Pagina 1 din 1

Scris: Joi Iul 30, 2015 12:56 pm
de gcrazvan
Salutare

A instalat cineva un astfel de filtru de aer pe Lancer? K&N part number: 33-2392
Daca da, care ar fi avantajele si dezavantajele.
Creste cumva temperatura motorului, iar in timp exista posibilitatea ca pistoanele sa cedeze mai repede?

Merci

Scris: Lun Aug 03, 2015 9:17 am
de Alex44
Nu. Temperatura in camera de ardere ar creste daca amestecul ar saraci, din cauza ca ar intra prea mult aer in raport cu benzina, lucru controlat la masinile noastre (MAF, LAMBDA). Poate la cele cu carburatie, dar cresterea fluxului de aer este insesizabila si la fel si efectul asupra amestecului.

Dar inainte sa dai bani pe el, da o tura fara filtru ca sa-ti dai seama exact cat de restrictiv e filtrul actual (eu zic ca zero).

Problema e la forma si lungimea admisiei, punand in cutie un filtru mai permisiv nu rezolvi nimic, se schimba doar un pic zgomotul.

Am sa ma uit pe acasa, ca am un filtru K&N de lancer, daca vrei sa incerci sa vezi cum se aude.

Scris: Lun Aug 03, 2015 11:03 am
de daniel.doboseru
Filtrele astea patrate au vreun impact asupra zgomotului? Sincer nu prea vad cum. Pentru aia ar trebui pus un filtru conic de admisie, fiindca acolo se face golul de aer care da zgomotul ala aspirat.

Scris: Lun Aug 03, 2015 2:04 pm
de Alex44
Nu face sunetul de aspirat cum fac cele conice, se aude doar mai tare un pic zgomotul de admisie. Poate fi sesizabil si din cabina sau poate nu. La putere in schimb nici atat nu vezi..

Scris: Lun Aug 03, 2015 3:08 pm
de daniel.doboseru
Practic (ca o completare la ce ai spus tu referitor la faptul ca se aude mai tare zgomotul de admisie), pentru cine inca nu e lamurit de ce (teoretic) ar fi mai bun un astfel de filtru, el permite un debit mai mare de aer decat filtrele normale.

Majoritatea deduc imediat ca un debit mai mare de aer proaspat se traduce printr-o putere mai mare a motorului, insa acest lucru nu este neaparat adevarat, deoarece sistemul de aspiratie functioneaza pe baza presiunii foarte scazute care se formeaza in cilindru, si astfel motorul oricum isi "trage" cat aer ii este necesar (dupa care valva de admisie se inchide automat).

DAR, asta nu inseamna nici ca aceste filtre sport (cum le spune toata lumea) sunt inutile. Debitul mai mare de aer face ca etapa de admisie (dintr-un ciclu complet al motorului) sa aiba loc mai repede, ceea ce pentru sofer inseamna un raspuns mai prompt al acceleratiei - se ajunge un pic mai repede la turatii mai mari, se activeaza mai repede turbina etc.

Asta ar fi in teorie, ca in practica, de putine ori aceste diferente sunt considerabile, si cum spunea si Alex, problema nu e neaparat filtrul, ci intreg kitul de admisie, de aceea daca chiar sunteti dispusi sa faceti o investitie pe partea asta, ar fi bine sa nu va limitati doar la filtru.

Eu gasisem o firma de la noi care vindea un astfel de kit de admisie pentru motorul de 2.0 did cu 2700 de lei (cu filtru conic), insa am considerat ca nu merita. Am urmarit destul de multe review-uri pe youtube si parerile nu sunt chiar asa impresionante. Plus ca si curatarea periodica se face doar cu produse de-ale lor.

Scris: Lun Aug 03, 2015 3:18 pm
de gcrazvan
super multumesc tuturor pentru explicatii.
Alex din pacate eu locuiesc in Germania, asa ca nu pot face proba; merci ptr intentie