Probleme grave relanti

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Cristi
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Mai 02, 2007 10:34 am

Mesaj de Cristi » Mar Mar 03, 2009 9:33 pm

Drivere, sa-i dai o bere lu' nenea bulan care a compus chestia asta:
http://www.daciaclub.ro/Mitsubishi-Lanc ... try1763600

sau mai bine citez:

De pe vremea cand avea LOGAN Domnul driverx avea si CARISMA.Bineinteles ca inca de la inceputurile forumurilor reunite DACIA&RENO Domnul driverix a fost un STARION.Nu era nimeni in COSMOS mai GRANDIS decat Domnul driverx cand a inceput sa CANTER ce DIAMANTE este LANCER.Imediat a deschis un topic si in mod GALANT a pus in ECLIPSE toate masinile de pe pamant.Fara sa mai asculte si de noi a inceput sa GALLOPER intre banca si dealer-ul minune.O data banii intrati in contul dealer-ului i-au livrat masina cu un mic SIGMA la relanti.Inca din primele zile masina a incaput sa faca figuri dar Domnul driverx i-a tratat pe cei din service cu con CORDIA in loc sa se urce intr-un SPACE WAGON si sa se duca pana la SAPORO la domnul KUTAWA.Acum deja cei din sevice il trateaza ca pe un OUTLANDER pentru ca nu s-a impus de la inceput.Nu-i mai ramane decat sa se urce pe un MONTERO sa isi puna un COLT in gura sau la tampla.


E genial si m-a uimit cat de bine stie modelele Mitsubishi.

Avatar utilizator
SEBASTIAN
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Dec 22, 2007 7:28 pm

Mesaj de SEBASTIAN » Mar Mar 03, 2009 11:34 pm

Am mici banuieli legate de cea ce spui tu.
Daca vrei incerc sa te ajut, desi sa incerc de aici de la taste sa rezolv ceva e ca si cumas face un soft prin posta.
Hai sa incercam totusi ceva, daca mai ai rabdare.
Te rog sa-mi scri cu liniuta defectele majore pe care le reclami acum, fara povesti.

Avatar utilizator
sebasita
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 17, 2009 10:54 am

Mesaj de sebasita » Mie Mar 11, 2009 11:00 am

salut

am si eu problema cu turatia....insa doar pana se incalzeste motorul. cand il pornesc sta la 2000 de ture, iar dupa ce se incalzeste scade la 800. la toate masinile pe benzina ce le-am avut facea asa. probabil e principiul socului automat...
daca e ok sau nu, nu stiu....insa toti prietenii care au masina pe benzina le face asa. difera insa turatia la care sta motorul dupa pornire....de la 1100 pana la 2000.

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Sâm Mar 21, 2009 7:59 pm

Salutare.
am gasit postul acesta de vreo 3-4 zile si m-am gandit sa-mi spun si eu parerea subiectiva...
Putem considera fenomenul format din doua componente:

1. Pornirea la rece + high rpm = soc electronic.
Am gasit pe net o multime de posturi referitoare la pornirea la rece (engine cold rpm). Turatia ridicata la pornire cu motorul rece este normala. Producatorii au variate preferinte in legatura cu tabela turatie-temperatura folosita de calculator (socul electronic).
Am gasit un forum din canada pe care se plangeau unii ca motorul sta turat doar 30 secunde in loc de 2-3 minute cum stiau de la masinile precedente.
http://forums.vwvortex.com/zerothread?c ... id=4195485

Si eu am acelasi comportament. In functie de frigul de afara, timpul scurs pana la scaderea turatiei variaza de la 1 minut (vara) la 4-5 minute (iarna). Eu nu astept sa se stabilizeze turatia la 700, ci plec imediat cum dau cheie. Intradevar viteza minima este corespunzatoare turatiei de 1800 fara sa ating acceleratia. Pot demara cu masina in stil diesel . La plecarea cu motorul rece, folosesc patinarea ambreiajului pt manevre la viteza mica (cand ies din parcare + strecurat pe aleile dintre blocuri).

2. Consumatori electrici.
Masina are niste consumatorii gurmanzi de electricitate (servodirectia, compresor AC, modul servofrana-ABS). Principalul 'vinovat' in cazul de fata este tandemul alternator-motor-cpu. Cu cat alternatorul alimenteaza o sarcina mai mare (se cere alternatorului mai mult curent) cu atat forta eletromagnetica indusa in rotor va fi mai mare. Aceasta forta se opune sensului de miscare initial al rotorului tinzand sa opreasca alternatorul (motorul trebuie sa arda mai multa benzina pt a mentine turatia constanta). Acest fenomen se observa la dacia berlina cand se aprind farurile pe faza lunga si scade turatia la motor. 'Meseriasii' din fata blocului spun ca farurile sunt prea puternice si bujiile nu mai au curent suficient si de aia scade turatia la motor. In realitate, deoarece dacia nu are nici un control de ralanti, motorul primea aceeasi cantitate de benzina fiind nevoit sa suporte o sarcina mai mare => scadea turatia.

Curentul generat de alternator este dependent de doi parametrii: tensiunea de excitatie si turatia rotorului.
Pentru a genera un curent mare, este necesar sa fie o tensiune de excitatie mare si o turatie mica sau o tensiune de excitatie mica si o turatie mare. In cazul de fata avem cazul 1 (turatie ralanti+tensiune excitatie mare). Daca se doreste alimentarea unei sarcini electrice mari trebuie ori sa se mareasca tensiunea de excitatie ori rpm.


Si la lancerul meu am identificat urmatoarele cazuri:

- cand stationez si misc de volan creste ralantiul pe moment la 900 - 1000. Servodirectia are nevoie de curent pe care il genereaza alternatorul. Daca necesitatea este mai mare decat ce se poate genera la 700 rpm (cu tensiunea de excitatie maxima), atunci cpu creste cantitatea de benzina implicit rpm-ul pt a compensa.

- compresorul de AC. Cand motorul este la ralanti si porneste AC-ul (sarcina motorului creste instantaneu), turatia scade la 500, motorul bolboroseste timp de o jumatate de secunda ca apoi sa intervina cpu (mareste cantitatea de benzina injectata pt a compensa sarcina alternatorului) si turatia creste catre 1000 rpm sta acolo 1-2 secunde si revine la 700 (o inertie datorita bump-ului initial de benzina consistent). In cazul in care se opreste AC, ralantiul creste brusc la peste 1000 rpm datorita eliberarii alternatorului din sarcina (si mentinerii benzinei in surplus) apoi revine usor catre 700 in timp ce cpu scade cantitatea de benzina catre motor. Intarzierea de 1-2 secunde este datorata inertiei sistemului.

- frana de motor. In cazul 'franei de motor', servofrana + modulul de ABS (posibil si alti consumatori auxiliari -> servodirectia) au nevoie de 'serviciile' alternatorului. Daca in primele momente (rpm mare) turatia motorului este suficienta pt a satisface aceasta nevoie de curent, pe masura ce rpm scade, scade si curentului generat de alternator. Aceasta scadere de curent catre consumatori este detectata de CPU si ca urmare va face ceea ce trebuie: creste cantitatea de benzina spre motor pt a compensa. Din pacate motorul este conectat direct la rotile infranate. Acest surplus de benzina se mentine pe masura ce turatia scade, in acelasi timp curentul generat de alternator scade. La eliberarea motorului din sarcina (scoatere din viteza) va avea loc eliberarea motorului din sarcina si cresterea turatiei datorata regimului setat pt sarcina mare => turatie puternica de 1-2-3 secunde.

Aceste fenomene sunt datorate dupa parerea mea, alternatorului putin subdimensionat (nu genereaza suficient curent la turatii mici). Solutia aleasa este eficienta din punct de vedere al costului.
Problema pe care o are driveru' poate fi de la sistemul de detectie al consumului consumatorilor (de fapt este un detector + regulator de tensiune al sistemului).

offtopic:
Nu se recomanda inlocuirea bateriei cu una de capacitate mai mare deoarece reprezinta o sarcina mai mare fata de bateria originala cu care sistemul a fost proiectat. Acelasi lucru se intampla la montarea de linii audio de mare putere. In acest caz, se recomanda inlocuirea alternatorului cu unul mai puternic...

Parerea mea subiectiva...

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Sâm Mar 21, 2009 8:39 pm

dar ti s-a intamplat sa iti sara din senin turatia in 1500rpm cu motorul cald si sa stea acolo 5-10 min?
sau acele 2000rpm cu motor rece sa stea pana la 10-15 min?

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Sâm Mar 21, 2009 8:53 pm

Nu am avut astfel de evenimente.

Avatar utilizator
adictoma
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Mar 10, 2008 7:26 pm

Mesaj de adictoma » Sâm Mar 21, 2009 10:28 pm

qed

Avatar utilizator
bobu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Lun Dec 15, 2008 6:33 pm

Mesaj de bobu » Sâm Mar 21, 2009 11:23 pm

Apropo,
m-am mai gandit la un scenariu pe cat de simplu, pe atat de probabil => un contact slab, gen piulita<->papuc stransa slab (din fabrica) prezent pe circuitul de alimentare (masa sau faza) pe traseul alternator -> calculator (sau senzor tensiune). Se explica cu acest scenariu comportamentul aleator. Cand legatura pierde ceva conductivitate, calculatorul simte scaderea de tensiune si comanda cresterea turatiei. Am avut o cunostinta (motorul varia turatia rapid) care a pierdut o luna prin service pana sa gaseasca papucul de masa de la alternator cu joc. L-au strans si s-a rezolvat.
Ar fi o chestie daca ai putea sa mergi sa verifici treaba asta cu vorba buna la service.
Pasul 2 ar fi sa se monitorizeze tensinea de la baterie cu ajutorul unui voltmetru analogic in timpul mersului. Se trag 2 fire de la bornele bateriei, in habitaclu si se urmareste tensiunea sistemului in timpul mersului. Tensiunea va trebui sa fie constanta. Daca scade in momentul cand se tureaza (si motorul este cald), inseamna ca senzorul de tensiune este ok si cpu vrea sa compenseze scaderea prin turatie dar fara rezultat datorita pierderii prin contactul imperfect. (nu se poate folosi voltmetrul din bord deoarece are o inertie prea mare - nu poate prinde variatiile rapide de tensiune)...
Important ca motorul sa fie cald - sa se elimine functia socului electronic.
In afara contactului imperfect poate fi si un consumator defect care mananca mult dar nu suficient sa arda o siguranta...

Avatar utilizator
driverx
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Sâm Sep 20, 2008 8:35 pm

Mesaj de driverx » Dum Mar 22, 2009 9:21 am

Bobu

Turatia mai ridicata n-ar fi cea mai mare problema. DESI, e mult peste target idle-ul ECU-ului. Si la 5 grade, nu doar la temperaturi negative.

Dar, chiar ieri ma uitam si cateodata imi urca pe la 1400 doar pentru ca am inceput incet dat constant sa trag stanga de volan. Cateodata sta turat asa cat timp aplic presiune. In alte cazuri dupa 2 secunde renunta si scade brusc turatia. Dar asistarea directiei merge la fel de bine. Desi nu e vorba ca nu ar putea asigura presiunea si de aceea crescut turatia.

Ce ma seaca cel mai tare este ca am eu asa un feeling ca masina de fapt ar incerca sa porneasca corect. De ce? Simplu. Toata saptamana m-am uitat in fiecare dimineata la ea si am vazut cum dupa demaror sarea imediat pe la 1500, nu mergea rotund (ca o dacie pornita cu socu la maxim desi nu avea nevoie de atata soc) dupa care incepe sa urce uratia. Pe la 1700-1800 rot/min. Toatea astea se intampla in maxim 2 secunde. Ma gandesc la detonatii. 5-6 ar fi maximum admis. Dar nu stiu care sunt procedurile care ECU le urmeaza in caz de detonatii (in afara de o intarziere a avansului).

Avatar utilizator
sebasita
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Feb 17, 2009 10:54 am

Mesaj de sebasita » Lun Mar 23, 2009 12:37 pm

ar mai fi o varianta...numai in cazu asta renunti la garantie. te duci la o firma de tunning sau la cineva care se pricepe...si sa iti rescrie softul. daca va face in continuare asa, inseamna ca asa e proiectata masina.
explicatiile date de bobu mi se par foarte corecte si bazate pe realitate si pe cunoasterea functionarii unei masini. in descrierea facuta de el ma regasesc si eu si tind sa cred ca asa e proiectata masina. nu ma panichez pentru ca am facut primul consum, 700 de k in cluj si 200 in afara, 4 persoane si bagaje, iar consumul mediu rezultat a fost de 8,5%. mi se pare corect. daca mi-ar sari consumul, mi-as pune intrebari referitoare la turatii.
problema mare a acestui motor este ca e SOHC, la fel ca matizul, tico sau cielo.....si fiind conceptia veche, acest comportament mi se pare logic.

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori