Pagina 1 din 1
Scris: Mar Aug 13, 2013 3:25 pm
de vlad2890
Buna,
Am o intrebare legata de turatia la relanti . Se pare ca , de fiecare data cand pornesc masina (Sportack 2008 , 1.8 benzina) turatia la relanti este undeva la 1300-1400 rpm ceea ce mie personal , imi pare destul de mult .
Nu am mai detinut o masina pe benzina pana acum , si ma intreb daca este un lucru normal sau este ceva defect. Daca da, posibile defecte , si posibile solutii ?
Precizez ca aceeasi turatie o are si daca inchid clima .
Multumesc!
Scris: Mie Aug 14, 2013 12:10 am
de avy
Nu iti face probleme,este perfect normal "asa e ele",cel putin la asiatice ca europene nu am avut. Iarna ajunge si pe la 1500rpm. Ca o recomandare , inainte de a pleca de pe loc asteapta sa ajunga pe la 1000-1100rpm ca altfel intra si cam greu intr-a 2a.
Scris: Mie Aug 14, 2013 11:26 am
de Adriancar
QUOTE (vlad2890 @ Aug 13 2013, 03:25 PM) Buna,
Am o intrebare legata de turatia la relanti . Se pare ca , de fiecare data cand pornesc masina (Sportack 2008 , 1.8 benzina) turatia la relanti este undeva la 1300-1400 rpm ceea ce mie personal , imi pare destul de mult .
Nu am mai detinut o masina pe benzina pana acum , si ma intreb daca este un lucru normal sau este ceva defect. Daca da, posibile defecte , si posibile solutii ?
Precizez ca aceeasi turatie o are si daca inchid clima .
Multumesc!
Desigur ca este normal atata timp cat folositi clima - deci compresorul !turatia normala in relanti este 7 - 800 rpm .
Scris: Mie Aug 14, 2013 11:46 am
de Alex44
Cand pornesti motorul (exact cand o ia) turatia sare la 1500-1700 apoi, in functie de temperatura lichidului de racire coboara mai mult sau mai putin. Daca motorul e rece sta cateva minute la ~1500.
Eu vara astept 10-15 secunde inainte de a pleca de pe loc si iarna 1-2 minute daca motorul e rece (daca e cald stau tot 10-15 sec)
E absolut normal deci. Daca ti-ar sta mereu (nu doar in primele secunde dupa pornire) relanti-ul la peste 1000 cu motorul cald (ajuns la temperatura optima de functionare 85-87C) atunci ar fi o problema.
Scris: Joi Aug 15, 2013 10:29 am
de vlad2890
Foarte bine de stiut. Multumesc mult pentru raspunsuri , in special pentru explicatii .
Apreciez o explicatie logica si la subiect , care ma face sa dorm mai bine noaptea .
Multumesc inca o data .
Scris: Joi Aug 15, 2013 10:56 am
de Alex44
Cu placere. E foarte bine ca te intereseaza masina, un sofer bun ar trebui sa fie macar un pic interesat de cum functioneaza totul. Si eu cand am pornit prima data un diesel m-am mirat cum de turatia la rece nici macar la 1000 nu statea in conditiile in care a mea iarna ajunge si la 2000 in primele secunde.
Scris: Lun Dec 16, 2013 6:50 pm
de vultu_rull
eu problema cu turatiile mari am rezolvat- o (era de prin regulatorul de benzina si debitmetru de aer +delcou de reglat din nou dupa ce le-am curatat pe toate) binenteles pe model din 97 1.3 cc
INSA nu stiu ce sa ma fac cu decelerarea motorului in timp ce-i cuplata in viteza ....daca vreau sa reduc si iau usor piciorul de pe acceleratie se detureaza brusc ca o frana de motor) trebuind sa o tin tot usor accelerata . in rest oprita pe loc si scoasa din viteze motorul merge impecabil am verificat si sondele lamda si inca merg binisor
ps. bobina de inductie este schimbata cu tot cu delcou pe sh si tot la fel face.