Consum Mare De Ulei

Utilizare, opinii, probleme si reparatii pentru Mitsubishi Lancer
Avatar utilizator
redjack
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Vin Mar 02, 2012 6:04 pm

Mesaj de redjack » Sâm Dec 27, 2014 10:37 pm

Salut, nu stiu daca a mai patit cineva asa ceva. Am un Lancer 1.5 Mivec din 2008 si dupa ultima revizie de 140000 km imi dispare foarte mult ulei din baie.(cca 3litri la 7500 km).Am folosit Castrol 5W-40. Fum alb nu scoate, antigelul este curat si la locul lui, iar motorul este curat nu am descoperit nici o pierdere. Masina merge foarte bine, motorul suna bine. Daca ma poate ajuta cineva cu vreo informatie astept.

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Dum Dec 28, 2014 7:52 am

Salut, motoarele astea nu sunt cunoscute pt consumul de ulei, sa speram ca totusi il pierzi pe undeva si nu ai observat.

Ai verificat busonul de golire de la baia de ulei? El e suspectul nr 1 deoarece se omite des schimbarea saibei de zdrobire de la buson, ea e de unica folosinta.tor

Antigelul sa il verifici si in radiator,vasul ala de lichid e mai dubios...nu prea comunica cu radiatorul.

Poti pune un carton sub baia de ulei sa vezi clar daca iti pica pe undeva.

Eu as incepe prin a schimba uleiul cu manuta mea, ca sa fiu sigur ca e ce trebuie in motor (acea A3/b3/b4 cu MB229.5, ce vascozitate preferi in functie de utilizare si clima, eu merg in continuare pe 0w40, nu a papat nici un gram si am ajuns la 211.000km ) 5litrii + un filtru mann w67 si un buson+saiba te ajung 250 ron..decat sa tot completezi cred ca e mai bine.

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Dum Dec 28, 2014 2:58 pm

Verifica temeinic daca ai pierderi de ulei pe la busonul de golire de la baia de ulei,pe la simeringul de palier adica unde se imbina cutia de viteze cu motorul,garnitura de la capacul culbutorilor,busonul de umplere cu ulei al motorului sau pe oriunde vezi ca ai pierderi de ulei.Dupa ce te asiguri ca nu ai nici o pierdere de ulei atunci am putea sa dam vina pe motor si nici atunci in totalitate.Prima varianta este inlocuirea simeringurilor de la supape dar cum spuneam asigura-te ca nu ai pierderi.

Avatar utilizator
avy
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mie Aug 18, 2010 7:38 pm

Mesaj de avy » Lun Dec 29, 2014 2:16 pm

Uleiul a fost schimbat la service (adica nu ai verificat nivelul cand ai luat masina de pa ei ) sau sti sigur ca era la semn inainte de cei 7500km ?

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Lun Dec 29, 2014 4:44 pm

am mai postat si eu pe sectiunea masina mea/mitsubishi lancer/..etc. am aceeasi problema, la turatii mari sau de fapt, ca sa ma exprim mai bine, atunci cand merg cu masina la viteze mai mari consuma, undeva in jur de 300-400 ml la un drum Bucuresti -Pitesti dus-intors. Daca merg strict in Bucuresti, nivelul nu scade, aceleasi " simptome" nu scoate fum, deloc, nici alb, nici negru nu s-a schimbat comportamentul in mers, nici sunetul motorului. una peste alta, pare un pic mai "uleios" pe ici pe colo motorul, dar cred ca de asta vara ,din August candam constat ca dispare ulei si pana acum cred ca i-am completat vreo 2-3 litrii si nu l-a pierdut pe acolo, pentru ca ar trebui sa fie foarte murdar. pe la garnitura de la buson nu pierde, o parchez in curte, nu exista nici o urma pe locul ei de parcare, scutul e mai murdar dar sa fie acolo uleiulsi sa-l pierd pe drum si sa se scurga tot pana parchez masina seara ar fi chiar noroc chior.
una peste alta , sper sa ma ajute cineva cu o solutie sau un sfat caci pe 5 m-am programat in expozitiei pentru o constatare si n-as vrea sa ma convinga baietii ca am nevoie de segmentari sau alte chestii doar ca sa isi faca norma. Recunosc, garnitura de la buson ultima data n-am schimbat-o iar la celelalte schimburi nu am fost atent ca le-am facut la reprezentanta. Multumesc anticipat pentru ajutor!

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Lun Ian 05, 2015 2:11 pm

asa cum zicea colegul nostru Cristi, se pare, cel putin in acceptiunea celor de la Mitsu Expozitiei ar fi semeringurile de la supape. Pierderi semnificative pe la garnituri si busoane nu sunt,astfel incat sa trebuiasca sa completez atat de mult. S-a facut si test de compresie si se pare ca e ok si acela asa incat urmatoarea pe lista la vinovati este setul de semeringuri de la supape si ” daca
tot nu reusim, nu avem ce face, inseamna ca asa consuma ulei a dumneavoastra ca e si pe gaz” . Cea mai tare explicatie asta cu gazul, parerea mea, mai ales ca daca inchid instalatia de gaz si merg exclusiv pe benzina, tot dispare din uleiul din baie!
intrebare intrebatoare: vreau sa schimb si bujiile, au sarit de 100000 de km, avand si GPL pe masina trebuie sa caut unele special pentru GPL? daca da, stie cineva ce model?
Fişiere ataşate
test_compresie_001.jpg
test_compresie_001.jpg (1.01 MiB) Vizualizat de 6459 ori

Avatar utilizator
Alex44
EVO I
Mesaje: 47
Membru din: Mar Mai 18, 2010 12:21 pm

Mesaj de Alex44 » Lun Ian 05, 2015 3:17 pm

Se folosesc aceleasi bujii dar se micsoreaza distanta electrodului cu 0.1 sau 0.2.

Uleiul de care e, poti incerca un grad mai gros sa vezi daca se diminueaza consumul?

Nu e haioasa explicatia cu gazul, doar ca poate nu ti-au explicat ei ce trebuie. Motoarele concepute sa functioneze si pe GPL au supape mai rezistente, functionarea pe GPL genereaza temperaturi mai mari ale gazelor de evacuare. Deci este de inteles si de asteptat ca un motor conceput pt benzina sa aibe probleme pe acolo dupa o perioada de functionare. Cat de grave si cat de devreme tine doar de exploatarea masinii si de implementarea instalatiei.

Daca nu te dai la ea si daca instalatia este montata si reglata corespunzator, poti merge zeci de mii fara probleme, sau fara ca acestea sa devina evidente. Taximetristii fac sute de mii pe gaz, dar nu alearga cu masinile. Daca ai mers cu daciile clasice cu conversii GPL (, ai vazut ca se supraincalzesc in trafic bara la bara sau daca tragi de ele la "viteza"...la 110-130 in 2 km fierbea motorul...trebuia sa reglezi instalatia pt "fuga", amestec mai bogat ca sa ai vreo sansa sa ajungi la destinatie cu motorul intr-o bucata. Si aici vorbesc de motoare in mintile lor si instaltii bune.

Eu as merge mai incet daca la viteza mica nu consuma ulei, si as avea un litru mereu la mine pt urgente. Decat sa-mi desfaca nea cutare motorul...mai bine completez.

Avatar utilizator
devision
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Mar Oct 12, 2010 11:04 am

Mesaj de devision » Lun Ian 05, 2015 3:18 pm

Modelul de bujii este GPL Placebo Plus :-)))
Baga bre un Denso Iridium sanatos si gata. ;-)
P.S. De ce neaparat semering de supape si nu de palier? Si apropos daca iti desfac ia motorul sa vezi supaele, arunca si tu un ochi la ele ca doar esti pe gaz si ""stie toti ca e adere uscata si strica supapele".

Avatar utilizator
cristi4x4
EVO I
Mesaje: 41
Membru din: Sâm Mar 05, 2011 1:54 pm
Contact:

Mesaj de cristi4x4 » Lun Ian 05, 2015 3:34 pm

Uzura simeringurilor de la supape este o ,,boala" a tuturor benzinarelor.Din cauza producatorilor acestor simeringuri toate vor minca ulei mai devreme sau mai tirziu.GPL-ul accelereaza in mica masura uzura lor dar are un rol mai coroziv asupra supapelor.Acest defect este foarte raspindit printre taximetristi care fac kilometri multi pe GPL indiferent de marca masini pe care o conduc.Oricum un mecanic cu creier si doua miini dibace poate face operatiunea de schimbare a lor fara sa demonteze chiuloasa de pe motor.

@m mosu....aia cu bujii speciale pentru gaz e cancan.Ia un set de NGK si ai rezovat problema.

Avatar utilizator
m_mosu
EVO I
Mesaje: 0
Membru din: Dum Iun 06, 2010 3:11 pm

Mesaj de m_mosu » Lun Ian 05, 2015 4:35 pm

Bun, multumesc frumos pentru ajutor in primul rand!
Acum, Alex, cine micsoreaza distanta la electrozi? Am avut Dacie pe carburatie si atunci aveam lera pentru bujii si pentru ”platina” , acum nu mai am.
uleiul a fost Mobil1 5W40 super 3000X1, de cand am luat-o pana acum. Exceptie o singura revizie cand Mitsubishi avea Texaco, n-am stiut ca ala e pe stoc la reprezentanta si i-am lasat sa-l puna pe ala tot 5W40, asta prin 2011 ,revizia 2 cred.
pot incerca un 5w30 cu ceva rezultqte bune?
Devision si-a pierdut permisul pentru viteza ,cu Mitsu si aceeasi instalatie GPL, a lui nu consuma, parca n-as da vina pe instalatie. Ma gandesc ,ca acest motor 1.5 e si pe Colt si pe niste Smarturi daca nu ma insel si cred ca mai sunt musterii cu GPL pe ele fara probleme.
Cristi, stiu ca ai in dotare 2 maini dibace, pentru mine, un drum la Craiova ,ca fost student 6 ani acolo e nimic de la Bucuresti, poti sa emiti o factura proforma?

Scrie răspuns

Înapoi la “Mitsubishi Lancer”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori