Pagina 1 din 2

Scris: Mar Iun 17, 2008 9:42 pm
de danc
salut

Tocmai mi-am achizitionat un lancer 2.0 Diesel - foarte multumit de masina - comportament rutier incredibil , in curbe sta lipita , am facut primii 2000 de km si am observat un lucru:
Lancerul 2008 are sasiul de evo IX frane pe disc pe toate rotile ; stiti cumva cum e distribuit raportul de franare pe rotile din fata si cele din spate?
La ultimul drum , 400 km , cu viteze de la 120 pana la 160 si frane destul de dese , am observat ca jantele din fata erau aproape negre fata de cele din spate,
de la funinginea care rezulta din frecarea placutei cu discurile.
am pus niste poze - diferenta e foarte mare, am mai mers zilele astea prin bucuresti , se vede din ce in ce mai tare ( cu specificatia ca franez destul de normal )
Mi-a zis cineva ca e posibil sa merg usor infranat- din fabrica ar fi posibil ca placutele sa fie un pic lipite de disc.
As avea vreun motiv sa ma ingrijorez?








apropo azi am vazut primul evo X . fantastica masina.

Scris: Mie Iun 18, 2008 8:45 am
de Speedy
Nu ai niciun motiv de ingrijorare. Asa se intampla la toate masinile cu tractiune fata. Placutele de pe fata sunt mai mari decat cele de pe spate, de acolo si rezulta ca resturile aruncate sunt mai multe. Asa se intampla si la al meu, si la cealalta masina a mea, renault laguna si la majoritatea prietenilor.

Scris: Mie Iun 18, 2008 11:21 am
de vvede
Speedy nu cred ca are legatura cu tractiunea. (Si la 4x4 si la tractiune spate - propulsie parca se cheama e la fel) Chiar si la masinile de F1 (tractiune spate) jantele fata se murdaresc mult mai tare ca cele spate (Asta era vizibil anii trecuti cand nu aparusera acele "capace" pe roti)
In primul rand are legatura cu marimea discului si a placutelor (suprafata mai mare de frecare)
In al doilea rand in momentul in care franezi, masina se lasa pe fata - greutate mai mare (spatele se descarca) => frecari mai mari pe fata.
Este perfect normal. Stai linistit.
Murdarirea excesiva ar putea proveni si datorita materialului din care sunt facute placutele. Material mai moale, murdarie mai mare

Scris: Mie Iun 18, 2008 11:25 am
de Donkey
Aia e ... tendinta masinii ca la frana sa se aseze in bot . Probabil ca o sa treaca inconvenientul asta cu timpul ( asta o zic la hazard ) dupa ce ti se mai tocesc placutele.

Scris: Mie Iun 18, 2008 12:15 pm
de Speedy
Pai asta din cauza ca au inceput sa faca placutele de frana din material ecologic conform normelor europene. De aici rezulta materialul mai moale si negreala aia. Cel putin asa am inteles de la niste prieteni de prin service.

Scris: Mie Iun 18, 2008 12:27 pm
de 2dor
E ciudat ce spuneti voi. Eu la a mea sunt impresionat de faptul ca nu am pic de negreala pe jante. La Solenza cand am schimbat placutele, am pus ATE, si aveam jantele de aliaj negre de funingine.

Scris: Mie Iun 18, 2008 1:12 pm
de cix
Daca speli masina des nu are timp sa se depuna. Eu am observat numai dupa ce nu am spalat masina 3 saptamani. Mai depinde si de cum conduci. Eu cam trag de ea si e clar ca trebuie sa franez mai tare. Daca mergi constant cu 40km/h nici nu ai nevoie de pedala de frana.

Scris: Mie Iun 18, 2008 1:37 pm
de 2dor
Pai o alerg tare de tot si o spal cam o data pe luna.

Scris: Mie Iun 18, 2008 4:10 pm
de Speedy
QUOTE (2dor)Pai o alerg tare de tot si o spal cam o data pe luna.

Posibils a nu ai placute din astea ecologice

Scris: Mie Iun 18, 2008 9:06 pm
de DeBogdan
Nu ai cum sa modifici repartitia fortelor de franare - ca acest lucru il fac abs-ul si ebd-ul.
Rectificare: ai cum - umple portbagajul la maxim si o sa ai forte de franare mai mari pe spate si deci uzura mai mare si pe placutele de pe spate, asta asa ca sa ai jantele la fel de negre... :-D

Evident ca nu ai motive de ingrijorare. Mai bine te-ai bucura de masina..