Climatizare automata

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Flipper
EVO I
Mesaje: 2
Membru din: Mar Mar 10, 2009 10:21 am

Mesaj de Flipper » Vin Ian 04, 2013 9:39 am

Eu cred ca e ceva normal. Cu clima setata la 22 grade si directia aerului jumi juma parbriz/picioare la inceput baga cald iar dupa ce se incalzeste habitaclul baga rece pe la parbriz si cad pe la picioare. daca cresc temperatura cu un grad-2 incepe sa bage cald si pe la parbriz dar devine prea cald in habitaclu.

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Vin Ian 04, 2013 4:08 pm

problema este ca nu conteaza cum dau sa bata aerul sau ca este la 22,24,21 etc este foarte nasol ca aereaza rece pe la grilele stg-dr sus(cele care bat spre geamurle laterale) cea ce inainte nu era asa!masina o am de noua si stiu ce spun. azi are 136700!!@

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Vin Ian 04, 2013 5:14 pm

putina logica au avut japonezii cand au proiectat sistemul, caldura se ridica, de aceea baga aer rece pe la parbriz, dar diferenta de temperatura este prea mare intre picioare si parbriz.
in plus de exemplu am mers noaptea la -2 grade pe ceata si intre 22 si 27 de grade nu era absolut nici o diferenta de temperatura la aerul bagat de instalatie, in schimb dupa 27 grade baga caldura de rupe.
in manual scrie ca pe la parbriz baga aer mai rece iar pe la picioare mai cald, deci sistemul asa a fost construit sa functioneze, dar spun inca o data ca diferenta de temperatura este prea mare.

Avatar utilizator
outl
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Joi Ian 03, 2013 5:29 pm

Mesaj de outl » Vin Ian 04, 2013 7:56 pm

nu are de-a face cu aerul de la parbriz!problema este ca s-a schimbat fluxul de aer ,adica mai tare ca inainte iar cand baga rece zici ca te trage curentul(vorbesc de grila fixa care bate inspre geam usa!

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Dum Ian 06, 2013 3:03 pm

grila fixa care bate spre geam are legatura cu orificiul central de la parbriz, sunt legate intre ele, pe ele iese aerul la aceeasi temperatura.

Avatar utilizator
fleanta
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 10, 2010 3:24 am

Mesaj de fleanta » Mie Ian 16, 2013 4:35 pm

Interesanta abordare a subiectului, il urmaresc de ceva vreme si astept sa apara vreun remediu, dar se pare ca nu.
Mentionez ca si la mine este aceiasi problema, pe parbriz si gurile de ventilare pt. geamurile laterale fata baga aer rece (mult mai rece decat vine pe la picioare) ceea ce nu e normal. Chestia interesanta e ca cine s-a plans pana acuma au fost posesori de lancer clasic/newlancer si outlander dar se pare ca la ASX nu e aceasta problema, intrebarea e, de ce la ASX se poate si la restul nu ca este aceiasi climatizare presupun!!!
Curios este ca nu am incercat mai sus 27 de grade sa vad daca e mai cald aerul care este directionat catre parbriz dar o sa verific cu prima ocazie cand o sa am un drum mai lung de 30 de min. Alta observatie, nu poti simti diferenta de temperatura intre aerul bagat pe la parbriz si cel bagat pe la picioare decat daca mergi o perioada mai lunga de timp, >10/15 min. pt ca este si incalzirea auxiliara(nu stiu daca la toate variantele de echipare) iar atata timp cat motorul este rece si aceasta functioneaza nu veti simti deloc aer rece directionat catre parbriz.
Eu folosesc iarna fluxul de aer pisioare + parbriz inclusiv primavara devreme si toamna tarziu cand nu utilizez AC-ul iar vara cand AC-ul merge, folosesc 25% fata + 75% picioare.
@DeBogdan o curiozitate, nu m-am interesat dar mi se pare o absurditate ca sistemul de climatizare sa aiba senzor de lumina, la ce foloseste, ca nu ii vad logica ce treaba are ca e zi/noapte, clima trebuie sa faca ce ii cer eu, nu ce vrea ea, din vagile mele conustinte 100% poti intalni aceleasi conditii meteorologice fie ca e zi sau noapte ...

p.s. referitor la aburire parbrizului si nu numai - recomand stergerea geamurilor pe interior cu ziar, am constatat ca cei de la spalatorie folosesc carpe care sunt pline de grasimi de cele mai multe ori acest lucru grabeste aburirea geamurilor, de mai bine de 2 ani prefer sa imi sterg singur parbrizul si geamurile laterale fata cu ziar dupa ce am fost la spalatorie.

Avatar utilizator
fleanta
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Oct 10, 2010 3:24 am

Mesaj de fleanta » Sâm Ian 19, 2013 10:20 pm

se pare ca depinde de simtul fiecaruia, am icnercat varianta cu 27 de grade la temperatura 75% picioare 25% parbriz dar si 50% cu 50% picioare si parbriz iar dupa 15/20 de minute aceiasi poveste, cel putin la mine temperatura aerului trimis catre parbriz era simtitor mai mica decat cel trimis catre picioare, dar ce este imbucurator, setand temp. la 27 de grade nu mai este senzatia aceea de aer rece care o ai la setarea temperaturii mai mici de 27 de grade sa zicem 22/24 de grade cand simti un curent de aer mult prea rece, setat la 27 de grade e ok pt mine.
p.s. mentionez ca am prima varianta a compiuterului de clima cel cu care a venit masina.

Avatar utilizator
nini
EVO I
Mesaje: 1
Membru din: Mie Mai 21, 2008 10:01 pm

Mesaj de nini » Dum Ian 20, 2013 9:43 pm

senzorul de lumina are rostul lui:
de exemplu, daca afara sunt sa zicem 2 grade, dar este soare puternic ( soare cu dinti, cum se zice in popor) in masina temperatura ambientala va fi mai mare decat daca afara ar fi 2 grade dar fara soare. in acest caz senzorul de lumina face corectiile necesare obtinerii in interior a temperaturii dorite.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Feb 11, 2013 12:30 pm

Am profitat si eu de zapada din ultimul timp si am plecat la munte.Tot drumul am tot invartit la butoane,ba mai tare, ba mai incet, ba pe sus,ba pe jos, parca imi luasem o noua jucarie. De data asta chiar m-a enervat. Dupa ce am ajuns la munte, dupa 3 zile de frecus am reusit sa bag destula zapada in masina ca sa fie indeajuns de multa umezeala sa se abureasca toate geamurile. Partea frumoasa acum incepe,a trebuit sa merg cu AC-ul activat ca sa scap de roata apa din masina de la zapada ce se topise pe covorase.Instalatia pe automat,27 grade, picioare si dezaburire si nu a mai facut figura cu aerul rece pe sus !
Astazi -1 grad afara,plec la servici instalatia tot pe viteza auto ,AC activat si 27grade. S-a incalzit mai repede in masina (e drept si cu recirculare la inceput) si tot fara a mai avea senzatia de aer f. rece pe sus.

Avatar utilizator
bacodrut
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 18, 2010 2:04 pm

Mesaj de bacodrut » Sâm Mar 02, 2013 12:11 pm

Intrucat acesta este un post despre climatizare, vin si eu cu o problema la Outi meu!
In aceasta iarna, am avut cateva situatii cand avand parbrizul inghetat dimineata, sistemul nu a vrut cu nici un chip sa-mi bage aer pe parbriz. Oricum as fi rasucit butonul, apasat chiar si pe dezaburire parbriz, aer baga doar la picioare! Mentionez ca la oprire, seara, pozitia "flux aer" ramanea pe automat. Dupa cateva episoade de acest gen, in care am pierdut si 15 minute pana se lasa convins sa sufle spre parbriz, am lasat comutatorul pe "parbriz si piciare" la oprire si nu am mai avut probleme. Din ce-mi amintesc, primele 2 ierni nu am avut astfel de probleme! Pe deasupra in vre-o 2 situatii cand era ger, am auzit si un zgomot urat de palete ce freaca pe ceva, in primele minute dupa pornire. Zgomotul e sigur de la ventilator pt ca pus pe OFF se facea liniste (mi-a fost frica sa nu fie turbina, sau stiu eu ce alta componenta de la motor!). Acest tip de probleme le-am sesizat doar dupa opriri lungi (peste noapte), in restul timpului se pare ca si pe AUTO, fluxul de aer este dirijat zic eu corect, oricum mult mai prost ca la Pajero Sport, unde aerul conditionat nu-ti ingheata genunchii sau laba piciorului!
Poate fi o defectiune a computer climatizare, sau ceva mecanic care nu lasa motorasul sa schimbe fluxul de aer?
Peste vre-o saptamana merg la verificare de 60.000 si daca e ceva defect sa stiu sa cer repararea (schimbarea) reperului! Multumesc!!

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori