Putere Fara Chiptuning? Posibil? Cum?

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
paulie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 12, 2008 3:48 pm

Mesaj de paulie » Mie Iul 01, 2009 12:12 am

Imediat m-as duce sa-mi fac chiptuning daca fiabilitatea motorului ar fi aceeiasi ca la setarile stock. Dupa cate stiu eu nu ar fi chiar asa si in timp mai pica cate ceva, turbina de ex. Deschid acest topic mai mult de curiozitate sa aflu daca celelalte tehnici (filtre, admisie, evacuare, etc) in afara de chiptuning sunt doar apa de ploaie. Bine venite sunt parerile celor care si-au mai pus cate ceva pe masina, schimbat ceva, si au vazut care e diferenta. La fel de bune ar fi si impresiile sincere a celor care si-au facut chiptuning si care ne pot spune daca au avut sau nu probleme de fiabilitate.

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Mie Iul 01, 2009 3:04 am

La turbodiesel filtrul nu merita schimbat, nu aduce nici un plus, ba mai mult, daca ii pui un filtru sport bine uns cu ulei, risti sa distrugi debitmetrul.
Aceste motoare nu trebuie sa respecte un raport stoichiometric strict, in consecinta ele merg cu aer din abundenta, din fabrica.
Evacuarea iar nu ofera mare lucru, eventual eliminarea catalizatorului ar aduce 2-3 CP, cu riscul aparitiei unor erori si cu poluare mai multa.
Ce ar putea aduce un plus la turbodiesel: un intercooler mai mare, montat in fatza, ar oferi 5-10CP, iar niste injectoare mai mari ar mai putea creste puterea cu vreo 15-20CP - dar comanda lor e facuta tot din calculator, deci tot la o resoftare ajungi.
Eu zic sa stai cateva ore pe net, sa vorbesti cu altii care si-au facut soft si sa alegi un tuner bun, care nu te va dezamagi si nu-ti va strica masina. Il rogi sa nu mareasca presiunea in turbina cu mai mult de 100-150mBar, vei castiga ceva mai putina putere dar vei fi mai linistit. Ca idee, turbina poate sa pice si fara resoftare, sau poate sa tina mult si bine si cu un soft agresiv. Asa e sportul asta...

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Mie Iul 01, 2009 9:18 pm

Ma arunc si eu in discutie fara sa am cunostinte de specialitate, dar una-alta mai pricep si eu

Insa, ca posesor de diesel resoftat pot sa spun ca resoftarea este cea mai simpla metoda de a creste puterea unui turbodiesel. Asa cum spunea Jeff, eu am ales varianta de resoftare "soft", am castigat ceva mai putina putere, dar stau linistit in ceea ce priveste fiabilitatea motorului.

Cei care mi-au facut resoftarea mi-au recomandat sa recurg la aceasta varianta de soft modoficat "nu agresiv" tocmai ca sa nu intampin alte neplaceri. Mi-au aratat, de asemenea, un mitsu outlander resoftat in urma cu 3-4 ani, care nu a avut nici un fel de probleme de atunci. De asemenea, am prieteni cu masini cu motoare diesel care au facut resoftare in urma cu mai bine de 1 an si, la fel, nu au intampinat neplaceri. Totul tine de modul cum exploatezi masina. Daca mergi cu ea numai "blana" este posibil sa pice una-alta (chiar si fara resoftare), dar daca o exploatezi rational nu vad de ce ai avea probleme.

Una peste alta, eu sunt multumit de cum se comporta masina dupa resoftare (am 5000 km facuti cu softul modificat), trage mult mai bine, mai ales in treptele 3-4-5 (parca se intampla totul mai din timp......asta este impresia pe care ti-o lasa), motorul merge mai relaxat si in plus, in regim de exploatare normal a scazut consumul (cam cu 0,5l la suta de km.......nu e mult, dar asa ca si chestie........p.s.:am inregistrat un consum de 4.7 %, cu viteza constanta de 100-120km/h, in treapta 6, cu 4 oameni in masina + bagaje).
Fişiere ataşate
DSC01896.jpg
DSC01896.jpg (47.92 KiB) Vizualizat de 7364 ori

Avatar utilizator
paulie
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Aug 12, 2008 3:48 pm

Mesaj de paulie » Dum Iul 05, 2009 12:45 pm

@ jeff Cum iti creste puterea cu un intercooler, si cam cat costa sa schimbi injectoarele si intecooler-ul?
@ moro Interesanta faza cu consumul ma gandeam ca daca creste puterea creste si consumul, oricum bine ca scade sau macar sa ramana la fel. La ce putere ai ajuns dupa chiptuning, la ce firma l-ai facut si cat te-a costat? Cam care ar fi pragul maxim de putere care sa nu-ti strice turbina sau sa-ti provoace alte probleme tehnice?

Avatar utilizator
moro
EVO I
Mesaje: 11
Membru din: Mie Mai 07, 2008 3:15 pm

Mesaj de moro » Dum Iul 05, 2009 3:57 pm

La mers mai sportiv consumul se situeaza la valorile de dinainte de resoftare, dar la mers normal a scazut. Resoftarea am facut-o la TCM Turbo in Bucuresti si m-a costat 1000 ron. Puterea obtinuta este de 180 cp si cuplu de 380 Nm; aceste valori cred ca reprezinta pragul maxim pentru a preintampina alte probleme. Resoftarea s-a facut in limitele de fiabilitate ale celorlalte subansamble ale motorului. Alte modele de laner di-d au fost aduse pana aproape de 190 cp (Mastertuners), dar eu sunt mai precaut si m-am oprit la 180 cp. Oricum ar fi, eu zic ca merita o resoftare......parca e alta masina.

Motorul di-d de pe lancer cred ca se poate aduca la 200 cp, dar trebuie schimbata turbina si intercoolerul (cu unul mai mare) si deasemene trebuie schimbate injectoarele; dupa care trebuie facuta o noua resoftare. La capitolul acesta trebuie sa ne lamureasca Jeff.........el stie mai bine ce trebuie facut, cum si in ce fel.
Fişiere ataşate
scan0001.jpg
scan0001.jpg (2.18 MiB) Vizualizat de 7323 ori

Avatar utilizator
Jeff
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Mai 12, 2007 3:28 pm
Contact:

Mesaj de Jeff » Lun Iul 06, 2009 11:24 am

Intercoolerul creste puterea prin racirea aerului incalzit de turbina.
Din pacate nu stiu exact ce tip de injectoare se potrivesc ca si upgrade la injectoarele de fabrica, se poate intreba aici http://www.kermatdi.com/servlet/-strse- ... actus/Page - baietii astia sunt specialisti.
In ce priveste costurile cu intercoolerul, depinde si de cine il monteaza. Un cooler poate fi in jur de 200 euro, plus tubulatura si manopera...
Adevarul ramane acesta: chiptuning-ul e cel mai eficient mod de a ridica puterea

Avatar utilizator
conchistadorul
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Mai 05, 2009 11:00 am

Mesaj de conchistadorul » Mar Aug 04, 2009 11:49 am

Sal. Lancer-ul meu are 2 luni, si deja m-am obisnuit cu motorul, si ma gandeam sa-mi cresc putin puterea/cuplu. Daca ma ating de chip iasa din garantie??? se poate face un chip tuning ceva de genul: sa am un buton....si cand vreau sa imi activez extra puterea, altfel sa merg cu cea stock. MS mult

Nu mai cita intregul post anterior. Nu are sens si este interzis in regulament. Pentru asta, foloseste butoanele Fast Reply sau Add Reply.

Avatar utilizator
ligla
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 29, 2008 8:34 pm
Contact:

Mesaj de ligla » Mar Aug 04, 2009 12:14 pm

e o firma care face..vreo 3 butoane are parca..stock, extra power si sport..350 iepuroi toata afacerea

Avatar utilizator
speed29
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 13, 2009 5:20 pm

Mesaj de speed29 » Mar Oct 13, 2009 6:16 pm

Sal arata destul de bine diagrama de la dyno eu am facut-o de la 300 km si acum am 25.000. nu am nici o problema ai cuplu mai sus cu 250 de turatii fata de mine si caii foarte jos eu am 180 la 4200rpm,acum vreau sa o duc la 200 se poate si fara turbina si intercooler.Daca vrei mai mult iti trebuie turbina intercooler.Masina merge beton.Iar chestia aia cu buton este vrajeala.

Avatar utilizator
Dior
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Oct 09, 2009 12:08 am

Mesaj de Dior » Dum Oct 18, 2009 4:23 pm

Am si eu o masina care a mers aproximativ 70 000km cu o cutie(powerbox) Pana acum nu a pica NIMIC. Sigur resoftarea e buna dar o cutie iti ofera flexibilitate(poti sa te decizi ce vrei.. putere sau consum-- unde tot primesti cam 5cp in + si 30nm) si mai ales independenta( poti sa o instalezi singur sa o scoti fara ajutorul cuiva si nu mai platesti mana omului care face resoftarea) Daca vrei pun si un grafic cu si fara chip sa vezi cat se castiga si in cel fel.
Speed29 chestia cu butoanele nu este vrajeala. sunt cutiutze care au si o telecomanda prin care setezi ce vrei de la ele.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori