezaburire, AC in treapta 4.
-13,5 faza lunga cu crestere usoara spre 14,2 cu faza scurta cuplata.

Astea fiind spuse si dupa masuratori, am hotarat sa scot borna de la baterie (masa), pentru a evita descarcare totala baterie pe timpul noptii in cazul unui scurtcircuit pe instalatia electrica.

Dimineata, pun borna, ma urc, pun contactul pe accesorii - potrivesc ceasul, pornesc motorul, URA becul stins - totul OK, litrometrul indica corect cam cata benzina este in rezervor.

Merg 500m (max 5 minute) semnal sonor si aprindere martor incarcare baterie.... . Litrometrul scade un pic.

Acum am scos borna, si voi merge la un service pentru citire eroare.

Acum daca are altcineva idei sau sfaturi sunt binevenite.

Eu o sa postez cu eroarea si modul de rezolvare (sper definitiva). Poate ajuta in viitor alti colegi...


Avatar utilizator
calvaree
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Feb 06, 2010 5:32 pm

Mesaj de calvaree » Mar Apr 19, 2016 10:07 am

Salut,
Am avut problema cu martorul bateriei aprins la carisma.
Am mers mai bine de un an cu ea,pentru ca nici un electrician nu i-a dat de cap.
Dupa timpul asta,din "greseala" pot spune,am dat peste o mufa corodata,in timp ce schimbam filtrul de benzina.Initial nu am facut legatura,ci am reparat mufa doar sa fie in regula,si surpriza,s-a stins martorul din bord.
La fel si la mine,bateria era ok,alternatorul incarca normal indiferent de sarcina.

Verifica sigurantele din cutiuta de pe borna + (rosie) , eu cand am cumparat coltul ( tot 1.1 ca al tau) aveam cativa martori aprinsi,problema fiind,ca doar o singura siguranta de acol mai avea contact cateodata,in rest erau roase complet de corosiune.Le-em reconditionat,le-am uns bine cu vaselina (iti recomand sa faci la fel,altfel in scurt timp se vor coroda iara),si s-a rezovlat problema.

Daca nu e de acolo verifica toate cablurile si mufele de sub capota,sa nu fie corodate sau vreun cablu rupt.

Iti doresc rezolvarea rapida a problemei,fara complicatii.



Cu respect.



P.S. Litrometrul nu e de luat in seama,el e doar informativ,nu exact.

Avatar utilizator
andrei
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Apr 21, 2007 3:24 am
Contact:

Mesaj de andrei » Mar Apr 19, 2016 10:21 am

Salut,
valorile alea nu-s o idee cam mari? Weekendul trecut am masurat si eu, si aveam 13,4V cu faza scurta cuplata si 13,8 fara.

Am avut in trecut o problema identica - incarca prea mult, simpotemele fiind aceleasi - martorul aprins, insa cei de la Casa Auto nu m-au convins care a fost problema, au spus doar ca a fost ceva legat de ETACS.

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Mie Apr 20, 2016 8:20 am

Ok, revin cu un mic update.

Am fost cu masinuta la un service, care au masurat si ei incarcarea.

Partea frumoasa, ca este incarcare, si excitatie la alternator.

Partea mai putin frumoasa este ca nu e uniforma. Deci in mers in gol, incarcarea varia de ordinul +/- 0,2 V. Ceea ce nu pare normal nici la Dacia 1300....

Dar cum oamenii aceia sunt dedicati dar mai ales pasionati, au cautat, si chiar au gasit un releu de incarcare, pentru testare / inlocuire. Insa este in Praga, si ajunge in 2 zile...

Daca nu merge, vor incerca reconditionarea alternatorului, sau vor sapa mai adanc. Oricum, le plac provocarile si vor dibui pana la urma problema.

Referitor la sigurantele de la borna + au fost schimbate acum 2 ani, si a fost primul lucru la care m-am uitat si eu... De asemenea m-am uitat la stare conexiuni, fire si sigurante (cele vizibile si accesibile).

Oricum, astept sa vad daca rezolvam cu releul acela, si daca da e bun un cod de produs.

Avatar utilizator
cozmin_t
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Sâm Iul 19, 2008 5:23 pm

Mesaj de cozmin_t » Dum Apr 24, 2016 11:39 am

Ok, s-a rezolvat!

Nu stiu cum, dar e bine....

A fost verificat alternatorul pe stand, (valorile OK), nu a fost nevoie de releu.

După montaj, aceeasi eroare. Deci a fost verificate vizual toate cablajele (inclusiv in bord).

Totul Ok.

Eroarea a persistat, asa ca am platit numai o inspectie la instalatia electrica.

Insa acum eroarea a disparut.... (probabil are un ciclu de 5 porniri pentru resetare eroare).

Asa ca banuiala mea este un contact care s-a slabit in timp (cel mai probabil pe alternator) care prin demontare / montare s-a refacut cum trebuie.

Insa m-a scutit de grija cum ca alternatorul ar fi fost cu probleme (am vazut preturile...).

Oricum incep sa duc dorul Daciilor 1300: cu o surubelnita, un patent, sarma si un ciocan (mai mare) se rezolva 75% din probleme in prima parcare din drum...

Avatar utilizator
jules
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Apr 09, 2008 11:34 am

Mesaj de jules » Lun Apr 25, 2016 11:34 am

Contactele au obiceiul de a se mai oxida. As fi incercat in locul tau sa dau cu o perie de sirma pe bornele de la baterie sa o curat bine si apoi sa o dau cu ceva vaselina (cred) si strins bornele bine.
Sigurantele nu trebuie sa fie neaparat rupte cind sint busite. Pot parea si cit se poate de intregi. Alea de la borna sint absolut penale. La mine au crapat vreo doua si nu se cunoastea nimic.
Exista posibilitatea sa se oxideze bine pentru ca ajunge umezeala la ele.
Oricum, bine ca ai rezolvat. Dar sa stii ca cam la orice masina apar astfel de probleme dupa 5-6 ani. E de asteptat sa apara mizerii din astea.

Scrie răspuns

Înapoi la “Coltul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori