Ulei Motor

Prezinta-ti Coltul aici!
Avatar utilizator
tony60
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 15, 2015 10:50 am

Mesaj de tony60 » Lun Apr 11, 2016 9:34 pm

Detin un Space Star 1.3 fabricatie 2001 de anul trecut. Mentionez ca am cumpararat masina datorita informatiilor de pe diverse forumuri, privind fiabilitatea, mentenanta ieftina si datorita faptului ca are mai multe calitati decit puncte negative. Sunt multumit de ea , o utilizez zilnic, am facut si drumuri lungi, in general merita sa o detii.Referitor ulei motor, dupa achizitie am schimbat uleiul cu Aral 10w40. In 3000 km mi-a consumat 0.5 l. Motorul are rulati 185.000 km. Am cautat alt tip de ulei si am pus Eneos tot 10w40. Motorul nu a mai consumat ulei, dar se auzeau tachetii hidraulici cum tacane pe primii kilometrii rulati dimineata. Dupa mai multe sfaturi am schimbat uleiul cu unul mai gros respectiv Eneos 15w40. Nu s-a schimbat nimic semnificativ la tacheti, tacaneau ca si inainte.Am desfacut tachetii, i-am spalat in motorina, i-am amorsat in ulei , i-am dezamorast si i-am fost montati inapoi. Tachetii la fel au tacanit. Deja ma pregateam sa cumpar un set nou de tacheti Ajusa care dupa cum bine stiti sunt destul de scumpi (16 buc. ). Am discutat si cu alti cunoscatori. Sfatul lor a fost sa schimb uleiul. In final am cedat sfaturilor si am incercat Magnatec 10w40. Dupa 2 zile de utilizare a masinii tachetii s-au cumintit ca si cum ar fi noi. Nici dimineata nu mai tacane. Cred ca uleiul a fost cauza. Doresc sa mentionez ca nu vreau sa fac nici un fel de reclama sau sa blamez uleiul Eneos. V-am relatat cu sinceritate ceea ce am facut la masina. Am scapat de o cheltuiala majora. Informez posesorii ca tachetii nu se pot desface in bucati ,ca la alte masini. Ei se depreseaza prin introducerea unei surubelnite mici in gaura de amorsare. Se pot spala in motorina sau diluant. Daca dotiri mai alte informatii va stau la dispozitie. Nu verific in fiecare zi forumul dar daca sunt intrebari, va raspund cu placere.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mar Apr 12, 2016 9:25 am

De curiozitate 5w40 n-ai incercat? 10w40 mi se pare foarte gros, la iarna ce-o sa faci?

Avatar utilizator
tony60
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 15, 2015 10:50 am

Mesaj de tony60 » Mar Apr 12, 2016 9:57 pm

Buna
Nu am incercat inca 5w40. Iarna am folosit 10w40. Conform datelor din cartea masinii 10w40 merge bine pina la -20 grade.
NU am pus ulei mai subtire pentru ca nu am avut nici un motiv. Nu stiu daca nu consuma mai mult ulei fiind subtire.
Dar capitolul nu este inca incheiat. Cat traim incercam pe propia piele si impartasim si altora rezultatele

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Mie Apr 13, 2016 10:50 am

Ma gandeam ca din moment ce la pornire fac zgomot si dupa ce se incalzeste un pic tac, poate ar ajuta uleiul mai subtire.

Altfel 5w40 e cam la fel de rezistent la temperaturi ridicate ca si 10w40.

Avatar utilizator
tony60
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Iul 15, 2015 10:50 am

Mesaj de tony60 » Mie Apr 13, 2016 2:52 pm

Datorita faptului ca tacaneau si in mers am mers pe logica utilizarii unui ulei mai "vascos".
Logica mea, datorita faptului ca bateau si in mers si a altor prieteni a fost sa schimb uleiul cu altul
respectiv 15w40. De asemenea Eneos fiind cu origini japoneze, fabricatie sau imbuteliere Olanda
am considerat ca trebuie sa fie perfect pentru masina. Totusi motorul este conceptia anilor '90
unde nu se cerea un ulei cu grad mai jos de 10w. In orice caz s-ar putea ca viitorul ulei sa fie 5w.
Eu la o masina anterioara,pe care inca o mai detin,din cauza consumului de ulei la 10.000 km, am
utilizat ulei mai gros si am rezolvat problema.

Avatar utilizator
Terminator
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 31, 2016 12:58 am

Mesaj de Terminator » Lun Mai 02, 2016 10:34 pm

Eneos a devenit un panaceu universal, ulei de șarpe, bun la toate, ce mai contează specificațiile de vâscozitate...Dacă s.a ajuns la 15W, înseamnă că progresul procedeelor de fabricație ale motoarelor moderne s.a oprit la Dacia 1300.
Personal, în loc de eneos aș folosi ulei de floarea soarelui, as avea mai multa încredere.

Avatar utilizator
Vic*
EVO II
Mesaje: 72
Membru din: Lun Iun 18, 2012 12:30 pm
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Vic* » Joi Mai 05, 2016 10:38 am

Poate ne spui si noua de ce esti asa nemultumit de Eneos? Eu personal il folosesc de ceva vreme si sunt multumit. Chiar am un prieten care a scapat de consumul de ulei la un Golf V dupa ce a pus Eneos Sustina...

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Joi Mai 05, 2016 10:45 am

Alegerea uleiului de motor pare sa fie o treaba foarte personala. Daca de bine de rau mai poti sa-i faci cadou cuiva un deodorant spray si sa-i nimeresti preferintele, cand vine vorba de ulei de motor mai bine stai cuminte.

Ca de obicei la pomul laudat nu trebuie sa te duci cu sacul, sigur nu e rau uleiul dar daca il alegi doar dupa marca si nu dupa specificatii/acreditari atunci n-are cum sa fie bun (potrivit).

Avatar utilizator
ursul_bipolar
EVO I
Mesaje: 25
Membru din: Vin Iul 22, 2011 3:57 pm

Mesaj de ursul_bipolar » Lun Mai 09, 2016 12:36 pm

QUOTE (Terminator @ May 2 2016, 10:34 PM) Eneos a devenit un panaceu universal, ulei de șarpe, bun la toate, ce mai contează specificațiile de vâscozitate...Dacă s.a ajuns la 15W, înseamnă că progresul procedeelor de fabricație ale motoarelor moderne s.a oprit la Dacia 1300.
Personal, în loc de eneos aș folosi ulei de floarea soarelui, as avea mai multa încredere.

Serios? Ai ceva date tehnice care sa sustina afirmatia ta? Banuiesc ca nu! Asa e ca ai auzit in spatele blocului ca eneos nu e bun ca ca uleiurili adevarate este castrol si mobil?

Avatar utilizator
Terminator
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Mar 31, 2016 12:58 am

Mesaj de Terminator » Mie Mai 11, 2016 10:40 pm

Deocamdată nu ne cunoaștem ca sa ne luam peste picior. Nu știi cu ce ma ocup, nu ma interesează cu ce te ocupi, însă judecând după cum scrii....mi-am făcut deja părerea.
Însă aș aprecia sa folosești acest ton cu amicii care îți permit.
Din partea mea, poți folosi și ulei de cătină în motor, chiar mi-e absolut indiferent. Argumentele nu sunt tehnice, pe hârtie acest panaceu e magnific, e vorba de experienta practica.
Nu am intrat aici sa ma cert cu nimeni, am împărtășit doar niște lucruri care îmi sunt cunoscute. Din spatele blocului, probabil.
Folosiți absolut ce doriți, nu stau acum sa-mi expun experienta mea de 20 de ani ca inginer auto.
Sănătate.

Scrie răspuns

Înapoi la “Coltul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori